Vasa iskustva... ALFA 75

Alfa Romeo 75 | Alfa Romeo Alfetta | Alfa Romeo GTV | Giulietta | Alfa 90 | SZ/RZ
Legende koje jure.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Vasa iskustva... ALFA 75

Sre Jul 27, 2005 10:06 pm

Posto vidim da ovde ima dosta zagrizenih alfista i starih vukova, zeleo bih da cujem vasa, sasvim objektivna po mogucstvu, iskustva sa Alfom 75 1.8 120KS. Kakvi se problemi javljaju, na sta treba posebno da obratim paznju, i slicno. Savete tipa 'nije trebalo ni da je kupujes' molim zadrzite za sebe, da sam mislio da ne treba da je kupujem, ne bih to ni uradio. Inace, alfa je u dosta dobrom stanju, sem ako izuzmem, koliko vidim tradicionalno, bolecive zadnje rubove. Hvala unapred i pozdrav svima.
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Re: Vasa iskustva...

Sre Jul 27, 2005 10:12 pm

zodiac napisao:Savete tipa 'nije trebalo ni da je kupujes' molim zadrzite za sebe, da sam mislio da ne treba da je kupujem, ne bih to ni uradio.
Nalazis se na Alfa forumu,onaj ko bi ti tako nesto rekao za 75-cu bi momentalno leteo sa foruma!;)
Sacekaj da dodje ekipa sa 75-cama,ima ih dosta :lool: :cool
btw koje je godiste i koliko si je platio?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Jul 27, 2005 10:22 pm

Nemojte nista da mu kazete!!! :twisted: :twisted: Dace je zeni da je drnda! :lool: :lool:


;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Re: Vasa iskustva...

Sre Jul 27, 2005 10:28 pm

Sasha napisao: btw koje je godiste i koliko si je platio?
1986, i kostala me je, sa registracijom i prenosom, oko 750 EUR. Odlicno ocuvana unutra, dobar motor, plin, sinhroni ok, kvacilo mora da se pritisne do kraja kad se salta (verovatno lamela pri kraju), nov izduvni sistem, vesanje ok, limarija u redu sem gorepomenutih zadnjih rubova, skinuta srevo pumpa sa volana (ovo mi je prvo na listi prioriteta za sredjivanje).
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Jul 27, 2005 10:29 pm

Uros Piperski napisao:Nemojte nista da mu kazete!!! :twisted: :twisted: Dace je zeni da je drnda! :lool: :lool:


;)
Mora i ona nesto da vozi, sta ces ;).

edit: Uzgred, Piperski, baci malo pogled na Lanciu na podforumu Automobili clanova, tek da se opustis malo :twisted:
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Sre Jul 27, 2005 10:43 pm

:lool: Dobrodoshao na ALfa Romeo forum!

Prva stvar; moracesh da nadjesh eksperta za povremeno shtelovanje karburatora (pretrazhi malo forum, mislim da je pisano o tome).

Druga stvar; pozhelecesh josh jachi motor! :D

Treca stvar; pre nego shto skapirash postao si ALfista. :lool:

Jedna anegdota dok se ne pojave tvrdokorni 75-ktashi, poslednji skup ALfista - za vreme vozhnje Bgd-NSad: Slika sledeca jedna 164-ka krstari opushteno desnom trakom pri nekih 140km/h i uzhiva u svezhem (vec pohabanom) asfaltu. Odjednom! Grmljavina iz vedra neba, ptice se razbezhashe, dok se 164-ka "okrenula" pored nje, sa leve i desne(!) strane protutnjashe tri 75-ice... Jedino shto smo uspeli videti su "ozarena" lica saputnika iz 75-ica... :twisted: :twisted: :twisted:

Toliko od mene ;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Jul 27, 2005 10:57 pm

killaz napisao: Prva stvar; moracesh da nadjesh eksperta za povremeno shtelovanje karburatora (pretrazhi malo forum, mislim da je pisano o tome).
Znam, i mislim da ce majstor Vlada (onaj iznad Gradske bolnice, kod okretnice trolejbusa) vrlo brzo imati posla. Cenim da ce izaci na kraj s njim, kad je vec zavrsavao vec otpisane (kod izvikanog majstor Gavre) Hondine karburatore.
killaz napisao: Druga stvar; pozhelecesh josh jachi motor! :D
Verovatno, ali mislim da ce za pocetak i ovo biti sasvim dovoljno.
killaz napisao: Treca stvar; pre nego shto skapirash postao si ALfista. :lool:
To cemo tek da vidimo :twisted:. Moram priznati da sa Alfom nemam bas nikakva iskustva, sem sto sam jedno vreme vozio sluzbenu 156 2.0. Tesko da ce mi ova Alfa izbiti *cenzura* iz glave. Mada, o ukusima se ne raspravlja... Da sam mislio da je Alfa los automobil, nikada je ne bih ni kupio, zar ne?
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Sre Jul 27, 2005 11:20 pm

Samo da ti spomenem na ALfa forumu je ukljucheno automatsko cenzurisanje pojedinih rechi. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Znam na shta mislish pod time teshko izbiti iz glave, ipak se radi o automobilima razlichite klase. Nadam se da ce te 75 odlichno sluzhiti. ;)
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Čet Jul 28, 2005 12:56 am

Nisam cuo..... :devil_finger: :devil_finger: :devil_finger:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jul 28, 2005 3:20 pm

Dobro dosao, ako si toliko platio vec treba da si zadovoljan a u takvom je stanju,

Je ne vide nikakve 75 u levoj traci na auto putu tada ,znam samo da sam imao naj vise musica na soferci kad smo stigli u NS.

75 je strasan auto mada malo manje komforan ja sam je kratko imao i na zalost TD, verovatno i zato kratko.Ma bre karburatori su cudo ne slusaj ove sajberiste kad bih mogao da ubudjim usisnu granu sa 4 karbona ja bih to uradio na 2.0 ts pa da vidis cudo.Puna smesa od 2k obrtaja pa na dalje.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jul 28, 2005 6:42 pm

Pozdravljam jos jednu 75-icu na forumu!!! :lool: :lool: :lool:
Kupio si odlican auto, pogotovo ako se uzme u obzir koliko si ga platio! Prvo i najosnovnije je da krknes 5L Selenie u njega, tj. da uradis redovan servis. Posto ti je ALFA verovatno odavno pregurala 100.000km, predlazem ti da sipas SELENIA HPX ulje. Jedina stvar koja ce te nervirati na autu je CONTROL PANEL, na kojem se lampice pale i kada treba i kada ne treba! Ali... NAVIKA JE CUDO! ;)
LET THE ALFA BE WITH YOU. :cool
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jul 28, 2005 9:13 pm

Fris75turbo napisao:Jedina stvar koja ce te nervirati na autu je CONTROL PANEL, na kojem se lampice pale i kada treba i kada ne treba!
Nece ne brini. Kad sam preziveo Citroen XM, koga sam vozio skoro dve godine, nece mi smetati ni kontrolne lampice na Alfi. Kod XM-a ne gore samo lampe, nego kompjuter brblja sve vreme, i to na nemackom, pa ti neka blazirana riba na sasvim nepoznatom jeziku non-stop saopstava ono sto te se ionako ne tice. Na kraju sam iscupao zvucnik, pa je XM i dalje pricao kao besan... Ali u sebi :lool:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jul 28, 2005 9:34 pm

He,he ja nisam imao tu pricalicu u XM-u
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jul 28, 2005 10:51 pm

Mozda je i njemu neki nesrecnik pokidao zvucnik :lool:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Jul 29, 2005 9:53 pm

Proveri stanje guma na kardanu, one mogu da budu pred pucanje, a da se nista ne provaljuje. Mozes da ih vidis bez skidanja auspuha, podigni kola, baci u ler okreci kardan.
Meni je prednja, do motora bila raspad, a nista se nije provaljivalo. Kad sam je skinuo vrlo sam je lako pocepao.
Ako menjas gume, rastavljas kardan, trudi se da vratis sve tacno kako je bilo.

Verovatno imas lufta u watts-linku na zadnjoj osovini, to hoce da ucini zadnji kraj malo manje predvidljivim.

Kad si u krivini, uzivaj :-)

Toliko
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Jul 31, 2005 10:17 pm

Ako ti gore lampice, kompjuter koji ih kontrolise se nalazi iznad fioke kod suvozaca. Sa neta mozes da skines kompletna servisna uputstva.
Meni su kablovi koji idu do zadnjih kocnica iseceni, a davac nivoa kocione tecnosti ne radi, pa sam direktno na kompjuteru prespojio dva kontakta i lampica vise ne gori.
Tecnost i ovako proveravam, a ustedeo sam par sati zavlacenja ispod kola da povezem zadnje kocnice.
Naravno jednog lepog dana cu da povezem sve kako je to fabrika zamislila, ali do tad necu da gledam lampicu.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Avg 01, 2005 12:42 am

Da, lampice divljaju... Vidim ja da ce ovde biti dosta posla.

1. Karburatori totalno rastelovani, uguse motor posle 2 minuta rada na gorivo.

2. Plin takodje, ustinut do zla boga zbog manje potrosnje pa lose ide auto, preko 130 na autoputu ni slucajno...

3. Cev ispred prednjeg lonca auspuha losa pa se cuje + pomalo ulazi i u kabinu

4. Kablovi i svecice ocajni - stavio majstor 4-krake svecice na plin(???), kablovi lepljeni izolir trakom.

5. U gradskoj voznji podize temperaturu (na putu do Beograda nije, tek kad sam usao u grad, nema curenja, bice da radijator ima los protok).

6. Grejanje sve vreme radi, ne reaguje na one potenciometre uopste.

7. Ventilator za kabinu cvrci na svim brzinama (mislio sam da se ovo desava samo na automobilu cije je ime ovde, iz samo vama znanih razloga, zabranjeno pominjati).

8. Hardijev zglob do motora lupa kao nenormalan na leru.

9. Zvece ventili jer su verovatno poslednji put stelovani krajem proslog veka.

10. Sinhron druge dobro nacet, nece jos dugo.

11. Lamela pri kraju.

12. Zadnji rubovi gotovi, ali je to, za divno cudo, sve sto treba da se radi od limarije.

Moram priznati, posle 140 km na putu, da auto lepo ide i da ima smeka, udoban je i komforan, neutralan na upravljacu, slabo osetljiv na rupe. Sem toga, motor ne dimi i ne duva, auto nije nikad udaran, vesanje i upravljacki sistem su u odlicnom stanju, pa se isplati sredjivati ostale stvari.

Ima i nekih sasvim idiotskih resenja, kao sto je mesto za radio i prekidaci za eletropodizace prozora, ali sve u svemu, zadovoljan sam svojom prvom Alfom. Dobio igracku za popravljanje, a bez toga ne mogu da zivim ;)

Kad sredim sve gore nabrojano (trenutno nabavljam delove polako), ide na farbanje u metalik crnu, potrudicu se da fotografisem sve faze rada, pa da to ostavim ovde kao projekat 'pre & posle'. I, naravno, da napravim jos jednu reprezentativnu Alfu, posto uglavnom iz tih godina vidjam samo krseve.

E, da, ako ima neko desni prednji zmigavac viska, u beloj boji, neka posalje PM, posteno placam (preko oglasa nisam uspeo da nadjem).
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Avg 01, 2005 10:51 am

Sve u svemu to su manje vise standardni problemi svei 75-tica u startu, ako se to uradi kako treba ostaje ti samo da uziuvas... ;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Avg 01, 2005 3:18 pm

ovako ;)

1. i nije bitno
2. lako se steluje, kako mi Dora rece,
das gas i fiksiras ga na oko 3000 obrtaja
pomeras ventil koji regulise protok na crevu dok ne namestis na najvise obrtaja, tj, kad krenu obrtaji da padaju vratis, nadjes sredinu
i to je to
imas drugi ventil koji se nalazi na samom uredjaju i njime stelujes ler gas, isti princip
ovako sam ja namestio kod sebe + namestanje u voznji, idem, pomerim malo, vozim i ocenim da li ide bolje ili losije.
Ide super na plin, mozda je na benzin malo jaci, ali se tesko oseti.
Sve ovo vazi ako imas lovato, ako je nesto drugo verovatno je vrlo slicno, no, pricam iz iskustva.

3. hehe, otvori prozor dok vozis
4. meni su rekli da je to isto greska, ali tek posto sam kupio Golden Lodge, no lepo ide, pa se ne nerviram
5. ako ide do 90 to je ok, kod mene termostat otvara na 80, a ventilator se pali na 90
6 bezveze
7. i kod mene je cvrcalo, to je lisce. ako mozes da otvoris ocisti, a hoce i da prodje ako ga koristis
8. ako mislis na kardan, hoce on da se cuje ako je los centralni nosac , pa kardan u leru od svoje mase legne i udara po mostu na sredini tunela.

i ja treba da nastelujem ventile, a menjac moli za servis,

mogli bi da vidimo zajedno nekog majstora, mozda da popust na kolicinu.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Avg 01, 2005 7:37 pm

Moze, uvek za. Kazu za ovog Desu da nije los i da nije skup, pa mozemo kod njega da probamo cim prikupim sve delove.

Danas zvao Unix za Hardijev zglob, kao samar da sam mu lupio kad sam ga pitao, rekao tip da nema pre nego sto sam stigao sve da mu kazem. Nasao sam ga dole u Cvijicevoj, pa cu uzeti sutra ako stignem. Rubove cu da uzmem kod Golasa, ne vidim drugu soluciju...

Za karburator moram da vidim sta cu, ne ide mi se kod Gavre, a niko drugi nema delove za Delorto, ako neko zna, neka vice. I jeste bitno, itekako, jer sve na autu MORA da bude ispravno, a ja ionako ne planiram da ga vozim na plin uopste i kad ga budem vozio. Moja zena ce da se njaka sa plinom, ja vozim samo na benzin.

Sto se samog plina tice, s tim bas nemam nikakva iskustva i necu nista da cackam sam, tim pre sto je uredjaj ugradjen pre dve i po godine, pa verovatno vec ima delova za zamenu. Poslao sam PM Ivanu, pa cekam da vidim sta ce on da kaze.

Gledao sam auspuh, kompletno je dobar, samo je cevka izmedju lonca i izduvne grane probila, stavicu novu. Za zmigavac, izgleda, mrka kapa, narucicu novi na kraju. Svecice, kablove, filtere i ulje sam vec uzeo (naravno, NGK, Knecht i Castrol RS1). Lamelu nosim na remont cim skinem, a sinhrone cu takodje da narucim nove, posto vidim da im je to svima mana.

Farbu sam vec porucio, ide u BMW grafit metalik (nisam napisao da bih vas nervirao, stvarno farbam u tu boju :lool:)

Eto, pocinje zurka... Svi saveti i sugestije su i dalje dobrodosli. I naravno, ako ste zainteresovani, pisacu i dalje o napretku i radovima koji se obavljaju, od nule do grand finala. Eh, sto volim da se zajebavam sa kolima, cudo jedno... ;)

edit: typo
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Avg 01, 2005 7:54 pm

Uzgred, primetio sam u Bulevaru jednu Alfu 75, ne vozi se bar godinu dana, teget boje, jedno sto metara ispod restorana Pod lipom, kod neke kicerica pekare.

Sasvim je kompletan auto, cak spolja vrlo solidno izgleda, verovatno joj je riknuo motor (samo nemoj sad da pocnete da mi pricate kako je to nemoguce zbog nadaleko cuvene Alfine pouzdanosti, k'o Boga vas molim :lool:)

Nego, da ne zna neko od vas mozda vlasnika i da li je raspolozen za prodaju, pa da mi to parcamo u delove? Ili da ostavljam cedulju u nadi da covek ponekad baci pogled na auto...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Avg 01, 2005 9:15 pm

Mislim da je crne boje, to je neki "slabiji model", znaci ili 1.6 ili 1.8, koliko se secam trebalo bi da je novija verzija vidi se po prednjoj masci koja je kao od saca, znaci 89-90 pa nagore, ali nazalost neznam cija je, probaj samo da ostavis poruku coveku na kolima mozda ti se javi.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Avg 01, 2005 9:24 pm

Koji ti migavac treba i koje boje?
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Avg 01, 2005 10:29 pm

Nije crna, teget plava, sad sam je gledao. Ostavio cedulju, pa ce valjda da se javi. Treba mi desni (suvozaceva strana, znaci), bele boje...

Povratak na “Alfa Romeo Transaxle”