Chipovanje, da ili ne?!

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
VladaJ
Contact:
Garaža: Alfa 156 '00 1.9JTD, 110KS
Lokacija: Nis
Postovi: 199
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 8:28 am

Chipovanje, da ili ne?!

Pet Nov 28, 2008 7:34 pm

Sta mislite o chipu? Razmisljam da ga uradim na mojoj alfi, ali i dalje sam skeptik, da li je to lose po motor ili ne? Privlaci me da dobijem jos 20-30KS, ne znam sta da radim... inace radi se o 156-ici, 1.9JTD 2000 god. sa 110KS...
Vasa iskustva?
Korisnikov avatar
Markoni147
Garaža: Ford Fiesta ST
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1857
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:22 pm

Re: Chipovanje, da ili ne?!

Pet Nov 28, 2008 7:47 pm

Ja bih svaki turbo motor chipovao, ali samo vodi racuna ko ti radi... Naravno posle stavljenog cipa se auto ne vozi pun gas non stop jer transmisija trpi vece sile pa moze doci i do brzeg habanja...
B@ne J
Garaža: Alfa Romeo 159 SW 1.9 jtdm16v
Lokacija: Serbia
Postovi: 326
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 10:20 pm

Re: Chipovanje, da ili ne?!

Pet Nov 28, 2008 8:25 pm

Ja se ne bih uopste razmisljao...samo ako je motor ispravan...odma chip :wave:
Sheta_Junior napisao: Tata izadje iz kola,pogleda pored puta jarak,katakombe, ali vidi da ce da prodje.Digne BX-a na najvisi stepen i polako ga spusti pored puta, prodje kroz jarak,digne ga na put,spusti citrica i nastavi put, a svi ljudi iz kolone aplaudiraju!
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Chipovanje, da ili ne?!

Pon Dec 01, 2008 8:57 am

Meni je 1.9 JTD 8v (u 147ci) čipovan i prezadovoljan sam... Postiže se ne samo veća snaga već i veći obrtni moment (sa fabričkih 115KS i 275Nm na čipovanih 160+KS i oko 370+Nm). Zbog toga su set kvačila (lamela, druk ležaj, korpa) pa i cela transmisija izloženi većim naprezanjima, ali samo za vreme naglih ubrzanja...
To je po meni osnovna prednost čipovanja - mogućnost postizanja relativno velike promene brzine za kratko vreme. Maksimalna brzina se isto tako poveća, ali je pitanje gde to može i treba da se realizuje.
S obzirom da se čiptuning turbomotora primarno postiže "dizanjem" pritiska turbine sa fabričkih 1.15bara (1.9 JTD 8v) na preko 1.50bara, jasno je da motor, turbokompresor i instalacija "turbo" creva moraju da budu u dobrom stanju. Kao što nagla ubrzanja optrećuju, pre svega, transmisiju, tako duži rad na maksimalnoj snazi opterećuje, pre svega, motor i turbokompresor.
"Normalna" vožnja (ma šta ovo značilo) "normalno" čipovanog automobila ne bi trebalo da naškodi nijednom ispravnom sklopu... Svako preterivanje uvek ima za rezultat problem, pa je tako i ovde. Ako je čipovanjem motor "nasviran" do maksimuma, tada bi svakodnevna vožnja trebalo da bude u granicama razumnog, uz moguće kratke izlete "do daske". Ako je čip uobičajen (1.37bara daje 148KS i 365Nm na 1.9 JTD 8v) može da se "gazi" jače, češće i duže.
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...

Povratak na “Area Servizio”