Čišćenje dizni kod dizel motora
- BratStanke
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Beograd
Post
Čišćenje dizni kod dizel motora
Neka preporuka gde bi u Beogradu mogo da proverim i ocistim dizne ?
Ako neko ima iskustva dobrodosla su.
Ako neko ima iskustva dobrodosla su.
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Čišćenje dizni
Čišćenje dizel dizni i nema neke svrhe...1600+ bara pritiska to odradi veoma efikasno
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
I obavezno, pre nego što krenu da ti bilo šta rade sa diznom, pitaj da li ćeš dobiti nove kodove.
Re: Čišćenje dizni
Verovatno reparacijom, na žalost. Probaj pre toga da zameniš mesta diznama, da budeš siguran da je do dizne.Sauriann napisao:Kako da rešim onda korekciju na jednoj dizni koja mi ide do 1.8 - 2
I obavezno, pre nego što krenu da ti bilo šta rade sa diznom, pitaj da li ćeš dobiti nove kodove.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- nikola016
- Garaža: ex Alfa Romeo 147 140hp
ex Alfa Romeo 159 2.0 170+hp
ex Alfa Romeo GT 1.9 150hp
Alfa Romeo Brera 2.4 209+hp - Lokacija: Leskovac-Beograd
Post
Re: Čišćenje dizni
Znaci da preliva, moras reparaciju verovatno....idi ovamo gde sam ja bio ,,Zeravica" ok su im cene...samo povedi nekoga sa jos jednim autom obavezno...Sauriann napisao:Kako da rešim onda korekciju na jednoj dizni koja mi ide do 1.8 - 2
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
- Coo
- Garaža: ex 147 '07 JTDm 8v
Yeti TDI 4x4 - Lokacija: BGD
- Lokacija: Beograd
Post
Meni su bile davnih dana dve +2, a dve -2, 1.9jtdm 8v. Uradio wynns tretman i tri došle oko 1, a cetvrta otišla na +4. Auto normalno išao, trošio, nije tresao. Krenuo da sipam na MOL-u došle sve oko 0, sada i na NIS-u sipam pa su oko 0. Prešao preko 40k km od tih akcija i sve OK.
Što bi rekao Šojić, polako sa to skidanje i kodiranje. Prvo eventualno wynns i gorivo gde sipaš promeniš pa onda ostalo.
Što bi rekao Šojić, polako sa to skidanje i kodiranje. Prvo eventualno wynns i gorivo gde sipaš promeniš pa onda ostalo.
If it ain't broke, don't fix it.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re:
Pre će biti da je nešto drugo bilo u pitanju, nego da je wynns vratio korekcije na 0... Ne mogu da tvrdim, ali zvuči neverovatno da se tolike korekcije ispraveCoo napisao:Meni su bile davnih dana dve +2, a dve -2, 1.9jtdm 8v. Uradio wynns tretman i tri došle oko 1, a cetvrta otišla na +4. Auto normalno išao, trošio, nije tresao. Krenuo da sipam na MOL-u došle sve oko 0, sada i na NIS-u sipam pa su oko 0. Prešao preko 40k km od tih akcija i sve OK.
Što bi rekao Šojić, polako sa to skidanje i kodiranje. Prvo eventualno wynns i gorivo gde sipaš promeniš pa onda ostalo.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- Coo
- Garaža: ex 147 '07 JTDm 8v
Yeti TDI 4x4 - Lokacija: BGD
- Lokacija: Beograd
Post
A šta "drugo" može da bude? Auto je u standardu, ništa sečeno, budženo, vareno...
Ja sam napisao svoje iskustvo. Da li bih bio srećniji da sam skidao dizne, menjao podloške, kodirao i ko zna šta još radio i platio 100-200-300€..., verovatno da ne bih.
Ne bi bilo loše da neko ko se razume objasni koja je razlika da li je korekcija 0, 1 ili 2 odnosno koja je maksimalna dozvoljena. Što se tiče vožnje ja ni sa dve +2 i dve -2 nisam osetio razliku.
Ja sam napisao svoje iskustvo. Da li bih bio srećniji da sam skidao dizne, menjao podloške, kodirao i ko zna šta još radio i platio 100-200-300€..., verovatno da ne bih.
Ne bi bilo loše da neko ko se razume objasni koja je razlika da li je korekcija 0, 1 ili 2 odnosno koja je maksimalna dozvoljena. Što se tiče vožnje ja ni sa dve +2 i dve -2 nisam osetio razliku.
If it ain't broke, don't fix it.
- Marko NS
- Contact:
- Garaža: AR Brera 2.0jtdm
ex AR 156 2.0jts - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Čišćenje dizni
Meni isto brljave dizne, korekcije -1,8 na 1.,2. i 4. a na 3. +4
Trebao bi baš danas otići uzeti neki aditiv da vidimo hoće li išta pomoći.. imate preporuku koji da uzmem?
Ako ne pomogne- preporučili su mi nekog lika iz SU za reparaciju. Navodno dugo već vodi specijalizovan servis, a upravo su mu stigle neke nove mašine koje će uskoro biti u funkciji..
Trebao bi baš danas otići uzeti neki aditiv da vidimo hoće li išta pomoći.. imate preporuku koji da uzmem?
Ako ne pomogne- preporučili su mi nekog lika iz SU za reparaciju. Navodno dugo već vodi specijalizovan servis, a upravo su mu stigle neke nove mašine koje će uskoro biti u funkciji..
Living for the open roads.
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Čišćenje dizni
A kako ti se manifestuju te korekcije? Vise trosi, dimi, slabije ide?
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Bosch preporučuje zamenu/reparaciju na ±1.3, mada se u praksi toleriše do ±1.8.
Re:
Drugo može da bude da nije dobro izmereno, da je problem bio negde u cilindru, moguće i problem kod konektora, a ne u dizni samoj. Neki aditiv jednostavno ne može da "popravi" pokretne delove injektora koji radi na tako visokom pritisku.Coo napisao:A šta "drugo" može da bude? Auto je u standardu, ništa sečeno, budženo, vareno...
Ja sam napisao svoje iskustvo. Da li bih bio srećniji da sam skidao dizne, menjao podloške, kodirao i ko zna šta još radio i platio 100-200-300€..., verovatno da ne bih.
Ne bi bilo loše da neko ko se razume objasni koja je razlika da li je korekcija 0, 1 ili 2 odnosno koja je maksimalna dozvoljena. Što se tiče vožnje ja ni sa dve +2 i dve -2 nisam osetio razliku.
Bosch preporučuje zamenu/reparaciju na ±1.3, mada se u praksi toleriše do ±1.8.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Dijagnostika često daje različite rezultate. Tako je bio slučaj kod mene. Uglavnom, ne bih se previše oslanjao na nju. Najmerodavnije je ispitivanje na stolu. Imao sam problem s prevelikom potrošnjom, nekoliko majstora me ubeđivalo da su mi dizne u granicama tolerancije. Sve dok nisam insistirao da se skinu i odnesu na proveru i, gle čuda, prelivale su.
Re: Čišćenje dizni kod dizel motora
Dijagnostika često daje različite rezultate. Tako je bio slučaj kod mene. Uglavnom, ne bih se previše oslanjao na nju. Najmerodavnije je ispitivanje na stolu. Imao sam problem s prevelikom potrošnjom, nekoliko majstora me ubeđivalo da su mi dizne u granicama tolerancije. Sve dok nisam insistirao da se skinu i odnesu na proveru i, gle čuda, prelivale su.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- Coo
- Garaža: ex 147 '07 JTDm 8v
Yeti TDI 4x4 - Lokacija: BGD
- Lokacija: Beograd
Post
Ne pričam od aditivu nego o wynns mašini, gde motor radi neko vreme sa tom njihovom hemijom. Možda se tu nismo razumeli. Ovo da nije dobro izmereno..., na dijagnostici je gledano. Da li postoji drugi način, a da se ne skidaju dizne?
Ako bi neko znao da nam objasni koja je razlika u potrošnji, dimu ili čemu god ako je korekcija +- 1.3 odnosno +-1.8 ili +-3? Šta se dešava na +-1.8 pa treba da se radi zamena/reparacija?
Ako bi neko znao da nam objasni koja je razlika u potrošnji, dimu ili čemu god ako je korekcija +- 1.3 odnosno +-1.8 ili +-3? Šta se dešava na +-1.8 pa treba da se radi zamena/reparacija?
If it ain't broke, don't fix it.
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Čišćenje dizni kod dizel motora
Na tolerancijama do +-2 nista spektakularno. Lično, ne bih dirao ništa ako nemam neki problem. Meni je, recimo, auto trošio 10 litara u gradu, ponekad i više. Iako su me ubeđivali da "hoće JTDm da srkne", ja se nisam pomirio s tim jer smatram da nije normalno. Zamenom dizni troši za dva litra manje i nešto mirnije radi.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Čišćenje dizni kod dizel motora
U situaciji kada se jave korekcije na diznama, a problem je u samoj dizni, apsolutno ništa osim zamene pokretnih delova ne može da pomogne. Sve je jedno da li je aditiv u rezervoaru ili wynns mašina. Ono šta je sigurno, ukoliko je tebi problem rešen na taj način, dizne ti nikad nisu bile u problemu.
Najbolji način da testiraš dizne bez skidanja sa auta je 5ta brzina, normalna vožnja 2000-2500 obrtaja. Ukoliko ostanu do ±1.5, sve je OK.
Negativne korekcije obično znače da dizna isporučuje više goriva, što dalje prouzrokuje dim i veću potrošnju.
Sam broj, npr.1.5 predstavlja mm3 po taktu
Inače, dizna u samoj fabrici dobije kodove(9 znakovakod dizni na alfinim motorima od 147/156ce do Giuliete) koji ECU-u saopštavaju koja su mikro-odstupanja kod svake od dizni. Praktično, "peglaju" se korekcije.
Kada se dizna testira (prvi put u fabrici, u procesu proizvodnje) testira se u različitim režimima rada. Da ne prevodim, pošto zaista ne znam naše izraze za neke od parametara, evo ih na engleskom: pilot injection - visok i nizak pritisak, idle operation - kratko brizganje, nizak pritisak, slow speed cruise - srednji pritisak, srednje trajanje brizganja, full throttle acceleration - maksimalno trajanje, maksimalni pritisak.
Dobijene vrednosti se nakon toga upoređuju sa zadatim vrednostim i odstupanja dodeljuju slovo ili broj. Otprilike, za vrednosti veće od zadate se dodeljuje broj, a za manje, slovo. Poslednje 3 cifre su checksum.
Zato je bitno "ukodirati" diznu u ECU posle zamene ili reparacije. Dizne mogu i da se rekalibršu, odnosno da im se generišu novi kodovi bez zamene pokretnih delova, ali je ovo moguće samo kod malih odstupanja. U suprotnom, sto neće da izbaci nove kodove.
Najbolji način da testiraš dizne bez skidanja sa auta je 5ta brzina, normalna vožnja 2000-2500 obrtaja. Ukoliko ostanu do ±1.5, sve je OK.
Negativne korekcije obično znače da dizna isporučuje više goriva, što dalje prouzrokuje dim i veću potrošnju.
Sam broj, npr.1.5 predstavlja mm3 po taktu
Inače, dizna u samoj fabrici dobije kodove(9 znakovakod dizni na alfinim motorima od 147/156ce do Giuliete) koji ECU-u saopštavaju koja su mikro-odstupanja kod svake od dizni. Praktično, "peglaju" se korekcije.
Kada se dizna testira (prvi put u fabrici, u procesu proizvodnje) testira se u različitim režimima rada. Da ne prevodim, pošto zaista ne znam naše izraze za neke od parametara, evo ih na engleskom: pilot injection - visok i nizak pritisak, idle operation - kratko brizganje, nizak pritisak, slow speed cruise - srednji pritisak, srednje trajanje brizganja, full throttle acceleration - maksimalno trajanje, maksimalni pritisak.
Dobijene vrednosti se nakon toga upoređuju sa zadatim vrednostim i odstupanja dodeljuju slovo ili broj. Otprilike, za vrednosti veće od zadate se dodeljuje broj, a za manje, slovo. Poslednje 3 cifre su checksum.
Zato je bitno "ukodirati" diznu u ECU posle zamene ili reparacije. Dizne mogu i da se rekalibršu, odnosno da im se generišu novi kodovi bez zamene pokretnih delova, ali je ovo moguće samo kod malih odstupanja. U suprotnom, sto neće da izbaci nove kodove.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Čišćenje dizni kod dizel motora
Bobi,kad bi ti cuner iskljucio pilot uvmapi,imao bi vise konja dobijenim methanolom A i mogao bi najvecu diznu wmi..
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Čišćenje dizni kod dizel motora
Da ne pretvaramo ovo u još jednu tunersku temu, ali bilo je pokušaja igranja sa pilot injection po AO forumu, pa nije ispalo onako kako je trebalo u teoriji...
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Čišćenje dizni kod dizel motora
Dizne dobijaju korekcije u fabrici kad su nove, a vremenom se raskodiraju, odnosno, promene karakteristike i više ne odgovaraju fabričkim kodovima. Što reče Boban, bilo bi dobro dodeliti im nove kodove.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Čišćenje dizni kod dizel motora
Prva akcija kod vecih korekcija - zamena podloski dizni, drugo gorivo, aditiv i test par dana i citanje dijagnostike.
Drugo, na svaku diznu mozete da stavite neki deo alata, neku cevku od 30ak cm i oslusnete svaku diznu i cujete njen rad.
Mora pravilno da radi bezi ikakvih cekicanja, seckanja i nerevnomernog rada.
Drugo, na svaku diznu mozete da stavite neki deo alata, neku cevku od 30ak cm i oslusnete svaku diznu i cujete njen rad.
Mora pravilno da radi bezi ikakvih cekicanja, seckanja i nerevnomernog rada.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Čišćenje dizni kod dizel motora
Pre izvesnog vremena sam, u dokolici, naišao sam na neke informacije vezane za dodavanje dvotaktnog ulja u dizel gorivo. Navodno postoje benefiti koji proizilaze iz lubrikacionih karakteristika 2T ulja, koje novo gorivo ne poseduje zbog drastično smanjenog procenta sumpora. Naravno, ne bih lenj, nego sam se potrudio malo više da pročitam na zadatu temu, a i sprovedem mini eksperiment, pa sam i svoja zapažanja i informacije dokumentovao na jednom forumu.
Nadam se da ću naći vremena da sve to kopiram i na ovaj forum, ali bih voleo, u međuvremenu, da mi neko objasni na koji način aditivi koji se nude na tržištu mogu da smanje korekcije na diznama?
Nadam se da ću naći vremena da sve to kopiram i na ovaj forum, ali bih voleo, u međuvremenu, da mi neko objasni na koji način aditivi koji se nude na tržištu mogu da smanje korekcije na diznama?
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Čišćenje dizni kod dizel motora
Ali gde bi mogle nečistoće da se natalože, što se samih dizni tiče?
Mislim da imam negde stare delove sa svojih dizni, pa ću videti da ih rasturim...sad me živo zanima kako izgleda sve unutra
Mislim da imam negde stare delove sa svojih dizni, pa ću videti da ih rasturim...sad me živo zanima kako izgleda sve unutra
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...