zvucna izolacija
Poslato: Pet Mar 13, 2009 10:04 am
Nasao sa na nekim forumima nesto sto me interesuje,pa da to podelim sa vama
Materijal:
1. Filc debljine 6 mm
2. Termosilent za zvucnu izolaciju debljine 1 cm. Izgleda kao neka penasta guma.
3. Industrijska guma debljine 6 mm (1/2 kvadratnog metra ove gume je tesko preko 4.5 kg)
4. Sirovu gumu
5. Sintelan lepak
U svakom vozilu postoje dva izvora "spoljne" buke. Buka koja dolazi iz motorskog prostora (i izduvnog sistema) i buka od kotrljanja tockova pojacana sumovima aerodinamickog porekla. Prva buka resava se zvucnim izolovanjem, a za drugu je neophodno i dampovati delove karoserije kako bi se ugusile rezonatne vibracije.
Za zvucnu izolaciju koristio sam sendvic formiran od filca i termosilenta (medjusobno lepljeni sintelan lepkom), a za dampovanje industrijsku gumu i sirovu gumu. Postoje, naravno i razni fabricki materijali za dampovanje i zvucnu izolaciju poput Dynamat, Aluband i slicnih ali se slican efekat postize i industrijskom gumom.
Povrsine koje se tretiraju su sledece:
1. Poklopac motora
2. Deo motorskog prostora ka kabini (firewall)
3. Pod vozila
4. Vrata prednja i zadnja
5. Gepek
Poklopac motora i firewall
Izrezati filc i termosilent prema unutrasnjim konturama poklopca motora i zalepiti medjusobno. Obeleziti i izbusiti u materijalu rupe za plasticne zabice (idu plasticne zabice za tapacirung od 8mm, ima da se kupe u svakoj opremljenijoj radnji za autodelove). Pricvrstiti zabicama ovako formiran pokrov za poklopac motora. Ako se ovo lepo uradi i ukroji, izgledace kao da je sve fabricki odradjeno.
Istovetan sendvic od materijala koristimo i za firewall, s tim sto u ovom slucaju ceo sendvic lepimo direktno za karoseriju.
Pod vozila
Izvaditi prednja i zadnja sedista.Zatim treba ukloniti plasticnu konzolu gde su menjac i rucna kocnica.Nakon toga podici tepih (ima nekoliko zabica koje ga drze). Time smo potpuno oslobodili pod automobila. Videcete da je na podu na pojedinim mestima vec ugradjena odredjena zvucna izolacija, medjutim to nije dovoljno. Uklonite i tu fabricku izolaciju kako bi odradili dampovanje industrijskom gumom. Gumu lepite sintelanom direktno na metal. Nije dovoljno samo poloziti gumu, ona mora imati cvrstu vezu sa karoserijom kako bi uopste bilo damping efekta, zato se mora lepiti. Po mojoj proceni za pod se utrosi oko 20 kg gume i oko kilogram lepka Smile. Vratite zatim prvo onaj fabricki materijal (nesto stiropora i filca) a ostatak poda prekrijte termosilentom.Postavite jedan sloj ovog materijala i sa unutrasnje strane kabine ka motorskom prostoru, posebno u vozackom delu tamo gde su papucice (odatle dopire dobar deo buke).
Na kraju vratite tepih i sedista.
Gepek
Poklopac gepeka odradite isto kao i poklopac motora a unutrasnjost kao pod automobila. Prostup gepeku je lak i ne treba nista posebno da se odvrce/vadi tako da cete gepek brzo zavrsiti.
Vrata
Prvo je potrebno skinuti tapacirung sa vrata.
Kad ste skinuli tapacirung, zalepite industrijsku gumu na spoljasnji lim od vrata a sa unutrasnje strane postavite termosilent. "Ususkajte" i zice/poluge mehanizma za otvaranje vrata i za zakljucavanje, a kad ste vec tu, podmazite i klizac i nosace stakala. Time ste dampovali i zvucno izolovali vrata. Ako ste koristili materijale koje sam naveo, vrata ce biti jedno 2 kg teza i prilikom zatvaranja cuce se samo jedno "bup".
Vratite nazad tapacirung i sve dobro ucvrstite.
Time je zvucna izolacija automobila kompletirana. Rezultat je daleko, ali stvarno daleko tisi automobil u svakom smislu.
Materijal:
1. Filc debljine 6 mm
2. Termosilent za zvucnu izolaciju debljine 1 cm. Izgleda kao neka penasta guma.
3. Industrijska guma debljine 6 mm (1/2 kvadratnog metra ove gume je tesko preko 4.5 kg)
4. Sirovu gumu
5. Sintelan lepak
U svakom vozilu postoje dva izvora "spoljne" buke. Buka koja dolazi iz motorskog prostora (i izduvnog sistema) i buka od kotrljanja tockova pojacana sumovima aerodinamickog porekla. Prva buka resava se zvucnim izolovanjem, a za drugu je neophodno i dampovati delove karoserije kako bi se ugusile rezonatne vibracije.
Za zvucnu izolaciju koristio sam sendvic formiran od filca i termosilenta (medjusobno lepljeni sintelan lepkom), a za dampovanje industrijsku gumu i sirovu gumu. Postoje, naravno i razni fabricki materijali za dampovanje i zvucnu izolaciju poput Dynamat, Aluband i slicnih ali se slican efekat postize i industrijskom gumom.
Povrsine koje se tretiraju su sledece:
1. Poklopac motora
2. Deo motorskog prostora ka kabini (firewall)
3. Pod vozila
4. Vrata prednja i zadnja
5. Gepek
Poklopac motora i firewall
Izrezati filc i termosilent prema unutrasnjim konturama poklopca motora i zalepiti medjusobno. Obeleziti i izbusiti u materijalu rupe za plasticne zabice (idu plasticne zabice za tapacirung od 8mm, ima da se kupe u svakoj opremljenijoj radnji za autodelove). Pricvrstiti zabicama ovako formiran pokrov za poklopac motora. Ako se ovo lepo uradi i ukroji, izgledace kao da je sve fabricki odradjeno.
Istovetan sendvic od materijala koristimo i za firewall, s tim sto u ovom slucaju ceo sendvic lepimo direktno za karoseriju.
Pod vozila
Izvaditi prednja i zadnja sedista.Zatim treba ukloniti plasticnu konzolu gde su menjac i rucna kocnica.Nakon toga podici tepih (ima nekoliko zabica koje ga drze). Time smo potpuno oslobodili pod automobila. Videcete da je na podu na pojedinim mestima vec ugradjena odredjena zvucna izolacija, medjutim to nije dovoljno. Uklonite i tu fabricku izolaciju kako bi odradili dampovanje industrijskom gumom. Gumu lepite sintelanom direktno na metal. Nije dovoljno samo poloziti gumu, ona mora imati cvrstu vezu sa karoserijom kako bi uopste bilo damping efekta, zato se mora lepiti. Po mojoj proceni za pod se utrosi oko 20 kg gume i oko kilogram lepka Smile. Vratite zatim prvo onaj fabricki materijal (nesto stiropora i filca) a ostatak poda prekrijte termosilentom.Postavite jedan sloj ovog materijala i sa unutrasnje strane kabine ka motorskom prostoru, posebno u vozackom delu tamo gde su papucice (odatle dopire dobar deo buke).
Na kraju vratite tepih i sedista.
Gepek
Poklopac gepeka odradite isto kao i poklopac motora a unutrasnjost kao pod automobila. Prostup gepeku je lak i ne treba nista posebno da se odvrce/vadi tako da cete gepek brzo zavrsiti.
Vrata
Prvo je potrebno skinuti tapacirung sa vrata.
Kad ste skinuli tapacirung, zalepite industrijsku gumu na spoljasnji lim od vrata a sa unutrasnje strane postavite termosilent. "Ususkajte" i zice/poluge mehanizma za otvaranje vrata i za zakljucavanje, a kad ste vec tu, podmazite i klizac i nosace stakala. Time ste dampovali i zvucno izolovali vrata. Ako ste koristili materijale koje sam naveo, vrata ce biti jedno 2 kg teza i prilikom zatvaranja cuce se samo jedno "bup".
Vratite nazad tapacirung i sve dobro ucvrstite.
Time je zvucna izolacija automobila kompletirana. Rezultat je daleko, ali stvarno daleko tisi automobil u svakom smislu.