Zatamnjena stakla
- bane
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 junior 1.4ts
Alfa Romeo 147 1,9jtdm - Lokacija: Novi sad
- Lokacija: Novi sad
Post
Re: Zatamnjena stakla
Lepo je videti da ARCS i dalje diše punim plućima i dokazuje da je jedan od najboljih automobilskih klubova u Srbiji. Ako ne i najbolji…
- galoviccc1
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo Stelvio 2.0 280ks
- Lokacija: CH
Post
Re: Zatamnjena stakla
Jel smeta za otvaranje/zatvaranje prozora i da li si vozio sa skroz otvorenim prozorima preko 50kmh, pošto sam pročitao na sajtu da ne preporučuje..?
- bane
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 junior 1.4ts
Alfa Romeo 147 1,9jtdm - Lokacija: Novi sad
- Lokacija: Novi sad
Post
Re: Zatamnjena stakla
Ne smeta otvaranju i zatvaranju,a ovo drugo nisam video svrhu te nisam probao.
Lepo je videti da ARCS i dalje diše punim plućima i dokazuje da je jedan od najboljih automobilskih klubova u Srbiji. Ako ne i najbolji…
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
- bane
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 junior 1.4ts
Alfa Romeo 147 1,9jtdm - Lokacija: Novi sad
- Lokacija: Novi sad
Post
Re: Zatamnjena stakla
50 evropskih
Lepo je videti da ARCS i dalje diše punim plućima i dokazuje da je jedan od najboljih automobilskih klubova u Srbiji. Ako ne i najbolji…
- CoyoteKG
- Garaža: 147 1.9 JTD 116hp
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Zatamnjena stakla
E ništa onda... Bolje zatamnjivanje, jer kad imaš zatamnjena možeš da voziš i preko 50 km/h sa otvorenim prozorimabane napisao:a ovo drugo nisam video svrhu te nisam probao.
- bane
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 junior 1.4ts
Alfa Romeo 147 1,9jtdm - Lokacija: Novi sad
- Lokacija: Novi sad
Post
Re: Zatamnjena stakla
Tako je slazem se
Lepo je videti da ARCS i dalje diše punim plućima i dokazuje da je jedan od najboljih automobilskih klubova u Srbiji. Ako ne i najbolji…
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Zatamnjena stakla
Ja gledam da belu G jer je svaja ostala bez folija prilikom regitracije. Svakako bih uzeo samo za zadnja stakla i gepek zbog dece. Te prozore svakako ne otvaram u toku vožnje.
- bane
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 junior 1.4ts
Alfa Romeo 147 1,9jtdm - Lokacija: Novi sad
- Lokacija: Novi sad
Post
Re: Zatamnjena stakla
Ma ko otvara prozore a vozi preko 50km zavrsava posao oko ladovine a nema atesta. Skidaju se za dva minuta.
Neces Tomo pogresiti.
Neces Tomo pogresiti.
Lepo je videti da ARCS i dalje diše punim plućima i dokazuje da je jedan od najboljih automobilskih klubova u Srbiji. Ako ne i najbolji…
- boki76
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003. - Lokacija: Beograd
Post
Re: Zatamnjena stakla
Kolega Masinac je stavio na svoju Giuliettu. Meni se svidja. Verovatno cu i ja njegovim stopama. Kaze da je bio prvi za Julku pa se malo duze zadrzao zbog pravljenja sablona ali sada ce ici valjda brze kada je neko probio led.
- vladavuj
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtd
- Lokacija: ruma
Post
Re: Zatamnjena stakla
Pozdrav, po cenu da ispadnem glup, ali moram da pitam, zasto se mora traziti dozvola proizvodjaca da bi zatamnili stakla? Da li to znaci da iako smo platili auto, porez, registraciju, oni su i dalje vlasnici vozila, valjda je to moj auto mogu da radim sta hocu a ne sta mi neki italijan, japanac, ili bilo ko dozvoli?
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Zatamnjena stakla
Ne sekiraj se u ovoj državi svi ispadamo glupi a odgovor na pitanje "zašto" je eto "zato" niko od nadležnih se nije udostojio da bilo šta obrazloži.
- boki76
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003. - Lokacija: Beograd
Post
Re: Zatamnjena stakla
Ne trazis dozvolu od proizvodjaca, vec drzava trazi da radis atest ako ga vec nema firma koja ti radi folije. Jedino ako su fabricki tamna stakla onda bi trebalo da imas neku oznaku na staklu pored opstih info na samom staklu. Moja sestra je imala na Seicentu i nisu nista dirali (ali je znala za tu foru i svadjala se na tehnickom pa su nekog zvali i odobrili) a ja sam na mom Aurisu morao da skidam. Ako nekog zanima mogu da postavim fotku oznake.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Zatamnjena stakla
Kačio ja već info u vezi stakala:
http://www.arcs.org.rs/forum/viewtopic. ... a#p1659017
Dakle nije proizvođač koji nešto traži i on je prodajom vozila završio svoje...
http://www.arcs.org.rs/forum/viewtopic. ... a#p1659017
Dakle nije proizvođač koji nešto traži i on je prodajom vozila završio svoje...
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Tematika nije ni malo jednostavna pa ću probati da budem što je moguće kraći. Sva stakla na putničkim vozilima moraju biti homologovana. Šoferka u slučaju loma ne sme da se rasprsne dok sva ostala stakla moraju biti takva da se u slučaju loma raspadaju u paramparčad. Lepljenjem folije na stakla menja se ta osobina u startu. Dalje, stakla se homologuju na propusnost svetlosti i refleksiju. Te dve osobine se takođe menjaju nakon lepljenja folija. Stakla se takođe homologuju i na distorziju slike ali se smatra da folije ne utiču na tu osobinu tako da se to svojstvo nakon lepljenja folija ne ispituje. Sreća! U suštini, stvar je manje tehnička ili funkcionalna a mnogo više zakonska, da tako kažem.
To za saglasnosti je u ZOBS-u već 10 godina od donošenja i stupanja na snagu prve verzije zakona. Ali svi znamo da se nije primenjivalo. Zakonodavac ne može nikada da predvidi sve moguće prepravke, zato je iz obaveze prilaganja saglasnosti za prepravku isključio u startu alternativna goriva a od 05/2018 i duple komande za auto-škole i invalidna lica. Za sve ostalo obavezna je saglasnost predstavnika proizvođača vozila odnosno ovlašćenog uvoznika za teritoriju Srbije. Ako nema takvog, saglasnost se traži od ABS-a.
I još jedna lična impresija: u Srbiji se ne gine na putevima zbog folija, plina, vučnih kuka i spojlera već zbog mnogih drugih daleko ozbiljnijih razloga. Tu država treba da usmeri svoj fokus a ne na to ko je zalepio folije a nije atestirao. Imamo mi mnogo ozbiljnijih problema u saobraćaju od folija...
Re: Zatamnjena stakla
Novi ZOBS, čl.250 st 1: https://www.paragraf.rs/propisi_downloa ... tevima.pdfvladavuj napisao:Pozdrav, po cenu da ispadnem glup, ali moram da pitam, zasto se mora traziti dozvola proizvodjaca da bi zatamnili stakla? Da li to znaci da iako smo platili auto, porez, registraciju, oni su i dalje vlasnici vozila, valjda je to moj auto mogu da radim sta hocu a ne sta mi neki italijan, japanac, ili bilo ko dozvoli?
Tematika nije ni malo jednostavna pa ću probati da budem što je moguće kraći. Sva stakla na putničkim vozilima moraju biti homologovana. Šoferka u slučaju loma ne sme da se rasprsne dok sva ostala stakla moraju biti takva da se u slučaju loma raspadaju u paramparčad. Lepljenjem folije na stakla menja se ta osobina u startu. Dalje, stakla se homologuju na propusnost svetlosti i refleksiju. Te dve osobine se takođe menjaju nakon lepljenja folija. Stakla se takođe homologuju i na distorziju slike ali se smatra da folije ne utiču na tu osobinu tako da se to svojstvo nakon lepljenja folija ne ispituje. Sreća! U suštini, stvar je manje tehnička ili funkcionalna a mnogo više zakonska, da tako kažem.
To za saglasnosti je u ZOBS-u već 10 godina od donošenja i stupanja na snagu prve verzije zakona. Ali svi znamo da se nije primenjivalo. Zakonodavac ne može nikada da predvidi sve moguće prepravke, zato je iz obaveze prilaganja saglasnosti za prepravku isključio u startu alternativna goriva a od 05/2018 i duple komande za auto-škole i invalidna lica. Za sve ostalo obavezna je saglasnost predstavnika proizvođača vozila odnosno ovlašćenog uvoznika za teritoriju Srbije. Ako nema takvog, saglasnost se traži od ABS-a.
I još jedna lična impresija: u Srbiji se ne gine na putevima zbog folija, plina, vučnih kuka i spojlera već zbog mnogih drugih daleko ozbiljnijih razloga. Tu država treba da usmeri svoj fokus a ne na to ko je zalepio folije a nije atestirao. Imamo mi mnogo ozbiljnijih problema u saobraćaju od folija...
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Zatamnjena stakla
Ta "saglasnost predstavnika proizvođača vozila odnosno ovlašćenog uvoznika za teritoriju Srbije" nema veze sa bezbednošću i prepravkama već je doneta zbog uticaja ili "lobiranja" ovlašćenih uvoznika da bi nešto uzeli para kad već država nije htela da uvede mnogo strože restrikcije na uvoz polovnjaka...bla bla bla da ne ulazimo u politiku sve je to zbog toga da se voda potera na nečiji mlin pod izgovorom bezbednosti i gle opet usaglašavanja sa zakonodavstvom EU (u kojoj to kao takvo ne postoji) koje opet nismo pogodili pa ćemo pod tim izgovorom zakone još sedam puta usaglašavati a pogadjate preko čije grbače.
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Zatamnjena stakla
Hm...ima veze sa prepravkama i bezbednosti i taj deo zakona pokrenuli su 2005-2006 godine ljudi koji su radili na ispitivanju vozila, dakle struka. Ne bih da prepričavam bizarne slučajeve iz institucija koje atestiraju vozila a koji se i dan danas pamte i prepričavaju. Dalje, direktori predstavnika proizvođača su samo bili jednom pozvani na sastanak u ABS da se izjasne ko hoće a ko neće da izdaje saglasnosti i potvrde. Umesto onih koji ne bi hteli to bi radio ABS a to bi za nas bili strašno. Država ne sme da uvede strožije restrikcije za uvoz polovnjaka (politika zapada) ali sme da uvede pregled polovnjaka koji se uvoze u Srbiju. Predstavnik proizvođača može i ne mora da izda saglasnost za prepravku ali ako je izda tada snosi i deo odgovornosti za ispravnost i bezbednost vozila nakon prepravke. "Atestirci" moraju da provere da li je prepravka izvršena u skladu sa smernicama proizvođača vozila (kada postoje) i u skladu sa pravilnikom . MUP i ABS nadziru ceo proces. Svako naplaćuje svoju uslugu. Cena usluge je kao onaj vic:
"Cigo brate, a što svaka pesma 10€, jel' može to malo jeftinije?"
" Ne mooogu kume života mi tvog, pa mene košta 8 !! "
Pošto je tema o zatamnjenim staklima a ne o prepravkama uopšte: zatamnjivanje stakala je lagani peting u odnosu na druge ozbiljne prepravke. I ljudi su opravdano nezadovoljni komplikovanom i skupom procedurom. Za zakonodavca to je prepravka - pa ko voli nek' izvoli.
"Cigo brate, a što svaka pesma 10€, jel' može to malo jeftinije?"
" Ne mooogu kume života mi tvog, pa mene košta 8 !! "
Pošto je tema o zatamnjenim staklima a ne o prepravkama uopšte: zatamnjivanje stakala je lagani peting u odnosu na druge ozbiljne prepravke. I ljudi su opravdano nezadovoljni komplikovanom i skupom procedurom. Za zakonodavca to je prepravka - pa ko voli nek' izvoli.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Zatamnjena stakla
Za zakonodavca to je prepravka ali samo u Srbiji i nigde na svetu pa se onda treba zapitati malo...Inače što se saglasnosti proizvodjača tiče evo jedno laičko pitanje jel se desilo da nekome ne izdaju saglasnost za ugradnju folija,pa nije tako da u startu sve gubi smisao i postaje samo skupljanje para i ubiranje poreza.A što se prepravki tiče ako je ugradnja folija prepravka kako to nije i ugradnja uredjaja za recimo TNG.Pored komplikovanih i besmislenih objašnjenja evo jedno VW grupa za takvo nešto nikad nebi izdala saglasnost jer ne priznaju ništa osim fabričkih uredjaja.Previše su se zapetljali u procedurama ali ništa to nije slučajno...
Slažem se sa tim što pišeš ali to tako funkcioniše u civilizovanom svetu (mada uz mnogo manje komplikacija) ali kod nas je sve to izvitopereno i devijantno i sve se na kraju svede na novac za budže iliti punjenje budžeta.Pogledaj samo na šta su se sveli tehnički pregledi...
Slažem se sa tim što pišeš ali to tako funkcioniše u civilizovanom svetu (mada uz mnogo manje komplikacija) ali kod nas je sve to izvitopereno i devijantno i sve se na kraju svede na novac za budže iliti punjenje budžeta.Pogledaj samo na šta su se sveli tehnički pregledi...
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Zatamnjena stakla
Mislim da se ti i ja odlično razumemo, iako pričamo sa dve različite strane. Ti zastupaš stranu nas običnih ljudi, građana ove države, a ja pokušavam da odbranim struku koja radi u interesu nas običnih građana. Zajedničko za obojicu je da ni tebe ni mene niko ne zarezuje. Da ne bi smo otklizili u politiku, napisaću samo : lobiranje, interesne grupe, interesne sfere i lična poznanstva ( partijska ili bilo koja druga) . Zato nam tako i ( ne) ide.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
- boki76
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta Rosska 1.6 jtdm 2014.
Ex 147 1.9jtd 2003. - Lokacija: Beograd
Post
Re: Zatamnjena stakla
Mislim da su kolege Interceptor i ForestGump prilicno dobro elaborirali ovaj problem i samo bih se nadovezao da potvrdim zakljucak.
Vrlo slicne konstatacije je izneo covek iz MUP-a (bliski saradnik gos'n Okanovica) rekavsi, jedva cekam da odem u penziju da ne moram da budem deo ove lakrdije. Nista nas ne slusaju, mi njima pricamo jedno a oni rade drugo.
Vrlo slicne konstatacije je izneo covek iz MUP-a (bliski saradnik gos'n Okanovica) rekavsi, jedva cekam da odem u penziju da ne moram da budem deo ove lakrdije. Nista nas ne slusaju, mi njima pricamo jedno a oni rade drugo.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Zatamnjena stakla
Smešno i žalosno...recimo još jedan apsurd koji gradjani moraju platiti,zakonodavac je propisao ko može ugradjivati folije i tačno koje folije ali svejedno se mora atestirati.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
- FenjeR
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo Stelvio Veloce 2.0 280 '22
-------------------------
Alfa Romeo Giulia 2.2 190 '19 Montecarlo Blue
BMW F10 2.0 '13
Audi A4 2.0 '12
Alfa Romeo 159 1.9 '06 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Zatamnjena stakla
Ovo sam trazio.. Ja sam uzimao CarShaders u AutoStyle na NBG.. Sve preporuke, cene su od 100e pa na vise.
- FenjeR
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo Stelvio Veloce 2.0 280 '22
-------------------------
Alfa Romeo Giulia 2.2 190 '19 Montecarlo Blue
BMW F10 2.0 '13
Audi A4 2.0 '12
Alfa Romeo 159 1.9 '06 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Zatamnjena stakla
Ne mogu da editujem prosli post vezano za zavesice.. pa da se nadovezem sa iskustvom koje sam imao...
Zavesice Car Shaders se kace sa jednom ili dve zakackom samo na gornji deo, ne smeta nista prilikom otvaranja/zatvaranja jer do samog stakla ima oko 5mm (mozda i vise). Sto se tice voznje sa otvorenim prozorima.. moze i to jer cete vremenom zaboraviti da ih imate a prozore da otvorite.. Nikakvih problema nisam imao, sem jednom gde se zavesica pomerila ka unutra (2cm) i to samo donji deo a vozio sam oko 100hm/h par kilometara, i to prilikom prozor je bio spusten skroz. Ukoliko je prozor otvoren 10-15cm, nikakvih problema nema prilikom vece brzine.
Zavesice Car Shaders se kace sa jednom ili dve zakackom samo na gornji deo, ne smeta nista prilikom otvaranja/zatvaranja jer do samog stakla ima oko 5mm (mozda i vise). Sto se tice voznje sa otvorenim prozorima.. moze i to jer cete vremenom zaboraviti da ih imate a prozore da otvorite.. Nikakvih problema nisam imao, sem jednom gde se zavesica pomerila ka unutra (2cm) i to samo donji deo a vozio sam oko 100hm/h par kilometara, i to prilikom prozor je bio spusten skroz. Ukoliko je prozor otvoren 10-15cm, nikakvih problema nema prilikom vece brzine.