kako 156 2.4JTD povlaci iz nizih obrtaja

Bez duše bismo bili samo mašine...
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

kako 156 2.4JTD povlaci iz nizih obrtaja

Uto Jul 10, 2007 10:23 am

e evo mene sa jos jednim pitanjem :)
kao sto vidite radi se o 2.4JTD motoru sa 136ks....e sad meni je to prvi dizel koji vozim a znajuci da oni imaju veliki obrtni momenat na niskim obrtajima meni je cudno malo da ova moja mora da se vozi kao benzinac :) znaci ona je prekticno mrtva i prilicno lijena dok se ne upali turbina...na nekih 3000rpm...da li je to ok...ili mozda nesto nije uredu ....posto posle toga ide ja mislim kako treba :) samo je moje ocekivanje bilo da ona cima iz svih obrtaja :)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Jul 10, 2007 10:40 am

Ja sam vozio 1.9 JTD i otprilike se isto tako ponasala. U nekim trenucima nisam znao da li vozim benzinca ili dizela... Valjda tako mora :(
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Uto Jul 10, 2007 11:04 am

pa meni malo cudno sto je nekad tjeram i do 5000rpm.... a opet kazem ovo mi je prvi dizel makar jaci pa sam se cudio da se vozi na tako visoke obrtaje.... :D

mada nije da mi to smeta :) ipak je to interesantno i sad ce reci alfa je to :m) nego pitam jer je dizel pa da ga ne sredim sa takvom voznjom
srdjan_p
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: ZR
Postovi: 190
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 8:15 pm

Uto Jul 10, 2007 11:18 am

Ako budes vozio dizela(bilo kog) na 5000rpm nece ti dugo trajati...
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Uto Jul 10, 2007 11:26 am

pa dobro :) desi se da dodjem nekad do 5k :) ali rietko je to....ali 4000 preskacem redovno...
srdjan_p
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: ZR
Postovi: 190
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 8:15 pm

Uto Jul 10, 2007 12:02 pm

Mnogo je i 4000. Njihovo radno podrucje je 2-3 'iljade rpm-a.
Po .knjizi. maksimalni obrtni moment je na 2000rpm-a tako da bi trebalo da posetis nekog majstora da vidis sto ne povlaci sa malih rpm-a.
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Uto Jul 10, 2007 12:12 pm

e pa zbog toga sto sam ja mislio da je njihovo radno podrucje tako nekako..ali ako ovo moje pocinje da ide kako treba tek preko 3000 zasto onda da ga ne vozim na te obrtaje :) jer tek od 3000 do 4000 ono ide kako treba...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Jul 10, 2007 12:26 pm

A sto malo ne bi citao i pretrazivao forum? Recimo da je bilo do sad jedno 1000 tema o tome kako treba da se vozi dizel, sta sme a sta ne sme da se radi sa turbo dizelom, i sta turbo dizel moze a sta ne moze.

Nema to veze sa alfom, nesto ti je neispravno, nijedan dizel nije pravljen tako da se vozi samo u visokim obrtajima, pa bila to alfa, bmw, vw ili nesto cetvrto.
A sto kaze srdjan_p, tom voznjom na 4000+ obrtaja mozes samo da ocekujes da ubrzo ulozis jos toliko evra u servis. A common rail, moze poprilicno da zaboli finansijski. :lool:

Ne znam kako je sa tacno tim motorom, ali kapiram da sigurno ima max obrtni momenat na oko 2000 obrtaja, i ako je sve ispravno apsurdno je da vuce kako treba tek od 3000.
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Uto Jul 10, 2007 12:32 pm

e ovo moje je npr od 1500 do nekih 2500 prilicno tromo....od 2500 do 3000 pocinje da se budi....i kad dodje do 3000 tu pocne da lijepi za sijediste bas kako treba...a zar je 4000rpm puno za dizela??? :?

p.s.

evo i karakteristi za ova 2.4....

znaci 310Nm/2000rpm i 136ks/4000rpm....
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Jul 10, 2007 1:00 pm

Evo pogledaj ovde najveci moment za taj motor je negde oko 3100rpm po ovoj slici.
http://www.monzasport.co.uk/tuning.htm

E sad koliko svi pricaju najbolje je voziti u zoni maksimalnog momenta kada je i najvece iskoriscenje, pa zasto ga onda ne voziti do 4k.

Nisam siguran ali na tom tvom renou 1.9DCi crveno pocinje od 5k - pa zasto onda ne voziti do 5K.

Pozz
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Uto Jul 10, 2007 1:18 pm

sto ce reci, chip u njega, pa ce biti kao sto si ocekivao! ;)

koliko vidim, po tabelama to je najslabiji od stock 2.4 jtd-ova, mozda i ne bi trebalo da poteze malo ranije, ali bi ti najbolje bilo da uporedis sa slicnim autom ako ga nadjes u okolini. sipaj svaki put na drugoj pumpi, gorivo moze dosta da utice na odziv motora. u krajnjem - dijagnostika, pa polako.
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Uto Jul 10, 2007 2:20 pm

da li slabiji protokomjer moze da utice na to kako auto krece tj povlaci iz nizih obrtaja???
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Jul 10, 2007 3:04 pm

Mnogo je puta već na forumu pričano da veliki moment na niskim obrtajima ne može da doprinese performansama i ta se ti podaci koriste kako bi se neobaveštenim prodavala, da izvinete, myda za bubrege.

Ovo nije upućeno protiv alfe, nego je jednostavno tako kod dizela.

Ukoliko je taj auto ispravan, obzirom da je turbo, da je dizel i da je 2.4, taj auto treba da ide jaako dobro do 3000 i kusur obrtaja, ali posle toga se već prkosi konstrukciji dizel motora i prirodi dizela kao goriva.

Moraš da znaš da je 400nm@2000rpm = 200nm@4000rpm = 100nm@8000nm. I da je osnovni problem što dizeli ne održavaju veliki moment posle 3000rpm i crveno im ide obično do 5000rpm.

Da ne bi dužio priču, mnogo je već o ovome pisano, nebitno za Alfa Romeo.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Jul 10, 2007 3:59 pm

mislim da samo trebaš da se navikneš na dizelski na?in rada pošto si do sada vozio benzince isklju?ivo.
dizel ima poveliki moment ali mu treba vreme da krene, malo je inertan.
sve vrlo relativno govore?i.

zbog toga su i brojke ubrzanja dizela po pravilu osrednje kada kre?e iz mesta.
znam da recimo VW TDI od 1.9 je takore?i mrtav ispor 2500 rpm u smislu odziva na pedalu gasa. (dok se ne aktivira turbo).
mada sa druge strane na papiru brojke bi sugerisale da auto treba da se kre?e osetno.

uzmi štopericu u ruke, probaj 0-100 i pribeleži okvirno vreme.
ako si u +-1 sekunda u odnosu na fabri?ku meru 99% ti je sve ok sa autom i prosto je takav.

ako ti je cilj da osetiš u sedišta, drži obrtaje od 2500-3500 rpm i ?esto šaltaj.
preko 3500 rpm su retki dizeli koji još efikasno dišu, snaga im raste ali neproporcionalno sporije dok obrtni momenat opada (?ak i naglo kod nekih).

benzinac ima delako širi opseg upotrebljivih rpm, sam po sebi.

proveri dijagnostikom stanje EGR sistema, to zna kod dizelaša da dosta obori perfomanse i opšti utisak a relativno lako se stvara talog koksa.
ne kažem da jeste tako, samo da potencijalno proveriš to pre sumnji na ECU i ostalu elektroniku/ hidrauliku ubrizgavanja.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Jul 10, 2007 5:37 pm

Meni je pocinjao dobro da vuce od 2000, ali se najvise .osecalo. od 2500 pa na gore. Vidi u kakvom ti je stanju EGR, kao sto brick rece.
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Sre Jul 11, 2007 7:43 am

ma onda je kod mene sve ok....auto vuce od nekih 2500 pa na vise kako treba..od 2000 krece lagano mada sam ja ocekivao bolje....sto se tice ubrzanja ono je ako je brzinomjer priblizno tacan onda u pola sekunde odnosu na fabricko.... :)
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Sub Jul 14, 2007 12:12 pm

nego kad sam vec poceo da se nadovezem.... sto se tice ubrzanja do 100 ono prakticno i ne odstupa od onog fabrickog....ali nikako nisam zadovoljan sa ubrzanjem posle 160km/h.... ma koliko se trudio jos na putu kroz cg nisam uspio da predjem 180km/h....znam da nasi putevi nisu ni namijenjeni obaranju brzinskih rekorda ali ovo je bilo u 4 sata uvece....ili ujutro :D i ona dodje do 180....ali posle toga kao da stane....da li moze los protokomjer biti uzrok ovoga....mada ako auto na manjim brzinama ide kako treba onda mi tu nesto nije logicno :? :? ili je to mozda zbog prenosnih odnosa???
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Jul 14, 2007 12:20 pm

To je zbog dizela i zbog toga što je svaki dizel napravljen da se vozi 80-120. Kriva momenta je loša kao i svakom dizelu i to je problem dostizanja maksimalnih brzina.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Jul 14, 2007 10:46 pm

nesto ti definitivno nije kako treba. proveri egr. a moyda je i turbina odsuyila svoje.
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Pon Jul 16, 2007 9:01 am

a sta je to EGR? :oops:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Jul 16, 2007 10:29 am

EGR je sistem koji sluzi za recirkulaciju dela izduvnih gasova, tako sto ih vraca u komoru za sagorevanje. Glavna funkcija mu je smanjenje emisije NOx-a. Zbog naseg katrana, ume da se zapusi mnogo cesce nego sto bi smeo, pa hoce da malo gusi motor.

Nisam 100% siguran, ali na forumu mora da je bila tema od EGR i njegovom ciscenju / skidanju, potrazi na search
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Jul 16, 2007 10:50 am

Ne bih da te mracim, ali meni se auto maltene isto ponasao sa turbinom koja je izdahnula... Znaci krene da vuce od 3000rpm i tad krene turbina da zavija. Mada, ja sam bez problema sa takvim autom isao 210km/h po brzinometru. U pitanju je 166 sa 2.4 140ks. Kada sam promenio turbinu, auto je skroz promenio karakter, od 2000 rpm krene da lepi za sediste i ako nesto nisi za jurcanje nemas potrebu da ga teras preko 3500 rpm.
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Pon Jul 16, 2007 11:16 am

pazi....meni se turbina ne cuje nesto da zavija...makar ja nisam primjetio...ali zato se iz auspuha cuje kako zvizdi to je sprdnja :) i koliko znam to je normalno...valjda :?
da li postoji neki nacin na koji se moze utvrditi stanje turbine..dijagnostika i sl.....e sad posle svega ovoga sto sam ja ispricao utvrdio sam da auto krece da povlaci na oko 2500rpm onako upadljivo....

@Brabus....
pretrazicu po forumu da vidim sto se prica o EGR-u.... :)
E_K_V
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4JTD
Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Lokacija: Podgorica
Postovi: 215
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 5:15 pm

Pon Jul 16, 2007 1:12 pm

Je li ima neko bilo kakvo uputstvo za ciscenje EGR-a??? ja nesto gledam po forumima ali nikako da nadjem nesto konkretno, kao dje se nalazi i sl... :D cak sam naisao na komentare da samo ciscenje i nema nekog efekta jedino zamjena....
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Jul 16, 2007 1:57 pm

Ima nacin, izmeri se pritisak koji se stvara u njoj i to ti najbolje kaze u kakvom je stanju. Mnogo je veliki problem ako vozis sa neispravnom turbinom, pritisak koji se stvara je oko 3 bara, moze da eksplodira i da napravi zesci rusvaj. Aparat za proveru turbine imaju ljudi koji rade reparacije/popravke istih, ne treba ti majstor za alfe da ti to kaze. Mada je Desha imao neki prirucni nacin, zaboravih kako je to radio...
Ali, za turbinu je karakteristican taj zavijajuci zvuk kada se upali, tako da mozda nije ona u pitanju, mada ovo sve sto si pomenuo se i meni desavalo...

Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”