Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Sve je kako si rekao u 1-3, osim što parametar "Air Intake Quantity Signal Period [ms]" opada sa porastom količine vazduha u jedinici vremena [kg/h], a ne količine u ciklusu [mg/i]. Količina u ciklusu se smanjuje sa povećanjem broja obrtaja, jer ciklus traje kraće...
Vrednosti parametra "Air Intake Quantity Signal Period [ms]" zavise i od MAFa - pomenutih 137μs odnosi se na MAF Brere, a 103μs na MAF GTa. Zbog većeg unutrašnjeg prečnika cevi kućišta Brerinog MAFa, tih 137μs znači veći protok, nego onih 103μs na manjem MAFu GTa.
Inače, dijagrami su tzv. "kalibracioni" i predstavljaju merne karakteristike pomenuta dva MAFa, a dobijeni su na osnovu "mapa linearizacije MAF" (skinute sa neta i iz ECU moje GT, uokvirene crveno na slici dole). Parovi brojeva ("protok/signal period") iz tih mapa uneti su dijagram.
Vrednosti parametra "Air Intake Quantity Signal Period [ms]" zavise i od MAFa - pomenutih 137μs odnosi se na MAF Brere, a 103μs na MAF GTa. Zbog većeg unutrašnjeg prečnika cevi kućišta Brerinog MAFa, tih 137μs znači veći protok, nego onih 103μs na manjem MAFu GTa.
Inače, dijagrami su tzv. "kalibracioni" i predstavljaju merne karakteristike pomenuta dva MAFa, a dobijeni su na osnovu "mapa linearizacije MAF" (skinute sa neta i iz ECU moje GT, uokvirene crveno na slici dole). Parovi brojeva ("protok/signal period") iz tih mapa uneti su dijagram.
Poslednja izmena od dusanGT u Sub Jan 04, 2014 10:17 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Znaci li to da ako dva protokomera razlicitih poprecnih preseka imaju iste minimalne vrednosti veci protok ce imati MAF veceg poprecnog preseka?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Da - i to prema odnosu površina poprečnih preseka cevi kućišta (doduše uz malu korekciju, zbog izraženijeg turbulentnog kretanja u manjoj cevi, itd...).
Alfa je stil... ostalo je status...
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Sad mi je jasno funkcionisanje MAF-a i na sta treba obratiti paznju prilikom njegove provere, a Boga mi i prilikom zamene.
Hvala jos jednom.
Hvala jos jednom.
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Iz ovih dijagrama ne može skoro ništa da se zaključi - trebalo bi dijagnostiku u vožnji i obradu podataka uraditi u skladu sa uputstvom na početku teme...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Zna li ko koje su max vrednosti za - fuel quantity [mm³/i] - za JTDm od 150KS EDC16 CF3 sa fabričkom mapom.
Na rempovanom JTDm (Raletova mapa) su vrednosti išle i do 100mm³/i na max opterećenju.
Čisto me zanima radi poređenja sa svojim pokazivanjima.
Na rempovanom JTDm (Raletova mapa) su vrednosti išle i do 100mm³/i na max opterećenju.
Čisto me zanima radi poređenja sa svojim pokazivanjima.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Moze li neko malo da mi pojasni kako da prevedem dijagram u exelu,ove sto sam postavio su radjeni u voznji ali kako da ih prevedem u exel?
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Provalio sam,ucitam podatke u exel i ubaci mi brojke u polja ali kad hocu da ucitam dijagram nema kao sto si naveo dule.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Provalio sam nego dok sam instalirao novi office imao sam stari pa na njemu nije bila ta opcija.U cetvrtak cu da izmerim pa kacim da vidis.Poz i hvala.
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Evo dule ocitao sam lepo i pokusao da ubacimu exel i evo kako je ispalo.
http://postimg.org/image/bvpvgxdsd/
http://postimg.org/image/vrluwgutp/
http://postimg.org/image/6muuj1vd9/
http://postimg.org/image/bvpvgxdsd/
http://postimg.org/image/vrluwgutp/
http://postimg.org/image/6muuj1vd9/
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Trebalo bi "Air intake quantity signal" i "Boost/control solenoid" da budu vezani za drugu osu (0-100), pa će se i to lepo videti... ali i bez toga izgleda da je ubrzanje sporo (ako je razmera za vreme na x-osi dobra), a i nestandardna je i oscilatorna promena "Boost pressure" u zoni dostizanja "Desired boost pressure"...
Bez čitljivog dijagrama za "Air intake quantity signal" ne može da se kaže šta je problem, a dobro bi bilo i da se izmeri "Total fuel quantity". Pogledaj u uputstvu na početku teme, šta i kako se meri...
Bez čitljivog dijagrama za "Air intake quantity signal" ne može da se kaže šta je problem, a dobro bi bilo i da se izmeri "Total fuel quantity". Pogledaj u uputstvu na početku teme, šta i kako se meri...
Alfa je stil... ostalo je status...
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Sa prvog dijagrama skoro ništa, a drugi je nastao verovatno pogrešnim selektovanjem kolona u Excelu...
Na osnovu uputstva u prvoj poruci ove teme uradi test:
g) engine speed [rpm]
h) fuel quantity [mm³/i]
i) desired fuel quantity [mm³/i]
j) fuel presure [bar]
k) desired fuel pressure [bar]
l) air intake quantity signal [mV]
Učitaj CSV fajl u Excel i napravi dijagram:
X-osa: vreme [t]
Y-osa 1: 0-5000
Y-osa 2: 0-100
Na osnovu uputstva u prvoj poruci ove teme uradi test:
g) engine speed [rpm]
h) fuel quantity [mm³/i]
i) desired fuel quantity [mm³/i]
j) fuel presure [bar]
k) desired fuel pressure [bar]
l) air intake quantity signal [mV]
Učitaj CSV fajl u Excel i napravi dijagram:
X-osa: vreme [t]
Y-osa 1: 0-5000
Y-osa 2: 0-100
Poslednja izmena od dusanGT u Pet Feb 07, 2014 6:19 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Dule mozes li da mi kazes gde se podesava ova x osa i y osa ili da mi pustis br u pp pa da te pozovem?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Da podsetim - ovde je tema "Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?", a ne Excel, kablovi, interfejsi, računari ili drugi problemi, koje uz malo truda i vremena (help, search) može da reši svaki korisnik računara.
U tom smislu, molim vas da ne opterećujute temu pitanjima koja nemaju direktne veze sa dijagnostikom. Uputstvo u prvoj poruci teme je dovoljno da se naprave upotrebljivi dijagrami koji mogu da posluže za rešenje nekog problema na motoru vozila.
U tom smislu, molim vas da ne opterećujute temu pitanjima koja nemaju direktne veze sa dijagnostikom. Uputstvo u prvoj poruci teme je dovoljno da se naprave upotrebljivi dijagrami koji mogu da posluže za rešenje nekog problema na motoru vozila.
Alfa je stil... ostalo je status...
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
viewtopic.php?p=1476249#p1476249
Svi šest parametara moraju da budu prikazani na istom dijagramu - "plavi" i "crveni" parametri moraju da imaju različite Y-ose... sve piše gore...
Svi šest parametara moraju da budu prikazani na istom dijagramu - "plavi" i "crveni" parametri moraju da imaju različite Y-ose... sve piše gore...
Alfa je stil... ostalo je status...
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
To je ograničenje free verzije MES... Uradi dijagnostiku sa registrovanom verzijom koja nema to ograničenje.
Alfa je stil... ostalo je status...