Twin Spark
-
Gu
- Drug Član
Post
Twin Spark
Aj da pitam Alfiste !
Citam o twin sparku, i iz nekog razloga na alfa156.net forumu nadjem da kod alfe 156 TS ne pale obe svece na paljenju jednog cilindra vec da pali samo jedna a druga pali u izduvnom taktu.....
posto cu tek sutra da odem do dore da se ogrebem za osciloskop pitam Vas :
Na starim TS-ovima ima 2 razvodnika, koja se fazuju u razmaku od 10 stepeni, to znaci da obe svece pale sa malim zakasnjenjem....
Na Novim TS-ovima bosch 2.10.4 m1.5.5 m7.3.1 itd . da li se zna kako radi i sta radi ?
opet, na novijim 156-icama je ovaj raspored:
A ove pale 100% u isto vreme, na istoj su bobini ?
A na starim je nekako ukrsteno.... znaci bobina 1. cilindra pali veliku svoju i malu svecu na 4. cilindru a ova na cetvrtom obrnuto...
u stvari jos je gore posto su izmesane sve.... male velike, ma boze me sacuvaj...
i onda kontam , mozda su i fazno pomerene te dve varnice, a kad vidim novi aranzman kontam da moraju obe da se pale u isto vreme, kola imaju novija ubrizgavanja, isto konja i ovo....
Aj sad da vas vidim, veliki poznavaoci :D:D
Citam o twin sparku, i iz nekog razloga na alfa156.net forumu nadjem da kod alfe 156 TS ne pale obe svece na paljenju jednog cilindra vec da pali samo jedna a druga pali u izduvnom taktu.....
posto cu tek sutra da odem do dore da se ogrebem za osciloskop pitam Vas :
Na starim TS-ovima ima 2 razvodnika, koja se fazuju u razmaku od 10 stepeni, to znaci da obe svece pale sa malim zakasnjenjem....
Na Novim TS-ovima bosch 2.10.4 m1.5.5 m7.3.1 itd . da li se zna kako radi i sta radi ?
opet, na novijim 156-icama je ovaj raspored:
A ove pale 100% u isto vreme, na istoj su bobini ?
A na starim je nekako ukrsteno.... znaci bobina 1. cilindra pali veliku svoju i malu svecu na 4. cilindru a ova na cetvrtom obrnuto...
u stvari jos je gore posto su izmesane sve.... male velike, ma boze me sacuvaj...
i onda kontam , mozda su i fazno pomerene te dve varnice, a kad vidim novi aranzman kontam da moraju obe da se pale u isto vreme, kola imaju novija ubrizgavanja, isto konja i ovo....
Aj sad da vas vidim, veliki poznavaoci :D:D
- srdjan_p
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: ZR
Post
Ima ovde objasnjeno malo...
145 pdf Motronic 2.10.4
145 pdf Motronic 1.5.5
[size=]edit by killaz: maskiraj linkove[/size]
145 pdf Motronic 2.10.4
145 pdf Motronic 1.5.5
[size=]edit by killaz: maskiraj linkove[/size]
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
a to sto se steluju na razliciti zazor i, po velicini, broju elektroda, pa i po dimenzijama na kraju, su medjusobno potpuno razlicite? jel ima to neke veze? samim tim verovatno da potpuno drugaciju varnicu daju kad im se pusti naponiks u istome trenutku vremena...
-
Gu
- Drug Član
Post
@ starac: to bi bilo kao kad bi ti bio ljubitelj zena ali ne bi znao kako im radi. ... i sta onda ? corak....
@dekideki
to sto se steluju na razlicit zazor i sto su razlicitih dimenzija nema nikakve veze...
sekundarni namotaj bobine je jednim krajem vezan na jednu a drugim na drugu svecu, da bi se krug zatvorio struja mora da potece i tamo i vamo, tj da sevne...
Jel ima neko pouzdanu informaciju da li su na novijim ts-ovima varnice fazno pomerene ili pale u isto vreme ili vec kako ? milim, to bi i alfisti trebali da znaju a ne samo mehanicari (kakve veze ima mehanika i varnica, da ne kazem princip )
pozz
RAle
@dekideki
to sto se steluju na razlicit zazor i sto su razlicitih dimenzija nema nikakve veze...
sekundarni namotaj bobine je jednim krajem vezan na jednu a drugim na drugu svecu, da bi se krug zatvorio struja mora da potece i tamo i vamo, tj da sevne...
Jel ima neko pouzdanu informaciju da li su na novijim ts-ovima varnice fazno pomerene ili pale u isto vreme ili vec kako ? milim, to bi i alfisti trebali da znaju a ne samo mehanicari (kakve veze ima mehanika i varnica, da ne kazem princip )
pozz
RAle
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
jel ti znas odgovor pa nam se podsmevas ili?
ja ne znam, pa pretresam dosad receno i pokusavam da dopunim sa stvarima koje mi se cine logicne. tebi je svejedno da li je platinska svecica sa elektrodom kao iglica ili je dvokraka sa zarezima na anodi? one proizvode iste varnice na istoj pobudi? zasto ih onda nisu sve iste stavili, kao i na 8V?
ako si siguran da su vezane na isti kraj i okidaju u istom trenutku, onda nam objasni ako znas zasto su na 16V stavili razlicite. zasto onda pricas o faznoj razlici ako okidaju na istu pobudu?
daj nemoj da nas zezas ako znas, napisi bre evo ja cu da platim pice kad se vidimo!
evo sta kaze wikipedia:
On the later 16v TS there are 4 independent 8-ampere coils, connected to plugs; 1a and 4a, 1b and 4b, 2a and 3a, 2b and 3b. This arrangement facilitates the separate firing of the spark plugs in each combustion chamber, and also saves parts by utilising a .wasted spark. system, where - between the exhaust and inlet stroke of each pistons .partner. - a useless spark occurs, this may improve emissions very slightly, but the intention is to reduce cost. The common TS 16V engines, 1.6, 1.8 and 2.0, all use a 10 mm diameter and a 14 mm diameter platinum electrode spark plug per cylinder.
ja ne znam, pa pretresam dosad receno i pokusavam da dopunim sa stvarima koje mi se cine logicne. tebi je svejedno da li je platinska svecica sa elektrodom kao iglica ili je dvokraka sa zarezima na anodi? one proizvode iste varnice na istoj pobudi? zasto ih onda nisu sve iste stavili, kao i na 8V?
ako si siguran da su vezane na isti kraj i okidaju u istom trenutku, onda nam objasni ako znas zasto su na 16V stavili razlicite. zasto onda pricas o faznoj razlici ako okidaju na istu pobudu?
daj nemoj da nas zezas ako znas, napisi bre evo ja cu da platim pice kad se vidimo!
evo sta kaze wikipedia:
On the later 16v TS there are 4 independent 8-ampere coils, connected to plugs; 1a and 4a, 1b and 4b, 2a and 3a, 2b and 3b. This arrangement facilitates the separate firing of the spark plugs in each combustion chamber, and also saves parts by utilising a .wasted spark. system, where - between the exhaust and inlet stroke of each pistons .partner. - a useless spark occurs, this may improve emissions very slightly, but the intention is to reduce cost. The common TS 16V engines, 1.6, 1.8 and 2.0, all use a 10 mm diameter and a 14 mm diameter platinum electrode spark plug per cylinder.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Ali, kad vec hoces da se bavis poredjenjima to sto ti radis je kao kada bi Vlade Divac uleteo na cas fizickog u osnovnoj skoli i poceo da deli .banane. deci i urlao .a, sta im radim!.
Opet imas kratak fitilj...pogledaj kako izgledaju bilo koji forumi ljubitelja bilo koje firme pa ces znati o cemu pricam.@ starac: to bi bilo kao kad bi ti bio ljubitelj zena ali ne bi znao kako im radi. ... i sta onda ? corak....
Ali, kad vec hoces da se bavis poredjenjima to sto ti radis je kao kada bi Vlade Divac uleteo na cas fizickog u osnovnoj skoli i poceo da deli .banane. deci i urlao .a, sta im radim!.
Acqua-Olio-Benzina
-
Gu
- Drug Član
Post
ljudi ja ne znam stvarno a jako me zanima, posto ja imam ukrstene kablove na mojoj alfi, a gomila nekih britanaca je izvalilo kako je kod novijih auta kao sa slike na taj nacin izvadjena snaga koja je ugusena silnim katalizatorima etc.
mene zanima potpora te price , a danas sam bio kod dore, i nije mi palo na pamet da nakacim osciloskop...
moracu opet sutra da idem da smaram coveka...
elem, wikipedio sam procitao odavno, ne pise nista spektakularno.
Dekideki, jedna bobina ima samo jedan signalni kabel za okidanje, na kojem su 2 zice, jedan plus i masa kojom se pali.... a opet ima razlike u vezivanju ....
zasto su stavljali manje svece u 16v, pojma nemam, mozda nije bilo mesta za velike ?
@starac, iskuliraj ba, shala je bila ne zlonamerna, ali stav, mi to ni ne treba da znamo je moras priznati u krajnju ruku kontraproduktivan....
ipak , citam par stranih alfa foruma i mogu vam reci da smo mi slepci za one slepce... ako me razumes, neznanje je svuda neoprostiv greh osim izgleda kod nas.....
mene zanima potpora te price , a danas sam bio kod dore, i nije mi palo na pamet da nakacim osciloskop...
moracu opet sutra da idem da smaram coveka...
elem, wikipedio sam procitao odavno, ne pise nista spektakularno.
Dekideki, jedna bobina ima samo jedan signalni kabel za okidanje, na kojem su 2 zice, jedan plus i masa kojom se pali.... a opet ima razlike u vezivanju ....
zasto su stavljali manje svece u 16v, pojma nemam, mozda nije bilo mesta za velike ?
@starac, iskuliraj ba, shala je bila ne zlonamerna, ali stav, mi to ni ne treba da znamo je moras priznati u krajnju ruku kontraproduktivan....
ipak , citam par stranih alfa foruma i mogu vam reci da smo mi slepci za one slepce... ako me razumes, neznanje je svuda neoprostiv greh osim izgleda kod nas.....
- speedfreak968
- Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Post
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Ja zaista veze nemam... Zar to znaci da ne treba da vozim Alfu? Na konto poredjena sa zenama, nikada mi nije padalo na pamet da im vadim iznutrice da vidim kako funkcionisu i da vidim mogu li tu nesto da promenim Ako mi jedna ne odgovara trazim drugu... Na kraju nadjes onu koja ti u svemu odgovara i .ja tu nista ne bi' dir'o.... Zar ne?
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
-
ki
- Drug Član
Post
Gumetina: Citao sam (nazovi) objasnjenje i starijeg sistema Bosch M1.7 (pali sa osam istih svecica), totalno je ista pricha kao i na 2.10.4 tako da verujem da je svuda ta varijanta.
Ono sa wiki objashnjava kako su povezani i deluje logichno te tu samo treba pronaci u kom trenutku okida mala svecica. Sa druge strane kada pogledam sliku koju si okachio, ne deluje ni malo logichno ovo povezivanje... Bash cu otvoriti da vidim kod sebe... (Totalni zbun)
Savet: Ne forsiraj .znanje. drugih, vidish da to neminovno vodi u off. Radije forsiraj zajednichko jurenje informacije pa ko pomogne, pomogao je...
eMe:A ti?
Ono sa wiki objashnjava kako su povezani i deluje logichno te tu samo treba pronaci u kom trenutku okida mala svecica. Sa druge strane kada pogledam sliku koju si okachio, ne deluje ni malo logichno ovo povezivanje... Bash cu otvoriti da vidim kod sebe... (Totalni zbun)
Savet: Ne forsiraj .znanje. drugih, vidish da to neminovno vodi u off. Radije forsiraj zajednichko jurenje informacije pa ko pomogne, pomogao je...
eMe:A ti?
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Pazi ovako, kako je meni objasnjeno...
Dakle prenosim znanje drugih...
Kod starih 8v motora, dakle kao moja 75 ts 2 svecice su iste i pale sa malim zakasnjenjem obe... da bi se dobilo bolje sagorevanje, iskoriscenos smese, jaca explozija... stagod...
Kod 16v modela ima mala i velika svecica, koje su razlicitog toplotnog razreda, jedna je tzv. Hladha svecica druga je Topla svecica...
E sad tu postaje komplikovano... dvoje su mi rekli razlicite price...
jedna prica: je da hladna svecica pali prva i da sluzi da zapali smesu a topla svecica sluzi da je dogori kao kod 8v motora samo malo efikasnije i pametnije...
druga prica je da jedna svecica pali na nizim obrtajima a druga na visokim kada treba kraca i kontrolisanija varnica...
nadam se da je ovo od neke pomoci...
poz.
Dakle prenosim znanje drugih...
Kod starih 8v motora, dakle kao moja 75 ts 2 svecice su iste i pale sa malim zakasnjenjem obe... da bi se dobilo bolje sagorevanje, iskoriscenos smese, jaca explozija... stagod...
Kod 16v modela ima mala i velika svecica, koje su razlicitog toplotnog razreda, jedna je tzv. Hladha svecica druga je Topla svecica...
E sad tu postaje komplikovano... dvoje su mi rekli razlicite price...
jedna prica: je da hladna svecica pali prva i da sluzi da zapali smesu a topla svecica sluzi da je dogori kao kod 8v motora samo malo efikasnije i pametnije...
druga prica je da jedna svecica pali na nizim obrtajima a druga na visokim kada treba kraca i kontrolisanija varnica...
nadam se da je ovo od neke pomoci...
poz.