? boxer

Alfa Sud | Sprint | Arna | 33
Jednom boxer, uvek boxer!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

? boxer

Čet Feb 23, 2006 10:57 am

Ajd da stavim ovde : Sta boxer ne moze a ostali motori mogu ????????????????
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 23, 2006 1:40 pm

?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 23, 2006 2:25 pm

Mozda je bolje da si preformulisao pitanje...

Sta sve boxer moze a ostali motori ne mogu ? ? ? :lool:

Pazi evo mog novog iskustva od pre par dana... Dodje covek sa 155-icom 1.8 TS ne znam koja tacno varijanta...
I neka prica tu krene oko Alfi i on pa ajde kao sedi upali provozaj malo... I sta da vam kazem, iskreno ne volim uopste da sedam u tudji auto, al ovaj put nisam oklevao.
I malo dok sam se navikao sta i kako tu, dam po gasu, al nesto bre nece da ide... Tek kad se broj obrtaja malo popeo onda je pocela da gazi...
Malo sam se razocarao, 155-ca mi se oduvek svidjala... :( Ne kazem, sada da je auto trom daleko od toga, ali....
Mozda je to stvar navike, kod mene sa boxerom, samo ako je motor dobro zagrejan da ne stucka, pa to vec od 1000 rpm lepi...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 23, 2006 4:03 pm

Mali boxer moze da se vrti na 5500rpm sat vremena non stop u sred leta (autoput Solun-Atina) i da se ne pregreje ili eksplodira.. Probao sam i ostao je ziv, zdrav i veseo. Ne kazem da drugi motori to ne mogu, ali boxer je nekako uvek spreman za ekstremne varijante, zavrti se do 4000rpm dok trepnes. Kada vozim neka druga kola podizanje do 5000rpm je uvek tesko i sporo u poredjenju sa 33-kom. Znam da nema dovoljno obrtnog momenta na malim obrtajima i da je tesko voziti ga po gradu, znam da mnogo pije i da je buchan i nervozan, ali ja sam se definitivno navukao i nema mi spasa.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 23, 2006 4:43 pm

isto tako TS ode do 7000 ko od sale, ali do 3000 mrtvo... zavisi od koncepcije...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 23, 2006 5:26 pm

Nego da pita, jel i vasi boxeri rade neravnomerno dok su hladni? Ne mogu tacno da opisem, ali otprilike kao da su malo rastimovani odma cim upalim i naredni minut?

Ovo mi se desavalo i sa 33-jkom i sada sa 145-icom, pa predpostavljam da je kod svih tako.

A sad svi da sacekamo odgovor na pitanje:
.Sta boxer NE moze, a svi drugi motori mogu.....bas me zanima odgovor...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 23, 2006 7:53 pm

Da, na svakom boxer-u (vozio i 1,4 i 2k. 1,7) - dok se ulje ne zagreje dobro u motoru ne da je rastimovan, nego ako se odma krene
kad ubrzava desava se da malo stuca i slicne stvari, cuje se nekako drugacije ni ja ne znam kako da to objasnim...
Da li ste takav motor ikada videli izvadjen iz kola- tako je mali da jedan covek moze da ga sam nosi.Prosto je neverovatno da krije toliku snagu u sebi...

Zen - na autoputu kada se potera preko 5000 rpm u 5oj cinimi se i da mu pumpa za gorivo pocne da radi na istom broju obrtaja :lool: Pije li pije...
Naravno uopste se ne greje na otvorenom, problem sa njima je mnoogo veci leti u gradu zbog visoke radne temperature. Da li ste imali problema ?
Da li ste vrsili neke ozbiljunije intervencije na box-motoru i koje ?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 23, 2006 7:58 pm

33ie napisao:Da, na svakom boxer-u (vozio i 1,4 i 2k. 1,7) - dok se ulje ne zagreje dobro u motoru ne da je rastimovan, nego ako se odma krene
kad ubrzava desava se da malo stuca i slicne stvari, cuje se nekako drugacije ...
Upravo tako....
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 23, 2006 9:58 pm

Moja 33 sa 4 karbona je na -5 palila bez sauga i radila na 600 obrt da si mogao da stavis casu a slicno je bilo i sa sudovima i sprintom , sve u karbon verziji, a desilo mi se i da pipnem kontakt dok je auto ugasen u brzini i da u delicu sekunde upali i krene , pa posto je kljuc levo juri auto i izvlaci ruku da ga stignes. Grejanje u gradu je reseno sa dobrim uljem i ispr ventilatorom , o tom smo pisali , malo problem mali motor velika snaga i zato i staje u njega ulja toliko , naravno da poteze odmah , ali odmah i radi u rezimu obogacene smese sto se kod novih motora sa eko standardima ne dozvoljava pod razno , znaci tek na vecim obrtajima kada je i sposobnost motora potpunijeg sagorevanja laksa , da ne spominjemo varijator , softver , protokomer koji gine da napravi idealnu smesu , promenu pritiska goriva na diznama sa padom vakuuma i ostala zezanja.U korist mu ide i potiranje sila na radilici klip naspram klipa , GMT pod 180 s na DMT susednog.

Momci skrenuste sa teme , to sto ne moze je u stvari vrlo pozitivno ....?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 23, 2006 10:40 pm

na novijim boxerima postoji varijator? nisam znao... ajd objasni gde, sta...? :|
Isto tako nemam ni protokomer vec MAP senzor (meri pritisak u usisnoj grani)... protokomer je bio na 1.7 16V ako se ne varam?
Ne kazem ja da on ne moze da povuce kad je hladan, naravno da moze, samo treba da ga stisnes, vec samo da je malo .cudan. dok se ne zagreje... :?

Ajde, odgovor na pitanje, sto nas toliko drzis u iscekivanju? :lool:

E Gasho jos da te pitam, jel ima na 164 2.0 TS separator uljanih para?
Hteo sam da ga ugradim na mog boxera, jer mi se cini da dosta ulja vraca kroz iberlauf... posle toga naravno da ocistim step motor i klapnu za gas...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 23, 2006 11:40 pm

Ima separator , ako skidas polovni proveri da li je donji deo cvrst hoce da istruli i dobro ga operi , nafta napuni , pa benz isperi , donju cevcicu zapusi posto ti nemas ulaz u blok , samo kondezovace ti uljni slag tu , i ako zapusi izbijace ti cep ili cevku , meni je zimus kada je bilo naj hladnije smrzao , + gusto ulje izbio sipku i napravio svinjariju pod haubom ,doduse vozio sam 100 km .
Boxer malo blesavi zbog hladnijih svecica , pola smese koja udje kroz usis ventil predje pod uglom od 45 preko svecice i hladi ih to je uglavnom razlog + naravno stelovanje.

Ajd da zatvorim temu , mom drugaru zbog krsa od svecica , kupis dobre pa kao nikad vise ne menjas , i sauga koji vuce vise corbe nego sto treba presisala 75 tica 1.6 , skinemo svecice i ja se setim kako je lepo kod boksera , polozeni klipovi i svo djubre viska samo se slije u izduvnu granu .

Znaci ne moze da presisa.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Feb 24, 2006 1:11 pm

Ne samo da ne moze da presisa, nego boxer radi i bez jednog cilindra, ziv sam svedok za to :lool:
A cuo sam price da moze i bez dva cak !

Nego, vidim da pominjete nove boxere, pa me interesuje posto je vec tema o ovim motorima,
koji sve proizvodjaci ugradjuju ove motore trenutno ako uopste ima takvih i dalje. Znaci ne samo Alfa,
znam da je ranije Subaru imao 2.0 boxer-a i Porshe ih je radio naravno...

Uostalom kad vec pominjem malo istorijat, ko je napravio prvi ovakav motor, nisam siguran da je Alfa pa da pitam... :?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Feb 24, 2006 1:16 pm

Motor ko motor, jedinu razliku u odnosu na redne motore cini duzina usisa, sve zavisi od toga kakav ce biti u responsu, gde u RPM mu pada max NM .
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Feb 24, 2006 1:38 pm

Uh... Bas sam lupio glupost :oops:
Ali da budem iskren mislio sam da ima tu vise razlike u odnosu na redne motore...
Dobro je pa sam na pravom mestu da ponesto i naucim...
U svakom slucaju hteo sam reci ko je primenio prvi ovakav koncept, uopste ako neko zna ?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Feb 24, 2006 1:41 pm

Ima razlike , da se bolje izbalansirati nego redni motor. ( za malo vece obrtaje) mada se svojstva retko koriste i pretezno se ide na koriscenje stabiliteta postrojenja te se vadi obrtni momenat sanjima (chesce) kao primarna osobina.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Feb 24, 2006 2:54 pm

Naravno da ne spominjemo bitnu stvar za manje automobile a to je velicina motora , duzina je prakticno uslovljena promerom cilindara , mislim 4 : 2 , debljina klipnjaca je zanemarljiva kako i oslonci i tegovi oko leztecih , kratka laka radilica , oslon na tri lezeca kod 4 C , znaci i tezina .
Naj stariji boxer koji sam ja video je Alfin motor u GREDERU , gradj masina , sestak bokser dizel pre 1940 te . Mislim da je ipak Porshe ili Citroen pre poceo u putnickoj varijanti .
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Feb 24, 2006 3:07 pm

Da li ste razmisljali o razlikama izmedju V motora sa 180 stepnastom pozicijom klipova (uzasno lichi na Boxer hahaha) i boxera ;)

Ko zna razliku ;) U radilici je :D
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Feb 24, 2006 4:54 pm

Citroen GS, boxer motor, vazdusno hladjenje... predivna masina
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Feb 24, 2006 10:49 pm

Cekaj Boost kako V sa 180 stepeni , ili nesto mi pomereno paljenje?mislim meni ne autu .
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Feb 24, 2006 10:55 pm

Kad mi se ne zapali auto malopre , kupim one osigurace sa providnim plastikama , kakvi su vec kod nas u prodavnici , los kontakt i istopi mi kuciste na tabli za kontakt , pumpa bobine ecu , da ne mogu ni drugi da stavim , srecom baterijska lampa i zica na B 15 od jedne bobine i dodjoh kuci , ujedao bih , sada celu tablu moram da menjam i da dobro izluftiram auto .
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Feb 24, 2006 11:04 pm

gaston napisao:Cekaj Boost kako V sa 180 stepeni , ili nesto mi pomereno paljenje?mislim meni ne autu .
hehe.. dobro si procito, spolja ko boxer a nije, mada klipovi leze u jednoj ravni ;)
Nisi video? :p

btw: sa osiguracima, bedak, desava se, nije do osiguraca primarna greska, kontakt u sockelu je ostario ;)
Korisnikov avatar
Gruja
Garaža: Alfa Romeo 75 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 673
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:40 pm

Sub Feb 25, 2006 1:15 am

@33ie Subaru i danas pravi boksere, i to samo njih i pravi... imaju tri motora, od 2 i 2,5l sa cetiri cilindra i 3.0 sestak. Kako sam cuo (tj. procitao) u planu je i bokser dizel! E to bih voleo da vidim na sta ce ispasti! :shock:

A taj V pod 180 interesantno zvuci... Jos! Hocemo detalje! :P
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Sub Feb 25, 2006 1:17 am

Da, Ferrari je imao V motor od 180 stepeni, a nije bio boxer. Da zabuna bude veca cak se i model zvao BB (Berlinetta Boxer). Takodje su takav motor imali u Formuli 1.
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Sub Feb 25, 2006 1:30 am

A Flat engine is an engine that lies flat, regardless of whether it is a .180deg V engine. or a horizontally opposed engine. A boxer engine is a completely different thing with two pairs of crankshafts and pistons facing each other. A horizontally opposed engine is an engine which has on crank pin per piston with the pistons facing left, right, left, right etc. The pistons in a horizontally opposed engine move towards each other then away from each other and so on. A 180 degree V engine has two pistons per crank pin and move together in unison.
Acqua-Olio-Benzina
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Feb 25, 2006 1:38 am

Kako rekoh razlika u radilici.
Na V motoru su klipnjace od suprotnig redova cilindra nakacene na radilicu na jedan isti tap, i kad jedan ide napolje drugi klip ide unutra.
Na boxeru je svaki cilindar na zasebnom tapu na radilici i radilica nema potrebe za balansnim tegovima.
Motor balansira sam sebe.

Povratak na “Boxer Odeljenje”