sa 8v na 16v ?!

Alfa Sud | Sprint | Arna | 33
Jednom boxer, uvek boxer!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

sa 8v na 16v ?!

Sre Avg 31, 2005 2:52 pm

Nesto sam razmisljao, pa rekoh da vas priupitam sta mislite o sledecem.

Nasao bih glave od 16v i namontirao ih kod mene(naravno sa svim propratnim elementima, remenicama, zatezacima i ostalo), ali bih ostavio karburatore.
Posto je auto razbusen i ima karbove od 1.7, mislim da ne bi bilo vecih problema uraditi ovo i mislim da bih dobio bar 20-ak KS. :P
E sad, dajte neko misljenje za, protiv, savet ili slicno.
I da li sam u pravu za dobitak snage (20KS)?

Inace sadasnje glave su polirane(sto bi se desilo i sa 16v)

evo slika 16v motora sa koga bih skinuo glave


Slika
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Sre Avg 31, 2005 3:05 pm

Da li je neko vec radio nesto slicno ili je ovo tvoj trip? Mislim da ce Uros imati sta da kaze na ovo.
Kolika je trenutna snaga motora?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Avg 31, 2005 5:36 pm

Sorry, ne znam boksere :(
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Sre Avg 31, 2005 5:48 pm

Nista, onda cekamo gastona!
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

sa 8v na 16v

Sre Avg 31, 2005 7:06 pm

Mnogo je lakse staviti boxer 16v i staviti na njega karburatore, nego stavljati 16v glavu. To je ozbiljan inzenjerijski rad i zahteva mnogo ispitivanja. Za prvo imam dobro iskustvo jednog mog prijatelja koji je u Scirocco I stavio VW 1.8 16v, skinuo injection, stavio Weber 45 DCOE karburatore i sve funkcionise odlicno vec dve godine (mada sam sumnjicavo vrteo glavom kada mi je objasnjavo sta je uradio...). Za drugo imam lose iskustvo Pavla Komnenovica i Pjera Filipija koji su stavljali 16v glave u Yugo 1300, nisu mogli 100km da sastave...
Acqua-Olio-Benzina
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Avg 31, 2005 8:05 pm

Pa ko im kriv sto su uradili lose. Da su napravili dobru 16v glavu za juga, sigurno ne bi bilo problema :idea:

Ja podrzavam ideju i pomoci cu ako budem mogao. Ali moraet da vidite da li te glave mogu da se stave na postojeci blok. Ali i ja verujem da je lakse prebaciti ceo motor nego samo glave.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

sa 8v na 16v

Sre Avg 31, 2005 8:42 pm

Interesantan je bio taj projekat Yuga 16v. Nisu oni sami radili nikakve glave, vec je Pjero Filipi napravio kontakt sa jednom italijanskom trkackom radionicom koja je uspesno razvila za Fiatov 1300 agregat dohc glavu sa 16v. Motor je imao oko 170-175ks. U to vreme Paja i Pjero su imali sa 8v negde oko 155ks, a Janez Urbancic je uspevao da izvuce i 160ks uz nesto bolji obrtni moment. U Italiji su ti motori odlicno radili i bili uspesni na brdskim trkama. Ne mogu da se setim ime te radionice, imam je negde u "arhivi"... Medjutim, u Yugu, iako su svi parametri u motoru bili isti sem bloka i 99% delova italijanski, a ne nasi, nista nije funkcionisalo kako treba. Ljudi su se jako ozbiljno bavili tom prepravkom i na kraju digli ruke, posle puno potrosenog novca. Pjero je i startovao par puta s tim motorom, oduvao sve 2-3 kruga i onda... out. Mozda primer nije dobar jer se radi o trkackim motorima, ali je poenta da se sa tom prepravkom ne moze sve predvideti...
Acqua-Olio-Benzina
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Avg 31, 2005 9:00 pm

Firma je Dallara koliko ja znam...

Ako su ovi motori toliko slicni da glave mogu da se zamene bez vecih prepravki, mislim da nece biti nikakvih problema. Ja imam 16v glavu za Fiatov dohc koja uz minimalne prepravke ide na 8v motore. I to na sve dohc motore sa 84mm klipom, bilo da su stari (131/132/Argenta) ili ovi novi kao iz moje Dedre 1.8 i ostalih... Ali alfine motore ne poznajem :( . Osim q4 jer ona valjda ima obican dohc kao iz integrale modela.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Avg 31, 2005 9:08 pm

ja imam 1.7 16v ... razlika izmedu 16v i 8v je u velicini motora.. to jest dimenzijama...

morat ces praviti velike modifikacija da bi ti to uspjelo...


sretno....
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Avg 31, 2005 10:00 pm

Mislim da je ovde doslo do male zabune :? , pa 'ajde da pojasnim neke stvari da bi se razumeli.
1. Motor je 1.3 BOXER (bio).
2. Blok, klipovi, radilica je kao u 1.7 druga spec.
3. Glave su od 1.7 QV, ispoliranih kanala i malko spustene.
4. Karburatori su dupli Weber.
5. Izduvna grana je od 1.7
6. Snaga je negde oko 120 KS. :lool:

@apoolon:
kakva je razlika u velicini motora? Ja koliko znam, blokovi su isti, tako da sam predpostavio da glave lezu na blok bez problema i onda treba samo uzupciti motor kako treba. Naravno trebalo bi uporediti nazubljene remenice od 8v i 16v motora(broj zuba). Nisu valjda pravili drugaciji blok samo za 16v motor?? :?

@ strac vujadin:
zasto mislis da je lakse staviti karbove na 16v nego glave na postojeci motor (koji je btw u odlicnom stanju). Pa da sam hteo ceo motor ne bih ni pitao za ovo, nego bih uzeo ceo motor i ubacio ga. :shrug:
P.S. sto i nije lakse, jer treba uzeti i instalaciju, racunar za ubrizgavanje i jos pun ku**c stvari da to proradi.

@ uros piperski:
koji je to model alfe Q4, 155? Jer 33-ka ima PERMANENT4 verziju koja ima 1.7 IE 16v motor koji je BOXER, jer koliko znam u 33-ke su ugradjivani samo BOXERI, sem TurboDiesel-a koji je linijski.

Hvala svima na dosadasnjim i buducim komentarima.
Inace proucavam jedan Workshop manual da bih video slicnosti i razlike na motorima.

Ako neko ima 8v i/ili 16v motor(e) van auta neka se javi ovde ili na mail pa da merimo, uporedjujemo i sve ostalo sto je potrebno da bih video da li je sve ovo vredno truda i zaje**ncije i ideje naravno(i da 20-ak KS-a nadam se).

Pomagajte dalje ljudi!!!!!!!
Hvala unapred :P
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Avg 31, 2005 10:14 pm

Evo, ovde imas o Alfi 155, pominje se i Q4 :)
http://www.arcs.org.yu/html/modeli/155.htm
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Avg 31, 2005 10:41 pm

ma znam ja da je Q4 155-ica, nego pitam urosa, jer pricamo o 33-ci.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Avg 31, 2005 11:00 pm

Da, ja pricam o 155. Ona je prakticno isto sto i Delta/Dedra integrale.
Nisam siguran, ali cini mi se da 33 ima drugaciji pogon od ovih gore.

Idi na neki sajt i uporedi im dihtunge za glavu. Tako ces najbolje primetiti razlike u kanalima za vodu/ulje, rasporedu srafova, tacnom polozaju cilindara u odnosu na sve ostalo itd.
Dalje, u manualu pogledaj da li na bloku postoje dodatni nosaci spanera ako se to razlikuje na motorima. Na tim skicama iz manuala mozes da vidis razlike na spoljasnjem delu, a verujem da ces sa dihtunga videti za glave.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 01, 2005 12:06 am

E sad ne uzmite mi za zlo ako frlnem koju cifru 1.7 16 V -147 ks
bokser 8V weberi i ispolirani usisi sa poboljsanim izduvom oko 135 ks s tim da motor za razliku od zilavijeg IE ide mnogo ostrije uz naravno vecu potrosnju odnosno sipa koliko stisnes papucicu a ne koliko mu treba.Posto si nestrpljiv mislim da se razlikuju klipovi a i blok je drugaciji zbog spanera i kaiseva. Ako ne pasuje sraf na sraf ne dobijas mnogo a mnogo imas da radis . Provericu tacno sada ne mogu pa ti javim sutra uvece.
Ja inace mnogo volim karburatore i uspeo sam da iz tog 8 v izvucem bar 150 ks ali sa promenom bregastih , stavio sam 4N umesto 10S , odnosno ostrije koje idu na centralni dvogrli karb. Naravno i ostalo sto prati takav zahvat .Ladno se vrteo preko 8 k a o d 1500 do preko osam kostantno lepio za sediste i obrtaljka je linarno isla gore.Spomenucu opet to je bilo u Wartburgovoj karoseriji a mozes cuti i videti u daunload sekciji nasoj stavio je Laki , zvuk ce ti sve reci samo vodi racuna da je obrtaljka od GTV V6 pa izracunaj koliko manje pokazuje.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 01, 2005 12:13 am

E da kad spomenuh spanere morao bi da pomeris donje brezone i urezes novu lozu i zbusis blok za gornje i stavis isto brezone i zabussis rupe za fiksiranje opruga , stvarno ne znam ko bi to ovde odradio kako treba ako i ne posroji neka druga smetnja , da nije pomerena magistrala za hladjenje ili sl.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 01, 2005 1:13 am

@gaston: napokon neko k'o zna sta prica. Hvala na ovim inf. Jedva cekam tvoj odgovor sutra, pa da vidim sta mi je ciniti. Voleo bih i da se vidimo, pa da razmenimo iskustva i da pregledamo masine koje vozimo.
jos jednom hvala i zivelo cuore sportivo!!
pozz
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 01, 2005 1:25 am

gazda napisao:napokon neko k'o zna sta prica.
Za razliku od nas ostalih?
:( :( :( :( :(
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Čet Sep 01, 2005 1:50 am

ja se izvinjavam sto sam se javljao i "lup`o gluposti"...necu vise majke mi... :glupan:
Acqua-Olio-Benzina
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 01, 2005 2:41 am

@ ALL:
nemojte da se ljutite, nisam nikoga hteo da uvredim, ali covek barata pravim informacijama koje su mi bitne.
nije da niste pomogli sa vasim savetima i takodje nisu moje reci "lup`o gluposti" tako da jos jednom IZVINJENJE SVIMA koji su se nasli uvredjeni mojim komentarom "napokon neko k'o zna sta prica".
posto ovde ima dosta osetljivih, ponoviti se nece.
TNX unapred i pozz svima ;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 01, 2005 11:16 am

Znao san da cu da omanem negde , ne zamerite juce sam za stolom sedeo i sljakao od 09 do 22 h , zaboravio sam da su spaneri na 16 V na glavama znaci problem manje , klipovi se razlikuju kod 16 V su upusteni sto znaci da mozes da ih prebacis sa 16 V motora da ne bi stigli ventile i samo brizgaljke za hladjenje klipova prebacis i zabusis magistralu uljnu sto i nije neki problem.Bez obzira na stanje planiraj zamenu obavezno letecih i vidi kako ce da sednu karboni tu ima malo razlike cini mi se u dimanzijama i polozaju usisa , mozda ce morati da se oravi adapter pa izbrusi i i ispolira sve u svemu izvodljivo i ne mnogo komplikovano a za rezultat ? nadam se da uskoro saznajemo .
Sto deblji adapter na karbonu veca brzina smese i elasticnost a manja snaga , s obzirom da se moze raditi o par cm znaci teoretski rezultai na tom delu bolje i deblji a da sve bude glatko u sa blagim krivinama.
Jos jedna isp 1.7 16V ima 137 ks , greska pri kucanju .
Permanent 4 ima isti motor s tim sto je QV oprema i pogon na sva cetiri .
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Sep 05, 2005 8:28 am

TNX.
Inace natpis Alfa Romeo je odavno ofarban, postovacu update slike ovih dana, a ideja za farbanje ostalog- pa videcemo.
Inace nisam primetio da imam blokadu o kojoj pricas. Na koliko bi ona trebala da proradi? Posto sam ga terao bez vecih problema do 7000 rpm, a crveno pocinje negde na 6300(mislim!?), i nista se ne desava, tj. ne secka?
P.S. Daj neki broj tel. da se cujemo, pa da se dogovorimo i vidimo, voleo bih da razmenimo iskustva uzivo. 065/316-3688 Goran
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Sep 11, 2005 4:05 pm

koliko sam razumeo ti vec imas 1,7 sa dva dvogrla i hoces da stavis 16 v glave ?zasto karburatori?pa zar nismo to prevazisli vec jednom?samo radi napomene 16v ima jako lose bregaste (crkle zbog loseg ulja)moj prijatelj trazi bregaste vec par meseci i kostaju 200e 4komada polovne ali nisu perfektne na svakoj se vide neki tragovi +hidro podizaci koji kostaju oko 11oo din kom znaci 16600 novi +glave polovne i obrada glava i onda da mislimo da ces imati originalnih 137 ks ili vise.molim vas sve da ubuduce ne iznosite cifre konjaze ako nemate da potvrdite to sa dyno jet-om klipovi sa 16v motora su ravni ali imaju upustenja za vetile znaci i klipovi ti trebaju .moj savet perfektan stranac 16v i tvoj papir i skrati sebi posao.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Sep 11, 2005 10:36 pm

Pa svaki auto ima lose bregaste ako sipas ulje za sarke u auto.
Inace prvi put cujem da su nekom otisle a vidjao sam motore koji su lozeni sa losim uljem i pre ode leteci i pokazivao sam sliku na dr skupu kako je otkinuta pesnica probila blok.
Karburatori su nesto sto odvajaju auto koji se vozi papucicom od auta koji je robot i sve odradjuje sam.
Moje misljenje i stav ne mora da znaci da je ispravan.Ja vozim IE i nisam nikako odusevljen.U halo oglasima imas celog 16 V , kaze dobar motor za 200 e a mogu da povezem tvog prijatelja jedan moj drugar prodaje motor sa predjenih 1 k Km za 550 e.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Sep 13, 2005 1:51 am

Moram da dodam , steta sto nije bilo 16 V kada sam ja eksperimentisao sa alfinim boxerima , steta jer za one koji hoce malo vise motor je fantazija za eksperimente.Inace meni nije zanimljivo odes kupis auto oteras na pranje i vozis.Verovatno bih tada vozio neki drugi auto.
Jedino ne znam sta bih sa onim od 12 c , njemu ne mozes nista sem da ga pokvaris.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Sep 14, 2005 11:07 pm

E da kad je frljanje u snazi u pitanju :
1.7 Permanent 4 1.7 16V -137 Ks sa kat 132 Ks
1.7 16 V QV -132 Ks
1.7 IE 110 Ks
1.7 QV ( karburatori )118 Ks

Znaci u startu isti motor IE - Karburatori +8 Ks u korist karburatora.

Sto se tuniranja tice ja ne znam ko je kod nas bas stavljao motor na dinamo test i znao koliko je dobio ali objektivnije je kako auto ide , bar u krajnjem rezultatu.
Moj drugar vozi MACK a koji ima 420 konja ali na tockovima i sa vecim teretom dere neke manove i VOLVOE i sl kojima pise 560 ks i slicno po karoseriji.Kaze da su mu naj veci problem FIAT ovi kamioni koji za deklaeisanu snagu cudno dobro idu.Ovo nema veze sa alfama ali da naoravim neko poredjenje vezano za snagu.
Ako odradim jedan posao i ja se bacam na prepravku jedne 33 IE u karburatorski 16 V.
Inace iz tog motora englezi su ladno izvlacili od 200 do 230 konjica.
Sa karbonima mozes da dobijes u svakom slucaju vise nego sa bilo kojim Cip tuningom naravno ako te ne zanima potrosnja.

Povratak na “Boxer Odeljenje”