Stranica 1 od 2

33 Stradale

Poslato: Sre Jul 12, 2006 12:32 pm
od Gost
Alfa 33 Stradale je ekstremni raritet medju automobilima koji je proizveden u svega 18 primeraka. Prve primerke 33 Stradale je proizvela Autodelta 1967 godine na bazi trkackog modela T33, dok su kasnije napravljene oslabljene verzije ovog modela za ulicu. (Autodelta 270ks - Road car 230-250ks)
Automobil je dizajnirao Franco Scaglione, a napravila poznata italijanska radionica Carrozzeria Marazzi nedaleko od Milana. Iste godine predstavljen na salonu automobila u Torinu.
Na ovom modelu je veliki deo tehnologija i mehanike preuzet sa trkackog polja, pa je to jos jedan od razloga zasto je ovaj model bio jako skup za siru populaciju - 17.000 dolara 1968 godine.
Jedno zanimljivo resenje, na 33 Stradale se vrata otvaraju na gore (Butterfly doors) sto je cini jedinstvenom. Veruje se da je bila prvi serijski model sa ovim resenjem otvaranja vrata...
Trkacki orijentisan motor nije u relaciji sa tadasnjim serijskim alfinim motorima.
Sportski inzenjer Carlos Chiti konstruisao je dvolitarski V8 agregat za ovaj model (79mm precnik x 52mm hod) koji je imao Spica elektronsko ubrizgavanje, 4 visokonaponska trafoa (bobine) i 16 svecica. Motor je imao 4 bregaste osovine pogonjene lancem sa limitom obrtaja od 10000 o/m, sto je bez presedana u konkurenciji klipnih motora slicne zapremine, nekada ili sada...
Snagu je prenosio sestostepeni transaxle menjac dizajniran od strane Valeria Colotti-ja.
Performanse automobila su takodje bez presedana, svega 5.5 sec od 0-100 km/h...



- Proizdvodnja od 1967 do 1969 god.
- Motor 90? V 8, 1995ccm, centralno uzduzno smesten.
- 2 ventila po cilindru
- 230 ks / 172 KW @ 8800 rpm & 200 Nm @ 7000 rpm
- Tezina 572 kg
- Maksimalna brzina 280 km/h


Slika
Slika
Slika
Slika
[size=]text & picture by milos & lazar[/size]

Poslato: Čet Jul 13, 2006 10:19 am
od Gost
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Poslato: Čet Jul 13, 2006 10:22 am
od kilson
Bila jednom jedna fantazija sa naslovom: Kako bi superautomobil trebao izgledati?

Entuzijazam i znanje rezultirali su nevidjenom lepotom i fantastichnim performansama.

Nisam siguran da li smo svesni shta je 33 Stradale znachila te davne 1967-me godine. Da li smo svesni rechi superautomobil, kada je danas koristimo za svaki model automobila koji koristi vec vidjena reshenja u jedinstvenoj 33 Stradale?

-Vrata koja se otvaraju na gore?
-Motor koji se vidi kroz zadnje staklo?
-Mali dvosed sa extremno malom tezhinom?
-2000 ccm koji se vrti do limita od 10.000 o/min.?
-Dve svecice po cilindru?
-Jedan trafo na dva cilindra?
-Skrivene kvake?

To su stavke koje bar iz teksta i slike mozhemo videti... Danashnji .superautomobili. koriste ta reshenja u malo poboljshanoj, a chesto i u loshijoj izvedbi. Zhal za proshlim vremenom ostaje, samo mashta mozhe docharati zvuk ovog V8 motora i performanse koje nudi sa njegovom fantastichnom pozicijom u telu ove lepotice. Definitivno zamishljam, performanse koje opravdavaju ovu lepotu. Kako nazvati 33 stradale, a ne uvrediti je svrstavanjem u sve kalupe koje rech .superautomobil. nosi sa sobom?

33 Stradale. Mislim da je dovoljno.

Poslato: Čet Jul 13, 2006 4:47 pm
od starac vujadin
Potpuno, apsolutno, neprevazidjeno remek delo... :cool

Da dodam i ja ponesto...

Aluminijumski ram sa karoserija od ojacane plastike. Tezina Stradale je bila oko 700kg, podatak od 500 i nesto odnosi se na trkacku varijantu.
14 isporuceno kupcima, 1 za muzej, 2 za Pinifarinu i po 1 za Bertonea i Ital Design za njihove dizajnerske studije koje ipak ne mogu da se mere sa Scaglione-ovim dizajnom...
115ks/l!!!!!!!!!!!!!!!!!!1967!!!!!!!!!!!!!!!!!bez 4 ventila po cilindru i varijabilnog rada bregastih!!!!!!!!!!!i ostalih kompresora i turbina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Samo zbog ovog auta Alfa mora da pravi 8c Competizione! Bar to duguje ljubiteljima!

Poslato: Čet Jul 13, 2006 8:39 pm
od speedfreak968
ONE AND ONLY!!!!!!!!

Poslato: Čet Jul 13, 2006 9:23 pm
od Gost
dovoljno je reci samo ALFA.
:bluechin:

Poslato: Čet Jul 13, 2006 10:12 pm
od dekideki
Milose druze moj SVAKA TI DALA!!!
divota. ulepsao si mi dan.

najvise me odusevljava zadnji izgled auta, LIMIT na 10.000rpm (???) i tolike bobine... uh. bacili ljudi sve dotadasnje od .tehnickih dostignuca. u djubre, zasukali rukave i napravili auto .iz nule.!!! pa gde to ima? i pre i posle ovog auta...

poz.

P.S. jedna od slika je okrenuta u ogledalu, vozac na slici sedi s desne strane. aha. vazi ;)
P.S.2 POGLEDAJTE FACE LJUDI NA PRVOJ SLICI KOJI GA PRATE POGLEDOM DOK DEFILUJE PORED NJIH... :shock:

Poslato: Čet Jul 13, 2006 10:58 pm
od Gost
Prelep auto, zaista pravo remek delo! Jos jedan od dokaza da dizajniranje i izrada automobila mogu da budu umetnost. Kad god vidim fotografiju Alfe 33 Stradale ostanem bez daha od divljenja. Jedinstven automobil. :bow: :bow: :bow:

Poslato: Sre Jul 19, 2006 12:52 pm
od Gost
Da bi konstruisali novi trkacki automobil Alfa je 1963 godine napravila novo takmicarsko odeljenje nazvavsi ga .AUTODELTA.. Dve godine kasnije od izuzetno uspesne Giulie 1600 GTA je konstruisana specijalna verzija za u kojoj je dominirala narednih godina. U medjuvremenu Alfa i Autodelta su radili na potpuno novom trkackom automobilu sa namerom da povrate Alfin stari ugled i reputaciju, sifrovano nazvan .105.33.. Prototip je bio dizajniran u Alfinom istrazivackom odeljenju, a 1965 godine poslat u Autodeltu na dalji razvoj. (Kada je Autodelta primila prvi prototip, bio je pokretan izvedenim .TZ2. cetvorocilindricnim motorom. Motor je postavljen iza vozaca.) Potpuno novi V8 od 2 litra, bio je uparen sa 6-brzinskim Kolotijevim menjacem.

Sasija je lezalana tri velike aluminiumske cevi, dve uzduzno i jedna poprecno, pricvrscena na zadnju osovinu. Opremljen poslednjim girlingovim sistemom sa cetiri diska. Jednostavno nazvan 33, novi trkacki auto je debitovao u sezoni 1967 godine. Kasnije auto je nazvan 33/2 zbog 2-litarskog motora i da bi se jasno razlikovao od drugih verzija kasnijih vecih inzenjerskih razvitaka. U takmicarskoj verziji je poprilicno friziran (quad cam) V8 sa najmanje 270ks.

Njegov pobedonosni debi je doziveo na brdskim trkama u Belgiji, a njegova pouzdanost iznudila je dominaciju do kraja sezone. Za sezonu 1968 male dorade na motoru i sasiji sto je dodatno poboljsalo performanse i pouzdanost. Posle debitantske sezone 1968 33/2 se takmicio u Dajtoni, zavrsivsi na 3 mestu u generalnom plasmanu.

Septembra 1967 Autodelta je upakovala cenjeni 33 model u putnicki auto. Tehnicki 33 Stradale je prakticno identican sa trkackim modelom, osim duzeg rastojanja tockova i podesenog motora. Mnogo vaznije je to sto je Franco Scaglione Izveo zatvorenu karoseriju sto je dan danas rezultiralo da bude jedan od najlepse dizajniranih automobila ikad napravljenim. Zahvaljujuci aerodinamicnom obliku najveca brzina od 250km/h se lako postizala. Cak su na kraju sa 4 karoserije snabdeli it. proizvodjace automobila kako bi proucavali ovo uzbudljivo dizajnersko dostignuce. Uprkos zadivljujucim performansama i izgledu .Stradale. nije bio veliki trzisni uspeh, uglavnom zbog svoje astronomske cene. Izmedju 1967 i 1969 je konstruisano 18 primeraka ukljucujuci i 4 koje su sluzile za proucavanje.
Gore na fotografijama Stradale na Pebl Bicu - konkursu elegancije gde ga je Alfa Romeo izlozio na svom standu...

Desktop

Poslato: Čet Jul 20, 2006 9:23 am
od Gost
Posto nemam teksta da ista dodam, prilazem jednu sliku za desktop:

Slika

Poslato: Čet Jul 20, 2006 11:45 am
od Nigy
Dobra je, samo utisak kvari ova zgazena riba... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Poslato: Čet Sep 21, 2006 10:18 am
od Gost
Ma nije zgazena nego pala u nesvest od prevelikog uzbudjenja.... :D

Poslato: Čet Sep 21, 2006 10:22 am
od Gost
ke#jala mu zena sto brzo vozi .. pa je covek izbacio napolje.... :lool: :lool:

btw:slika je extra , upravo sam je bacio na desktop.

Poslato: Pon Sep 25, 2006 7:18 am
od Gost
to je prava macchina! 8c malo vuce na nju .... tako i treba biti!

Poslato: Pon Sep 25, 2006 2:01 pm
od Gost
Remek delo, pitanje je da li ce neko uspeti da napravi ovakav auto!

Re: 33 Stradale

Poslato: Pon Apr 20, 2009 7:24 pm
od Mique
Morao sam izvuci temu iz naftalina jer zelim da se svi prisetimo koliko je ovo bio i ostao mocan automobil u svakom pogledu !!! Pa on se prozivodio pre skoro 40 Godina i tek se sada se moze videti koliko je bio ispred svog vremena... Posedovati ovako nesto je zaista sreca !!! :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Re: 33 Stradale

Poslato: Čet Apr 30, 2009 2:05 pm
od stajnajn
auuu kakav auto malopre sam ga prvi put video na slikama. ne mogu da verujem kako su ga napravili, ovo je savrsenstvo.
tekst o njemu cu procitati drugi put kad budem imao vide vremena, prave se organizacije za prvi maj sad.

Re: 33 Stradale

Poslato: Uto Feb 01, 2011 8:08 pm
od starac vujadin
... re=related

"Italijanska antiteza"

Sta to grmi u gori zelenoj... :arflag :quadrifoglio

Re: 33 Stradale

Poslato: Uto Feb 01, 2011 8:21 pm
od darko qv
33 STRADALE
:arflag
Pravi Alfa Romeo. 10.000 rpm???2.0??270 ks....ludost..... :kadr

Re: 33 Stradale

Poslato: Sre Feb 02, 2011 4:56 pm
od sErGiO
starac vujadin napisao:

"Italijanska antiteza"

Sta to grmi u gori zelenoj... :arflag :quadrifoglio

Aaaaaaa kaaakvaaaa grmljavinaaaaaa :shock:

Re: 33 Stradale

Poslato: Sre Feb 02, 2011 5:50 pm
od speedfreak968
Najlepsha muzika :love:

Re: 33 Stradale

Poslato: Pet Feb 11, 2011 12:57 pm
od erdeljan
:love: :love: :love:

[youtube]VkYvy0ocMts[/youtube]

Re: 33 Stradale

Poslato: Čet Feb 23, 2012 10:48 pm
od Mique
Pre neki sam kupio Evo magazin posle duzeg vremena i citam da u Hrvatskoj postoji ili je postojala jedna 33 Stradale i da se to smatra njihovom najvecom urbanom legendom. :arflag

Re: 33 Stradale

Poslato: Čet Feb 23, 2012 10:54 pm
od erdeljan
Pa ti ne prestajes da mislis o Alfi! Moze se reci da ti zivis Alfa Romeo! Skidam kapu! :drink

Re: 33 Stradale

Poslato: Čet Feb 23, 2012 11:03 pm
od starac vujadin
Urbana legenda je to, naravno. Dosta je sto imaju Montreala, 8C i 2 SZ.