Stranica 1 od 2

Twin Spark

Poslato: Pon Jul 02, 2007 12:25 am
od Gumetina
Aj da pitam Alfiste !

Citam o twin sparku, i iz nekog razloga na alfa156.net forumu nadjem da kod alfe 156 TS ne pale obe svece na paljenju jednog cilindra vec da pali samo jedna a druga pali u izduvnom taktu.....

posto cu tek sutra da odem do dore da se ogrebem za osciloskop pitam Vas :

Na starim TS-ovima ima 2 razvodnika, koja se fazuju u razmaku od 10 stepeni, to znaci da obe svece pale sa malim zakasnjenjem....

Na Novim TS-ovima bosch 2.10.4 m1.5.5 m7.3.1 itd . da li se zna kako radi i sta radi ?

opet, na novijim 156-icama je ovaj raspored:

Slika

A ove pale 100% u isto vreme, na istoj su bobini ?

A na starim je nekako ukrsteno.... znaci bobina 1. cilindra pali veliku svoju i malu svecu na 4. cilindru a ova na cetvrtom obrnuto...

u stvari jos je gore posto su izmesane sve.... male velike, ma boze me sacuvaj...

i onda kontam , mozda su i fazno pomerene te dve varnice, a kad vidim novi aranzman kontam da moraju obe da se pale u isto vreme, kola imaju novija ubrizgavanja, isto konja i ovo....

Aj sad da vas vidim, veliki poznavaoci :D:D:D

Poslato: Pon Jul 02, 2007 10:51 am
od srdjan_p
Ima ovde objasnjeno malo...

145 pdf Motronic 2.10.4
145 pdf Motronic 1.5.5


[size=]edit by killaz: maskiraj linkove[/size]

Poslato: Pon Jul 02, 2007 11:33 am
od Gumetina
samo u pdf-u o 2.10.4 pise da radi u wasted spark modu i to nedovoljno precizno...

Dalje...

Poslato: Pon Jul 02, 2007 6:47 pm
od Gumetina
Odbijam da verujem da niko ne zna !!!

Zar niko ???

Sramota....

Poslato: Pon Jul 02, 2007 6:51 pm
od starac vujadin
A sto je sramota?

Poslato: Pon Jul 02, 2007 7:04 pm
od Gost
Ja sam svuda nalazio da se manja sve?ica kasnije pali, zbog sagorevanja i smanjenja štetnih materija u izduvnim gasovima.

Poslato: Pon Jul 02, 2007 7:50 pm
od Gumetina
Sramota je zato sto niko od alfista ne zna :oops:

@ Darth: kako onda objasniti onu sliku sto sam okacio, one 2 pale sigurno u isto vreme...

Poslato: Pon Jul 02, 2007 8:02 pm
od starac vujadin
A sto bi morali da znamo? Ovo je forum Alfista, ne mehanicara... ;)

Poslato: Pon Jul 02, 2007 8:06 pm
od dekideki
a to sto se steluju na razliciti zazor i, po velicini, broju elektroda, pa i po dimenzijama na kraju, su medjusobno potpuno razlicite? jel ima to neke veze? :mrgreen: samim tim verovatno da potpuno drugaciju varnicu daju kad im se pusti naponiks u istome trenutku vremena...

Poslato: Pon Jul 02, 2007 9:56 pm
od Gumetina
@ starac: to bi bilo kao kad bi ti bio ljubitelj zena ali ne bi znao kako im radi. ... i sta onda ? corak....

@dekideki

to sto se steluju na razlicit zazor i sto su razlicitih dimenzija nema nikakve veze...

sekundarni namotaj bobine je jednim krajem vezan na jednu a drugim na drugu svecu, da bi se krug zatvorio struja mora da potece i tamo i vamo, tj da sevne...

Jel ima neko pouzdanu informaciju da li su na novijim ts-ovima varnice fazno pomerene ili pale u isto vreme ili vec kako ? milim, to bi i alfisti trebali da znaju a ne samo mehanicari (kakve veze ima mehanika i varnica, da ne kazem princip )

pozz

RAle

Poslato: Pon Jul 02, 2007 10:08 pm
od srdjan_p
piiiip Rale vidis da se ovde vecina odgovora na neki problem zavrsi komentarom .Idi kod Deshe da ti to pogleda.... Ko god on bio...
Sorry momci ali tako je... :oops:
Evo ja guglam posto i je i mene to oduvek pomalo zanimalo pa ako nadjem nesto javljam...

Poslato: Pon Jul 02, 2007 10:10 pm
od dekideki
jel ti znas odgovor pa nam se podsmevas ili? :)
ja ne znam, pa pretresam dosad receno i pokusavam da dopunim sa stvarima koje mi se cine logicne. tebi je svejedno da li je platinska svecica sa elektrodom kao iglica ili je dvokraka sa zarezima na anodi? one proizvode iste varnice na istoj pobudi? zasto ih onda nisu sve iste stavili, kao i na 8V?

ako si siguran da su vezane na isti kraj i okidaju u istom trenutku, onda nam objasni ako znas zasto su na 16V stavili razlicite. zasto onda pricas o faznoj razlici ako okidaju na istu pobudu?

daj nemoj da nas zezas ako znas, napisi bre evo ja cu da platim pice kad se vidimo! :mrgreen:

evo sta kaze wikipedia:
On the later 16v TS there are 4 independent 8-ampere coils, connected to plugs; 1a and 4a, 1b and 4b, 2a and 3a, 2b and 3b. This arrangement facilitates the separate firing of the spark plugs in each combustion chamber, and also saves parts by utilising a .wasted spark. system, where - between the exhaust and inlet stroke of each pistons .partner. - a useless spark occurs, this may improve emissions very slightly, but the intention is to reduce cost. The common TS 16V engines, 1.6, 1.8 and 2.0, all use a 10 mm diameter and a 14 mm diameter platinum electrode spark plug per cylinder.

Poslato: Pon Jul 02, 2007 10:15 pm
od srdjan_p
Ali tu opet ne pise dali .okidaju. u isto vreme...

Poslato: Pon Jul 02, 2007 10:18 pm
od dekideki
pise. ne okidaju. ima cetiri osmoamperska kabla. u isto vreme okidaju:
prvi kabl: 1a and 4a
drugi kabl: 1b and 4b
treci kabl: 2a and 3a
cetvrti: 2b and 3b

Poslato: Pon Jul 02, 2007 10:22 pm
od srdjan_p
Jasno, mala i velika na jednom cilindru nisu vezane na istu bobinu nego je sve unakrsno...Ono sto nas zanima je da li na istom cilindru sevaju obe u isto vreme ili jedna pre druge. :?

Poslato: Pon Jul 02, 2007 10:27 pm
od dekideki
ako nisu na istom kablu (sto smo dokazali) zasto bi sevale u isto vreme, cemu onda TWIN SPARK kao takav?

Poslato: Pon Jul 02, 2007 10:29 pm
od srdjan_p
piiiip mamu na celom netu nema nista o ovome...Aj nek neko zovne boosta da nam objasni, ako on nezna onda do mojega...

Poslato: Pon Jul 02, 2007 10:30 pm
od srdjan_p
dekideki napisao:ako nisu na istom kablu (sto smo dokazali) zasto bi sevale u isto vreme, cemu onda TWIN SPARK kao takav?
Pa da, logicno... ;)

Poslato: Pon Jul 02, 2007 10:31 pm
od TOXON
Nemojte tuci mozak sa predpostavkama,sacekajte lepo dok neko ne postuje tacnu informaciju! ;)

Poslato: Uto Jul 03, 2007 12:04 am
od starac vujadin
@ starac: to bi bilo kao kad bi ti bio ljubitelj zena ali ne bi znao kako im radi. ... i sta onda ? corak....
Opet imas kratak fitilj...pogledaj kako izgledaju bilo koji forumi ljubitelja bilo koje firme pa ces znati o cemu pricam.

Ali, kad vec hoces da se bavis poredjenjima to sto ti radis je kao kada bi Vlade Divac uleteo na cas fizickog u osnovnoj skoli i poceo da deli .banane. deci i urlao .a, sta im radim!.

Poslato: Uto Jul 03, 2007 12:04 am
od Gumetina
ljudi ja ne znam stvarno a jako me zanima, posto ja imam ukrstene kablove na mojoj alfi, a gomila nekih britanaca je izvalilo kako je kod novijih auta kao sa slike na taj nacin izvadjena snaga koja je ugusena silnim katalizatorima etc.

mene zanima potpora te price , a danas sam bio kod dore, i nije mi palo na pamet da nakacim osciloskop...

moracu opet sutra da idem da smaram coveka...

elem, wikipedio sam procitao odavno, ne pise nista spektakularno.

Dekideki, jedna bobina ima samo jedan signalni kabel za okidanje, na kojem su 2 zice, jedan plus i masa kojom se pali.... a opet ima razlike u vezivanju ....

zasto su stavljali manje svece u 16v, pojma nemam, mozda nije bilo mesta za velike ?

@starac, iskuliraj ba, shala je bila ne zlonamerna, ali stav, mi to ni ne treba da znamo je moras priznati u krajnju ruku kontraproduktivan....
ipak , citam par stranih alfa foruma i mogu vam reci da smo mi slepci za one slepce... ako me razumes, neznanje je svuda neoprostiv greh osim izgleda kod nas..... ;)

Poslato: Uto Jul 03, 2007 1:14 am
od speedfreak968
Ja zaista veze nemam... Zar to znaci da ne treba da vozim Alfu? Na konto poredjena sa zenama, nikada mi nije padalo na pamet da im vadim iznutrice da vidim kako funkcionisu i da vidim mogu li tu nesto da promenim :lool: Ako mi jedna ne odgovara trazim drugu... Na kraju nadjes onu koja ti u svemu odgovara i .ja tu nista ne bi' dir'o.... Zar ne?

Poslato: Uto Jul 03, 2007 8:44 am
od Gost
Izvinite sto se mesam....ali ljudi....jel ste vi bili na godisnjem odmoru?

Poslato: Uto Jul 03, 2007 8:52 am
od kilson
Gumetina: Citao sam (nazovi) objasnjenje i starijeg sistema Bosch M1.7 (pali sa osam istih svecica), totalno je ista pricha kao i na 2.10.4 tako da verujem da je svuda ta varijanta. :?

Ono sa wiki objashnjava kako su povezani i deluje logichno te tu samo treba pronaci u kom trenutku okida mala svecica. Sa druge strane kada pogledam sliku koju si okachio, ne deluje ni malo logichno ovo povezivanje... :? Bash cu otvoriti da vidim kod sebe... (Totalni zbun)
Savet: Ne forsiraj .znanje. drugih, vidish da to neminovno vodi u off. Radije forsiraj zajednichko jurenje informacije pa ko pomogne, pomogao je...

eMe:A ti? hahaha

Poslato: Uto Jul 03, 2007 9:15 am
od JaMaL
Pazi ovako, kako je meni objasnjeno...

Dakle prenosim znanje drugih...

Kod starih 8v motora, dakle kao moja 75 ts 2 svecice su iste i pale sa malim zakasnjenjem obe... da bi se dobilo bolje sagorevanje, iskoriscenos smese, jaca explozija... stagod...

Kod 16v modela ima mala i velika svecica, koje su razlicitog toplotnog razreda, jedna je tzv. Hladha svecica druga je Topla svecica...

E sad tu postaje komplikovano... dvoje su mi rekli razlicite price...

jedna prica: je da hladna svecica pali prva i da sluzi da zapali smesu a topla svecica sluzi da je dogori kao kod 8v motora samo malo efikasnije i pametnije...

druga prica je da jedna svecica pali na nizim obrtajima a druga na visokim kada treba kraca i kontrolisanija varnica...

nadam se da je ovo od neke pomoci...

poz.