Pitanje za gume
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Pitanje za gume
Svaki pristup ima svoj plus i minus. Sa lošijim napred izvesno imaš proporcionalno duži trag kočenja.
Moj pristup je redovno rotiranje guma, te razlika između prednje i zadnje osovine nikad nije više od 1mm, starost ista.
S obzirom da većina Alfi koje vozimo na forumu ima prednju vuču i izrazito je teža naped, bolje gume napred ćeo obično biti od veće koristi nego nazad. Izuzimam specijalni slučaj kad su na bilo kojoj osovini neke raspad gume, valjda o tome ne treba diskutovati na jednom automobilskom forumu koliko je opasno.
Moj pristup je redovno rotiranje guma, te razlika između prednje i zadnje osovine nikad nije više od 1mm, starost ista.
S obzirom da većina Alfi koje vozimo na forumu ima prednju vuču i izrazito je teža naped, bolje gume napred ćeo obično biti od veće koristi nego nazad. Izuzimam specijalni slučaj kad su na bilo kojoj osovini neke raspad gume, valjda o tome ne treba diskutovati na jednom automobilskom forumu koliko je opasno.
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Pitanje za gume
Nazad su stavljene te "losije gume" cisto zbog rotacije, jer su te "losije" vozene dve sezone napred, inace su i dalje odlicne (isto P7), ali ipak imaju manje sare od glanc novih (nekih milimetar manje).
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Pa da potvrdim da je pravilna rotacija obavezna. Nikad nisam ni imao neku razliku izmedju prednjih i zadnjih ali sam imao situaciju (dok sam vozio prednju vuču) da mi se zbog starijih guma nazad otme zadnji kraj na snegu što je teško iskontrolisati dok prednje proklizavanje kontrolišem bez problema.Sad je to sa q4 druga priča.
Sent from maj el dži ge-2 manji
Sent from maj el dži ge-2 manji
- COYG
- Drug Član
- Garaža: 156 8V
- Lokacija: No Problemo
Post
Re: Pitanje za gume
Bolje imati 4 osrednje gume, nego dobre pogonske a očajne na drugoj strani. Isto sam doživeo da po snegu ne mogu da uhvatim zadnji kraj, a prednji kao zakucan. Šestar situacija.
''Brzina nikada nikog nije ubila, ali iznenadno stanje mirovanja jeste!''
Džeremi Klarkson
Džeremi Klarkson
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Pitanje za gume
Pa dobro, ta situacija je bila redovna zimi dok nisu uveli obavezne sve 4 zimske gume.
Po vecem snegu malo samo naglije zamrdas volanom, zadnji tockovi krenu da te preteknu.
Po vecem snegu malo samo naglije zamrdas volanom, zadnji tockovi krenu da te preteknu.
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Pitanje za gume
Kad prednjica zapliva zbog plitke šare ? Kako se onda vraća ?
Ili kad krene da kliza ?
Prednji točkovi koče, upravljaju i na velikom broju kola daju pogon i što bi po svakoj logici tražilo dobru gumu.
Kupijem uvek četri nove i rotiram svake sezone pa nemam problem te prirode ali bi uvek stavljao dobre / bolje gume napred.
Ili kad krene da kliza ?
Prednji točkovi koče, upravljaju i na velikom broju kola daju pogon i što bi po svakoj logici tražilo dobru gumu.
Kupijem uvek četri nove i rotiram svake sezone pa nemam problem te prirode ali bi uvek stavljao dobre / bolje gume napred.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Evo samo jedan od primera:
[video][/video]
Re: Pitanje za gume
To je tvoje mišljenje ali stručnjaci i ispitivanja po svetu se ne slažu sa tim.Zika napisao:Kad prednjica zapliva zbog plitke šare ?
Prednji točkovi koče, upravljaju i na velikom broju kola daju pogon i što bi po svakoj logici tražilo dobru gumu.
Evo samo jedan od primera:
[video][/video]
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Pitanje za gume
Lesli stručnjak ?
To samo fora za totalne laike, one koji nemaju nikakav osećaj za volanom. Pre će da provali da mu auto beži ako ima loše gume napred i podsvesno će smanjiti brzinu.
Meni lično je lakše da kontrolišem zadnji deo nego da imam podupravljanje i da auto samo produži pravo.
Uvek ću staviti bolje gume napred.
To samo fora za totalne laike, one koji nemaju nikakav osećaj za volanom. Pre će da provali da mu auto beži ako ima loše gume napred i podsvesno će smanjiti brzinu.
Meni lično je lakše da kontrolišem zadnji deo nego da imam podupravljanje i da auto samo produži pravo.
Uvek ću staviti bolje gume napred.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Pitanje za gume
Ko uopšte pominje Lesli kao stručnjaka? Ali kod nas uvek ima najvećih stručnjaka i profi trkača pa ne nasedaju na "fore za laike"
Ovo je samo primer koji sam prvi našao,dosta sam o ovome pre par godina istraživao ali opet ima tu većih stručnjaka.To što bi ti uvek napravio ne znači da je ispravno ali svako može imati svoje mišljenje i raditi šta misli da je ispravno.
Ovo je samo primer koji sam prvi našao,dosta sam o ovome pre par godina istraživao ali opet ima tu većih stručnjaka.To što bi ti uvek napravio ne znači da je ispravno ali svako može imati svoje mišljenje i raditi šta misli da je ispravno.
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
- Zillgian
- Garaža: '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD - Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Pitanje za gume
Šta znam. Ja, recimo, nisam stručnjak, pa bih volio da mi neko objasni zbog čega je bolje staviti bolje gume na zadnji nego na prednji kraj, pogotovo na automobile sa pogonom na prednjoj osovini. Ako ti zadnji kraj pobjegne, manevrisanjem volana nekako možeš da ga vratiš, al' ako ti prednji pobjegne, nema tih zadnjih guma i volana koji će da ti pomognu.
Vjerujem da kod Lesli i njihovih američkih auta veliku ulogu igra i činjenica da im je zadnja osovina pogonska.
Istini za volju, sad kako imam permanentni 4WD, svejedno mijenjam sve gume odjednom i to od istih proizvođača, kako bih izbjegao (makar i minimalnu) razliku u prečniku guma.
Vjerujem da kod Lesli i njihovih američkih auta veliku ulogu igra i činjenica da im je zadnja osovina pogonska.
Istini za volju, sad kako imam permanentni 4WD, svejedno mijenjam sve gume odjednom i to od istih proizvođača, kako bih izbjegao (makar i minimalnu) razliku u prečniku guma.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Pitanje za gume
To su sve teorije nastale kad imaš par veoma loših guma.
Svakako kad izgubiš zadnji kraj bilo kog auta, ako si prosečan vozač, to je po pravilu ćao zdravo, kad auto nema ESP.
Danas sva kola imaju te sisteme, tako da nije lako ni namerno okrenuti auto.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Svakako kad izgubiš zadnji kraj bilo kog auta, ako si prosečan vozač, to je po pravilu ćao zdravo, kad auto nema ESP.
Danas sva kola imaju te sisteme, tako da nije lako ni namerno okrenuti auto.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Pitanje za gume
Erik veliki stručnjak montira ćelave letnje gume i testira po snegu.Ok složićemo se da se ne slažemo.
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Pitanje za gume
Bukvalno svaki sajt kaže isto - bolje gume idu nazad. Da se razumemo, i za mene je ovo nova informacija.
https://kumhotyre.co.uk/kumho-news/shou ... t-or-rear/
https://www.tirerack.com/tires/tiretech ... ?techid=52
https://www.souzastireservice.com/tires ... -rear.aspx
https://kumhotyre.co.uk/kumho-news/shou ... t-or-rear/
https://www.tirerack.com/tires/tiretech ... ?techid=52
https://www.souzastireservice.com/tires ... -rear.aspx
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Pitanje za gume
https://www.michelinman.com/US/en/safe- ... ation.html
https://www.pirelli.com/tires/en-us/car ... e-warranty
https://www.bridgestonetire.com/content ... 20p....pdf
https://www.goodyear.com/en-US/services/tire-rotation
http://www.continentaltire.com/news/how ... your-tires
Nisu baš svi, jer ipak jedan malecki segment tržišta koji čine Pirelli, Goodyear, Bridgestone, Michelin i Continental sa svim svojim podbrendovima, savetuju redovno rotiranje.
https://www.pirelli.com/tires/en-us/car ... e-warranty
https://www.bridgestonetire.com/content ... 20p....pdf
https://www.goodyear.com/en-US/services/tire-rotation
http://www.continentaltire.com/news/how ... your-tires
Nisu baš svi, jer ipak jedan malecki segment tržišta koji čine Pirelli, Goodyear, Bridgestone, Michelin i Continental sa svim svojim podbrendovima, savetuju redovno rotiranje.
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Pitanje za gume
Erik the Stručnak je stavio AllSeason gume na prednju i zadnju osovinu.interceptor napisao:Erik veliki stručnjak montira ćelave letnje gume i testira po snegu.Ok složićemo se da se ne slažemo.
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Ni tada mi nije pila vodu.
Re: Pitanje za gume
Nije nova, to sam prvi put čuo pre 15 godina kada je lik iz Toyo vršio prezentaciju.Macola napisao:Bukvalno svaki sajt kaže isto - bolje gume idu nazad. Da se razumemo, i za mene je ovo nova informacija.
https://kumhotyre.co.uk/kumho-news/shou ... t-or-rear/
https://www.tirerack.com/tires/tiretech ... ?techid=52
https://www.souzastireservice.com/tires ... -rear.aspx
Ni tada mi nije pila vodu.
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Pitanje za gume
@nidza
"When changing only two tires on a vehicle which is homogeneously fitted (four tires of the same tire size), fit the new tires on the rear axle. This applies to all vehicles regardless of their drive axle. (Front or Rear Drive)."
Ovo je se Pirelijevog sajta koji si postovao, ali ga nisi čitao. Na svakom od sajtova koje si postovao piše isto.
Savet da se regularno rotiraju gume i savet da se u slučaju kupovine samo dve nove one montiraju na zadnju osovinu nisu u koliziji, već se dopunjuju. Idealan slučaj je da su sve četiri gume u približno istom stanju što je cilj redovnog rotiranja. Ključna reč je redovno, što znači često, a da ne bi došlo do velikih razlika. A ako do toga dođe onda se primenjuje drugi princip.
@Zika
Nisam rekao da je ovo nova informacija, već da je za mene nova, upravo da ne bi izgledalo da se pravim pametan, a ne stidim se da priznam. Otvoren sam za nova znanja i trudim se da me sujeta ne ometa u njihovom sticanju.
Ja sam radio, kako sada vidim, pogrešno i kad prevrtim film to bi savršeno objasnilo par situacija sa starim autom. Napred nove zimske gume, nazad katastrofalno loše i stare all season.
"When changing only two tires on a vehicle which is homogeneously fitted (four tires of the same tire size), fit the new tires on the rear axle. This applies to all vehicles regardless of their drive axle. (Front or Rear Drive)."
Ovo je se Pirelijevog sajta koji si postovao, ali ga nisi čitao. Na svakom od sajtova koje si postovao piše isto.
Savet da se regularno rotiraju gume i savet da se u slučaju kupovine samo dve nove one montiraju na zadnju osovinu nisu u koliziji, već se dopunjuju. Idealan slučaj je da su sve četiri gume u približno istom stanju što je cilj redovnog rotiranja. Ključna reč je redovno, što znači često, a da ne bi došlo do velikih razlika. A ako do toga dođe onda se primenjuje drugi princip.
@Zika
Nisam rekao da je ovo nova informacija, već da je za mene nova, upravo da ne bi izgledalo da se pravim pametan, a ne stidim se da priznam. Otvoren sam za nova znanja i trudim se da me sujeta ne ometa u njihovom sticanju.
Ja sam radio, kako sada vidim, pogrešno i kad prevrtim film to bi savršeno objasnilo par situacija sa starim autom. Napred nove zimske gume, nazad katastrofalno loše i stare all season.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Pitanje za gume
Pa to sam i ja napisao,nije sporno da su najbolje sve četiri nove i da se rotiraju ali veliki deo tržišta pogotovo u Srbiji kupuje po dve gume pa tu dolazimo do toga dali montirati bolje napred i nazad.I da se razumemo iz svake kombinacije ispadaju ćelave gume sa šarom ispod minimuma.
Verovatno sam to prevideo ali nisam prevideo da te njegove lošije gume nemaju dovoljnu dubinu šare ni da budu legalne tako da svako poredjenje pada u vodu.Zika napisao:Erik the Stručnak je stavio AllSeason gume na prednju i zadnju osovinu.
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Iz kog razloga se ovo radi?Macola napisao:@nidza
"When changing only two tires on a vehicle which is homogeneously fitted (four tires of the same tire size), fit the new tires on the rear axle. This applies to all vehicles regardless of their drive axle. (Front or Rear Drive)."
Ovo je se Pirelijevog sajta koji si postovao, ali ga nisi čitao. Na svakom od sajtova koje si postovao piše isto.
Savet da se regularno rotiraju gume i savet da se u slučaju kupovine samo dve nove one montiraju na zadnju osovinu nisu u koliziji, već se dopunjuju. Idealan slučaj je da su sve četiri gume u približno istom stanju što je cilj redovnog rotiranja. Ključna reč je redovno, što znači često, a da ne bi došlo do velikih razlika. A ako do toga dođe onda se primenjuje drugi princip.
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
- COYG
- Drug Član
- Garaža: 156 8V
- Lokacija: No Problemo
Post
Re: Pitanje za gume
Da sam juče umro...
Marketing je čudo... Zadnji trap svakako neće niđe, prednji neka drži. A i podrazumeva se da gume ne budu toliko loše da im žice izlaze.
Marketing je čudo... Zadnji trap svakako neće niđe, prednji neka drži. A i podrazumeva se da gume ne budu toliko loše da im žice izlaze.
''Brzina nikada nikog nije ubila, ali iznenadno stanje mirovanja jeste!''
Džeremi Klarkson
Džeremi Klarkson
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Nema sta, k'a u njegosaZika napisao:Da bi brže ukapirao da ti trebaju još dve nove.
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Pitanje za gume
E sad ti nama objasni gde i zaradi čega ti tu vidiš marketing?COYG napisao:Marketing je čudo...
- Raketa
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo Giu
- Lokacija: Lochen am see-salzburg