split from Testarossa: Boxer vs V180

Sport, tjuning, uporedni testovi.
ma
magic33
Drug Član
Drug Član

split from Testarossa: Boxer vs V180

Sub Jan 03, 2009 9:29 pm

šta reći-boxer,12 cilindra.....
Korisnikov avatar
andrix
Postovi: 109
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 10:22 am

Re: Ferrari Testarossa

Pet Jan 09, 2009 12:01 pm

@magic33,

Već sam napisao: nije boxer već V12 sa uglom između cilindara 180 stepeni:

http://www.ferrariworld.com/FWorld/fw/index.jsp
AndRix
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Re: Ferrari Testarossa

Pet Jan 09, 2009 12:44 pm

Ma pusti ljude ako vole da je boxer, neka im :P :grin:
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
ma
magic33
Drug Član
Drug Član

Re: Ferrari Testarossa

Pet Jan 09, 2009 8:48 pm

andrix napisao:@magic33,

Već sam napisao: nije boxer već V12 sa uglom između cilindara 180 stepeni:

http://www.ferrariworld.com/FWorld/fw/index.jsp
OK.Onda je moj V4 sa uglom između cilindara 180 stepeni
Korisnikov avatar
andrix
Postovi: 109
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 10:22 am

Re: Ferrari Testarossa

Pet Jan 09, 2009 11:04 pm

Ne, ti imaš boxer, ali ovaj Ferrari ima V motor.

Kod tvog motora se ose naspramnih cilindara mimoilaze za veličinu prečnika cilindra i napadaju radilice u različitim tačkama.
Kod V motora ose naspramnih cilindara se seku i klipovi napadaju radilicu u istoj tački, a ugao između cilindara može da bude proizvoljan pa i 180 stepeni.
AndRix
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Ferrari Testarossa

Sub Jan 10, 2009 10:45 am

andrix napisao:Ne, ti imaš boxer, ali ovaj Ferrari ima V motor.

Kod tvog motora se ose naspramnih cilindara mimoilaze za veličinu prečnika cilindra i napadaju radilice u različitim tačkama.
Kod V motora ose naspramnih cilindara se seku i klipovi napadaju radilicu u istoj tački, a ugao između cilindara može da bude proizvoljan pa i 180 stepeni.
Tako...a moze i prostije objasnjenje za laike - kod bokser motora klip se nalazi na jednom kolenu radilice, kod v180 dva klipa su na jednom kolenu. Zato je bokser "prirodno uravnotezen motor". S druge strane v180 ima svojih drugih prednosti.

Kliknite na sliku da biste videli o cemu se radi...

Slika

Kriv je i Ferrari koji je svoj motor nazvao boxer iako to nije bio.
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Re: Ferrari Testarossa

Sub Jan 10, 2009 3:31 pm

Stvarno? Ja nisam nailazio u ozbiljnijoj literaturi na tu informaciju. Ako je tako, to je prilichno neozbiljno sa njihove strane... Konstrukciji i funkcionalno potpuno razlichiti motori...
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
ma
magic33
Drug Član
Drug Član

Re: Ferrari Testarossa

Sub Jan 10, 2009 6:56 pm

Ovo neka nova podela,kako babi milo...
To o čemu vi pričate je boxer(flat) motor u dva rešenja koja takođe postoje i kod V-motora(pogledajte malo bolje tu ozbiljniju literaturu,obično je na prvim stranama)
V-motor se tako zove zbog položaja cilindara a ne položaja klipova u odnosu na radilicu.
U suštini boxer(flat) je V-motor sa uglom od 180 stepeni što su ljudi u ferrariju i napisali.Tačka.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Ferrari Testarossa

Sub Jan 10, 2009 7:32 pm

Boxer nije flat motor. Boxer motor je dobio ime po necem drugom. Flat motor moze biti boxer i V od 180 stepeni.

Ne postoje dva resenja boxer motora (tj , postoje po sistemu hladjenja, ili po necem drugom, ali ne po ovome o cemu pricamo)

Vrlo sam jasno i razumljivo napisao u cemu je razlika. Razlika je vrlo ozbiljna i sustinska i to su potpuno razliciti motori po svom karakteru. U svakoj literaturi ako malo googlas ces naci te podatke.

Ferrari je to napisao iz razloga da se ime modela Berlinetta Boxer bolje zapamti i ni zbog cega vise.
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
andrix
Postovi: 109
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 10:22 am

Re: Ferrari Testarossa

Sre Jan 14, 2009 11:01 am

Evo linka koji može da pomogne razumevanju razlika između V i Boxer motora

http://www.wheelsofitaly.com/wiki/index.php/Flat_engine
AndRix
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Re: Ferrari Testarossa

Sre Jan 14, 2009 7:27 pm

Prijatelju Magic33, kao prvo ne razumem zashto se zestish, k'o da ti je boxer neka dedovina pa se eto mi drznuli :grin:
Nema potrebe dalje se raspravljati, lepo je Starac napisao i ilustrovao, ja sam isto tako lepo rekao k'o voli da ga zove boxer neka ga tako i zove... i kao shto i sam kazesh - i tachka.

BTW - izvor: Ferrari.com

Numbers built 7177
Produced from 1984 - 1991
Introduced at 1984 Paris Motorshow
Body design Pininfarina

Engine
Configuration 180º V 12
Location Mid, longitudinally mounted
Construction aluminum alloy block, aluminum head
Displacement 4.943 liter / 301.6 cu in
Bore / Stroke 82.0 mm (3.2 in) / 78.0 mm (3.1 in)
Compression 9.2:1
Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC
Fuel feed Bosch K-Jetronic Fuel injection
Aspiration Naturally Aspirated

Drivetrain
Chassis/body aluminum body on steel tubular chassis
Front suspension double wishbones, coil springs, co-axial Koni dampers
Rear suspension double wishbones, double coil springs, twin co-axial Koni dampers
Steering rack-and-pinion
Brakes vented discs, all-round
Gearbox 5 speed Manual
Drive Rear wheel drive

Dimensions
Weight 1506 kilo / 3320.2 lbs
Length / Width / Height 4485 mm (176.6 in) / 1976 mm (77.8 in) / 1130 mm (44.5 in)
Wheelbase / Track (fr/r) 2550 mm (100.4 in) / 1510 mm (59.4 in) / 1660 mm (65.4 in)

Performance figures
Power 390 bhp / 291 KW @ 6300 rpm
Torque 490 Nm / 361 ft lbs @ 4500 rpm
BHP/Liter 79 bhp / liter
Power to weight 0.26 bhp / kg
Top Speed 286 km/h / 178 mph
0-100 km/h 5.2 s
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Korisnikov avatar
andrix
Postovi: 109
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 10:22 am

Re: split from Testarossa: Boxer vs V180

Čet Jan 15, 2009 3:30 pm

@speadfreak
Ovo sam hteo da nakačim još pre par dana ali nisam znao kako da skinem sa ferrarijevog site-a. Kako si uspeo?
AndRix
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: split from Testarossa: Boxer vs V180

Čet Jan 15, 2009 3:44 pm

Neki od najboljih trkackih motora ikada su bili V 180...a jedan od tih motora je i bio Alfin iz modela 33tt12 i 33sc12 i ti motori zasluzuju posebnu paznju, pogotovu sto je Alfa s njima oduvala konkurenciju da je bilo dosadno za gledanje.
Nije lako napraviti v 180 motor zbog mnogih ogranicenja s prostorom i u podmazivanju i hladjenju motora i samo najbolje inzenjerijske skole su to mogle da urade kako treba. Ali, zato su ti motori kada su bili dobro napravljeni omogucavali neverovatno nadmocne perfomanse i uglavnom pobedjivali protivnike nevidjenom lakocom. Uz to karakterican im je zastrasujuci zvuk motora. Takvi motori spadaju u najbucnije i trkackim varijantama. Ferrarijev 312 F1 motor se mogao cuti tokom celog kruga na trkackoj pisti, a zvuk nepobedive Porscheove legende modela 917 koji je imao vazduzno hladjeni V12 180 je bio neverovatan.

Evo malo urlika motora (koliko god to bilo na youtube bilo bezveze...) da se ukakite - Alfa 33sc12 (inace, 1977. - 8 trka, 8 pobeda)

Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Re: split from Testarossa: Boxer vs V180

Pet Jan 16, 2009 4:24 pm

rFactor racing simulacija, mod F1 1979. fenomenalno uradjen zvuk za gorepomenuti 312 Ferrari... Volan u ruke, slushalice na ushi i osmeh od uva do uva :)

npr:

... re=related
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.

Povratak na “Squadra Corse”