Kolege, sutra vadim DPF, pa s tim u vezi se razmisljam... Da li je ko menjao propisanu gradaciju ulja nakon vadjenja DPF?
Konkretno, ja bih sipao 5w40 umesto 5w30?
Hvala
Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- Boxa
- Saradnik Uprave
- Contact:
- Garaža: Stelvio QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
tako i treba kad je dpf izvadjen
YouTube: https://www.youtube.com/@joksimoviic
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
To 5w30 ulje gledajuci temperaturnu semu je jako konzervativno, tipa do 30ak stepeni napolju. Sto pri nekoj ostrijoj voznji teorijski nije dobro. Cisto sam hteo da pitam kakva je praksa, kad vec menjam ulje da ne pogresim.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- Nicola Romeo
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 150ks '06
--------------------------------
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 115ks '02
--------------------------------
Ex Alfa Romeo 156 SW 2.0TS 16v 155ks '00.
-------------------------------- - Lokacija: Zvezdara
- Lokacija: Beograd
Post
Što ja nekad popijem, nekima teško je preplivati!!!
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
Neces pogresiti sa 5w40, a ti i onako uzimas Bob Marlija, Vodenu Moly ili Motul tako da nemas brige.
Što ja nekad popijem, nekima teško je preplivati!!!
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
Ja nisam menjao gradaciju na beloj G posle vađenja DPF-a...Ne znam da li bi moglo da škodi nečemu što sam ostao na 5w30?
- alonso
- Garaža: Saab 9-3 2.0T Aero
ex Alfa Romeo 147 1.9 16v TI - Lokacija: Beograd
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
Naleteo sam slučajno na ovu temu dok sam tražio netšo sasvim drugo pa da se nadovežem jer vidim da nije bilo pravog odgovora ... a tema možda bude zanimljiva u narednom periodu ako se neko odluči za vraćanje / zamenu DPFa ili neki sličan poduhvat
najkraće moguće rečeno, ne treba gledati gradaciju kada se gleda ulje za vozilo sa / bez DPF-a . Nije svako 5W30 kompatibilno za DPF niti je svako 5W40 loše za DPF.
Bitno je ono što stoji pod ACEA Specifikacijom, odnosno , da bi se koristilo na vozilu sa DPF-om treba da ima neku "C" oznaku (često C3).
Daću nekoliko primera sa Total-om i Motul-om.
Najčešće Total 5W-30 ulje u prodaji je Total Energy 9000 5W-30 i ono nije namenjeno za DPF.
Drugi "model" ovog proizvođača, koje se zove Total Ineo MC3, ima ga i kao 5W-30 i kao 5W-40, oba smeju da se sipaju ako vozilo ima DPF
Kod Motul-a recimo X-Cess 5W-40 nije za DPF, dok X-Clean 5W-40 je namenjeno za DPF
Generalno ako vozilo nema DPF, treba izbegavati ulja koja imaju ACEA C oznaku, odnosno tzv "low saps" ulja
najkraće moguće rečeno, ne treba gledati gradaciju kada se gleda ulje za vozilo sa / bez DPF-a . Nije svako 5W30 kompatibilno za DPF niti je svako 5W40 loše za DPF.
Bitno je ono što stoji pod ACEA Specifikacijom, odnosno , da bi se koristilo na vozilu sa DPF-om treba da ima neku "C" oznaku (često C3).
Daću nekoliko primera sa Total-om i Motul-om.
Najčešće Total 5W-30 ulje u prodaji je Total Energy 9000 5W-30 i ono nije namenjeno za DPF.
Drugi "model" ovog proizvođača, koje se zove Total Ineo MC3, ima ga i kao 5W-30 i kao 5W-40, oba smeju da se sipaju ako vozilo ima DPF
Kod Motul-a recimo X-Cess 5W-40 nije za DPF, dok X-Clean 5W-40 je namenjeno za DPF
Generalno ako vozilo nema DPF, treba izbegavati ulja koja imaju ACEA C oznaku, odnosno tzv "low saps" ulja
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
Sipaj 5w40 i uzivaj. Motoru ce svakako prijati.
Bez nekog palamudjenja, prosto i jednostavno:
ta "tanja" ulja, 5w30, 0w30 se menjaju sa euro normama.
Primer: tako je recimo 1.3 mjt euro 4 "trosio" 5w40, euro5 5w30, a euro 6 0w30, a sad se cak pojavljuju i neki motori koji po fabrickoj specifikaciji "trose" 0w20 koje skoro nijedan proizvodjac nema u svojoj ponudi...
Sve je vezano za katalizatore tj dpf filtere. Slobodno sipaj 5w40, motor ce ti biti zahvalan, a i novcanik ce ostati deblji.
Bez nekog palamudjenja, prosto i jednostavno:
ta "tanja" ulja, 5w30, 0w30 se menjaju sa euro normama.
Primer: tako je recimo 1.3 mjt euro 4 "trosio" 5w40, euro5 5w30, a euro 6 0w30, a sad se cak pojavljuju i neki motori koji po fabrickoj specifikaciji "trose" 0w20 koje skoro nijedan proizvodjac nema u svojoj ponudi...
Sve je vezano za katalizatore tj dpf filtere. Slobodno sipaj 5w40, motor ce ti biti zahvalan, a i novcanik ce ostati deblji.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- alonso
- Garaža: Saab 9-3 2.0T Aero
ex Alfa Romeo 147 1.9 16v TI - Lokacija: Beograd
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
Nije to bila poenta mog komentara već ustaljeno pogrešno mišljenje da za dpf idu 5w-30 ulja. Suština za kola sa DPFom je da ulje bude "low saps" tj sa niskim procentom pepela, a ne određena gradacija. Slučaj je da je češće 5w30 ulje low saps nego 5w40, ali ima veliki broj ulja koja nisu low saps a jesu 5w30.
Većina Mobil ulja koje nije "one" takođe nije low saps tj nije za dpf
Gore sam pogrešno naveo totalovo prvo ulje, nije energy već quartz 9000...
Svakako treba koristiti onu gradaciju koju je proizvođač predvideo za taj motor, ako je "najgušća" predviđena 5w30, onda sipati 5w30, ne 5w40
Ako su predviđena oba, i 5w30 i 5w40, onda se neće ni sa jendim pogrešiti ali bolje 5w40
Većina Mobil ulja koje nije "one" takođe nije low saps tj nije za dpf
Gore sam pogrešno naveo totalovo prvo ulje, nije energy već quartz 9000...
Svakako treba koristiti onu gradaciju koju je proizvođač predvideo za taj motor, ako je "najgušća" predviđena 5w30, onda sipati 5w30, ne 5w40
Ako su predviđena oba, i 5w30 i 5w40, onda se neće ni sa jendim pogrešiti ali bolje 5w40
- Andrej
- Garaža: Jugo 1603
Jugo 1520
Jugo 1299
Alfa 147 JTDm
Alfa 159 Sportwagon
Alfa GTV Cup - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
Gradaciju ulja najvise osecaju tolerancije u motoru, piiiip DPF i sranja.
Light is Right
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
Tako je. Ne vidim razlog zasto bi neko pametovao i sipao drugacije ulje od onoga sto je fabrika propisala ako je svakodnevna voznja u pitanju, pogotovo na dizel motorima koji ne idu u visoke obrtaje.
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
Pa se posle pitajte sto vam fali ulja u motoru..
Sve ide ka tome da se smanji vek motorima... Crkne motor kupi nov auto i tako u krug.
Sve ide ka tome da se smanji vek motorima... Crkne motor kupi nov auto i tako u krug.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
A ulja strahovito napreduju.. ima izutetaka naravno..
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- Andrej
- Garaža: Jugo 1603
Jugo 1520
Jugo 1299
Alfa 147 JTDm
Alfa 159 Sportwagon
Alfa GTV Cup - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
Ja to gledam/biram ovako:
21. vek - naravno sintetika;
Ako je motor prešao kilometara (a jesu svi kod nas) - podigne se gradacija za 5w;
Koje ulje - od ovlašćenog zastupnika, dakle Motul 1/1, npr;
Koja je namena auta - trackday/gasovi traže otpornije ulje, dakle 15w50/10w60;
Na kakve je tolerancije pravljen motor - ako je na standarnim, za niže obrtaje, 'tanja' gradacija i paziti na bregaste/hidropodizače;
Faktor zima/leto isto može da utiče na blagu korekciju gradacije. I na kraju, naravno - probati par varijanti i koristiti ono što subjektivno daje najbolji osećaj/rezultat za motor i džep.
21. vek - naravno sintetika;
Ako je motor prešao kilometara (a jesu svi kod nas) - podigne se gradacija za 5w;
Koje ulje - od ovlašćenog zastupnika, dakle Motul 1/1, npr;
Koja je namena auta - trackday/gasovi traže otpornije ulje, dakle 15w50/10w60;
Na kakve je tolerancije pravljen motor - ako je na standarnim, za niže obrtaje, 'tanja' gradacija i paziti na bregaste/hidropodizače;
Faktor zima/leto isto može da utiče na blagu korekciju gradacije. I na kraju, naravno - probati par varijanti i koristiti ono što subjektivno daje najbolji osećaj/rezultat za motor i džep.
Light is Right
- Vlada R
- Garaža: ex Alfa 159 JTDm restyle
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
Ako je DPF prisutan onda treba gledati da se uzme C2 ulje po ACEA specifikaciji, alternativno može i C3.
Ako je DPF uklonjen naravno da može 5W-40 ali i tu treba uzimati kvalitetno ulje, nisu sva ista...
Prednost 0W-30 i ostalih ređih ulja je pre svega što nudi bolje podmazivanje kada je motor hladan a tada je habanje mehaničkih sklopova najizraženije. Bude nešto niža potrošnja ali nije to ništa značajno. Ono što jeste značajno je da su 0W-30 ulja po pravilu puna sintetika i to od kvalitetnih sirovina sa dobrim (savremenim) aditivima. Shodno tome ide i viša cena.
Ako je DPF uklonjen naravno da može 5W-40 ali i tu treba uzimati kvalitetno ulje, nisu sva ista...
Prednost 0W-30 i ostalih ređih ulja je pre svega što nudi bolje podmazivanje kada je motor hladan a tada je habanje mehaničkih sklopova najizraženije. Bude nešto niža potrošnja ali nije to ništa značajno. Ono što jeste značajno je da su 0W-30 ulja po pravilu puna sintetika i to od kvalitetnih sirovina sa dobrim (savremenim) aditivima. Shodno tome ide i viša cena.
- Slanina
- Garaža: Alfa romeo 159
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
Pozdrav,
Kod mene je skinut DPF pa me zanima od kog proizvodjaca kupovati ulje?
Inace motor je 1.9 150 ks
Kod mene je skinut DPF pa me zanima od kog proizvodjaca kupovati ulje?
Inace motor je 1.9 150 ks
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
Iščitaj temu od početka (ponovo) pa odluči sam, zavisno šta možeš da nađeš u svom okruženju.
Ništa se bitno nije promenilo oko ulja u međuvremenu
Ništa se bitno nije promenilo oko ulja u međuvremenu
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Promena gradacije ulja sa vadjenjem DPF?
Proizvodjač je apsolutno manje bitna stvar, bitno je da je original, ja bih isao na 5-40Slanina napisao:Pozdrav,
Kod mene je skinut DPF pa me zanima od kog proizvodjaca kupovati ulje?
Inace motor je 1.9 150 ks
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- Slanina
- Garaža: Alfa romeo 159
- Lokacija: Beograd
- motorhead
- Drug Član
- Garaža: Giulietta 1.6 mjet 105ks
Audi Avant B8 - Lokacija: beograd