LSD

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
alfaholic
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05.
Lokacija: Pancevo
Postovi: 1121
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 8:16 pm

LSD

Ned Maj 24, 2009 2:17 am

Koliko ovo ima smisla?

http://www.quaife.co.uk/Alfa-Romeo-146- ... fferential
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: LSD

Ned Maj 24, 2009 7:51 am

Veoma, ako imas auto kome je wheelspin veliki problem... tj. previshe konja nego sto mozes da preneses na put...
Korisnikov avatar
alfaholic
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05.
Lokacija: Pancevo
Postovi: 1121
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 8:16 pm

Re: LSD

Ned Maj 24, 2009 5:47 pm

Pa nije bas da je previse, ali svakako u ostrim i agresivnim krivinama to se itekako iseti...

Nego, ima dve vrste, sa zatvaracem i ovaj koji rasporedjuje torque na tocak sa vise trakcije, trebalo bi da je ova vrsta zapravo Q2...
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: LSD

Ned Maj 24, 2009 9:04 pm

Ima dosta vishe vrsta... ali ovaj je cisto mehanicki... sto je i bolje za automobile sa prednjom vucom i za ulicu... ne blokira kao lamelni vec prebacuje u procentima...
Ali to mozes da osetis samo u veoma sporim krivinama pri jacem gasu... ne verujem da bilo sta ispod 200ks moze da izgubi trakciju u krivini krecuci se preko 60km/h, sa dobrim gumama naravno... tako da kapiram da mu je svrha na slabijim automobilima veoma ogranicena na potpise na semaforu i divljanje prvom brzinom kroz ostre krivine...

na zadnjem pogonu ima itekako smisla... kod 75-ice bih voleo da imam takav umesto ovog "drifterskog" lamelnog... koji samo kopca drugi tocak u on/off varijanti. varijabilni diff bi bio mnogo korisniji, mada sa dobrim gumama i brzim relfeksom doziranja gasa se to lako kontrolise... ako zelis naravno.

dobra stvar je sto je ovo 2way... dakle radi i pri usporavanju ne samo pri ubrzanju, drzi stabilnost i pri kocenju ako nemas abs, kao sto vecina sportskih kola nemaju...
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: LSD

Ned Maj 24, 2009 9:34 pm

u, sto je dobar!
Slika
Korisnikov avatar
brzi_pas
Garaža: GTV V6TB, 159jtd, 75 V6 24v,75 6V...
Lokacija: Podgorica CG
Lokacija: Podgorica
Postovi: 697
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:14 pm

Re: LSD

Ned Maj 24, 2009 10:05 pm

Mene interesuje jel' ima neka posebna procedura da se ovo ugradi...

Igrom slucaja imam menjac sa Kappe 3.0 24v koji ima nesto ovako, pa bi ga prebacio na moj menjac, posto planiram josh par konjica da dodam ovoj postojecoj ergelici...
Slika
Korisnikov avatar
alfaholic
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05.
Lokacija: Pancevo
Postovi: 1121
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 8:16 pm

Re: LSD

Ned Maj 24, 2009 10:50 pm

Pa ovde pise da je ovo zamenski, znaci izvadi se potpuno otvoreni fabricki diff i stavi ovaj...

E sad sto se tice snage, pa recimo da se najvise to oseti u prvoj i drugoj pri jacem skretanju sa vise gasa, eto najvise se to osetilo sad na stazi na Adi...
Kako to mislis prebacuje u procentima, jel ima veze sa razlikom u brzini okretanja levog i desnog tocka u procentima, ili prebacuje torque, ustvari na kom principu radi?! Pokusavam da stvorim tehnicku i mehanicku sliku u glavi, ali ne ide...
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: LSD

Ned Maj 24, 2009 11:24 pm

Prosto...

Vidis tu gomilu zupcanika... :) oni su tako namesteni da posle odredjene kolicine obtnog momenta on pocne da prebacuje snagu na drugi tocak... ovo je takozvani torque sensing diff... dakle ako ga vozis kao penzos on ne radi nista. Ali ako zabodes gas i pustis kvacilo cim jedan tocak krene da se vrti ova sprava krece da prebacuje snagu na drugi tocak... kada snaga popusti tj. pustis nogu sa gasa, zupcanici skliznu. tj. razdvoje se i samo 1 tocak nastavlja da prima snagu...

Da uprostimo... ta gomila zupcanika radi po principu razlike obrtnog momenta... kada jedan tocak krene da proklizava, on je dakle iz trakcije presao u klizanje u tom trenutku je tvoja pogonska osovina trznula, kada se izgubio kontakt tocka sa podlogom i tada je ovaj diff poceo da "shiri" zupcanike i da prebacuje deo snage na drugi tocak... sto vishe snage se dovodi na diff to se vishe snage prebacuje na drugi tocak sve do granice do koje je diff podesen...

kazem shiri, da bi lakse zamislio sta radi, ne postoji drugi nacin da se opise rad jer zavisi bas od razlike u opterecenju tih 6 ili 8 helicnih zupcanika...

ono sto je zanimljivo kod ove vrste diferencijala je da nikada ne zakljucava... uvek postoji razlika u brzini tockova... dok lamelni lsd blokira oba tocka na istu brzinu, sto je ok ako zelis da driftujes ali nije ako zelis da ides brzo kroz krivinu...

tj. kod automobila sa prednjom vucom ovaj diff ce zmanjiti bezanje preko nosa pod gasom u krivini, tzv. torque steer, dok ce klasican lamelni diff samo poboljsati trakciju ali jos vishe naglasiti torque steer...
Korisnikov avatar
alfaholic
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05.
Lokacija: Pancevo
Postovi: 1121
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 8:16 pm

Re: LSD

Pon Maj 25, 2009 12:52 am

Koliki je to posao?! Mora da se skida menjac, pa da se menja ceo diff pretpostavljam...
Moze li da se upasuje od necega sto se moze naci na otpadu, ili da se kupi za manje para, jer ovaj kosta nesto vise od 500 funti, a to je prilicno za agresiju po krivinama...
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: LSD

Pon Maj 25, 2009 6:54 am

Pa ne...

Svako kuciste diffa se razlikuje od proizvodjaca do proizvodjaca... ali u principu su isti za sve alfe recimo sa prednjim pogonom ili za alfe sa zadnjim itd...

nista nema ovakav diff fabricki... mislim nista u domenu auto otpada... novi m3 recimo... ali opet ga ne mozes upasovati...

ima jeftinijih zamena ali to je opet i losije... koliko para toliko muzike tako to ide... quaife je ok firma, kvalitetna... ima jeftinijih ali oni krace traju i isto su tako losije napravljeni... jedini diff koji je bolji od quaif-a bi bio ZF oni su jos skuplji... ima jos dosta firmi ali uglavnom ne rade evropska vozila...

sto se montaze tice... :) menjac se skida i skida otvoreni diff iz njega i menja sa ovim nista komplikovano...
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: LSD

Sub Maj 30, 2009 10:23 pm

brzi_pas napisao:Mene interesuje jel' ima neka posebna procedura da se ovo ugradi...

Igrom slucaja imam menjac sa Kappe 3.0 24v koji ima nesto ovako, pa bi ga prebacio na moj menjac, posto planiram josh par konjica da dodam ovoj postojecoj ergelici...
Za pocetak...

Probaj da nadjes finalni prenosni odnos tvog menjacha i ovoga sa kappe, pa ces znati da li je od prilike "straight fit". Prakticno, mora ti se poklopiti broj zuba pinjona sa brojem zuba na tanjirastom koji pogoni diff.

Mislim da se nece direktno gadjati, jer znajuci njihovu logiku razliciti su prenosni odnosi za TB i Atmo. E sad, opcija br. dva je da prebacis tanjirasti sa tvog diff-a na ovaj sa sperom ukoliko su dimenziono isti ali o tome vise kada radovi dodju na red... ;)
Korisnikov avatar
brzi_pas
Garaža: GTV V6TB, 159jtd, 75 V6 24v,75 6V...
Lokacija: Podgorica CG
Lokacija: Podgorica
Postovi: 697
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:14 pm

Re: LSD

Ned Maj 31, 2009 2:05 pm

;)
Slika
Korisnikov avatar
Santino
potenziato
potenziato
Garaža: 155 scary fast
Lokacija: BG-Zvezdara
Postovi: 968
Pridružio se: Ned Maj 31, 2009 11:47 am

Re: LSD

Pet Jun 19, 2009 2:37 pm

treba malo prostudirati visco kod fiata coupea i lancie dedre/kappe...

to moze biti jeftinije resenje!

nikako da ga ulovim negde, a slabo ko zna da objasni princip rada kao i da li moze da radi sa standardnim menjacem i da se montira na poluosovinu?! :rolleyes:
Slika
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: LSD

Pet Jun 19, 2009 3:08 pm

Nikako visco lsd-ove...

djubre neverovatno... prve mx5 ice su imale problem sa njima ozbiljan...i S13-ice i jos dosta jeftinijih japanskih automobila za starna trzista... celice za evropu su imale visco... za japan torsen... hmmm... kapirate?

Ne trpe izivljavanje i pregrevanje... takodje snaga koju mogu da prenesu na drugi tocak je bednih 40Nm i to kada su novi...

posle 100.000 km , normalne voznje, gazenja i mnogo manje, silikonsko ulje u njima je manje vishe otislo... ono je zapecaceno unutra zbog kalibracije i postaje otvoren diff kada se to desi... dakle mora da se menja taj centralni deo a to je kao da kupite nov...

takodje kada se pregreje ulje on prestane da zakljucava... tako da... sve u svemu izbegavati visco lsd-ove...

mehanicki su zakon...
Korisnikov avatar
Santino
potenziato
potenziato
Garaža: 155 scary fast
Lokacija: BG-Zvezdara
Postovi: 968
Pridružio se: Ned Maj 31, 2009 11:47 am

Re: LSD

Pon Jun 22, 2009 9:42 pm

mozda su japanci napravili djubre visko, ali ne znam nikoga da se zali na fiatu / lanci! napisah jeftinije resenje bas zato sto ce nama sto 95% voznje provedemo po gradu uz guzve i ne prevelika gasiranja - upotrebe zavrsiti posao da se zastartuje ili provoza neka zanimljiva krivina... video sam kako radi na coupeu, osetno manje proklizavanja!

slazem se da nije najbolje resenje ali opet se moze za dosta manje para od jednog q2 doskociti za tih 200-250ks napred.
Slika

Povratak na “Squadra Corse”