Novi pocetak (modeli)
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Mislim da vi celu stvar posmatrate vrlo plitko i jednodimenzionalno. Jeste li čuli za termin "kreativno knjigovotstvo".
Verujem da jako mali broj ljudi i u samom FCA zapravo zna šta im donosi a šta gubi pare. Drugo, ti se parametri konstantno menjaju tokom vremena pa je o tome raspravljati malo jalovo. Treće, različite stvari im donose profit iz različitih razloga. Četvrto, uvek se nađe način da u papirima prikažeš ono što ti u tom trenutku odgovara, pa jednu priču pričaš poreskoj upravi a drugu potencijalnim investitorima, treću dobavljačima a četvrtu kupcima. Što bi vi jedini slepo verovali u sve brojke koje FCA prate?
Činjenica je da je Fiat kupio Chrysler a ne Chrysler Fiat, pa se na osnovu toga može zaključiti da je ipak fića kupio džip a ne džip fiću
A ako su pare i stigle iz Južne Amerike, stigle su od tehnologije koja je prethodnu deceniju izraubovana u Evropi, pa se opet može zaključiti da sve ipak potiče iz Evrope. Nisu ni Uno ni Palio pali s marsa. Jedan je u Evropi potrošen pa preseljen, a drugi je i nastao od raznih otpadaka sa idejom da se upotrebe za "siromašna tržišta u razvoju".
Saberi-oduzmi, koliko god se oni ložili da su globalni igrači, Fiat je ipak italijanska firma čiji svi uspesi i krahovi na kraju balade ipak potiču iz Italije i iz italijanskog načina razmišljanja.
Verujem da jako mali broj ljudi i u samom FCA zapravo zna šta im donosi a šta gubi pare. Drugo, ti se parametri konstantno menjaju tokom vremena pa je o tome raspravljati malo jalovo. Treće, različite stvari im donose profit iz različitih razloga. Četvrto, uvek se nađe način da u papirima prikažeš ono što ti u tom trenutku odgovara, pa jednu priču pričaš poreskoj upravi a drugu potencijalnim investitorima, treću dobavljačima a četvrtu kupcima. Što bi vi jedini slepo verovali u sve brojke koje FCA prate?
Činjenica je da je Fiat kupio Chrysler a ne Chrysler Fiat, pa se na osnovu toga može zaključiti da je ipak fića kupio džip a ne džip fiću
A ako su pare i stigle iz Južne Amerike, stigle su od tehnologije koja je prethodnu deceniju izraubovana u Evropi, pa se opet može zaključiti da sve ipak potiče iz Evrope. Nisu ni Uno ni Palio pali s marsa. Jedan je u Evropi potrošen pa preseljen, a drugi je i nastao od raznih otpadaka sa idejom da se upotrebe za "siromašna tržišta u razvoju".
Saberi-oduzmi, koliko god se oni ložili da su globalni igrači, Fiat je ipak italijanska firma čiji svi uspesi i krahovi na kraju balade ipak potiču iz Italije i iz italijanskog načina razmišljanja.
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Da ne govorim kako u Americi ima SEC koji jedva čeka regirati na bilo kakve nepravilnosti. Da, i njima se dogode sranja.
Operacije vode Nijemci, Britanci, Kanađani, Amerikanci. Talijani su manjina. Nema Talijana na čeku nekog branda.
https://www.fcagroup.com/en-US/group/go ... fault.aspx
No možemo reći da je Fiat, tada FGA, upala u govna radi Talijana.
Re: Novi pocetak (modeli)
Ide li to baš tako jednostavno? Da, R&D se može prikazati na jednu diviziju, a da plodove uživa neka treća. Mnogi Amerikanci misle da je radi toga Maserati u plusu. Ali eto u tom primjeru su u krivu, to je provučeno preko Maseratia.DejanGT napisao:Mislim da vi celu stvar posmatrate vrlo plitko i jednodimenzionalno. Jeste li čuli za termin "kreativno knjigovotstvo".
Da ne govorim kako u Americi ima SEC koji jedva čeka regirati na bilo kakve nepravilnosti. Da, i njima se dogode sranja.
Marchionne je Kanađanin. Odrastao i školovao se tamo, prve poslove ima tamo. Čini mi se da sa talijanskom firmom nije imao doticaja prije svoga 50. i nekog rođendana.DejanGT napisao:Saberi-oduzmi, koliko god se oni ložili da su globalni igrači, Fiat je ipak italijanska firma čiji svi uspesi i krahovi na kraju balade ipak potiču iz Italije i iz italijanskog načina razmišljanja.
Operacije vode Nijemci, Britanci, Kanađani, Amerikanci. Talijani su manjina. Nema Talijana na čeku nekog branda.
https://www.fcagroup.com/en-US/group/go ... fault.aspx
No možemo reći da je Fiat, tada FGA, upala u govna radi Talijana.
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Objavili planove o odvajanju Magneti Marellia.
https://www.fcagroup.com/en-us/media_ce ... relli.aspx
https://www.fcagroup.com/en-us/media_ce ... relli.aspx
- Plexform
- Garaža: 2010 MiTo, 1.4TBi 155 Rosso
2022 Giulia QV, 2.9 V6 510 Rosso - Lokacija: Beograd
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
To mi ne deluje kao dobra vest?2600 napisao:Objavili planove o odvajanju Magneti Marellia.
https://www.fcagroup.com/en-us/media_ce ... relli.aspx
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Zadnjih dana su velike rotacije menadžment u FCA, tehnički dio je isto jako aktivan
Roberto Fedeli dosadašnji CTO Alfe i Maseratia je glavni u novom globalnom Odjelu za inovacije.
Fedeli je imao kratki boravak u BMW-u, a prije toga je radio za Ferrari.
Joe Grace novi šef razvoja za Alfu i Maserati. On je do sada bio glavni odgovorni za globalne arhitekture u FCA.
Njegovo mjesto je preuzeo Tom Cowing.
Roberto Fedeli dosadašnji CTO Alfe i Maseratia je glavni u novom globalnom Odjelu za inovacije.
Fedeli je imao kratki boravak u BMW-u, a prije toga je radio za Ferrari.
Joe Grace novi šef razvoja za Alfu i Maserati. On je do sada bio glavni odgovorni za globalne arhitekture u FCA.
Njegovo mjesto je preuzeo Tom Cowing.
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Čitam upravo.
Nakon 33 godine zamjena za FIRE u Europi.
FCA je na Motor Symposium u Beču pokazala nove GSE motore. GSE T3(1.0) sa maksimalnom snagom 120 Ks uz 190 Nm, odnosno GSE T4 (1.33 sa maksimalnom snagom 180 KS uz 270 Nm. Oba imaju GDI na 200 bara, 4 ventila po cilindru, i MultiAir 2. generacije. Masa za manji je 91 kg, a za veći 110 kg.
Nakon 33 godine zamjena za FIRE u Europi.
FCA je na Motor Symposium u Beču pokazala nove GSE motore. GSE T3(1.0) sa maksimalnom snagom 120 Ks uz 190 Nm, odnosno GSE T4 (1.33 sa maksimalnom snagom 180 KS uz 270 Nm. Oba imaju GDI na 200 bara, 4 ventila po cilindru, i MultiAir 2. generacije. Masa za manji je 91 kg, a za veći 110 kg.
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Čitali ste ovih dana Ilo Sole 24 Ore ili Autocar. Priču o novim modelima. Na dobrom su tragu. No nije sve točno. Ne koliko ja znam. Naravno vidjet ćemo 1.6. sve službeno. I što je bilo pogrešno i što točno.
Mislim da sam postavio jednu slikicu ima već neko vrijeme:
Prvo o budućim motorima. Alfa-Maserati R&D prije svega radi na P2 mild hybrid i BEV (Alfieri ?) rješenjima. Naravno mogu koristiti i druge tehnologije kao što su PHEV i P0 mild hybrid.
No V6 sa 650 KS i 2.0 350 KS motori bi koliko znam trebali imati e-turbo i biti P2 mild hybridi. Za drugog vjerujem da su mijenjali tehnologije tokom razvoja.
Kompaktni crossover. Izgleda da su se na koncu odlučili za Giorgio platformu. I to je sada unikat u segmentu što se tiče stražnjeg pogona. Ali moje je mišljenje da ne smiju pogriješiti sa ponudom prostora na stražnjoj klupi i sa kapacitetom prtljažnika. To je jako bitno u ovoj klasi kod europskog kupca. Ipak je trend da premium SUV/crossover C segmenta sve češće mijenja karavan iz premium D segmenta.
Za 6C... Primam konfliktne informacije. Biti će Giulia Coupe, biti će 6C, biti će oba. U ovo zadnje iskreno ne vjerujem. Svakako je plan da ima motor sa 650 KS. Doduše dio plana ovisi i o Maserati Alfieriu. Je li Alfieri isključivo BEV ili će biti verzija sa ICE?
E-SUV. Ovo je vrlo jednostavno. Jedna stvar je jako interesantna. Izaći će u slično vrijeme kao sljedeći Grand Cherokee. Jesu li direktno povezani? Ne znam. Ali nije sa 7 sjedala, sigurno ne pravih komodnih 7 sjedala. Zapravo "izvor" je rekao za priču o 7 sjedala "sranje". Neki mediju guraju priču o konkurentu Audiu Q7, zato ovo o 7 sjedala.
Za limuzinu/coupe sa 5 vrata. To je vrlo vjerojatno model E segmenta. Nije prioritet kao ovi gore. I to bi trebalo napokon zamijeniti Alfu 166.
"Izvor" kaže da je veličina između A5 Sportback i Panamere. A5 Sportback sada ima 4.75 (ranije 4.71) metara, a Panamera 5.05 metara.
Znamo da je Giorgio platforma efikasno pakiranje za RWD i znamo da V8 nije u planu tako da će to pomoći sa aspekta pakiranja.
B-SUV je u nekim planovima. Giulietta nema zeleno svjetlo, još ne.
Sada samo čekamo 1.6. da vidimo što je službeno, a što ne.
Mislim da sam postavio jednu slikicu ima već neko vrijeme:
Prvo o budućim motorima. Alfa-Maserati R&D prije svega radi na P2 mild hybrid i BEV (Alfieri ?) rješenjima. Naravno mogu koristiti i druge tehnologije kao što su PHEV i P0 mild hybrid.
No V6 sa 650 KS i 2.0 350 KS motori bi koliko znam trebali imati e-turbo i biti P2 mild hybridi. Za drugog vjerujem da su mijenjali tehnologije tokom razvoja.
Kompaktni crossover. Izgleda da su se na koncu odlučili za Giorgio platformu. I to je sada unikat u segmentu što se tiče stražnjeg pogona. Ali moje je mišljenje da ne smiju pogriješiti sa ponudom prostora na stražnjoj klupi i sa kapacitetom prtljažnika. To je jako bitno u ovoj klasi kod europskog kupca. Ipak je trend da premium SUV/crossover C segmenta sve češće mijenja karavan iz premium D segmenta.
Za 6C... Primam konfliktne informacije. Biti će Giulia Coupe, biti će 6C, biti će oba. U ovo zadnje iskreno ne vjerujem. Svakako je plan da ima motor sa 650 KS. Doduše dio plana ovisi i o Maserati Alfieriu. Je li Alfieri isključivo BEV ili će biti verzija sa ICE?
E-SUV. Ovo je vrlo jednostavno. Jedna stvar je jako interesantna. Izaći će u slično vrijeme kao sljedeći Grand Cherokee. Jesu li direktno povezani? Ne znam. Ali nije sa 7 sjedala, sigurno ne pravih komodnih 7 sjedala. Zapravo "izvor" je rekao za priču o 7 sjedala "sranje". Neki mediju guraju priču o konkurentu Audiu Q7, zato ovo o 7 sjedala.
Za limuzinu/coupe sa 5 vrata. To je vrlo vjerojatno model E segmenta. Nije prioritet kao ovi gore. I to bi trebalo napokon zamijeniti Alfu 166.
"Izvor" kaže da je veličina između A5 Sportback i Panamere. A5 Sportback sada ima 4.75 (ranije 4.71) metara, a Panamera 5.05 metara.
Znamo da je Giorgio platforma efikasno pakiranje za RWD i znamo da V8 nije u planu tako da će to pomoći sa aspekta pakiranja.
B-SUV je u nekim planovima. Giulietta nema zeleno svjetlo, još ne.
Sada samo čekamo 1.6. da vidimo što je službeno, a što ne.
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Od sada će Alfa i Maserati biti u financijskim izvještajima kao jedna divizija. Ja bih rekao nije neočekivano mada sam očekivao da će Alfu samostalno tu gurnuti.
Bar tako kažu Talijani:
Fca, un'unica divisione per Alfa e Maserati (at http://www.repubblica.it/economia/finan ... 11-S3.2-T1 )
Bar tako kažu Talijani:
Fca, un'unica divisione per Alfa e Maserati (at http://www.repubblica.it/economia/finan ... 11-S3.2-T1 )
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
- RatkoM
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS
ex Alfa Romeo 147 JTDm - Lokacija: Beograd
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Bilo bi lepo da u C segmentu naprave nešto po veličini slično 156-ci ili Delti. Nešto što može da posluži kao porodični auto, a da ne bude preteško, preveliko i skupo.
- Dulajo
- Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V M-Jet
Ex Alfa Romeo Giulietta QV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 TCT
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16 M-Jet
Alfa Romeo Stelvio - Lokacija: Sydney
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Novi pocetak (modeli)
Nema Alfa i jeftino. Pozicioniraju je premium i biće sve veoma skupo. Mislim da nema potrebe više da ponavljamo.
Na čijoj god koncernskoj platformi da naprave i koliko god jeftino njima bilo, biće skupa verzija sa Alfa znakom.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Na čijoj god koncernskoj platformi da naprave i koliko god jeftino njima bilo, biće skupa verzija sa Alfa znakom.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Samo da naprave to kvalitetno..bez reklamacija..opoziva..stvari koje najvise para im izvlace.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
GTV, i 2 SUV-a su izrazito izvjesni modeli. A ovo ostalo... LWB modeli su ionako za Kinu.
Izrazito je bitan plan elektrifikacije i koje će se tehnologije koristiti. Mislim na cijelu FCA grupaciju.
Izrazito je bitan plan elektrifikacije i koje će se tehnologije koristiti. Mislim na cijelu FCA grupaciju.
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Ovo su 4 opcije električne hibridizacije vozila (SUS + EM) . Imao sam prilike da vidim novi Renault Scenic4 sa opcijom P1F 12V na motoru 1.5dCi. Vrlo interesantna tehnologija. Sve u svemu, Toyota je u ovom segmentu benchmark jer je prvi Prius nastao pre cca 20 godina. Vozio sam se pre par meseci s kraja na kraj Pariza u hibrid-Avensisu i vrlo sam se prijatno iznenadio kako taj automobil lepo radi i lepo ide. Pariski taksisti masovno voze Toyotine hibride.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Sri Lanka recimo, zemlja sa manjim standardom i manjom razvijenoscu od srbije, ima ogroman procenat hibridih vozila, po mojoj proceni preko 50%. Zive od turizma i ovo im je najbitniji faktor da smanje zagadjenje. Sve se moze . Dominiraju naravno Japanci i to Toyota i Honda, ali ima i puno Reno-a, verovatno preko Nissan mreze.
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Toliko o guranju među premijum modele.
Prazna kasa se debelo prazni , planovi kasne ili se unedogled odlažu.
Re: Novi pocetak (modeli)
Giulia je već u minusu i to čitava petina (-20%) manje prodatih u evropi. Za Stelvio tek sledeća godina će biti pravi benchmark. MiTo se očigledno ukida a Giulietta koja kao da čeka sudbinu Bravo/Delta u još goroj poziciji. Godišnja prodaja daleko ispod jednomesečne za osnovni Golf sa tendencijom dvocifrenog pada.nidza napisao:Nema Alfa i jeftino. Pozicioniraju je premium i biće sve veoma skupo. Mislim da nema potrebe više da ponavljamo.
Na čijoj god koncernskoj platformi da naprave i koliko god jeftino njima bilo, biće skupa verzija sa Alfa znakom.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Toliko o guranju među premijum modele.
Prazna kasa se debelo prazni , planovi kasne ili se unedogled odlažu.
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
A u pm. Pa kakva prazna kasa? Što ti misliš da lažiraju financijske rezultati?
Podsjećam da su financijski rezultati za FCA nikad bolji. Trend je da postanu još bolji.
I kažeš nema se. LOL
Podsjećam da su financijski rezultati za FCA nikad bolji. Trend je da postanu još bolji.
I kažeš nema se. LOL
- 2600
- Garaža: -
- Lokacija: HRV
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Pošto je izvjesno da Giulietta dobiva facelift, ovaj put malo žešći, ovo je vjerojatno bitno i za nju.
Na Torino Auto Showu dolazi MY2019 Jeep Renegadea. To bi bio facelift.
Novost su motori 1.0 turbo sa 120 KS odnosno 1.3 sa 150 i 180 KS.
Na Torino Auto Showu dolazi MY2019 Jeep Renegadea. To bi bio facelift.
Novost su motori 1.0 turbo sa 120 KS odnosno 1.3 sa 150 i 180 KS.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Giulietta navodno ostaje do 2022. a po iskustvu teraće i do 2025.
Kad imaju toliko para što ne menjaju stare modele za koje nema interesovanja ? Što se stalo sa razvojem ?
U zadnje vreme proređuju modele kao što su uradili sa Lancia-om.
Kad imaju toliko para što ne menjaju stare modele za koje nema interesovanja ? Što se stalo sa razvojem ?
U zadnje vreme proređuju modele kao što su uradili sa Lancia-om.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
FCA mozda ima para, ali je pitanje dokle ce profit od drugih marki prelivati na Alfu... meni je i dalje tesko da poverujem da Alfa pravi profit sa tako slabim brojkama prodaje... Sve se cesce mogu videti Giulije i na nasim putevima bar jednom u 10 dana naletim na jednu po NS i zaista u obicnim verzijama da ne znam sta je u pitanju ne bih je ni primetio na putu, dizajn je toliko napredovao i kod nekih drugih marki, sve je prepuno kopiranja da mislim da je danas nemoguce napraviti auto koji ne pripada super-hiper kategoriji a da bude vauuuu kako su to bile 156 i 159... secam se kad sam prvi put video 159 ZG table negde 2005/6 u NS nije mi bilo dobro... Stelvio mi takodje ne izgleda nista spec uzivo u odnosu na konkurente, cak mi Jaguar F pace izgleda skladnije i bolje...
sta kod ko mislio, dizajn je bio Alfin glavni adut i veliko odudaranje od svega drugog na ulicama i to se bar po mom utisku definitivno izgubilo...
sta kod ko mislio, dizajn je bio Alfin glavni adut i veliko odudaranje od svega drugog na ulicama i to se bar po mom utisku definitivno izgubilo...
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Novi pocetak (modeli)
Mislim da si malo prestrog, izdvaja se Alfa i dalje. Moj mlađi sin nepogrešivo prepoznaje Alfe na ulici, i stare i nove, iako on našu Alfu ne pamti, te nema neku povezanost tog tipa. Deca su odličan parametar za ovakve dileme.
Druge neke stvari su tu problem, ali mislim da su na dobrom putu. Đulija nije auto koji će da ih vrati iz mrtvih, samo je otvorila vrata, krosoveri će da naprave momentum.
Druge neke stvari su tu problem, ali mislim da su na dobrom putu. Đulija nije auto koji će da ih vrati iz mrtvih, samo je otvorila vrata, krosoveri će da naprave momentum.
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
E sad koliko je pametno napustiti svoje tradicionalne kupce i razoriti svoje tradicionalno jezgro u potrazi za novim kupcima to je već stvar za diskusiju. Drugi proizvođači automobila svoje palete proizvoda uglavnom proširuju i produbljuju, unapređuju i obogaćuju, a FCA konstantno u svemu pravi diskontinuitete i tektonske promene da ne kažem poremećaje. Možda ih to na kraju i dovede do nekog novog uspeha i neke nove pozicije, ali sasvim sigurno će u tom procesu pogubiti dosta nas vernih i tradicionalnih kupaca koji smo sve ove godine proveli uz njih.
Moje lično mišljenje je da će promenama pogubiti dosta tradicionalnih kupaca, osvojiće neke nove i kad se sve sabere i oduzme u periodu od deset godina biće na kraju tamo odakle su i krenuli. Neki će to smatrati neuspehom i trošenjem vremena, ali sam siguran da će neki i naći načina da to pretstave kao veliki uspeh i neverovatan napredak. Biće možda nešto više para u kasi, ali veliki koncern će imati i veće troškove i još više načina da te pare sagori i raspe. U odnosu na Toyotu ili VW će biti manje više na istoj poziciji kao i danas. Ništa se tu epohalno neće desiti.
Nekad su nudili Mareu, Lybru i 156-icu u isto vreme pa im je to smetalo, sada će da nude 3 ili 5 SUV-ova u isto vreme...
Što se više menjaju to su sve istiji kao što su bili
Re: Novi pocetak (modeli)
Alfa Romeo je samo jedan ukus kompanije FCA kao što je Schweppes Bitter Lemon danas samo jedan ukus kompanije Coca-Cola. Drugim rečima, ništa FCA ne preliva iz jedne marke u drugu, nego vrti svoje zarađene i pozajmljene pare i ulaže u ono što mu se čini da će mu doneti još više para. Tu nema nikakvih problema. Bar imaju taj "luksuz" da neki proizvod nazovu Fiatom, Jeepom ili Alfom kako im se učini zgodno.Djo83 napisao:FCA mozda ima para, ali je pitanje dokle ce profit od drugih marki prelivati na Alfu...
E sad koliko je pametno napustiti svoje tradicionalne kupce i razoriti svoje tradicionalno jezgro u potrazi za novim kupcima to je već stvar za diskusiju. Drugi proizvođači automobila svoje palete proizvoda uglavnom proširuju i produbljuju, unapređuju i obogaćuju, a FCA konstantno u svemu pravi diskontinuitete i tektonske promene da ne kažem poremećaje. Možda ih to na kraju i dovede do nekog novog uspeha i neke nove pozicije, ali sasvim sigurno će u tom procesu pogubiti dosta nas vernih i tradicionalnih kupaca koji smo sve ove godine proveli uz njih.
Moje lično mišljenje je da će promenama pogubiti dosta tradicionalnih kupaca, osvojiće neke nove i kad se sve sabere i oduzme u periodu od deset godina biće na kraju tamo odakle su i krenuli. Neki će to smatrati neuspehom i trošenjem vremena, ali sam siguran da će neki i naći načina da to pretstave kao veliki uspeh i neverovatan napredak. Biće možda nešto više para u kasi, ali veliki koncern će imati i veće troškove i još više načina da te pare sagori i raspe. U odnosu na Toyotu ili VW će biti manje više na istoj poziciji kao i danas. Ništa se tu epohalno neće desiti.
Nekad su nudili Mareu, Lybru i 156-icu u isto vreme pa im je to smetalo, sada će da nude 3 ili 5 SUV-ova u isto vreme...
Što se više menjaju to su sve istiji kao što su bili