V6 konverzija (24v i 12v) za transaxle modele

Sport, tjuning, uporedni testovi.
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

V6 konverzija (24v i 12v) za transaxle modele

Ned Nov 30, 2008 8:38 pm

Dakle, gledate u vodic konverzije motora kod transaxle modela. Mozda ima poneka stavka koja nije obradjena ili je nerazumljiva, ali sve dok sam ovde odgovaracu na eventualna postavljena pitanja...

Krenimo redom:

-Karter od bilo koje 75V6 ili GTV6
Karter nije "direct fit", pre svega se moraju razbushiti rupe na bloku motora i to konkretno rupe u prednjem segmentu motora, kroz koje se ushrafljuje karter. Rupe (bar na 24v) se ne gadjaju u predelu ispod remenice radilice - ako ste perfekcionista, navicete nov navoj u karteru i gadjati rupe ili jednostavno upotrebiti neku bolju diht masu. U karteru nema nekih nenormalnih pritisaka koji ce praviti problem, tako da opushteno...

-Uljna pumpa
Ide od bilo koje 75V6 ili GTV6
Shto se tiche uljne pumpe najbitniji deo je samo telo pumpe i lula koji se kupaju u karteru - dakle taj deo obavezno ide od rwd predaka ili cete morati modifikovati std pumpu. Tu nije kraj. Kod 24v konverzije, koristite sve ovo ali vratilo ide od 24v motora. Pogonski zupchanik pumpe se mora obrijati za 3mm, te se moraju dodati josh jedna - dve podloshke tako da, samo vratilo pumpe ima hod od 1-2mm zajedno sa pogonskim zupchanikom. Ako dodjete do ovde bice vam jasnije... 12v motor od 1 6 4-ke predpostavljam, ide zajedno sa vratilom od rwd 12v jer ce se na istom mestu (iznad vratila) nalaziti razvodnik...

-Zamajac (75V6 ili GTV6)
Klasika, ali problem se javlja kod 24v konverzije. Stari shrafovi su pogreshnog koraka 1.5 (sa rwd 12v), novi shrafovi su kratki za nekih 8 mm (sa 24v). Dakle ili jurite shrafove kako znate i umete (M12, 1.25, OK 17, kvalitet 12.9, duzhina bez glave 35mm) ili pakujete radilicu od 12v koja ima 1.5 korak. Ovde nisam siguran da li 1 6 4-kin 12v ima navoj 1.5 ili 1.25 - kada ispitam, upisacu.
Bitna napomena: Zamajac od 2.5 motora je lakshi za nekih 2 Kg, ali je i kraci (plici) i to na strani gde se kachi na radilicu. Dakle problem se da reshiti dodavanjem podloshke koja se obichno nalazi na zamajcu 1 6 4-ke.

-Alnaser (75V6 ili GTV6)
Nikakve dorade... Bitno je ako uzimate zamajac od 2.5 uzeti isti alnaser, ili 3.0 sa njegovim alnaserom.

-Zvono (75V6 ili GTV6)
Nikakve prepravke.

-Kardan
Po zhelji, pogledati prvi post...

-Nosači motora na shasiji
Ako je sektasica 4cyl i ležišta nosača 4 cil. motora treba otkinuti i zavariti ležišta od V6 ili diesela). Ukoliko ste vlasnik 2.4 TD-a, nema nikakvih prepravki na shasiji.

-Nosači motora spoj na motoru
Kracenje brezona, pravljenje navoja (M8, 1.25) bushenje dodatne (jedne rupe) na desnoj strani i uvrtanje treceg brezona.

-Izduvne grane
Za 12v motor od 75V6/GTV6, za 24v motor mora se prepraviti grana od samog 24v ili praviti nova

-Hladnjak
Nije problem reshiti, ja sam zadrzhao hladnjak od 75v6 te ce uz njega ici razvod sa vodene pumpe od rwdV6 kako bih zadrzhao ista creva za razvod...

-Vodena pumpa
Poshto sam imao vodenu pumpu od 12v RWD iskoristio sam donji i gornji deo lule za pakovanje celog sklopa kako bih iskoristio vodenu instalaciju sa moje 75 America. Ubacivanjem razvoda sa RWD shestaka postizete i jednu veoma korisnu stvar; izbacujete dugachku cev koja je postavljena izmedju glava i na kojoj obicno (posle nekog vremena eksploatacije) krene curiti rashladna tecnost.

-Usisna grana
Za 24v se prepravlja plenum, tachnije, usis se seche iza leptira i rotira za 90 stepeni (alu varenje itd..) ili ako idete na stari tip plenuma (poput mene) rade se nove cevchice (izdanci na plenumu) i prave se cevi koje spajaju plenum sa glavama. Ovo mozhete reshiti po volji - chak ne morati doradjivati plenum vec samo cevi koje spajaju glave sa plenumom. Ipak preporuchujem da se malo pozabavite, tu lezhi veliki deo dobitka u snazi motora.

-Alternator
Pasuje od 75V6/GTV6, za 24v sam prebacio remenicu kako bih koristio vishekanalni kaish... Isti shpanujete (dotezhete) preko samog alternatora.

-Servo pumpa
Reshio sam na sledeci nachin; Malecni trouglasti nosach servo pumpe sam uzeo od 1 5 6 V6 (da, 1 5 6-ica), a servo pumpu od V6TB motora - dobra je jer remenica stoji na nizhoj poziciji te se skoro idealno gadja (potrebne su dve podloshke od oko 6mm debljine) sa visinama drugih potroshacha na nashem prelepom motorchetu.

-Servo pojachivach sile kochenja
-Ako se ubacuje V6 24v, servo pojachivach sile MORA biti sa AR 75 TS (i slichni) - u suprotnom motor nece uci. Cak i sa ovom kombinacijom tolerancije su minimalne tako na primer kochioni cilindar montirate posle ubacivanja motora. Ako konvertujete Alfu 75 3.0 MORACETE da menjate i kutiju pedala, tacnije element na koji se srafe pojachivach sile kochenja i cilindar kvachila.

Ubacivanje V6 Turbo motora
-Je druga pricha, te pored svega zahteva dosta modifikacija oko nosacha turbine, izduvnih grana itd...



Kada zavrshim konverziju, po potrebi cu izmeniti/doraditi tekst.
Mozhda izgleda kao previshe posla, ali vec je dosta ljudi proshlo kroz ovu prichu tako da ako se odluchite za ovu konverziju, samo lagano i napred. :)

*Ako se ide na 24v konverziju gledajte da nadjete kompletan motor sa svom elektronikom potrebnom za rad motora, te usisom i usisnim cevima. Poslednje generacije V6 24v motora imaju kodirani kljuch te ce vam uz kompjuter biti potreban alfa code modul, antenica i originalni kljuch ili cete morati softverski iskljuciti trazenje koda na samom kompjuteru.

*Najlepse od svega je sto odredjeni 24v motori dolaze sa vec fabricki upakovanim software-om za 231KS. Podaci o racunarima i mapama za iste slede:
ALFA 164 3000 V6 24V 210CV BOSCH M1.7 288-8.751 27C256 DIL 5807 A288_751.DRV
ALFA 164 3000 V6 24V 210CV BOSCH M1.7 661-7.024 27C256 DIL 4240 A164_661.DRV
ALFA 164 3000 V6 24V 210CV BOSCH M1.7 663-6.749 27C256 DIL E918 A663_749.DRV
ALFA 164 3000 V6 24V 210CV BOSCH M1.7 663-7.333 27C256 DIL F62B A164_663.DRV
ALFA 164 3000 V6 24V 231CV BOSCH M1.7 832-8.709 27C256 DIL 6907 A164_832.DRV
ALFA 164 3000 V6 24V 231CV BOSCH M1.7 834-8.710 27C256 DIL C50E A834_710.DRV
ALFA 164 3000 V6 Q4 231CV BOSCH M3.71 301-7.906 27C512 PLCC CCC2 AL164_Q4.DRV


Text by kilson & http://www.alfa75.net crew

Povratak na “Squadra Corse”