Pitanje za gume
- COYG
- Drug Član
- Garaža: 156 8V
- Lokacija: No Problemo
Post
Re: Pitanje za gume
I napred su bolje od zadnjih (iako su i prednje ocajne) koje su skroz bez sare. Kaze moze pozadi bilo kakve, prednja mi je vuca.
Uleteo brzo u krivinu, prevrnuo se. Psuje puteve, drzavu, proizvodjaca...
Uleteo brzo u krivinu, prevrnuo se. Psuje puteve, drzavu, proizvodjaca...
''Brzina nikada nikog nije ubila, ali iznenadno stanje mirovanja jeste!''
Džeremi Klarkson
Džeremi Klarkson
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Na stranu moja licna racunica, premium guma je bolja po performansama svakako i razumem ljude kojima su potrebne i koji voze ostro neku turbo benzanjaru i iste ce da potrose za dve, tri sezone (neki za par navaka ili sezonu). Ta prica pije vodu i premium je sasvim opravdana cak i obavezana dok mi apsolutno nema smisla voziti matoru premium gumu i tesiti se wow traju vec setu sezonu (ili voziti je 40k?). To gubi smisao.
Sveza (nova) guma i dobra sara su zakon inace bi svi vozili premium iz uvoza (koje btw. tamo bacaju a nasi dovlace).
Re: Pitanje za gume
Sve zavisi, meni koji prelazim 10k godisnje po autu tj. vozim oko 5k letnju i isto toliko zimsku saru, nove tigrice mogu minimum dve sezone da su super sto se tice sare i svezine. Pireli bi mi trajao 8 godina otprilike. Da ne spominjem da za to vreme ako samo jednom isecem gumu cela racunica pada u vodu i vrlo verovatno da necu moci da nadjem istu saru nakon par godina (od tih 8) vec bih kupovao par sto duplira trosak. Plus na to dodati 3x vecu cenu, racunica je jasna.
Na stranu moja licna racunica, premium guma je bolja po performansama svakako i razumem ljude kojima su potrebne i koji voze ostro neku turbo benzanjaru i iste ce da potrose za dve, tri sezone (neki za par navaka ili sezonu). Ta prica pije vodu i premium je sasvim opravdana cak i obavezana dok mi apsolutno nema smisla voziti matoru premium gumu i tesiti se wow traju vec setu sezonu (ili voziti je 40k?). To gubi smisao.
Sveza (nova) guma i dobra sara su zakon inace bi svi vozili premium iz uvoza (koje btw. tamo bacaju a nasi dovlace).
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Pitanje za gume
Pazi sad, iznenadno kočenje i cela ušteda na Tigrićima pada u vodu.
Ma ne što pada već debeli minus.
Znam svi su svesni Tigrića , sporije voze i drži odstojanje od 1/4 milje ali sranja se dešavaju i najpažljivijim. 8 metara su osam metara.
Ma ne što pada već debeli minus.
Znam svi su svesni Tigrića , sporije voze i drži odstojanje od 1/4 milje ali sranja se dešavaju i najpažljivijim. 8 metara su osam metara.
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Pazi sad, iznenda te udari trola i dzaba ti premium gume kad bi tako gledali...Kao sto rekoh da vozis stalno na ivici ili da redovno posecujes navak pa i da razumem. Ovako, garantujem da velika vecina ovde nije osetila toliku razliku u gumi (sem par auta preko 200KS).
Da nije tako ni budzet ni mid range gume se ne bi pravile. Premium guma zna se sta je i za koga je ali zato u cenu ulazi vreme, tehnologija i testiranja kao i stalna konkurentnost sa ostalim premium brendovima.
p.s najteze je naci balans, svaka budala moze da kaze daj najskuplje to je sigurno najbolje. Vozim 22 godine, nikada gumu ispod 3mm i stariju od 5 godina (sem do vuklanizera ako kupim neke felne). Pri ostroj voznji nema tu nista "iznenada" (sve je iznenada) i da zafali 8 metara. Gde je tu jos milon faktora od tvoje spretnosti preko amorta, kocnica i kvaliteta puta... Ne moze se slepo gledati u testove i ocekivati to u praksi.
Da nije tako ni budzet ni mid range gume se ne bi pravile. Premium guma zna se sta je i za koga je ali zato u cenu ulazi vreme, tehnologija i testiranja kao i stalna konkurentnost sa ostalim premium brendovima.
p.s najteze je naci balans, svaka budala moze da kaze daj najskuplje to je sigurno najbolje. Vozim 22 godine, nikada gumu ispod 3mm i stariju od 5 godina (sem do vuklanizera ako kupim neke felne). Pri ostroj voznji nema tu nista "iznenada" (sve je iznenada) i da zafali 8 metara. Gde je tu jos milon faktora od tvoje spretnosti preko amorta, kocnica i kvaliteta puta... Ne moze se slepo gledati u testove i ocekivati to u praksi.
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Pitanje za gume
Pazi opet, da je bolja gume ti bi iznenadio trolu i skrenuo ili zakočio.
I obični vozači u najnormalnijim uslovima na auto 50-60 ks osete razliku između dobre i loše gume a da ne pričam o nekim ekstremnim uslovima.
Ako uzmemo auto sa lošim amortizerima opet će pre da zakoči sa premijum gumama nego sa lošim , zar ne ?
Ista priča kao i sa lošim kvalitetom kolovoza.
Imao sam situaciju sa lošijom gumom na službenom autu i to govno nikako da stane, kliza. Došlo mi da izađem napolje i da išutiram gume ne bi li stao.
Tako da je veruj mi mala razlika između bolje i lošije gume.
I obični vozači u najnormalnijim uslovima na auto 50-60 ks osete razliku između dobre i loše gume a da ne pričam o nekim ekstremnim uslovima.
Ako uzmemo auto sa lošim amortizerima opet će pre da zakoči sa premijum gumama nego sa lošim , zar ne ?
Ista priča kao i sa lošim kvalitetom kolovoza.
Imao sam situaciju sa lošijom gumom na službenom autu i to govno nikako da stane, kliza. Došlo mi da izađem napolje i da išutiram gume ne bi li stao.
Tako da je veruj mi mala razlika između bolje i lošije gume.
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Za trolu sam metaforicki naveo mada ako nemas kocnice ili amorte nikakava razlika u gumama ne pomaze. Iskreno ja nisam uspeo da osetim razliku (u novim gumama) sem kod nekih zimskih situacija pri kretanju uzbrdo i to na mestima gde bih inace morao da koristim lance (winera vs continental na sluzbenom). Preko leta jesam, gde sam "mator" dunlop zapalio na auto putu sa Lefkade (bas sam im mnogo mesa potrosio) dok na istom putu u isto doba sa sava uhp nisam imao toliku potrosnju.
Vise sam mislio da stara guma nema tu prednost od par metara kao jeftinija a nova. Naravno sve pod prepostavkom da su pravilno skladistene da ne pricam ako nisu. Drugim recima mirniji sam sa uhp tigrom od tri godine neko pirelijem od 9 bez obzira na saru. Do nekih 5 godina nema sta da se poredi naravno.
Vise sam mislio da stara guma nema tu prednost od par metara kao jeftinija a nova. Naravno sve pod prepostavkom da su pravilno skladistene da ne pricam ako nisu. Drugim recima mirniji sam sa uhp tigrom od tri godine neko pirelijem od 9 bez obzira na saru. Do nekih 5 godina nema sta da se poredi naravno.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Pitanje za gume
Pa ako ćemo tako gledati onda osim premium guma mora se imati minimum četvoroklipne kočnice nejbolje amortizere poliuretan silene i par sezona iskustva na stazi i nadati se da nas ništa ne iznenadi...
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
- Slash
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v MJet
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155hp
Lancia Ypsilon 1.4 16v Momo Design
Yamaha FZ8-SA - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Gledati to sa odnosa ulozeno-dobijeno (za gradske automobile), za ove koji hoce da voze po stazi itd je neka potpuno druga prica.
Nit' je dobar koeficijent ulozenog-dobijenog kod jeftinih guma, nit' je dobar kod najskupljih.
Trebaju da postoje budzet gume jer nece neko kupovati (ja prvi) premium gumu za gradski auto od 2k evra. Zna se na koja kola idu skupe gume, na koja kola jeftine gume.
Vidjam po gradu Audi A6 i automobile tog tipa, 2012+ god sa Tigar Syneris 225/45 R18
Nit' je dobar koeficijent ulozenog-dobijenog kod jeftinih guma, nit' je dobar kod najskupljih.
Trebaju da postoje budzet gume jer nece neko kupovati (ja prvi) premium gumu za gradski auto od 2k evra. Zna se na koja kola idu skupe gume, na koja kola jeftine gume.
Vidjam po gradu Audi A6 i automobile tog tipa, 2012+ god sa Tigar Syneris 225/45 R18
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Jeste krivina malo nizbrdo i pod kontrom, ali 159, Mondeo, Focus 1, Focus 2, Focus 3, bez obzira na tip (zimske, letnje) i marku gume (Sava, Lassa, Fulda, Tigar, BF Goodrich, Starfire) nema mrdanja pri istoj brzini.
Re: Pitanje za gume
Ovo nije teško napraviti sa Cliom . U jednoj krivini na putu na posao, čim je mokro, Clio izbaci svoju guzu. Gume Uniroyal Rainsport 3. Čim sam kupio nove Bridgestone B250, idemo da probamo, op, kreće guza, vrći nazad. Ostaje da probam sa Continentalkama.COYG napisao:I napred su bolje od zadnjih (iako su i prednje ocajne) koje su skroz bez sare. Kaze moze pozadi bilo kakve, prednja mi je vuca.
Uleteo brzo u krivinu, prevrnuo se. Psuje puteve, drzavu, proizvodjaca...
Jeste krivina malo nizbrdo i pod kontrom, ali 159, Mondeo, Focus 1, Focus 2, Focus 3, bez obzira na tip (zimske, letnje) i marku gume (Sava, Lassa, Fulda, Tigar, BF Goodrich, Starfire) nema mrdanja pri istoj brzini.
- Rudy5
- Drug Član
- Garaža: Ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V 2009.
- Lokacija: Srbija
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Pitanje za gume
Svi su stabilnihi od Clia dost, Focus2, 3, 159 i Mondeo imaju multilink vešanje pozadi, a Focus1 se i prodavao jer je bio izuzetno stabilan, uostalom svi Fordovi su veoma stabilni..
Meni je 206 bacala guzu par puta, mada ona ima torziju pozadi pa ‘ajde, još iako je ona lošija onda je baš zeznuto..
Nego, poručena je Sava UHP2 pre svega zbog popusta na kojem je trenutno.
Meni je 206 bacala guzu par puta, mada ona ima torziju pozadi pa ‘ajde, još iako je ona lošija onda je baš zeznuto..
Nego, poručena je Sava UHP2 pre svega zbog popusta na kojem je trenutno.
- bokica
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9JTD 16V blackline Ti
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Pitanje za gume
Paušalno pljuvanje po Tigar gumama ne pije više vodu.
Nove serije guma su solidnih voznih karakteristika koje mogu da zadovolje i mnoge forumaše ovde, pričam o njihovim UHP, iz sopstvenog iskustva.
Neko reče da su i nove zimske solidne.
Stariji modeli su uglavnom katastrofa, i letnje i zimske.
Nove serije guma su solidnih voznih karakteristika koje mogu da zadovolje i mnoge forumaše ovde, pričam o njihovim UHP, iz sopstvenog iskustva.
Neko reče da su i nove zimske solidne.
Stariji modeli su uglavnom katastrofa, i letnje i zimske.
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Pitanje za gume
Svojevremeno sam slatko pocepao na Focusu komplet Tigrovih guma, Hitris. Nije Focus bio prejak, ali baš baš ni jednu zamerku. Putovao svuda, Italija, Grčka, Austrija...nikad ni makac. Ako su Tigarke još "ojačale" novim serijama, za moju školu to će biti pun pogodak.
Pre 4 godine sam kupio Savu UHP i posle kraće vožnje na Mondea, prebačene su na Audi A6 2.5 TDI Quattro. Još se voze, i još uvek su tip top. Za Alfu sam uzeo UHP2, što se vožnje tiče sve za 10, ali izgleda Alfa topi gume, tu nema pomoći.
Pre 4 godine sam kupio Savu UHP i posle kraće vožnje na Mondea, prebačene su na Audi A6 2.5 TDI Quattro. Još se voze, i još uvek su tip top. Za Alfu sam uzeo UHP2, što se vožnje tiče sve za 10, ali izgleda Alfa topi gume, tu nema pomoći.
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Ja sam do letos vozio Savu UHP (stara šara) i bio zadovoljan. Mogle su naravno još ali su omatorile a šara je prišla na 3mm. Sad ne znam šta da radim što se tiče novih guma za leto jer čekamo drugo dete i G već više drema u garaži nego što se vozi. Na mitari mi je solidan Hankok sa kojim sam miran još dve godine ako ih budem samo leti vozio.
Što se tiče blagovremenog zaustavljanja kod nas u Srbiji definitivno mnogo veći faktor predstavlja poskakivanje tj. dobri amortizeri i neravan asfalt na tim deonicama pred semafore i zebre. Tu gripa nema i ne pomaže ni najboja guma ako ćeš da skakućeš...
Što se tiče blagovremenog zaustavljanja kod nas u Srbiji definitivno mnogo veći faktor predstavlja poskakivanje tj. dobri amortizeri i neravan asfalt na tim deonicama pred semafore i zebre. Tu gripa nema i ne pomaže ni najboja guma ako ćeš da skakućeš...
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Pitanje za gume
Vidiš meni je taj Hitis bio klizav. Na promenu pravca i kod jačeg kočenja voleo je da kliza, tačno se oseti. Trošio se i jedino što je bio dobar je za aquaplaning.popovicvl napisao:Svojevremeno sam slatko pocepao na Focusu komplet Tigrovih guma, Hitris. Nije Focus bio prejak, ali baš baš ni jednu zamerku. Putovao svuda, Italija, Grčka, Austrija...nikad ni makac. Ako su Tigarke još "ojačale" novim serijama, za moju školu to će biti pun pogodak.
Pre 4 godine sam kupio Savu UHP i posle kraće vožnje na Mondea, prebačene su na Audi A6 2.5 TDI Quattro. Još se voze, i još uvek su tip top. Za Alfu sam uzeo UHP2, što se vožnje tiče sve za 10, ali izgleda Alfa topi gume, tu nema pomoći.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Pitanje za gume
Meni je Hitris bio solidan i relativno tih.Naravno kada se pretera zna da prokliza ali treći sezonu je toliko postao bučan da sam mislio da su svi ležajevi pocrkali i samo zbog toga ih ne stavljam već idu nove a i ove su već tri sezone vožene iako je šara još na 5mm ipak menjam.Šta ću uzeti još pojma nemam ili jedan od bitnijih kriterijuma je sigurno buka.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Pitanje za gume
Hitris je solidan bio nov, ali ubrzo je postao klizav i opasan. U vreme kad sam ga ja vozio na Stilu, bio je nekoliko puta jeftiniji od premium gume. Danas razlike nisu tolike među manjim dimenzijama (16" je bio u pitanju).
Tigricinih +8m po kiši treba staviti u kontekst, kako bi stvarno stekli sliku koliko je to veliko. Nije u pitanju 8m na 100-200m tragu, nego od 30tak. Za četvrtinu puta će kasnije da se zaustavi automobil, nego u odnosu na najlošiju gumu u zelenom delu tabele.
Sava dosledna poziciji u poslednje vreme. Svaka čast.
Tigricinih +8m po kiši treba staviti u kontekst, kako bi stvarno stekli sliku koliko je to veliko. Nije u pitanju 8m na 100-200m tragu, nego od 30tak. Za četvrtinu puta će kasnije da se zaustavi automobil, nego u odnosu na najlošiju gumu u zelenom delu tabele.
Sava dosledna poziciji u poslednje vreme. Svaka čast.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Pitanje za gume
Pa dobro da ne preterujemo ne mislim da branim Tigar, ali nije ipak +8m u odnosu na najlošiju gumu u zelenom delu table već +4 m osim ako ne gledamo istu tablu a +8m je u odnosu na deseto mesto valjda Bridgestone.Činjenica je da nekad i +1 metar može značiti smrt ali činjenica je da su gume ipak samo jedan od faktora.Ne tvrdim i ne mislim da se budžet gume mogu porediti sa premium gumama samo ne mogu se baš tako diskvalifikovati jer definitivno imaju opravdanje u primeni i zadovoljavaju neke standarde bezbednosti inače nebi ni bile na toj tabeli.nidza napisao:
Za četvrtinu puta će kasnije da se zaustavi automobil, nego u odnosu na najlošiju gumu u zelenom delu tabele.
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Pitanje za gume
Izbačene su već posle testa kočenja, čak su zamalo u crvenoj zoni.
Očigledno da ne postoji neki standard što se tiče puta kočenja jer da postoji onda bi bilo itekako zabrana.
8 metara po mokrom bi bilo oko 30 km/h , što znači da bi napravio popriličnu štetu.
Očigledno da ne postoji neki standard što se tiče puta kočenja jer da postoji onda bi bilo itekako zabrana.
8 metara po mokrom bi bilo oko 30 km/h , što znači da bi napravio popriličnu štetu.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Pitanje za gume
Tigar UHP 37,2 metara, Hankook Ventus S1 Evo 3 28,7 metara dođe 8,5m .
U odnosu na Savu je 4,6 metara a cena jako slična par stotina dinara. Sava je definitivno najbolja kupovina.
U odnosu na Savu je 4,6 metara a cena jako slična par stotina dinara. Sava je definitivno najbolja kupovina.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Pitanje za gume
Sve zavisi u kojim dimenzijama,u 16" je razlika mala (iako je to 50%) ali u 17" razlika izmedju Tigra i Hankook je 80e po gumi pa to ponekad teško može ubediti nekoga za opravdanje kupovine.Sava je u malo boljem položaju.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Pitanje za gume
Ne moraš Hankook, niti drugu najbolju gumu. Među dobrim gumama ima da se probere uvek neki biser, recimo Sava je u 17" kod drugara vulkanizera u NS, Subex, 5900 din. Zašto bi iko informisan kupovao Tigar?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
- sinisa
- Garaža: '11 Audi A7 3.0TDI
'07 Citroen C4 2.0VTS
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Jedno vanredno kočenje po mokrom sa Synerisom nateralo me da potpuno drugačije razmišljam o gumama... Završio sam sa Falkenom FK510, vidim da je drugoplasirana na testu. Vrhunska guma, pogotovo po mokrom, a cena je ipak ispod premium klase.
Nije Tigar toliko loš, nova/sveža guma po suvom odlično drži, verujem i da je UHP takav, ali problem je što ponekad i kiša ume da padne... Ne treba zaboraviti ni potrošnju guma, koja može dosta da promeni računicu i isplativost jeftinije gume.
Nije Tigar toliko loš, nova/sveža guma po suvom odlično drži, verujem i da je UHP takav, ali problem je što ponekad i kiša ume da padne... Ne treba zaboraviti ni potrošnju guma, koja može dosta da promeni računicu i isplativost jeftinije gume.
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Pitanje za gume
Upravo tako, malo interneta i može lepo da se prođe.
Iskreno očekivao sam daleko bolji rezultat sa Tigrom, obzirom da je nova smeša . Ovako se vidi da ih zabole k.linac za kupce i nastavljaju da uvaljuju g.ovna. Dokle god da ima ljudi sa filozofijom to je samo guma i voziću pažljivo / samo nek je jeftino oni će raditi po starom. Od 621 ništa se nije promenilo, klizava, sa osetljivim bokovima i potrošnjom ko gumica u I razredu osnovne.
Iskreno očekivao sam daleko bolji rezultat sa Tigrom, obzirom da je nova smeša . Ovako se vidi da ih zabole k.linac za kupce i nastavljaju da uvaljuju g.ovna. Dokle god da ima ljudi sa filozofijom to je samo guma i voziću pažljivo / samo nek je jeftino oni će raditi po starom. Od 621 ništa se nije promenilo, klizava, sa osetljivim bokovima i potrošnjom ko gumica u I razredu osnovne.
- milosg
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD, Nero Pergusa
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd (Borča)
Post
Nisu razlike baš 80 evra po gumi. Npr. 225/45 R17 je oko 5500 za tigar UHP, a npr. 9500 Hankook. Za 30 evra više po gumi se može uzeti nešto značajno bolje od Tigra.
Re: Pitanje za gume
interceptor napisao:Sve zavisi u kojim dimenzijama,u 16" je razlika mala (iako je to 50%) ali u 17" razlika izmedju Tigra i Hankook je 80e po gumi pa to ponekad teško može ubediti nekoga za opravdanje kupovine.Sava je u malo boljem položaju.
Nisu razlike baš 80 evra po gumi. Npr. 225/45 R17 je oko 5500 za tigar UHP, a npr. 9500 Hankook. Za 30 evra više po gumi se može uzeti nešto značajno bolje od Tigra.