Pozdrav,
zanima me mišljenje ljudi o dve filozofije remapa turbo dizel motora, klasika 1.9 JTD, JTDm...
Prva varijanta (koju radi većina kvalitetnih tunera) je da je kriva obrtnog momenta posle remapa istog ili sličnog oblika kao i fabrička, naravno uz povećanje obrtnog momenta. Znači, od nekih 1000 o/min. se obrtni moment lagano povećava u odnosu na fabričku mapu, maksimalni obrtni moment je na oko 2000 o/min., lagano opada do oko 3000 o/min., posle čega brže opada.
Za ovu vrstu remapa pristalice "bezbednog" remapa kažu da se loše odražava po kvačilo, zamajac, nosače motora... zbog prevelikog obrtnog momenta raspoloživog na "niskim" obrtajima.
Ovde ne računam remap koji se radi da bi se impresionirali napaljeni klinci, da turbina puni kao luda od 800 o/min. fazon "prva, druga ludilo... Ribice se lože"
Druga varijanta je "bezbedni" remap, gde se maksimalni obrtni moment postiže na oko 3000 o/min. i dostupan je do nekih 3800 o/min. (ne moraju da budu baš ove cifre, ali uglavnom je tako), posle čega opada. Povećanje obrtnog momenta je skoro neprimetno do nekih 2500 o/min.
Sa ovakvim remapom je gradska vožnja, gde se uglavnom vozi do 2500 o/min., skoro ista kao i sa fabričkom mapom. Poboljšanje performansi se oseti uglavnom pri preticanjima na otvorenom putu i uzbrdicama. Pritom, sa ovakvim remapom prilikom preticanja vozač često (ako ne i svaki put) ulazi u visoke obrtaje - 4-4500 o/min., a dizeli baš i ne vole da se vrte tako brzo. Ovakav remap prosto mami vozača da vozi u visokim obrtajima za dizel.
Prva ili druga varijanta?
"Bezbedni" remap
- Hijacker NS
- Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6 TS 2001.
Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16V 140 ks 2003.
Nuova Fiat Bravo 1.9 multijet 16V Emotion 2008. - Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
-
ki
- Drug Član
Post
Re: "Bezbedni" remap
Da li je diesel ili benzinac potpuno ne postoji pravilo da li "voli da se vrti" ili ne. Cak sta vise, masa ljudi veruje da Twin Spark 2.0 16v "voli da se vrti" sto u sustini nema blage veze jer je to motor dugog hoda i obrtaji mu ozbiljno smetaju, pogotovo tamo oko redline-a. Dakle, ono sto ima veze je brzina klipa pri odredjenom broju obrtaja i "batinanje" po radilici preko klipnjace. Sto vislji obrtaji, to je naravno ozbiljnija brzina klipa. Da ne duzim, evo modela za proracun izdrzljivosti motora. Izmenjati malo parametre sa obrtajima pa ce se lako videti gde nailazi opasna zona.
Btw, velike sume obrtnog momenta u niskom rezimu ne razbijaju samo sklop zamajca i kvacila. Menjac takodje trpi, a pored njega i poluosovine...Mean Piston Speed
- -----------------
The best known "rule of thumb" is mean piston speed (average
speed the piston travels at a fixed rpm). It goes like
this:
Mean Piston Speed Result
------------------ ------
Under 3,500 ft/min Good reliability
3,500-4,000 ft/min Stressful, needs good design
Over 4,000 ft/min Very short life
Mean piston speed is easy to determine. It's based on the
piston stroke and rpm.
Cm = 0.167 x L x N
Cm = mean piston speed in feet per min
L = stroke in inches
N = crankshaft speed in rpm
- Hijacker NS
- Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6 TS 2001.
Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16V 140 ks 2003.
Nuova Fiat Bravo 1.9 multijet 16V Emotion 2008. - Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: "Bezbedni" remap
Za moj motor, L=3,56 (1.9 JTD 16V)
Mean piston speed je:
pri 2000 o/min. - 1,189
pri 3000 o/min. - 1,783
pri 4000 o/min. - 2,378
pri 4500 o/min. - 2,675
Po ovoj formuli je za ovaj motor ok voziti ga i na 4000 o/min.
Da li sam ja izvukao dobar podatak za L?
Ovo je preuzeto sa www.carfolio.com
Bore × Stroke 82 × 90.4 mm
3.23 × 3.56 in
Mean piston speed je:
pri 2000 o/min. - 1,189
pri 3000 o/min. - 1,783
pri 4000 o/min. - 2,378
pri 4500 o/min. - 2,675
Po ovoj formuli je za ovaj motor ok voziti ga i na 4000 o/min.
Da li sam ja izvukao dobar podatak za L?
Ovo je preuzeto sa www.carfolio.com
Bore × Stroke 82 × 90.4 mm
3.23 × 3.56 in
-
ki
- Drug Član
Post
Re: "Bezbedni" remap
To je to.
A nije mu problem da se vrti i do 6000 rpm. S'toga mozes i sam zakljuciti u kojim obrtajima je stvarni 'bezbedni remap'
I jos jedna stvar, obzirom da imas 6 brzina, znas i sam koliko je skracen menjac a beg u malo vislje obrtaje bi taman lepo iskoristio taj raspored. Pitanje je samo da li je geometrija turbine sposobna da isprati zamisljeno, a tu nisam bas kompetentan.
A nije mu problem da se vrti i do 6000 rpm. S'toga mozes i sam zakljuciti u kojim obrtajima je stvarni 'bezbedni remap'
I jos jedna stvar, obzirom da imas 6 brzina, znas i sam koliko je skracen menjac a beg u malo vislje obrtaje bi taman lepo iskoristio taj raspored. Pitanje je samo da li je geometrija turbine sposobna da isprati zamisljeno, a tu nisam bas kompetentan.
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: "Bezbedni" remap
E sad, da li je ova formula jednako primenljiva i za dizele i za benzince?
U stvari pravo pitanje bi trebalo da glasi koliko stepen kompresije ima uticaja na, kako kazes, "batinanje" radilice?
Ili je jednostanvno zanemarljiv?
U stvari pravo pitanje bi trebalo da glasi koliko stepen kompresije ima uticaja na, kako kazes, "batinanje" radilice?
Ili je jednostanvno zanemarljiv?
-
ki
- Drug Član
Post
Re: "Bezbedni" remap
Brzina klipa je brzina klipa. On svojom masom i brzinom utice na sabijanje i izvlacenje klipnjace i naravno zajedno sa klipnjacom na radilicu. Pritisak u cilindru nema nikakav uticaj na ovaj deo price. Ono sto moze imati veze za obrtaje je konstrukcija karika npr..? Obzirom da pricamo o veoma maloj razlici obrtaja i to pada u vodu kao potencijalni problem.
- Hijacker NS
- Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6 TS 2001.
Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16V 140 ks 2003.
Nuova Fiat Bravo 1.9 multijet 16V Emotion 2008. - Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: "Bezbedni" remap
Sada imam tkz. bezbednu mapu i, s' obzirom da ne divljam, prilično sam zadovoljan. Jedino sam se plašio zbog viših obrtaja, jer ranije pri preticanju na otvorenom putu nisam išao do 4000 i više o/min., a sada idem.
Većinu kilometraže prelazim van grada, potrošnja se smanjila za oko 0,5 L/100km, a snage ima sasvim dovoljno.
Većinu kilometraže prelazim van grada, potrošnja se smanjila za oko 0,5 L/100km, a snage ima sasvim dovoljno.
-
ki
- Drug Član
Post
Re: "Bezbedni" remap
Realno gledano i sa fabrickom mapom mozes zaklati zamajac, samo je pitanje koliko maltretiras auto.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: "Bezbedni" remap
Glasam za drugu varijantu, koju je doduše teže napraviti sa GT1749v turbokompresorom (ide na 1.9 JTD/JTDm od 115/140/150/170KS ), a mnogo lakše sa GTB2056v turbokompresorom (ide na 2.4JTDm od 210KS).
Naime, nije neizvodljivo, ali je potrebno nešto dodatnog goriva da 1749 ima torque peak na oko 3000o/min, dok je kod 2056 dovoljno da se nešto smanji boost (i gorivo) i od maltene horizontalne torque linije (1500-3000o/min) napravi rastuća kriva sa torque peakom na pomenutih 3000o/min. U tom smislu je najveći problem torque kriva na tzv. 2.0 JTDm...
Dole su torque krive za 1.9, 2.0 i 2.4 JTDm na 159ki (crna linija je fabrička postavka, plava linija je "standardni", a crvena je "oštriji" remap).
Naime, nije neizvodljivo, ali je potrebno nešto dodatnog goriva da 1749 ima torque peak na oko 3000o/min, dok je kod 2056 dovoljno da se nešto smanji boost (i gorivo) i od maltene horizontalne torque linije (1500-3000o/min) napravi rastuća kriva sa torque peakom na pomenutih 3000o/min. U tom smislu je najveći problem torque kriva na tzv. 2.0 JTDm...
Dole su torque krive za 1.9, 2.0 i 2.4 JTDm na 159ki (crna linija je fabrička postavka, plava linija je "standardni", a crvena je "oštriji" remap).
Alfa je stil... ostalo je status...
- Hijacker NS
- Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6 TS 2001.
Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16V 140 ks 2003.
Nuova Fiat Bravo 1.9 multijet 16V Emotion 2008. - Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: "Bezbedni" remap
Prva varijanta je u bilo kom nivou (tkz. eko, optimum i power) ubedljivija, ali rekao bih i štetnija po auto. Kada sam prvi put otišao kod Raleta sa ovim autom, ubacio mi je takvu mapu da su mi oči bile na potiljku svaki put kada bih dodao jači gas. I ostavio bih je, ali imam jedan auto, višenamsnski, pa bih da mi što duže traje. Vrlo brzo mi je napravio finu, optimalnu mapu kojom sam bio zadovoljan, ali uvek težim nečemu boljem.
Sa ovom drugom mi je u početku bilo malo dosadno, ali što sam više prelazio, shvatio sam da mi odgovara. E sad, pitanje je koliko dugo
...ali kada vidim ov krivu obrtnog momenta za 2.4, nije mi dobro
Sa ovom drugom mi je u početku bilo malo dosadno, ali što sam više prelazio, shvatio sam da mi odgovara. E sad, pitanje je koliko dugo
...ali kada vidim ov krivu obrtnog momenta za 2.4, nije mi dobro
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: "Bezbedni" remap
Taj "zalepi za sedište" osećaj je tipičan za prvo vreme posle prelaska sa TS na JTD/JTDm i posebno dolazi do izražaja na remapovanom JTD/JTDm. Osim što "plaši" suvozače, nepovoljno utiče i na trajnost elemenata transmisije i na umereno povećanje potrošnje u "gradskim" režimima vožnje... Zbog veće snage na malim obrtajima ima se utisak tipa "poteže kao atmo veće zapremine"...
Možda je za rešenje dileme "kakav remap" dovoljno da se analiziraju boost mape za 150KS i 170KS JTDm... Vidi se da su, za količine goriva do 40mm³/inj, boost krive iste, tj. da se razlika kod ovih praktično istih konfiguracija (slični injektori, isti turbokompresor, isti motor) postiže "fabričkim" remapom u zoni kad je ≈60% i više pristisnuta pedala gasa.
Ovako koncipiran remap, pored navedenih prednosti ("čuvanje" transmisije...), doprinosi da performanse turbodizela na većim obrtajima postanu uporedive sa benzinskim... Zato je 170KS 2.0 JTDm izvesno razočaranje, ali je 210KS 2.4 JTDm ohrabrenje...
Možda je za rešenje dileme "kakav remap" dovoljno da se analiziraju boost mape za 150KS i 170KS JTDm... Vidi se da su, za količine goriva do 40mm³/inj, boost krive iste, tj. da se razlika kod ovih praktično istih konfiguracija (slični injektori, isti turbokompresor, isti motor) postiže "fabričkim" remapom u zoni kad je ≈60% i više pristisnuta pedala gasa.
Ovako koncipiran remap, pored navedenih prednosti ("čuvanje" transmisije...), doprinosi da performanse turbodizela na većim obrtajima postanu uporedive sa benzinskim... Zato je 170KS 2.0 JTDm izvesno razočaranje, ali je 210KS 2.4 JTDm ohrabrenje...
Alfa je stil... ostalo je status...
- fan
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTD 2002
ex Alfa Romeo 156 JTD 2002
ex Alfa Romeo 147 1,6 TS 2001 - Lokacija: Valjevo
Post
Re: "Bezbedni" remap
@ Dusan GT
Dusane konkretno imam Novitec powerrail imas li nikih podataka o ovom uredjaju ( na njihovom sajtu postoje samo sture informacije).
A i ako ga neko ima u automobilu moze da seruje iskustva.
Dusane konkretno imam Novitec powerrail imas li nikih podataka o ovom uredjaju ( na njihovom sajtu postoje samo sture informacije).
A i ako ga neko ima u automobilu moze da seruje iskustva.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: "Bezbedni" remap
Svi ti "power-nešto" uređaji rade na istom principu: nakače se na instalaciju (najčešće) senzora pritiska u CR i koriguju njegov izlazni signal, tako da ECU "misli" da je pritisak u CR manji nego što je zaista, pa regulator CR pritiska "propusti" više nego što je zapisano u softveru.
Na osnovu ovog umerenog (ili manje umerenog) povećanja CR pritiska, ubrizgava se više goriva, pa su i performanse umereno veće.
Pravi remap je tehnički opravdaniji (i prirodniji) način povećanja snage, jer se pored dizanja CR pritiska, koriguju i drugi parametri u softveru - za mnogo manje pare, uz veće performanse, veću trajnost sklopova i manju potrošnju goriva.
Na osnovu ovog umerenog (ili manje umerenog) povećanja CR pritiska, ubrizgava se više goriva, pa su i performanse umereno veće.
Pravi remap je tehnički opravdaniji (i prirodniji) način povećanja snage, jer se pored dizanja CR pritiska, koriguju i drugi parametri u softveru - za mnogo manje pare, uz veće performanse, veću trajnost sklopova i manju potrošnju goriva.
Alfa je stil... ostalo je status...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: "Bezbedni" remap
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... ost7572425
Alfa je stil... ostalo je status...