Pojasnjenja u vezi EDB-a i SRS-a
-
Go
- Drug Član
Post
Pojasnjenja u vezi EDB-a i SRS-a
Citajuci upustva i po netu nisam uspeo da tacno shvatim sta je EDB i SRS za airbag-ove na 156-ici. Znam da je EDB elektronska raspodela kocenja za svaki pojadinacni tocak ali ne znam sta radi tacno pored ABS-a. Da li je to neka vrsta ESP-a? Zato bih zamolio poznavaoce ove materije za malo detaljnija objasnjenja.
- Ljuba
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.0 TS
Yamaha XV535 Virago - Lokacija: Beograd
Post
Pojasnjenja u vezi EDB-a i SRS-a
ABS-Antilock brakes system nema potrebe da objasnjavam. Ajde samo malo da bi lakse razumeli ESP i EBD. naime ABS ili CAB kako ga jos zovu je preuzet iz aviona, kao i sve sto valja (direktno ubrizgavanje-Messershmit 109, 1941 godina). Naime, sastoji se od centralne jedinice i cetiri senzora pokreta svaki za po jedan tocak i jos dva hidraulicna ventila za kociono kolo. Kontrolna jedinica konstantno motri na okretanje svih tockova i kada detektuje da se neki tocak krece znatno sporije nego drugi pomera ventile i povecava pritisak na kociono kolo, automacki smanjuje kocionu sili na taj tocak i prouzrokuje karakteristicno pulsiranje na pedali kocnice.
ESP-Electronic Stability Program, je zapravo savrsenija verzija ABS-a sa jos dva senzora, to su senzor ugla tocka i ziroskopski senzor. Radi krajnje jednostavno; Kada ziroskopski senzor detektuje da kretanje automobila ne odgovara uglu kretanja tockova aktivira ABS koji blokira neophodne tockove (najvise tri sa novijom verzijom ABS-a) i dovodi auto u zeljeni ugao kretanja.
EBD-Electronic brake distribution, je najsavremeniji sistem dodat ABS-u koji uzima u obzir uslove puta, brzinu, opterecenje vozila... Vecina kocionih sistema rasporedjuje silu kocenja na sve tockove podjednako kod EBD rasporedjuje silu kocenja zavisno od gore navedenih uslova i sajdno sa ABS-om i ESP-om distribuira silu kocenja po tocku bilo da je prednji ili zadnji, levi ili desni. Ukratko, nema proklizavanja i nema blokiranja tockova. Rezultat je preciznije i efikasnije kocenje u svim uslovima.
To je sve sto se kocenja tice, ajmo sada malo o SRS-u...
SRS-Supplementary/Secondary Restraint System je poznat i kao Airbag, takodje preuzet iz Vazduhoplovstva. U kolima ga je upotrebio Chrysler 1967 godine. Na nekim vozilima je oznaka AirBag a na nekim SRS... Razlike nema...
ESP-Electronic Stability Program, je zapravo savrsenija verzija ABS-a sa jos dva senzora, to su senzor ugla tocka i ziroskopski senzor. Radi krajnje jednostavno; Kada ziroskopski senzor detektuje da kretanje automobila ne odgovara uglu kretanja tockova aktivira ABS koji blokira neophodne tockove (najvise tri sa novijom verzijom ABS-a) i dovodi auto u zeljeni ugao kretanja.
EBD-Electronic brake distribution, je najsavremeniji sistem dodat ABS-u koji uzima u obzir uslove puta, brzinu, opterecenje vozila... Vecina kocionih sistema rasporedjuje silu kocenja na sve tockove podjednako kod EBD rasporedjuje silu kocenja zavisno od gore navedenih uslova i sajdno sa ABS-om i ESP-om distribuira silu kocenja po tocku bilo da je prednji ili zadnji, levi ili desni. Ukratko, nema proklizavanja i nema blokiranja tockova. Rezultat je preciznije i efikasnije kocenje u svim uslovima.
To je sve sto se kocenja tice, ajmo sada malo o SRS-u...
SRS-Supplementary/Secondary Restraint System je poznat i kao Airbag, takodje preuzet iz Vazduhoplovstva. U kolima ga je upotrebio Chrysler 1967 godine. Na nekim vozilima je oznaka AirBag a na nekim SRS... Razlike nema...
ALFA ROMEO. No Comment, just respect!!!
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Ako pise SRS onda to znaci da postoji i zastita protiv radikala (SRS) :surprise: :green_hat:
Acqua-Olio-Benzina
-
Go
- Drug Član
Post
E sada mi je mnogo lakse kada znam da sam zasticen od radikala valjanje
Hvalja Ljubo na ovako iscrpnom odgovoru, i imam jos jednu nedoumicu pa ako ti nije smor da mi odgovoris. Ako sam ja dobro shvatio ESP pomaze i prilikom kocenja i prilikom voznje (i proklizavanja tockova), dok EDB pomaze samo prilikom kocenja?
Hvalja Ljubo na ovako iscrpnom odgovoru, i imam jos jednu nedoumicu pa ako ti nije smor da mi odgovoris. Ako sam ja dobro shvatio ESP pomaze i prilikom kocenja i prilikom voznje (i proklizavanja tockova), dok EDB pomaze samo prilikom kocenja?
- Ljuba
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.0 TS
Yamaha XV535 Virago - Lokacija: Beograd
Post
EBD uzima u obzir uslove pod kojima vozis, kakav je put, kojom brzinom vozis, opterecenje automobila i zavisno od toga koci pojedine tockove... ESP na osnovu vec napomenuta dva senzora uz pomoc ABS-a regulise putanju vozila, ne distribuira razliciti nivo kocione sile po tocku...
Znaci, razlika je u distribuciji kocione sile po tocku....
Znaci, razlika je u distribuciji kocione sile po tocku....
ALFA ROMEO. No Comment, just respect!!!
Povratak na “Alfa Romeo Klub Srbija i Alfisti / Dešavanja i okupljanja”