156 2.4 JTD ide max 180kmh!!!
-
Go
- Drug Član
- milosh024
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Subotica
Post
Ja bih isto krenuo od katalizatora, nedavno sam imao slican problem, sace iz katalizatora koji je razbijan je zapusilo cevi izduva i zadnji lonac, sto se odrazavalo na performanse, najvise na krajnju brzinu
Alfa Romeo Sportwagon 2.0 JTDM
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
upozorenje: kad budes stavljao lonac umesto katalizatora, ne ostavljaj katalizator majstoru, bar ne za dzabe.
*svaki originalni kat ima veliki procenat platine u sebi. uzmu pare za lonac i za ruke i plus lepe pare uzmu posle od preprodaje polovnog katalizatora...
raspitaj se dobro pre nego sto udjes u radove!
*svaki originalni kat ima veliki procenat platine u sebi. uzmu pare za lonac i za ruke i plus lepe pare uzmu posle od preprodaje polovnog katalizatora...
raspitaj se dobro pre nego sto udjes u radove!
-
Go
- Drug Član
Post
Jesi probao da spustis rucnu ???
Salim se, probaj da nakacis auto na dijagnostiku, pa ako ima neke greske izbacice ti, a ako nema, pa onda mogao bi da bude kat... ali zasto ga skidati ako jos uvek radi svoj posao, ajde da je TS pa da se igras sa zvukom ali ovako... hmmm...
Salim se, probaj da nakacis auto na dijagnostiku, pa ako ima neke greske izbacice ti, a ako nema, pa onda mogao bi da bude kat... ali zasto ga skidati ako jos uvek radi svoj posao, ajde da je TS pa da se igras sa zvukom ali ovako... hmmm...
-
Go
- Drug Član
Post
Mozda gresim, ali zasto bi stalo tacno na 180km/h.
Po meni to je neki elektronski limit. Mozda samo u boardu, ako ima funkcija da ti ne da preko toga. Posto kod mene ima samo da alarmira preko zadate vrednosti, ali ne i da ti ne dozvoli da ides brze od toga.
Da je katalizator, verovatno bi se mucio sa ubrzavanjem preko 180, ali koliko ja znam ne moze da ga zakuca tacno na 180. Pa taj bi tebao da ide preko 200 ladno...
pozz....
Po meni to je neki elektronski limit. Mozda samo u boardu, ako ima funkcija da ti ne da preko toga. Posto kod mene ima samo da alarmira preko zadate vrednosti, ali ne i da ti ne dozvoli da ides brze od toga.
Da je katalizator, verovatno bi se mucio sa ubrzavanjem preko 180, ali koliko ja znam ne moze da ga zakuca tacno na 180. Pa taj bi tebao da ide preko 200 ladno...
pozz....
-
Go
- Drug Član
Post
Slobodno okreni šrafcigerom, ali vrlo vrlo malo, jer će da prska preko kola. Nanišani negde na 30% od vrha šoferke, da bi gađala po njoj i kad ideš autoputem preko 100tke. Laganim pritiskom uvek možeš da spustiš malo mlaz da pada niže, kad stojiš ili ideš polako, ali ako bije isuviše nisko u vožnji, to zna da bude veliki problem.
-
Go
- Drug Član
Post
Ako imas gume 205/55 16 onda ti je po prenosnim odnosima u menjacu i diferencijalu na 2.4 jtd pri 4000 o/min u petoj, brzina 200 km/h.
Na 2000 o/min je 100 km/h...itd..itd...racunajte dalje.
A 180 km/h (po cajgeru 180 a u stvari 170-175) je oko 3500 o/min.
Cenim da ti je zaprljan elektro (pneumatski) ventil za kontrolu varijabilnosti samog turba.
Najverovatnije zaprljan a mozda je i riknuo.
Uglavnom, sta god bilo, tebi turbina uvek .duva na najjace..
Sistem ti ne dozvoljava preko 3000-3500 da ides.
U trecoj do 3000-3200, u cetvrtoj 3200-3400 u petoj do max 3500-3600.
Na tim o/min nabije preveliki pritisak u usisnoj grani i ecu obara ubrizgavanje.
Za kriticne slucajeve moze i da ukine potpuno na nekih 5 sec.
Sto je vrlo zeznut0 u slucaju preticanja kada ljudi legnu na gas, pa u pola preticanja ostanu bez snage u motoru.
Klasican zez: ljudi se spreme za preticanje, bace iz cetvrte u trecu i opale po gasu, kad ono tamo___corak.
Na 2000 o/min je 100 km/h...itd..itd...racunajte dalje.
A 180 km/h (po cajgeru 180 a u stvari 170-175) je oko 3500 o/min.
Cenim da ti je zaprljan elektro (pneumatski) ventil za kontrolu varijabilnosti samog turba.
Najverovatnije zaprljan a mozda je i riknuo.
Uglavnom, sta god bilo, tebi turbina uvek .duva na najjace..
Sistem ti ne dozvoljava preko 3000-3500 da ides.
U trecoj do 3000-3200, u cetvrtoj 3200-3400 u petoj do max 3500-3600.
Na tim o/min nabije preveliki pritisak u usisnoj grani i ecu obara ubrizgavanje.
Za kriticne slucajeve moze i da ukine potpuno na nekih 5 sec.
Sto je vrlo zeznut0 u slucaju preticanja kada ljudi legnu na gas, pa u pola preticanja ostanu bez snage u motoru.
Klasican zez: ljudi se spreme za preticanje, bace iz cetvrte u trecu i opale po gasu, kad ono tamo___corak.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Ako mogu da se nadovežem...
Ako je elektroventil zaprljan, blokiran ili je u funkciji samo delimičnom, da li je moguć sledeći scenario:
a) kroz tj. pored protokomera teče dovoljno vazduha (i ECU to registruje)
b) zbog delimične ispravnosti elektroventila krilca turbine ne mogu da zauzmu položaj koji obezbeđuje maksimalni pritisak vazduha ka motoru
c) s obzirom da je na protokomeru izmerena dovoljna količina vazduha, a turbina nije u mogućnosti (zbog položaja-ugla krilaca) da nabije dovoljan pritisak posledica je da nema dovoljno snage (ograničena maksimalna brzina) i pojava dosta crnog dima pri ubrzavanju (zbog veće količine ubrizganog dizela u motor u odnosu na stvarnu količinu vazduha - prebogata smeša)...
Pozdrav. Dušan.
a) kroz tj. pored protokomera teče dovoljno vazduha (i ECU to registruje)
b) zbog delimične ispravnosti elektroventila krilca turbine ne mogu da zauzmu položaj koji obezbeđuje maksimalni pritisak vazduha ka motoru
c) s obzirom da je na protokomeru izmerena dovoljna količina vazduha, a turbina nije u mogućnosti (zbog položaja-ugla krilaca) da nabije dovoljan pritisak posledica je da nema dovoljno snage (ograničena maksimalna brzina) i pojava dosta crnog dima pri ubrzavanju (zbog veće količine ubrizganog dizela u motor u odnosu na stvarnu količinu vazduha - prebogata smeša)...
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
-
Go
- Drug Član
Post
@Dusan
nije moguce da se desi takav slucaj:
a) je u direktnoj srazmeri sa b)
pa ako se desi slucaj pod b) onda ni kolicina vazduha pod a) nikako ne moze biti nepovezana, nego posledicno vezana i samim tim manja pa i manje vazduha izmereno.
Pre turba potpritisak, posle natpritisak. Direktno srazmerni.
Jedino kada ima dima iz izduva:
MAF ne meri dobro
ili
probijena creva na usisu (naprsnuo ili probusen intercooler takodje) i to deo na strani sa natpritiskom
ili
EGR ventil ne zatvara na vreme nego kasni sa zatvaranjem (nije blokiran u skroz otvorenom polozaju, ne brkati sa tim slucajem)
ili
neispravna sonda kat-a:
ECU identifikuje sastav smese iz izlaznog napona na lambda sondi.
Prilagodjava kolicinu ubrizganog goriva da obezbedi optimalni sastav smeshe (l=1), da bi se stvorili idealni uslovi za obradu izduvnih gasova u katalizatoru.
Ako je smesha suvise bogata (lambda manje od 1), tada kolicina ubrizganog goriva treba da bude smanjena a ako je smesha suvise .mrshava. (lambda vece od 1), tada uvecava kolicinu ubrizganog goriva.
a) bogata smesa (manjak vazduha)
b) siromasna smesa (visak vazduha)
Sto ce reci da ECU moze da tripuje da mu je smesha tanka pa dodaje gorivo koje opet nema dovoljno vazduha da sagori.
nije moguce da se desi takav slucaj:
a) je u direktnoj srazmeri sa b)
pa ako se desi slucaj pod b) onda ni kolicina vazduha pod a) nikako ne moze biti nepovezana, nego posledicno vezana i samim tim manja pa i manje vazduha izmereno.
Pre turba potpritisak, posle natpritisak. Direktno srazmerni.
Jedino kada ima dima iz izduva:
MAF ne meri dobro
ili
probijena creva na usisu (naprsnuo ili probusen intercooler takodje) i to deo na strani sa natpritiskom
ili
EGR ventil ne zatvara na vreme nego kasni sa zatvaranjem (nije blokiran u skroz otvorenom polozaju, ne brkati sa tim slucajem)
ili
neispravna sonda kat-a:
ECU identifikuje sastav smese iz izlaznog napona na lambda sondi.
Prilagodjava kolicinu ubrizganog goriva da obezbedi optimalni sastav smeshe (l=1), da bi se stvorili idealni uslovi za obradu izduvnih gasova u katalizatoru.
Ako je smesha suvise bogata (lambda manje od 1), tada kolicina ubrizganog goriva treba da bude smanjena a ako je smesha suvise .mrshava. (lambda vece od 1), tada uvecava kolicinu ubrizganog goriva.
a) bogata smesa (manjak vazduha)
b) siromasna smesa (visak vazduha)
Sto ce reci da ECU moze da tripuje da mu je smesha tanka pa dodaje gorivo koje opet nema dovoljno vazduha da sagori.
-
Go
- Drug Član
Post
Idemo redom:
2.4 JTD (bilo koja sa 10v)
Prenosni odnosi u menjacu:
I 3.800
II 2.235
III 1.360
IV 0.971
V 0.763
R 3.545
Diferencijal je 3.353
Sto mu (manje vise) daje sledece prenosne odnose (finalne) po brzinama:
I 12.741
II 7.494
III 4.560
IV 3.256
V 2.370
R 11.886
Korektne velicine guma (po fabrici) su:
185/65 15
205/60 15
205/55 16
215/45 17
(ok, znam da kad se preracuna ima formata koji se bolje slazu, ALI...fabrika tako kaze)
Ako uzmem 205/55 16 kao meru dobijem da je obim gume:
1.984166 metara.
4000 o/min je u stvari 66.67 o/sekundi
ako tih 66.67 o/sek RADILICE predje preko menjaca i diferencijala u PETOJ (2.370)
dobijem oko 28.13 obrtaja TOCKA u sekundi.
sto ce reci da za sekund predje (28.13 obrtaja puta obim tocka 1.984166 m)
=
dobijem otprilike 55.81338959 metara/sekundi
sto opet ako pomnozim sa 3.6 da bi dobio koliko je km/h
= 200.9282025 km/h
e piiiip, ako to nije vrlo blizu 200 na sat onda ne znam sta je
Dakle, ovo je pri 4000 o/min motora za 205/55 16
___________________________________________
A za tvoju meru od 205/60 15 je pri 4000 o/min u petoj brzini, brzina vozila: 199.3701266 km/h
E sad, sto se tice tvog slucaja, tebi je majstor prilikom zamene ulja i filtera maznuo originalni menjac i stavio menjac od kosilice za travu.
Ko ti je kriv sto verujes majstoru pa ga pustas da odradi posao a da ti ne gledas.
Ja se ne mrdam od auta i kada mi menjaju sijalicu i osigurac a kamoli ulja i filtere.
2.4 JTD (bilo koja sa 10v)
Prenosni odnosi u menjacu:
I 3.800
II 2.235
III 1.360
IV 0.971
V 0.763
R 3.545
Diferencijal je 3.353
Sto mu (manje vise) daje sledece prenosne odnose (finalne) po brzinama:
I 12.741
II 7.494
III 4.560
IV 3.256
V 2.370
R 11.886
Korektne velicine guma (po fabrici) su:
185/65 15
205/60 15
205/55 16
215/45 17
(ok, znam da kad se preracuna ima formata koji se bolje slazu, ALI...fabrika tako kaze)
Ako uzmem 205/55 16 kao meru dobijem da je obim gume:
1.984166 metara.
4000 o/min je u stvari 66.67 o/sekundi
ako tih 66.67 o/sek RADILICE predje preko menjaca i diferencijala u PETOJ (2.370)
dobijem oko 28.13 obrtaja TOCKA u sekundi.
sto ce reci da za sekund predje (28.13 obrtaja puta obim tocka 1.984166 m)
=
dobijem otprilike 55.81338959 metara/sekundi
sto opet ako pomnozim sa 3.6 da bi dobio koliko je km/h
= 200.9282025 km/h
e piiiip, ako to nije vrlo blizu 200 na sat onda ne znam sta je
Dakle, ovo je pri 4000 o/min motora za 205/55 16
___________________________________________
A za tvoju meru od 205/60 15 je pri 4000 o/min u petoj brzini, brzina vozila: 199.3701266 km/h
E sad, sto se tice tvog slucaja, tebi je majstor prilikom zamene ulja i filtera maznuo originalni menjac i stavio menjac od kosilice za travu.
Ko ti je kriv sto verujes majstoru pa ga pustas da odradi posao a da ti ne gledas.
Ja se ne mrdam od auta i kada mi menjaju sijalicu i osigurac a kamoli ulja i filtere.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
@PYSON
Logično mi je to što kažeš - ne može da se desi da je a) nezavisno od b)... Usput se izvinjavam što sam napravio digresiju i upao u temu koju je pokrenuo @srbaja, ali mislim da je problem sličan.
A zašto sam ovo pitao?
Pa, kod mene je u jednom udesu stradao filter za vazduh i njegovo kućište, pa sam stavio K&N tzv. gljivu (kao privremeno rešenje) . U motor sada ulazi topliji vazduh nego u poređenju sa fabričkim filterom i kućištem. Razmišljam o nabavci BMC-CDA 80-150 (zatvoreni air intake system) koji svi hvale...
Osim toga, cilindar elektro ventila, koji pomoću poluge menja geometriju krilaca turbine je u tom udesu udaren i malo .spljošten.. Moguće je da je sada hod klipa tj. poluge manji, pa se ne postiže maksimalni pritisak vazduha...
U istom udesu je stradala i obloga konektora protokomera... Možda je i protokomer malo udaren - na dijagnostici nije bilo rezultata koji bi ukazivali na problem. U trećoj mi sa 2000o/min lepo stiže do 4000o/min...
Pozdrav. Dušan.
Logično mi je to što kažeš - ne može da se desi da je a) nezavisno od b)... Usput se izvinjavam što sam napravio digresiju i upao u temu koju je pokrenuo @srbaja, ali mislim da je problem sličan.
A zašto sam ovo pitao?
Pa, kod mene je u jednom udesu stradao filter za vazduh i njegovo kućište, pa sam stavio K&N tzv. gljivu (kao privremeno rešenje) . U motor sada ulazi topliji vazduh nego u poređenju sa fabričkim filterom i kućištem. Razmišljam o nabavci BMC-CDA 80-150 (zatvoreni air intake system) koji svi hvale...
Osim toga, cilindar elektro ventila, koji pomoću poluge menja geometriju krilaca turbine je u tom udesu udaren i malo .spljošten.. Moguće je da je sada hod klipa tj. poluge manji, pa se ne postiže maksimalni pritisak vazduha...
U istom udesu je stradala i obloga konektora protokomera... Možda je i protokomer malo udaren - na dijagnostici nije bilo rezultata koji bi ukazivali na problem. U trećoj mi sa 2000o/min lepo stiže do 4000o/min...
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
-
Go
- Drug Član
Post
ok
a sada bez zezanja.
@srbaja
reci mi pri 180 (sto ti je bilo na brzinomeru) koliko je to bilo o/min ?
a ako se ne secas, jos jednostavnije, zakucaj ga u petoj na 2000 o/min i reci mi koja je brzina na brzinomeru?
TREBALO bi da bude oko 100 km/h
inace nesto tu debelo nije u redu...
@dusan
mislim da je u pitanju pomereno kuciste pneumatskog (bez elektro) ventila.
jer ima oprugu u sebi koja gura polugu KA trubini a ima takodje i membranu koja kada se pojavi vakuum sa jedne strane (strana ventila koja je dalja od turba) vuce tu polugu OD turbine.
ta poluga ima na sebi sraf kojim se podesava default stanje zakrilaca u turbu (namerno ne kazem turbini jer je turbina deo turbo kompresora).
Turbo se moze zeznuti okretanjem tog srafa na jednu ili drugu stranu ili pomeranjem celog pneumatskog ventila ZAJEDNO sa njegovim nosacem KA turbu.
Sto cenim da je ovo drugo kod tebe u pitanju.
Ceo ovaj sistem (VNT turbo ECU kontrolisan, EGR sistem itd) je u principu vrlo vrlo jednostavan
I skoro u IDENTICNOM obliku dolazi u svim danasnjim dizel sistemima.
Neovisno da li je CRD, HDI, JTD, TDI, CRDT ili nesto dvanaesto.
Alfa (tj Fiat) koristi gomilu tih sklopova od nemackih proizvodjaca.
VNT solenoid je Pierburgov
EGR ventil Pierburgov
Turbina Garrettova (Ameri) GT2256 (u 2.4 JTD 10v) IDENTICNA se ugradjuje u BMW 330/530/X5 3.0d i mecku C/E 270CDI itd...
ECU je Boschov
MAF je ili Bosch ili opet neki nemac
i sve to se manje vise isto tako nalazi i u vozilima drugih proizvodjaca.
na VW forumima isto kukaju i za iste stvari
mecke/krajsleri sa CRD motorima ISTO tako
da ne nabrajam...
a sada bez zezanja.
@srbaja
reci mi pri 180 (sto ti je bilo na brzinomeru) koliko je to bilo o/min ?
a ako se ne secas, jos jednostavnije, zakucaj ga u petoj na 2000 o/min i reci mi koja je brzina na brzinomeru?
TREBALO bi da bude oko 100 km/h
inace nesto tu debelo nije u redu...
@dusan
mislim da je u pitanju pomereno kuciste pneumatskog (bez elektro) ventila.
jer ima oprugu u sebi koja gura polugu KA trubini a ima takodje i membranu koja kada se pojavi vakuum sa jedne strane (strana ventila koja je dalja od turba) vuce tu polugu OD turbine.
ta poluga ima na sebi sraf kojim se podesava default stanje zakrilaca u turbu (namerno ne kazem turbini jer je turbina deo turbo kompresora).
Turbo se moze zeznuti okretanjem tog srafa na jednu ili drugu stranu ili pomeranjem celog pneumatskog ventila ZAJEDNO sa njegovim nosacem KA turbu.
Sto cenim da je ovo drugo kod tebe u pitanju.
Ceo ovaj sistem (VNT turbo ECU kontrolisan, EGR sistem itd) je u principu vrlo vrlo jednostavan
I skoro u IDENTICNOM obliku dolazi u svim danasnjim dizel sistemima.
Neovisno da li je CRD, HDI, JTD, TDI, CRDT ili nesto dvanaesto.
Alfa (tj Fiat) koristi gomilu tih sklopova od nemackih proizvodjaca.
VNT solenoid je Pierburgov
EGR ventil Pierburgov
Turbina Garrettova (Ameri) GT2256 (u 2.4 JTD 10v) IDENTICNA se ugradjuje u BMW 330/530/X5 3.0d i mecku C/E 270CDI itd...
ECU je Boschov
MAF je ili Bosch ili opet neki nemac
i sve to se manje vise isto tako nalazi i u vozilima drugih proizvodjaca.
na VW forumima isto kukaju i za iste stvari
mecke/krajsleri sa CRD motorima ISTO tako
da ne nabrajam...