Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Jeste ali to su razlike kada saltas 1-2-3, medjutim u 4toj to ume da se odrazi.
- COYG
- Drug Član
- Garaža: 156 8V
- Lokacija: No Problemo
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Mala pomoc, radio sam sistem na laptopu, i sad kad sam instalirao ponovo MES, ECU mi ne dozvoljava pristup engine modulu, tj ne prepoznaje ga uopste. Probao sam na 3 Alfe, ista stvar. Prepoznaje Airbag, Klimu, ABS, ali motor ne. Sve sam povezao, port otvoren i instaliran drajver, u MES isti podesen...
U pitanju je KKL plavi kabl sa 4 modula, MES program. Sve je dobro radilo pre novog sistema.
U pitanju je KKL plavi kabl sa 4 modula, MES program. Sve je dobro radilo pre novog sistema.
''Brzina nikada nikog nije ubila, ali iznenadno stanje mirovanja jeste!''
Džeremi Klarkson
Džeremi Klarkson
- freedom
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm2 140KS
ex Alfa Romeo 146 1.6 TS - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Uhvaćen još jedan prekid. 85sec
https://cloud.disroot.org/s/QJWgqQN4Zo2kjqS
Normalna vožnja bez nekog naglog cimanja ili patosiranja.
Vidim da izgleda ne gine bošista i provera dizni i pumpe ali probaću i drugi senzor pritiska za slučaj da ovaj brljavi nešto i naravno pritisak iz rezervoara da se izmeri.
korekcije su rekao bih više nego OK
ovo posle 25s je sa klimom
https://cloud.disroot.org/s/QJWgqQN4Zo2kjqS
Normalna vožnja bez nekog naglog cimanja ili patosiranja.
Vidim da izgleda ne gine bošista i provera dizni i pumpe ali probaću i drugi senzor pritiska za slučaj da ovaj brljavi nešto i naravno pritisak iz rezervoara da se izmeri.
korekcije su rekao bih više nego OK
ovo posle 25s je sa klimom
ПОТПИС?! Ма не потписујем ништа!
- Uzicanin
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 16v
Ex Alfa Romeo 147fl 8v
Ex Alfa Romeo 156TI 16v
Ex Alfa Romeo 147 8v - Lokacija: Uzice
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Da li neko ima slobodan MPPS ili nesto slicno na par dana?
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
- Uzicanin
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 16v
Ex Alfa Romeo 147fl 8v
Ex Alfa Romeo 156TI 16v
Ex Alfa Romeo 147 8v - Lokacija: Uzice
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Kolege, jedna mala pomoc.
Otisao mi hard disk i sa njim i svi instalacioni fajlovi...
Da li je neko voljan da posalje MES registered?
Otisao mi hard disk i sa njim i svi instalacioni fajlovi...
Da li je neko voljan da posalje MES registered?
- psychofedex
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170HP
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Pregledah temu na brzinu, ali nisam uspeo da nadjem ono sto sam zeleo, mozda sam prevideo.
Da li imate preporuku za neku OBD sto moze da se poveze sa nekom aplikacijom na telefonu da se isprate parametri? Nesto sto moze da se uzme sa KP-a ili iz nekih radnji po Srbiji, ali da fino funkcionise.
Da li imate preporuku za neku OBD sto moze da se poveze sa nekom aplikacijom na telefonu da se isprate parametri? Nesto sto moze da se uzme sa KP-a ili iz nekih radnji po Srbiji, ali da fino funkcionise.
- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Pozdrav alfisti
Imam alfu 159 2.0JTDM, izvađen DPF, zatvoren EGR, softverski isključeni, zamenjena usisna grana (stavljena nova) ali imam problem.
Auto slabo prima gas i slabo vuče u niskim obrtajima. Tek posle 2000 obrtaja krene kako treba.
Evo snimio sam parametre preko MES-a pa vas molim za savet gde najpre da tražim problem.
Imam alfu 159 2.0JTDM, izvađen DPF, zatvoren EGR, softverski isključeni, zamenjena usisna grana (stavljena nova) ali imam problem.
Auto slabo prima gas i slabo vuče u niskim obrtajima. Tek posle 2000 obrtaja krene kako treba.
Evo snimio sam parametre preko MES-a pa vas molim za savet gde najpre da tražim problem.
- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Kriva Boost control/Solenoid nije pravilna tj. više je sinusoidna a trebala bi obrnuto proporcionalno da prati promene pritiska u nekom rasponu od 75% pa da se spusti do nekih 30% kada je najveći pritisak, tako je bar kod 1.9JTDM Euro 4 motora.
Ovde je u pitanju 2.0JTDM Euro 5 i na dijagnostici vidim da je gornja granica umesto 75% sada 100%.
Dobro, sve u svemu rešio sam da kupim novi Overboost ventil u nadi da je on uzrok problema ali sam se razočarao jer problem sa ubrzanjem na niskim obrtajima je i dalje ostao.
Primetio sam na leru da mi je overboost pritisak nekih 820mbar tj. skoro 200mbar manje od željenog na leru koji treba biti 1000mbar kod mene konkretno stoji 980mbar.
Količina merenog vazduha na MAF-u mi je negde između 380-390mg/i a valjda bi trebala biti minimum 500mg/i na leru, u pitanju je motor 2.0jtdm i 125kw.
I pre zatvaranja EGR ventila kada sam gledao stare logove iz MES-a video sam da je i tada postojala isto ova razlika u pritiscima, s tim da je tada količina merenog vazduha na MAF-u iznosila nekih 280mg/i i pratila je željeni pristisak koji je bio isto 280mg/i.
Kada se zatvori EGR trebalo bi takoreći da se udupla količina merenog vazduha ali kod mene izgleda nije tako.
A da bude još iznenađujuće kada je motor hladan, kada ga upalim ova razlika u pritiscima ne postoji i overboost bude 980-990mbar i MAF meri nekih 500mg/i na leru što bi trebalo da je to neki minimum od prave vrednosti koja bi trebala biti valjda 500-550mg/i a ne 380-390mg/i.
Sve je super i kao da nema problema sa ubrzanjem već sa 1500 rpm počne da vuče, ali na žalost, ubrzo za nekih najviše 5minuta pritisak padne čak i ispod 800mbar kada merim na leru i MAF isto prikazuje samo 380mg/i. Da li je ovo privremeno poboljšanje razlog jer motor radi pod sauhom pa zato nadomesti ove manjke ovih parametara ili nema veze to sa sauhom?
Da li neko zna šta bi moglo biti uzrok ove razlike u pritiscima na leru?
Ovde je u pitanju 2.0JTDM Euro 5 i na dijagnostici vidim da je gornja granica umesto 75% sada 100%.
Dobro, sve u svemu rešio sam da kupim novi Overboost ventil u nadi da je on uzrok problema ali sam se razočarao jer problem sa ubrzanjem na niskim obrtajima je i dalje ostao.
Primetio sam na leru da mi je overboost pritisak nekih 820mbar tj. skoro 200mbar manje od željenog na leru koji treba biti 1000mbar kod mene konkretno stoji 980mbar.
Količina merenog vazduha na MAF-u mi je negde između 380-390mg/i a valjda bi trebala biti minimum 500mg/i na leru, u pitanju je motor 2.0jtdm i 125kw.
I pre zatvaranja EGR ventila kada sam gledao stare logove iz MES-a video sam da je i tada postojala isto ova razlika u pritiscima, s tim da je tada količina merenog vazduha na MAF-u iznosila nekih 280mg/i i pratila je željeni pristisak koji je bio isto 280mg/i.
Kada se zatvori EGR trebalo bi takoreći da se udupla količina merenog vazduha ali kod mene izgleda nije tako.
A da bude još iznenađujuće kada je motor hladan, kada ga upalim ova razlika u pritiscima ne postoji i overboost bude 980-990mbar i MAF meri nekih 500mg/i na leru što bi trebalo da je to neki minimum od prave vrednosti koja bi trebala biti valjda 500-550mg/i a ne 380-390mg/i.
Sve je super i kao da nema problema sa ubrzanjem već sa 1500 rpm počne da vuče, ali na žalost, ubrzo za nekih najviše 5minuta pritisak padne čak i ispod 800mbar kada merim na leru i MAF isto prikazuje samo 380mg/i. Da li je ovo privremeno poboljšanje razlog jer motor radi pod sauhom pa zato nadomesti ove manjke ovih parametara ili nema veze to sa sauhom?
Da li neko zna šta bi moglo biti uzrok ove razlike u pritiscima na leru?
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Predlazem ti da snimis log u tabeli sa sledecim parametrima u voznji u 4toj 100% pedala gasa od 1500-4000rpm:
1. Engine speed
2. Air intake quantity measured
3. Total fuel quantity
4. Measured boost pressure
5. Desired boost pressure
6. Overboost strategy u %
Nakon snimanja pritisni taster E za export i snimi gde hoces tabelu pa je okaci ovde da vidimo.
1. Engine speed
2. Air intake quantity measured
3. Total fuel quantity
4. Measured boost pressure
5. Desired boost pressure
6. Overboost strategy u %
Nakon snimanja pritisni taster E za export i snimi gde hoces tabelu pa je okaci ovde da vidimo.
- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Pittatore,
Snimio sam logove i okačio u prethodnom postu.
Prva i druga slika su isti parametri ali sam na prvoj setovao na y osi Boost control/solenoid % a na drugoj sam setovao na y osi Intake air quantity signal period ms.
Treća slika su parametri za količinu i pritisak goriva.
U međuvremenu sam zamenio overboost ventil ali bez uspeha.
Sada ću opet da odradim snimanje loga sa ovim gore parametrima što si naveo pa da vidimo jel ima neke razlike u odnosu na prethodne grafike.
Ali šta prouzrokuje onu razliku u overboost pritiscima između željenog i merenog na leru?
Snimio sam logove i okačio u prethodnom postu.
Prva i druga slika su isti parametri ali sam na prvoj setovao na y osi Boost control/solenoid % a na drugoj sam setovao na y osi Intake air quantity signal period ms.
Treća slika su parametri za količinu i pritisak goriva.
U međuvremenu sam zamenio overboost ventil ali bez uspeha.
Sada ću opet da odradim snimanje loga sa ovim gore parametrima što si naveo pa da vidimo jel ima neke razlike u odnosu na prethodne grafike.
Ali šta prouzrokuje onu razliku u overboost pritiscima između željenog i merenog na leru?
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Samo nemoj grafikon da snimas vec tabelu kako sam napisao tu se preciznije vidi sta se desava.
- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Snimio sam logove i evo linka sa kojeg mogu da se skinu.
https://we.tl/t-jK15Fbjbgi
Ima ukupno 4 files za svaki slučaj da može da se sigurnije dijagnostikuje problem.
Prva dva su malo duža a druga dva su kraća pa sam za njih i napravio grafike.
Nadam se da će biti od pomoći u kom grmu leži zec.
Hvala unapred i veliki pozdrav svim alfistima!
https://we.tl/t-jK15Fbjbgi
Ima ukupno 4 files za svaki slučaj da može da se sigurnije dijagnostikuje problem.
Prva dva su malo duža a druga dva su kraća pa sam za njih i napravio grafike.
Nadam se da će biti od pomoći u kom grmu leži zec.
Hvala unapred i veliki pozdrav svim alfistima!
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ovde je jedini problem sa citanjem vazduha na maf-u tj jedva 1100mg po taktu sto je malo, samim tim nema ni goriva/izduvnih gasova da potera turbo u punjenje.
Tebi auto poteze tek oko 2700rpm sto je kasno ispod 2000rpm je optimum.
Proveri prvo usisno rebrasto crevo da nije puklo negde, pa drugi maf a u najgorem slucaju moze biti da ti je ostecen usisni impeler i ne vuce dovoljan vakum iza maf-a.
Ne secam se kod 159ki ali trebalo bi da ima 2 overboost ventila, jedan sluzi za kontrolu klapne za gasenje a posto je tebi svakako egr ugasen ona vise nema funkciju pa mozes da premostis vakum crevo sa istog.
Javi ima li boljitka
Tebi auto poteze tek oko 2700rpm sto je kasno ispod 2000rpm je optimum.
Proveri prvo usisno rebrasto crevo da nije puklo negde, pa drugi maf a u najgorem slucaju moze biti da ti je ostecen usisni impeler i ne vuce dovoljan vakum iza maf-a.
Ne secam se kod 159ki ali trebalo bi da ima 2 overboost ventila, jedan sluzi za kontrolu klapne za gasenje a posto je tebi svakako egr ugasen ona vise nema funkciju pa mozes da premostis vakum crevo sa istog.
Javi ima li boljitka
- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Zdravo,
Zamenjen je overboost ventil i reparirana turbina ali na moju žalost problem je i dalje ostao.
Nakon remonta čuje se fijukanje turbine jer mi je izvađen DPF filter pa kažu zbog toga.
Da podsetim EGR i DPF su fizički i softverski ugašeni.
Skidan je i džek sa protokomera i nikakve razlike nije bilo pa nisam ga ni menjao.
Majstor je pregledao sva usisna i vakuum creva i nije primetio da negde pušta a ja i dalje sumnjam u to.
Evo ispod su slike. Prva sa parametrima i grafikom a druga sa parametrima na leru.
Znači auto je mrtav na niskim obrtajima i tek povuče posle 2000rpm a motor 2.0 ima max moment već na 1750rpm za razliku od 1.9 koji je na 2000rpm pa bi trebao i ranije da povlači u odnosu na 1.9.
Primetio sam na leru da mi fali Boost pressure 841 mBar u odnosu na Desired boost pressure 980 mBar a ni on nije idealan jer oba bi trebalo da budu približno oko 1000 mBar. Šta bi trebalo ovo da znači?
Sumnjam da imam curenje boost-a ili curenje vakuuma?
Auto ne dimi i reklo bi se da je u siromašnoj smeši i da dobija neki dodatni vazduh tj. da ima curenje vakuuma.
Ako se ne varam kad bi dimio onda bi gubio negde vazduh i imao bi curenje boost-a. Ispravite me ako grešim.
Ali buni me ono ponašanje na leru.
Izludeo sam.
Zamenjen je overboost ventil i reparirana turbina ali na moju žalost problem je i dalje ostao.
Nakon remonta čuje se fijukanje turbine jer mi je izvađen DPF filter pa kažu zbog toga.
Da podsetim EGR i DPF su fizički i softverski ugašeni.
Skidan je i džek sa protokomera i nikakve razlike nije bilo pa nisam ga ni menjao.
Majstor je pregledao sva usisna i vakuum creva i nije primetio da negde pušta a ja i dalje sumnjam u to.
Evo ispod su slike. Prva sa parametrima i grafikom a druga sa parametrima na leru.
Znači auto je mrtav na niskim obrtajima i tek povuče posle 2000rpm a motor 2.0 ima max moment već na 1750rpm za razliku od 1.9 koji je na 2000rpm pa bi trebao i ranije da povlači u odnosu na 1.9.
Primetio sam na leru da mi fali Boost pressure 841 mBar u odnosu na Desired boost pressure 980 mBar a ni on nije idealan jer oba bi trebalo da budu približno oko 1000 mBar. Šta bi trebalo ovo da znači?
Sumnjam da imam curenje boost-a ili curenje vakuuma?
Auto ne dimi i reklo bi se da je u siromašnoj smeši i da dobija neki dodatni vazduh tj. da ima curenje vakuuma.
Ako se ne varam kad bi dimio onda bi gubio negde vazduh i imao bi curenje boost-a. Ispravite me ako grešim.
Ali buni me ono ponašanje na leru.
Izludeo sam.
- Kazea
- Garaža: 159 2.0JTDM
EX 146 1.4TS, 156 1.9JTD M-JET, GT 1.9JTDM - Lokacija: Niš - Banja Luka
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Danas smo zamenili i stavili nov protokomer ali bez promena.
Zamenili smo i stavljeno je novo usisno crevo od MAF-a do turbine pošto je prethodno puklo na onoj luli što ide iz motora ali i dalje nema dobitka.
Proveravan je još jednom vakuum pa smo direktno sa vakuum pumpe spojili turbinu zaobivši vakuum rezervoar i overboost ventil ali na leru se parametri nisu promenili, tj. hoću reći da je i dalje mali overboost pressure reda 800mbar.
Nismo imali vakuum manometer da izmerimo koliki vakuum daje pumpa ali se vidi kako se polugica od vakuum aktuatora (paštete) uvlači bez problema već na kontakt.
E sad, moje pitanje, da li zavisi od jačine vakuuma koliko će se dužinski polugica uvući ili samo brzina kojom će se uvući, odnosno da li postoji graničnik do koje ona može da se uvuče bez obzira na jačinu vakuuma.
Vakuum pumpa bi trebala da daje vrednost od nekih 0.8bar. Šta se dešava ako bi vakuum bio manji od te vrednosti?
Zamenili smo i stavljeno je novo usisno crevo od MAF-a do turbine pošto je prethodno puklo na onoj luli što ide iz motora ali i dalje nema dobitka.
Proveravan je još jednom vakuum pa smo direktno sa vakuum pumpe spojili turbinu zaobivši vakuum rezervoar i overboost ventil ali na leru se parametri nisu promenili, tj. hoću reći da je i dalje mali overboost pressure reda 800mbar.
Nismo imali vakuum manometer da izmerimo koliki vakuum daje pumpa ali se vidi kako se polugica od vakuum aktuatora (paštete) uvlači bez problema već na kontakt.
E sad, moje pitanje, da li zavisi od jačine vakuuma koliko će se dužinski polugica uvući ili samo brzina kojom će se uvući, odnosno da li postoji graničnik do koje ona može da se uvuče bez obzira na jačinu vakuuma.
Vakuum pumpa bi trebala da daje vrednost od nekih 0.8bar. Šta se dešava ako bi vakuum bio manji od te vrednosti?
- amirmire
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Sarajevo
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Pozdrav, da li si rijesio problem ? Isti problem vucem skoro godinu dana, sve skinano gledano ali auto i dalje ne ide kako treba...Kazea napisao: ↑Pon Okt 16, 2023 6:00 pmDanas smo zamenili i stavili nov protokomer ali bez promena.
Zamenili smo i stavljeno je novo usisno crevo od MAF-a do turbine pošto je prethodno puklo na onoj luli što ide iz motora ali i dalje nema dobitka.
Proveravan je još jednom vakuum pa smo direktno sa vakuum pumpe spojili turbinu zaobivši vakuum rezervoar i overboost ventil ali na leru se parametri nisu promenili, tj. hoću reći da je i dalje mali overboost pressure reda 800mbar.
Nismo imali vakuum manometer da izmerimo koliki vakuum daje pumpa ali se vidi kako se polugica od vakuum aktuatora (paštete) uvlači bez problema već na kontakt.
E sad, moje pitanje, da li zavisi od jačine vakuuma koliko će se dužinski polugica uvući ili samo brzina kojom će se uvući, odnosno da li postoji graničnik do koje ona može da se uvuče bez obzira na jačinu vakuuma.
Vakuum pumpa bi trebala da daje vrednost od nekih 0.8bar. Šta se dešava ako bi vakuum bio manji od te vrednosti?