Tuning

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
Tihomirce
Contact:
Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD
Lokacija: Arandjelovac
Lokacija: Arandjelovac
Postovi: 4379
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:24 pm

Re: Tuning

Čet Sep 29, 2011 1:55 pm

U paru menjaš klipnjaču i radilicu , a bogami i klip
ako je dobar taj motor iz 164-ke
uzmite radilicu i počupajte klipove sa sve hilznama ;)

Javiće se neko ka zna tačne mere :scratch: i dal može ta varijanta :majstor
Slika
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Tuning

Čet Sep 29, 2011 2:41 pm

SCHUMACHER napisao:Hmmm...Spolja su ti motori identicnih dimenzija...
Nije mi samo jedno jasno:Ako na istu pesnicu na npr 1.8 stavimo kracu klipnjacu,dobice se zapremina,ali onda GMT nece biti vise ista i bice manja kompresija-zar ne?
Taj dio mi malo nije jasan :scratch:
Da zaboravio sam reci, mozda je razlika i u klipu da je on kraci kod 2.0 motora pa je to najbolji scenario :D

Dobices tako vecu zapreminu unutar komore za sagorevanje sa time sto tu pises ali to sto vi dobijate tamo unutra nije kubikaza motora ;) Kubikaza motora ti je koliko se klip pomera gore dole tj hod radilice pomnozeno sa povrsinom klipa ;)
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Pet Sep 30, 2011 8:10 am

Pa to i kazem.Promjer klipa na 2.0 i 1.8 je 84mm,razlika je samo u hodu,a mislim da bi se radilica i klipnjace postarale za to.
Javicemo ako se odluci za tako neku konverziju :)
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Tuning

Pet Sep 30, 2011 8:36 am

[youtube]YtQ1ZAW8fFg[/youtube]
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Tuning

Pet Sep 30, 2011 8:44 am

SCHUMACHER napisao:Pa to i kazem.Promjer klipa na 2.0 i 1.8 je 84mm,razlika je samo u hodu,a mislim da bi se radilica i klipnjace postarale za to.
Javicemo ako se odluci za tako neku konverziju :)
Pa ok je to ali morate naci gde ce te da izgubite dodatne milimetre veceg hoda jer ce vam viriti klipovi van bloka kada stavite radilicu sa duzim hodom sem ako se nestave krace klipnjace ili klipovi ;)
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Pet Sep 30, 2011 9:46 am

Hmmm...
Ne znam,neka vidi sam...Mozda bolje da ne dira nista...
Inace je ovo sve prica napamet kad nemamo klip od jednog i od drugog motora itd,ali eto-cisto razglabamo da ne zamre tema :)
JaMal,hvala na ilustraciji,znam sta je zapremina :)
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Tuning

Pet Sep 30, 2011 9:55 am

Pa dobro onda :D Mogu verovatno da se krate mala i velika pesnica klipnjace ;) Koliki su uopste hodovi radilica od 1.8 i 2.0 motora? Moze malo da se vara pa da ako ima mesta da se pusti klip da dodje recimo 1mm vise nego na fabrickom motoru pa se dobije visa kompresija ;) Naravno treba videti da li ima mesta i koliko moze da se podigne kompresija ;)
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Pet Sep 30, 2011 12:19 pm

Eh kad bi imali toliko novca,alata pa i znanja mogli bi da experimentisemo,ali ovako...tesko :grin:
Ono sto cu ja definitivno odraditi na mom motoru jednog dana kad ne bude every day car bice olaksavanje ventila,klipnjaca,brusenje glave i to ce biti to... :)
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: Tuning

Čet Okt 06, 2011 12:21 am

YUgisa napisao:Pa dobro onda :D Mogu verovatno da se krate mala i velika pesnica klipnjace ;)
Chek malo, kako se to krate mala i velika pesnica klipnjace?
SCHUMACHER napisao:Pa to i kazem.Promjer klipa na 2.0 i 1.8 je 84mm,razlika je samo u hodu,a mislim da bi se radilica i klipnjace postarale za to.
Javicemo ako se odluci za tako neku konverziju :)
Da je razlika samo u hodu, klip bi sabio ventile pod haubu pre nego bi i stigao da upalis motor. Ne znam cemu sluzi ona zalepljena tema u ovoj sekciji sa dimenzijama radilice/klipnjace/klipa za TS i jos par Alfinih motora..?

YUgisa napisao:Kubikaza motora ti je koliko se klip pomera gore dole tj hod radilice pomnozeno sa povrsinom klipa ;)
A gde je u toj racunici kompresiona komora glave?
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Čet Okt 06, 2011 8:42 am

SCHUMACHER napisao: Nije mi samo jedno jasno:Ako na istu pesnicu na npr 1.8 stavimo kracu klipnjacu,dobice se zapremina,ali onda GMT nece biti vise ista i bice manja kompresija-zar ne?
Taj dio mi malo nije jasan :scratch:
To sam se i ja pitao :)
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: Tuning

Čet Okt 06, 2011 1:24 pm

Ako stavis kracu klipnjacu, smanjices radnu zapreminu motora a smanjices i kompresioni odnos. Sta je tu nejasno?

Btw; "stavljanje krace klipnjace na istu pesnicu"????? Mala pesnica i velika pesnica su segmenti klipnjace. "Stavljanje krace klipnjace na istu pesnicu" bi znacilo da se odseca deo klipnjace i navaruje neki drugi (kraci deo) klipnjace sto je potpuni nonsens!

Mala pesnica levo, velika pesnica desno:

Slika


Nadam se da je jasnije sada.

EDIT: Skinuo sam postove gde se Schumi i ja ne razumemo, a tema ce biti otvorena jos par dana - ukoliko ima neko nesto da doda. Posle toga ide lock, a svako novo pitanje u vezi sa ovom tematikom - najbolje je kreirati kao novu temu jer je ova postala isuvise opsteg karaktera.
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Tuning

Čet Okt 06, 2011 8:57 pm

Slika

Uploaded with ImageShack.us
Ne vidi se nesto posebno a i nemam zivaca sad da crtam detaljnije ;)

Velika pesnica se obradjuje tako da se polukruzno brusi prema maloj pesnici i onda se skracuju oni vrhovi da polutka moze da dodje blize tj da se ponovo uspostavi krug... A mala pesnica se moze brusiti ukoliko se koristi klip sa debljom osovinicom od one za koju je namenjena klipnjaca pa se mala pesnica razbusuje na tu deblju osovinicu ali se busi tako da se vise busi u pravcu velike pesnice... Ovo je u zargonu "skracivanje velike i male pesnice na klipnjaci, ja nisam nigde rekao da se to stavlja nego da se to radi tj krati ;)

A sto se tice kubikaze tj zapremine motora, u to ne ulazi kompresioni prostor...

Primera radi, Zastavin motor ima:
Zapreminu: 1116ccm
Precnik klipa: 80mm tj 8cm
Hod radilice: 55.5mm tj 5.55cm
Broj klipova: 4

(8/2)na kvadrat x 3.14 x 5.55 x 4 = 1115.3ccm

To je najednostavnija matematicka formula za racunanje zapremine, mozete mi dati podatake od nekog Alfinog motora pa cu izracunati da se uverite da je tako ;)

U teoriji taj 2.0 i 1.8 ako imaju iste precnike klipova mogu imati i iste kompresione prostore, razlika potice samo u kubikazi tj u hodu ;) A sad vi ako bi menjali kompresione prostore, ne bi dobili vecu zapreminu, samo bi vam se povecao ili se smanjio stepen kompresije... Tako da kad bi se u neki motor ubacile krace klipnjace bez ikakvih drugih izmena ne bi dobili motor sa vecom zapreminom nego samo motor sa jako malim stepenom kompresije i ogromnim kompresionim prostorom...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: Tuning

Pet Okt 07, 2011 11:49 am

Pravo da ti kazem, ne znam sta bi mene nateralo da radim ovakve zahvate na klipnjaci koja ce se verovatno vrteti jos vise od std motora. Jel' ovo neko radio uopste ili pricamo o teoriji? I ono sto me najvise zanima je; zasto bi ovo neko radio u moru dostupnih klipnjaca, klipova, razlicitih bolcni i za koji dobitak..?



Za zapreminu; da - moja greska, zaleteo sam se ka izracunavanju kompresionog odnosa. ;)
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Tuning

Pet Okt 07, 2011 12:05 pm

Nije svima sve dostupno ;) Najlakse bi bilo pa naruciti izradjivanje po meri i gotovo ali ko ima para za tako nesto, onda koja je poenta menjati 1.8 u recimo 2.0... Onda ima para i da kupi 2.0 i da ga vozi, veci bi bio fazon da kupuje neku aftermarket radilicu pa da dize na lupam 2.2 koji fabricki mozda ne postoji... ;) Jer ako je nekome poenta da digne sa 1.8 na 2.0 i dobije mozda 10% bolje performanse, izrada namenski klipnjaca ce verovatno vise da ispadne nego da lupi samo jednu ili dve bregaste, odradi cip tuning i dobice vise ks sa manje muka... A da nekazem da krace klipnjace i veci hod nikad nije pozeljno zbog uglova koje onda pravi klipnjaca pa se povecava trenje klipa na zidove... A inace nije teorija, retki su motori koji su tako uradjeni ali je to dosta popularno kod Zastava/Fiat motora da se podize 1.1 na 1.3 ili 1.4, ili 1.3 da se podize na 1.5 ili 1.6... ;) Ne znam kako je kod Alfi, ali za Zastava/Fat motore ne postoje i ne mogu da se uglave druge, krace klipnjace... Moze ili da se krati ili da se narucuje izrada u inostranstvu sto nije ni lako naci ni sprovesti...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Sub Okt 22, 2011 6:40 pm

Pitanje:
Kod trkackih bregastih vratila poenta je da ranije otvaraju ventil,drze ga otvorenog duze,kasnije ga zatvaraju i povecavaju lift istog.Problem je sto je cijena jedne trkacke bregaste nekog renomiranog proizvodjaca obicno oko 500e.
Mene zanima je li ko razmisljao/pravio "sajbnu" koja bi bila od nerdjajuceg celika,i koja bi se varila/lijepila sa gornje strane na podizac ventila u koji brijeg bregaste "udara"?
To bi povecalo lift i sve gore navedeno,a ne bi kostalo preko 30ak eura...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
Tihomirce
Contact:
Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD
Lokacija: Arandjelovac
Lokacija: Arandjelovac
Postovi: 4379
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:24 pm

Re: Tuning

Sub Okt 22, 2011 6:50 pm

Ne može tako , ventil bi ti bijo stalno otvoren u tom slučaju :club:
Slika
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Ned Okt 23, 2011 12:39 am

Moguce,zbog "poledjine" brijega koja bi dodirivala podizac,mada zadnji dio brijega moze da se stanji i onda ne bi dodirivao podizac...
Ne planiram ovo da radim,samo pitam je li kome to padalo na pamet...
Na kraju sve price o tuningu ispada da je najsigurniji,najjeftiniji i nakvalitetniji nacin zamjena za motor vece kubikaze.
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
Tihomirce
Contact:
Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD
Lokacija: Arandjelovac
Lokacija: Arandjelovac
Postovi: 4379
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:24 pm

Re: Tuning

Ned Okt 23, 2011 7:59 am

Tako bi dobijo veći lift ali bi oslabijo bregastu i tu bi došlo do pucanja :bye:
možda :glare: ali samo možda bi bila izvodljivija varijanta
da se breg iseče pa da se ubaci komad sve to prevari , obradi i ispolira ;)
Slika
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Tuning

Ned Okt 23, 2011 8:36 am

Kod trkackih bregastih vratila poenta je da ranije otvaraju ventil,drze ga otvorenog duze,kasnije ga zatvaraju i povecavaju lift istog
nije bas ovako jednostavno... sam izbor i tunining bregastih je mnogo komplikovaniji od ovoga... najvishe zbog toga sto bregaste odredjuju karakter celog motora i moraju se prilagoditi konkretnoj primeni motora... bregasta koju si ti opisao je u najboljem slucaju od dizela... i tu bi radila lose...

prvo pitanje kod bregastih je gde zelis snagu? tj. koliko ce se vrteti motor... a drugo je da li mora postojati kompromis svakodnevne vozljivosti...

bregaste koje se prave za veliku snagu na visokim obrtajima imaju ostre bregove i veliki lift jer moraju u veoma maloj jedinici vremena ubaciti sto vishe vazduha...

ako u pricu ubacis i vozljivost na niskim/srednjim obrtajima onda pocnes taj breg da siris i tu krece pravljenje komprimisa...

to je sve ako pricamo o atmo motorima... za turbo prica je totalno drugacija...

a tek posle dolazi pricao preklapanju i dizajnu izduvnog sistema kanala u glavi/izduvne grane koji ce raditi/pomagati sa tim preklapanjem...

tom idejom o podizanju samo lifta bi vishe izgubio nego dobio, osim ako ne vozis blago tunirani turbo motor...

razlog sto bregaste kostaju toliko puno je zato sto su veoma bitne za finalni proizvod i veoma komplikovane za projektovanje i pravljenje...
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Tuning

Ned Okt 23, 2011 8:45 am

Na zalost prepravke na bregastoj su pre bile vrlo rasirene, ljudi su varili i pravili bregaste kakve njima trebaju a sad je takve ljude nemoguce naci... U svakom slucaju, ako hoces da se igras sa bregastom, probaj naci radionicu koja se bavi masinskom obradom pa pitaj da li mogu da obruse bregove bregaste sa one strane gde breg ne otvara ventil... Ako uspes to da odradis, onda uzmes obrusis sa te strane breg za jedno 1mm ili 2mm ili vec koliko hoces da povecas LIFT i odneses kuciste bregaste isto da ga obruse od dole da padne nize da nemoraju deblje plocice za stelovanje ventila, mislim, ovako je na Yugu, ne znam kako je to resen prenos breg-ventil na Alfama :grin:

A inace nesmatram da bi povecanjem lifta izgubio vise nego sto bi dobio, bas sam kod mnogih stranih tjunera citao da je za automobile koji se koriste za grad bolje da se traze bregaste sa vecim liftom od fabricke bregaste a da nema mnogo vise stepeni, a ja tu ideju podrzavam posto po mojoj logici, lift omogucava da za isto vreme uvuces vecu kolicinu smese u motor a stepeni omogucavau da za duze vreme usisas vecu kolicinu smese, a duze vreme znaci vise obrtaja a to makar koliko mi voleli i zeleli, nije bas najbolje za svakodnevnu voznju... ;)

I naleteo sam na dosta projekata koji su radjeni u inostranstvu na motorima sa 2 bregaste gde su stavljali ili dve izduvne ili dve usisne bregaste posto po nekad zavisi lift izmedju izduvne i usisne bregaste pa su onda ugradjivali iste dve sa vecim liftom (posto stepeni se nisu obicno nesto razlikovali) i dobijene snage su sve bile tako oko 3 do 5% na max i mnogo zivlji motor na nizim obrtajima ;) Barem su ovakvi komentari bili od tih ljudi koji su to radili, ja nemam iskustva sa time ;) :drink
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Ned Okt 23, 2011 9:28 am

Ipak,kad su bregaste u pitanju-najbolja je ova poslednja varijanta koju je ranije Pittatore spomenuo.
Dvije iste i na izduv i na usis i cao.
To je najpouzdanija i najjeftinija varijanta,koju cu da primijenim kad iduce godine budem otvarao glavu,pa cu Vam prenijet iskustva "iz prve ruke",mada nece biti narocito relevantna jer cu mijenjati gumice,vodjice,blago olaksati ventile,ispolirati kanale i spustiti glavu tako da ce motor i samo sa tim povratiti nesto konjica zalutalih vremenom.
Ali da ne off-ujem.
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Tuning

Ned Okt 23, 2011 10:19 am

Pazi povecavanjem lifta bez povecanja kolicine benzina osiromasujes smesu... sto samo po sebi dovodi do poboljsanja performansi... jer atmo motori rade najbolje sa siromasnijom smesom... takodje podizes i temperaturu u komori... kakve to uticaje na motor i njegovu trajnost ima... prosudi sam...

a inace citirao sam kolegu shumija i njegov komentar za trkacke bregaste ne za ulicu i svakodnevni motor... na koje se odnosio onaj deo o kompromisima...

istina je da jeftinog tuninga nema i znate kako ide ono o pravljenju pite od necega...

tih navodnih 3-5% koje ces kao dobiti ces isto tako dobiti ili izgubiti sa losim benzinom...

kada neko pomene "tuning" ja kapiram da zeli da dobije 30-50% snage vishe iz motora...

razliku od 10-15ks stvarno neces primetiti u kolima koja imaju 1200kg+... tako da je to totalno besmisleno... u najboljem slucaju ces cuti malo drugaciji zvuk i naravno trositi vishe i ici cesce kod majstora...

tako da naravucenije ove price je da stekate pare kao svi normalni ljudi i uzmete neki jeftini aftermarket ecu (vems, ms3...), throttle body-je od motora , maknete se AFM-a, ravodnika paljenja i gluposti i uradite nesto kvalietno za svoj auto i posle uzivate u njemu...

Slika


p.s. fabricki 2.0 ts 8v ima u najboljem slucaju 128ks... onih 148ks je masna laz tj. bar niko do danas nije uspeo da ih izmeri na dyno-u 128ks je najbolje sto je izmereno... cifre na radilici...
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Tuning

Ned Okt 23, 2011 10:38 am

Te male razlike u bregastama ce bez problema da ispegla fabricki ECU ;) Jedino mi ovo sa osiromasivanjem smese da daje vise snage nije jasno? Da li moze to neko da mi objasni zasto je tako? A vidim da se u poslednje vreme sve cesce govori da je tako dok se u proslosti govorilo upravo suprotno, vise goriva, vise snage (naravno ne vredi preterivati)...

A to koliko se dobija a koliko gubi, znam jako veliki broj ljudi kojima nije sad fazon da dupliraju snagu svog motora, nego cisto da ispeglaju neke fabricke nedostatke, ono sto moze da se odradi za male pare i da budu brzi od slicnog auta ;)

A 10-15ks ce skoro svako od nas osetiti posto vecinom svi vozimo automobile gde je 10-15ks poboljsanje od 10-20% ;)
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
vojaalfa
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 1.8TS SW
Lokacija: Beograd
Lokacija: Bgd-Zarkovo
Postovi: 2009
Pridružio se: Pon Dec 01, 2008 3:42 pm

Re: Tuning

Ned Okt 23, 2011 1:47 pm

JaMal koliko ja znam tuplje bregaste tj. one sa vecim stepenom ili ti duzim vremenom usisavanja su ubacivane u motore koji vecu snagu postizu na vecim obrtajima.
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Ned Okt 23, 2011 2:44 pm

Sto se 8v motora tice:
Pa dje si bio ranije da mi kazes da ga ne ubacujem radi 15 konja
hahaha
Salim se.
Imam njemacku novinu u kojoj lik predstavlja svoju 155 2.0 8v.
Chipovana je,polirani usisni i izduvni kanali,de-cat i jos nesto je odradjivao i izvukao je 180ks izmjerenih na dynu.
A i da nema 148 ks tesko da bi kidao e 36 320,itd,itd...
Kad budes imao malo vise vremena:moze li malo detaljnije o VEMS-u i throttle bodies sa motora?
Kako bi mogle trubice da se ubudze na 155 ogranicenu prostorom?
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".

Povratak na “Squadra Corse”