Alfa 147, sta raditi?

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
Driver_GT
Garaža: Alfa 147
Postovi: 170
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 12:20 pm

Alfa 147, sta raditi?

Uto Feb 05, 2008 11:38 am

Aj da postavim i ovde temu, posto u onom delu verovatno niko nece ni da odgovara, a i ovde sigurno gleda vise ljudi koji mogu konretno da pomognu..dakle, evo copy/paste samo da ne kucam opet :)

Hmm..ovako..da pocnem..da odmah razjasnim da sam svetan da je to .samo. dizel i da nije pravljen za trkanje. ok, kapiram to..ali...zanima me sta da uradim da poboljsam performanse? Ne kazem da mi je sad slabo, naprotiv, auto ide xtra, ali jednostavno hocu vise. Znaci zanima me sta raditi? Pored cipa za koji je misljenje bukvalno podeljeno 50-50, neki kazu da ubija motor, a neki da mu nista ne smeta, sta jos mogu uraditi? dali se moze ubaciti veca turbina? Ili sta drugo? Znaci treba mi ideja i okvirno koliko para? Gde to kod nas moze da se radi??

Voleo bi da zapocnem tako neki projekat, imam nesto para u startu, a posle ce se skupiti lako..
Korisnikov avatar
Markoni147
Garaža: Ford Fiesta ST
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1857
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:22 pm

...

Uto Feb 05, 2008 12:05 pm

Da cip ne steti motoru, odnosno njegovim komponentama ne moze niko da me ubedi... Ljudi su sve komponente tog motora proracunali za snagu od 115 KS tako da svako dodatno opterecenje skracuje radni vek... Sto se nekog ozbiljnijeg tjuniranja tice bojim se da ne dodjes do cene za koju si mogao da kupis GTA... Pozdrav
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Uto Feb 05, 2008 12:13 pm

Ne steti, pogotovo ne na ovom motoru koji u razlicitim varijantama ima razlicitu snagu. Razlika izmedju ovog 1.9 sa 115 ks i onog od 150 je samo u chipu. Naravno dizel ne voli obrtaje i to je ona zackoljica kod povecanja snage chipom. Svi krenu da ga voste i onda je kriv chip kad se nesto desi. Sa pravilnim koriscenjem motoru se nista nece desiti ;) To bi bilo sve od tuninga dizela, sto kaze Markoni, skupi kintu i pazari nekog ozbiljnijeg benzinca.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Feb 05, 2008 12:15 pm

Naravno da steti motoru ali pitanje je koliko i kako. Obicno se desava da ljudi kad cipuju dizela se popale ko budale i stiskaju ga non stop i vrlo brzo zakolju turbinu ili nesto drugo. Isto to bi se desilo i bez chipovanja. Cipovanje dizela je na losem glasu takodje i zbog raznih power boxova koji samo dignu turbinu.

Nije razlika samo u cipu izmedju 115 i 150. To je motor sa 16V i Mjet tehnologijom.

I ja se slazem da nema trkalice bez benzina.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Uto Feb 05, 2008 12:21 pm

Neko okvirno pravilo je da ne treba izvlaciti vise od +30% na fabricku deklarisanu snagu kod dizela, a rezultati mogu biti od izvanrednih do losih... Drugo nista ne mozes da uradis. Stekaj pare pa kupi Guigiaro 156 20v Mjet od 175ks ako volis bezobrazno brze dizele...

Naravno, stoji i ono sto su prehodnici napisali o nacinu voznje, a to je osnovno sto se zaboravlja. Teranje dizela je kao teranje frigidne zene da vristi od uzivanja...moze, ali nevoljno. :lool:
Acqua-Olio-Benzina
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Uto Feb 05, 2008 12:27 pm

@Stilo A.
U pravu si za Mjet, slab sam sa dizelima :rotfl: :rotfl: ali bez obzira na to, ovaj isti motor je i u stilu(dve ili tri varijacije na snagu) i u 147.

@Starac
Sto volim tvoja poredjenja :dugokosi: :dugokosi: ovo ide u Interesantne rechenice na Cannonu ;)
Korisnikov avatar
Markoni147
Garaža: Ford Fiesta ST
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1857
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:22 pm

...

Uto Feb 05, 2008 12:35 pm

Drugar moj je na Stila JTD (115 KS) stavio cip. Posle toga je auto imao navodno 143 KS. Vozio ga je kao i do tad, dakle bez nekog arcenja ali kad mu treba zavrti ga do 4000. Odjednom su pocele da mu riknjavaju delovi na kolima, te crklo crevo od turbine, te otisao zamajac, te lamela... Uvalis su u troskove bez potrebe. Nije to ne znam kolika razlika u ubrzanjima da bi vredelo igrati se sa tim. Uvek je jeftinije da prodas tvoj auto, dodas kintu i uzmes 16V M-jet od 140 KS jer ona ide ozbiljnije od tvoje sa cipom.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Feb 05, 2008 1:15 pm

http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=8061

ÄŚipovanje (malo glup izraz) JTD-a? naravno, što da ne.
Korisnikov avatar
Driver_GT
Garaža: Alfa 147
Postovi: 170
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 12:20 pm

Uto Feb 05, 2008 1:46 pm

Hvala na odgovorima :)
Evo i ovde se dokazuje da su podeljena misljenja o cipu :)
Nisam neki naprzeni napaljenko, i stvarno mogu da se kontrolisem, ali mi povremeno zafali snage.. inace podatak da mi je prosecna potrosnja u gradu 6.2l po bordu sve govori kako vozim. Jednostavno, samo volim da znam da imam dosta rezervne snage kada mi dodje neki klinac sa lupam jugicem od 100ks..
sto se ulaganja tice, znaci samo chip? ne vredi nista vise...tako sam i mislio.. slazem se za benzince, ali i ovako kuburim sa gorivom, mogu da zamislim kako bi bilo sa benzincem, a plin ne mogu da ugradjujem jer sipam iskljucivo na jugopetrolovim pumpama, i dajem bonove, jer tako pravdam pare sa racuna firme, sto znaci da mi plin automatski opada..

Ne znam, razmislicu jos o chipu, a sto se tice jtd-a sa 140ks (i 150 u redizajniranoj 147 koja mi se bas ne svidja), to je motor sa 16v. I koliko ja znam, nije isti motor u stilu i ovaj..neko mi je to rekao, a ne znam ko? Ili mozda gresim..
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Uto Feb 05, 2008 1:53 pm

Pogledati malo iskustva sa strane.

Ta podeljena (negativna) mishljenja uglavnom dolaze od onih koji nisu ni radili chip... Vidim da je bilo problema sa zamajcem kod jednog engleza, tu preusmiri onaj ostatak novca namenjen za poboljshanje performansi. :)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Feb 05, 2008 2:44 pm

A mene interesuje jesu li to Fiat-ovi motori u Alfi, ili Alfini u Fiat-u?! :?
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Uto Feb 05, 2008 2:54 pm

Driver_GT napisao:a plin ne mogu da ugradjujem jer sipam iskljucivo na jugopetrolovim pumpama, i dajem bonove, jer tako pravdam pare sa racuna firme, sto znaci da mi plin automatski opada..
Ima plina i na Jugopetrolovim pumpama (link).
Korisnikov avatar
milosh024
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Subotica
Postovi: 776
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 12:27 am

Uto Feb 05, 2008 3:58 pm

Pozdrav!
Jedan od razloga zbog kojih je moj auto u ogasima je bas ova tema koja i tebe zanima.....pre ovog jtd-a sam vozio 1.8 TS (145).....dizel ide super, potrosnja na osnovu onoga sto pruza je super ALI....i uvek ima to ali, uvek ti dodje da nekako stisnes malo jace gas, pa ti posle krivo jer si svestan da se dizel ne vozi tako.....ja ga retko (citaj nikada) ne teram preko 4000 obrtaja ali imam subjektivni osecaj da mu ni nagla ubrzanja do tih 4000 ne prijaju.....a bilo bi mi stvarno zao da zbog sopstvene krivice teram auto kod majstora svakog meseca.......dilema ostaje =[
Alfa Romeo Sportwagon 2.0 JTDM
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Feb 05, 2008 4:26 pm

bojanTI napisao:A mene interesuje jesu li to Fiat-ovi motori u Alfi, ili Alfini u Fiat-u?! :?
Bice da su komplet fijatovi osim plasticnog poklopca. Pa zar 1.6 i 1.8 nemaju fiatove blokove, a alfine glave.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Feb 06, 2008 6:01 pm

da li vredi stavljati K&N filter i neki drugi zadnji lonac radi performansi na 1.6 120 ks?!
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Sre Feb 06, 2008 6:06 pm

Filteri tog tipa pomazu samo ako si drasticno podigao snagu motoru nekim doradama, pa standardni protok vazduha nije dovoljan. Boljitak skidanjem zadnjeg lonca nije vredan pomena. :|
Obe prepravke ce ti samo promeniti zvuk.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Feb 06, 2008 6:18 pm

a moze li od k&n filtera da mi crkne protokomer?!?! neki kazu da moze neki da ne moze... :?
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Sre Feb 06, 2008 6:24 pm

Pisano je vec ovde... ;)

LM, problem je ulje koje se nanosi na tu vrstu filtera, koji u stvari zadrzava sitne cestice. Ako to ulje dospe do protokomera, a prirodni put je bas u tom smeru, dolazi do prljanja istog pa kazu cak i do ostecenja.
Korisnikov avatar
Driver_GT
Garaža: Alfa 147
Postovi: 170
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 12:20 pm

Čet Feb 07, 2008 12:26 am

Ok..znaci definitivno .samo. chip.. svestan sam ja da je to dizel opet kazem.. al ono..ne bih bas da menjam auto opet, skoro sam ga uzeo, i taman doterao sve u savrseno stanje (oko trapova, motora i svega potrosnog).. tako da..za sada samo chip.. hvala na odgovorima u svakom slucaju, a ako u skorije vreme stavim (verovatno), pisem ovde utiske ;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 07, 2008 4:34 pm

danas sam bio u .cuvenom. bati na petrovaradinu koji kao ima sportske uspuhe... rekao mi je da ukoliko izvadim katalizator auto ce mi manje trositi a bolje ce ici... :? jel to moguce?
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Čet Feb 07, 2008 4:49 pm

Ako je zapusen, da.
Cak i ako nije, neki mali boljitak bi trebao da postoji, pod uslovom da se ceo lonac zameni drugim bez katalizatora.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 07, 2008 4:57 pm

@Driver_GT

Nego drajveru, oćemo li do NS kod Gumetine na zanimaciju, ili negde ovde u BG? Jel si video one cene i ponude ovdašnjih ÄŚip-prepisivača?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 07, 2008 5:20 pm

jel to znaci da je srednji lonac ustvari i katalizator?!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 07, 2008 7:14 pm

Katalizator skini samo ako je umro. Ako ga skines, neces dobiti nista, a verovatno ces i izgubiti.
Korisnikov avatar
Driver_GT
Garaža: Alfa 147
Postovi: 170
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 12:20 pm

Čet Feb 07, 2008 8:55 pm

Coha_V6 turbo napisao:@Driver_GT

Nego drajveru, oćemo li do NS kod Gumetine na zanimaciju, ili negde ovde u BG? Jel si video one cene i ponude ovdašnjih ÄŚip-prepisivača?

Moj drugi grad je ns :)
Tamo sam vise vikendom nego u bgu :)

Pazi..sto se mene tice, ja cu raditi sigurno cip kod curcica na bezaniji, tj tosinom bunaru. Tamo je 320e, ali mi je jedino pouzdano. Ima neki ms chip tuning, imaju i sajt valjda, traze mi oko 250e koliko se secam i mogu da biram raspon snage 20-35ks pojacavanja. Oni su iz zrenjanina i navodno sami skroz rade cipove. Ne bi se bas igrao sa tim, ne bi da rizikujem da mi vrisne ceo motor, tako da cu uraditi chip kod curcica, tamo je gomilu ljudi radilo, i ja do sada nisam cuo da je bilo problema..

Povratak na “Squadra Corse”