Alfa 159 2.0jtdm projekat

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
popste159
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
Lokacija: Beograd
Postovi: 26
Pridružio se: Sub Maj 03, 2014 5:49 pm

Alfa 159 2.0jtdm projekat

Pon Jun 16, 2014 2:57 am

Znam da se dosta pisalo na ovu temu, cak sam i procitao vrlo koristan post koji je ostavio jamal, ali se nadam da ovde ipak mogu dobiti neke konkretnije odgovore, i nadam se da ova tema moze biti zaista konstruktivna.

Auto je 2.0jtdm, presao 170000km sigurnih, generalno u odlicnom stanju.
Hocu da napravim brz auto, ali naravno u nekim granicama, da to bude auto za svaki dan, jer ne zelim auto za izlozbe. Svestan sam da je dizel, i da je 2.0, tako da bih zamolio sve da ne odogovaraju sa porukama tipa uzmi 3.2 ili 2.4, pa se igraj :).

Na kolima je uradjen za sada samo remap od nekih 36,37ks, ugasen je egr softverski, ali nije zapusen sa plocicom, izvucen je dpf.
U skorijoj buducnosti planiram da uradim kompletan izduvni sistem, i vec tu imam nedoumice.
Zanima me da li se isplati i da li treba uopste raditi downpipe? Isto vazi i za izduvnu granu?
U principu, 2 neke varijante su mi u opciji kada je auspuh u pitanju. Prva je da se ostavi fabricka grana i eventualno zameni downpipe, a da se sve posle zameni, odnosno da se stavi protocna cev posle downpipa. Ona je vec sada sama po sebi skoro potpuno protocna, pa ne znam da li bih u toj varijnti nesto dobio?
Druga varijanta je da se zameni komplet izduv sa izduvnom granom i downpipom
I treca, skrivena, da zamenim sve od grane, odnosno da samu granu ostavim fabricku.

Kada budem zavrsio izduv, sledeca dilema mi je da li da menjam fmic? Video sam na ao forumu sta je neko uradio na 2.4, ali koliko znam tamo je drugacija prica. On je novi, veci interkuler stavio ispred hladnjaka, i nema problema sa pregrevanjem.
Opet, pitanje je jos i da li vredi menjati fmic, odnosno interkuler da radi sa fabrickom turbinom (gt15 cini mi se), da li time dobija nesto?

I ono glavno i najbitnije, citao sam na raznim forumima, i pricao sa nekim ljudima, receno mi je da je i izvoljivo, pa me zanima i vase misljenje. Da li ubaciti vecu turbinu? U ovom slucaju, sugerisano mi je da gledam da ubacim GTB2056v (2.4jtdm 210ks) ili za malo "jacu" varijantu GTB2260VK (audi grupacija 3.0tdi motor). E sad, ono sto mene brine je, ako stavim vecu turbinu, da li cu imati dovoljan povratni pritisak? Ne zelim da stavim turbinu koja ce imati lag u rasponu od 1500rpm, pa da onda grize.
I zanima me, sta mislite o varijanti da se postojeca turbina upgraduje? O tome zaista ne znam puno, receno mi je da je izvodljivo, i da se jako lepi rezultati mogu postici. Ukoliko sam dobro razumeo, menja se compressor wheel i jos nesto u samoj turbini, ali ne znam ni koliko je to izdrzljivo i sigurno.

Naravno, i pitanje usisa. Da li bih sada sa fabirckom turbinm i jakom mapom dobio nesto ako bih otvorio malo usis?

I za kraj, posto je EGR softverski ugasen, da li je potrebno i da ga fizicki blokiram sa nekom plocicom?

Ispod sam okacio slike sto sam napisao gore da je decko sa ao uradio. Slike su po fazama, ali mislim da se moze shvatiti zamisao.

Hvala svima koji su izdvojili vreme da pricitaju ovoliki tekst :)



Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
milosabs
Garaža: e39 525 d sport m optic touring
Lokacija: Novi Sad Nis
Postovi: 816
Pridružio se: Čet Okt 03, 2013 3:34 pm

Re: Alfa 159 2.0jtdm projekat

Pon Jun 16, 2014 7:28 am

cisto da znas da turbine koje alfa koristi su identicne onim kod Mecke,BMW-a ili oooo.Sa druge strane svi strucniji koje ja poznajem ( mislim da je njihovo misljenje validno) tvrde da je turbina sa 2.4 jako rasterecena i da je "predimenzionirana".E sada posto se najbolje ne razumem u te stvari shvatio sam ( mozda pogresno),da su razlikuju turbine na 2,4 sa 10v i turbine koje su isle na 2.4 20v mjet ( 175,185,200,210 ks).To bi trebalo da proveris.Za pohvalu je volja za projekat.Meni je samo nejasno samo zasto bi to radio kada u nosu vec imas 170 ks i vise nego odlican o.momenat.Takodje raspitao bih se kako bi se nova turbina slagala sa brizgaljkama,interkulerom i ostalim komponentama.na 1.9 mjet ubacivanje vece turbine nije problem jer su 1.9 i 2.4 konstrukcijiski isti tj ovaj jaci je nastao dodavanjem jednog cilindra.2.0 je nov motor po svemu i iz tih razloga bih ipak proverio sve moguce kompatibilnosti.
bio jednom jedan TI
Korisnikov avatar
edin
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
Lokacija: zemun
Lokacija: Zemun;Beograd
Postovi: 7551
Pridružio se: Čet Nov 24, 2011 6:32 pm

Re: Alfa 159 2.0jtdm projekat

Pon Jun 16, 2014 11:38 am

Pod 1. Svaka cast i samo nastavi :gr8:
2. 2.0 jtdm je odlican motor, i moze fino da se nabrije, i digne cak i dosta preko 200ks, detaljnije podtake ce ti dati neko strucniji, od mene, a povedi računa i o kočnicama i ogibkenu, tj, mislim da se bez problema montiraju 330mm diskovi napred sa 2.4 jtd ili 3.2 V6 ili TI varijanti, itd, i a sto se ogibljena tice moja prepporuka je eibach pro kit i bilstein B6, ima da se nabavi preko alfisti.net, sa lakoćom...
ako se stim jos nesto pisacu ti :wave:
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Korisnikov avatar
EnricoAdams
Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
Lokacija: Novi Beograd
Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Postovi: 712
Pridružio se: Čet Nov 10, 2011 7:32 pm

Pon Jun 16, 2014 12:14 pm

Ja sam čuo da je hibridna turbina dobro rešenje tj bolje od stavljanja neke veće. U principu to bi trebalo da radi tako što ti ovima u Uzicu posaljes tvoju turbinu + $$$ i oni ti naprave da bude hibridna :-) oni koji su to radili kažu da im se na nižim obrtajima ponaša kao fabricki dok posle krene da kida :-)

Btw jel imas rešenje što se kvacila tice? Koliko to tvoje može da podnese? Znam da je bolja priča od 1.9 to kvačilo na 2.0

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Korisnikov avatar
popste159
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
Lokacija: Beograd
Postovi: 26
Pridružio se: Sub Maj 03, 2014 5:49 pm

Re: Alfa 159 2.0jtdm projekat

Pon Jun 16, 2014 5:27 pm

Hvala svima na odgovorima!

@milosabs
Cuo sam i isto to za 2.4 turbine. U principu, ako sam dobro razumeo, 2.4 200ks, ima kkk turbinu, i ona nije bas sjajna za ubaciti, dok je kod 210ks, gore pomenuta gtb2056v kompatibilna. Sto se potrebe za tuningom tice, ne bih znao sta tu konkretno da ti odgovorim :).. U predstavljanju sam napisao da sam imao 147, koja je isla zaista brzo, i valjda zelim da osetim taj kuc u sediste opet. Ne kazem da je auto sada spor, daleeko od toga, ovako remapovan, ostavljam 210ks bez ikakvih problema sa prilicnom razlikom, ali me kopka to sto je relativno lako moguce izvuci 50, 100ks preko, i znajuci to, ne mogu samo remap da vozim :)

@edin
Sto se kocenja i vesanja tice, nisam napisao, ali sam planirao da uradim kulturnu varijantu, odnosno da stavim 330mm od TI-a, sto je u odnosu na sadasnjih 305mm fina razlika. Druga opcija tu mi je ATE koji ima jako dobre serije diskova. Opruge i amortizere nisam planirao da diram, jer ipak ne idem na 400+ ks, pa kontam da ce fabricki izdrzati, ali i to treba videti kada se uradi sve. U sv slucaju, neki eibach -30mm + amoritizeri neki :)

@enricoadams
Sto se kvacila tice, nemam resenje, i duboko sam u dilemi da li kvacilo moze izdrzati. Ono sto me raduje jeste cinjenica da 2.0jtdm ima f40 menjac (iz 2.4 210ks), i mnogo je bolji i pouzdaniji od m32 u 1.9jtdm motorima. Tako da verujem da tu imam lufta za neko povecanje, e sad videcemo koliko. Ipak je ovo projekat koji moze i imace dosta neplaniranih troskova, toga sam svestan
Korisnikov avatar
popste159
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
Lokacija: Beograd
Postovi: 26
Pridružio se: Sub Maj 03, 2014 5:49 pm

Re: Alfa 159 2.0jtdm projekat

Pon Jun 16, 2014 5:55 pm

I sta mislite o "Gerenoveerd" turbinama? Kazu da ih faktiki dovedu u novo stanje, a cena je relativno povoljna. Evo i linka koga zanima:
http://turbosbenelux.com/nl/49-turbos-g ... -0001.html
Korisnikov avatar
motorhead
Drug Član
Drug Član
Garaža: Giulietta 1.6 mjet 105ks
Audi Avant B8
Lokacija: beograd
Postovi: 1919
Pridružio se: Pet Maj 03, 2013 9:22 pm

Re: Alfa 159 2.0jtdm projekat

Pon Jun 16, 2014 9:13 pm

Krucijalna stvar je u 2 stvari alfa 147 ima drugaciji prenos u menjacu i ima 300kg manje... Turi turbo od 2.4 drugi interkul. I slozi drugu mapu...bez cackanja izd.sistema-nista ne dobijas bacanje para,a kocnice sreduj kada odeljes ove sadasnje!
Korisnikov avatar
nidza
Garaža: ex 159
Lokacija: NBG
Postovi: 2274
Pridružio se: Pon Mar 05, 2012 4:11 pm

Pon Jun 16, 2014 10:12 pm

Sasvim su dobre stock kočnice. Mene nisu prodale 2x na Navaku sa odličnim gumama. Verovatno su slabe za poluslik gume i bas žestoko prženje, ali to je jako daleko od svakodnevne vožnje, ma koliko oštra bila.

Tapatalk Pro
Korisnikov avatar
popste159
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
Lokacija: Beograd
Postovi: 26
Pridružio se: Sub Maj 03, 2014 5:49 pm

Re: Alfa 159 2.0jtdm projekat

Čet Jun 19, 2014 3:05 am

Na menjac nikako da se naviknem..cesto mi se desi da promasim brzinu, pogotovo trecu, i onda se zapitam da li znam da vozim :P.. medjutim, defitivno, kada treba brzo da se menjaju brzine, kod 147 je to nekako islo mnogo lakse, iako je palica veca i ima veci hod..
A kocnice svakako tamo posle turba :)
Korisnikov avatar
motorhead
Drug Član
Drug Član
Garaža: Giulietta 1.6 mjet 105ks
Audi Avant B8
Lokacija: beograd
Postovi: 1919
Pridružio se: Pet Maj 03, 2013 9:22 pm

Re: Alfa 159 2.0jtdm projekat

Čet Jun 19, 2014 8:35 am

Cek cek menjac kod 159 nece ode sam u 3cu,tu nesto nije uredu alfa nikada nije imala gornji biracki sklop kao 159 idi iskontrolisi to...
Korisnikov avatar
nidza
Garaža: ex 159
Lokacija: NBG
Postovi: 2274
Pridružio se: Pon Mar 05, 2012 4:11 pm

Re: Alfa 159 2.0jtdm projekat

Čet Jun 19, 2014 10:45 am

Vrlo lepo radi birač brzina. Moguće da su sajle za podmazivanje ili zamenu.

Daću primer kako to izgleda (kod mene zapravo najlepše i ulazi u treću), ako iz neutralnog položaja kreneš da ubaciš u treću, osetiš otpor, koji čim savladaš menjač praktično sam upadne u brzinu. Pogotovo ako je auto u pokretu, osetiš bukvalno kako povuče ručicu i ona uleti na svoje mesto.

Bio sam u prilici da vozim i stvarno 159tke ko nove i tamo radi još za nijansu bolje nego kod mene. Takođe se oseti razlika između toga da li je menjač na radnoj temperaturi ili nije, tj verovatno ulje kad se malo izmeša i zagreje sve klizi kako treba.
Korisnikov avatar
Roolieman
Garaža: Alfa 159 2.0 JTDm
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 260
Pridružio se: Pon Maj 13, 2013 10:39 pm

Re: Alfa 159 2.0jtdm projekat

Čet Jun 19, 2014 1:58 pm

Dobra ideja, i mene zanima sta se moze postici sa 2.0 motorom.
Korisnikov avatar
popste159
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
Lokacija: Beograd
Postovi: 26
Pridružio se: Sub Maj 03, 2014 5:49 pm

Re: Alfa 159 2.0jtdm projekat

Čet Jun 19, 2014 5:21 pm

Ja sam malo lose predstavio "problem"..naime, menjac savrseno radi, uleti sam u brzinu kako je nidza napisao, i nije to problem u voznji. Nego par puta kada sam se potezao, u svoj brzini, imam utisak je kvacilo brze od menjaca, da pusti ranije nego sto treba, i onda mi se u takvoj voznji desilo par puta da "zakrklja" malo i ne udje u brzinu. Inace, ovako je menjac potpuno ispavan

Povratak na “Squadra Corse”