Opel vectra A 3.0

Korisnikov avatar
zux
Garaža: Opel Vectra A 3.0 >>> Alfa Romeo 159
Lokacija: Beograd - Miljakovac
Postovi: 18
Pridružio se: Uto Dec 10, 2013 4:29 pm

Opel vectra A 3.0

Pet Dec 20, 2013 11:20 am

Pozdrav drugari alfisti
Evo na predlog kolege Semija, kojeg je zaintrigirala oznaka 3.0, resih da u ovom delu foruma predstavim moju matoru ljubimicu
Znam, neki od Vas ce mozda reci nije u pitanju Italijan, nema toplu dusu, hladan je, nema emocija i sl., ali druzimo se vec 12 godina i za mene je veca postala nesto vise od komada lima na 4 tocka
Veca je proizvedena pre skoro cetvrt veka, tj 1989. Radi se o hecbek GT varijanti sa 2.0 motorom sa 130 KS i kao takva je dosla u moje vlasnistvo 2002. god.
Kad je dosla kod mene bila je u sasvim pristojnom stanju za auto tog godista (tu i tamo koja tackica rdje, ali zanemarljivo u odnosu na to kakva je mogla biti, obzirom da je kvalitet opelove limarija iz tog perioda dobro poznat svima)
Mehanicki je (kao i svi opeli tog godista) bila vise nego dobra, trapovi, motor, elektrika, to je stvarno bilo za svaku pohvalu.
Jedini problem je bila oprema, koja bukvalno nije postojala, jedino sto je auto imao su bila svetla za maglu, fabricki kasetofon sa 6 zvucnika i stari dobri siber na kurblu (nista centralna, nista klima, nista podizaci, nista ABS...)
Evo kako je tada izgledala (tad su bili popularni m3 karbon retrovizori :) )

Slika

Slika

Slika

Slika
Korisnikov avatar
zux
Garaža: Opel Vectra A 3.0 >>> Alfa Romeo 159
Lokacija: Beograd - Miljakovac
Postovi: 18
Pridružio se: Uto Dec 10, 2013 4:29 pm

Re: Opel vectra A 3.0

Pet Dec 20, 2013 11:51 am

Nakon toga, svake godine se raduckalo na autu, stalno je nesto radjeno, menjano, prepravljano i sl. Neke stvari su radjene vise puta (npr ugradnja obicne klime, ugradnja neke opelove poluatomatske klime, pa onda ugradnja diavia full automatske klime, sredjivanje motora, izbacivanje tog motora i ubacivanje drugog, stavljanje jednog Cd plejera, drugog, pa DVD plejera, pa car PCa i sl.)
Uglavnom radova je bilo vise nego dovoljno

Sve sto je radjeno na autu (sem limarije i farbanja) je bilo DIY (uradi sam) varijanta (uz zdusnu podrsku nekolicine drugara sa Opel Team Serbia)

Posled toliko godina i prolaska kroz raznorazne faze, trenutna situacija je sledeca

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Trenutna postavka se od fabricke Vectre A razlikuje u sledecem

POGON
* Motor: X30XE iz Omege B MV6 2001. god., 3.0 benzinac, izduvna grana, usisna grana, karter od vectre/calibre 2.5, olaksan zamajac sa standardnih cca 16 kg na cca 9 kg, cip by Rale Gumetina (ECU je cipovan dok je motor bio kod prethodnog vlasnika, tako da nemam pojma o odnosu dobijeno/izgubljeno)
* Menjac: F28 sestobrzinski menjac iz vectre/calibre 2.0 turbo, prepravljen sa 4x4 na prednju vucu
Zbog kombinacije V6 motora i menjaca namenjenog 4 cil. motoru, uradjene odredjene prepravke na nosacima motora, polusovina i sl.)
EXTERIJER
* Boja: Mazda Radiant Ebony (crno-ljubicasta perla)
* Black angel eyes xenon (h7) farovi
* Black Euroline stopaljke
* FK Hyper style retrovizori sa grejacima, u boji karoserije
* Irmscher Avus prednji branik sa ABS mrezicom, VW Beatle maglenkama i prskalicama za pranje farova
* Irmscher Avus zadnji branik (za limuzinsku varijantu, prepravljen za hecbek) sa VW golf 3 black LED osvetljenjem zadnje tablice
* Pragovi i lajsne na vratima sa vectre A2000, u boji karoserije
* Kvake u boji karoserije, sve 4 kvake su sa zadnjih vrata (prednje bez cilindra za kljuc)
* Hromirani amortizeri haube
* Maska hladnjaka sa vectre A2000 (i vectre GT)
* Zadnji spojler gepeka sa vectre GT
* Maska gepeka, izmedju stopaljki, u boji karoserije
* Prednja krila prosirena za po 3 cm
* Zadnji rubovi prosireni za po 4 cm
ENTERIJER
* Sportska sedista (kadice) sa grejacima i masazerima, krem/crna eko-koza
* Zadnja sedista sa grejacima i masazerima, krem/crna eko-koza
* Presvuceni tapacirunzi vrata, krem/crna eko-koza
* Presvucena tabla, krem eko-koza
* Kozni volan, astra H sport, crni klavir lak, komande za radio I dr.
* Kozna rucica menjaca, sa crvenim LED osvetljenjem
* LED osvetljenje svih instrumenata i prekidaca
* Elektricni siber
* “Suncobrani” sa osvetljenjem
* Rukohvati iznad zadnjih vrata sa osvetljenjem
* Naslon za ruke (izmedju prednjih sedista) iz vectreB
* Aluminijumske “iglice” (turpini) za otkljucavanje/zakljucavanje vrata
* Dupli pod u gepeku
* Multimedija: Rucni rad CAR PC atom n270 1.6GHz, 1gb ddr2, 12gb ssd, intel grafika, 3G modem sa antenom, wireless sa antenom, 2 mikrofona, kamerica, 3 slobodna USBa, BT, USB GPS, USB TV/FM Reciever, olaksani Win XP, Monitor 8" Faytech resistivni, pojacalo Cadence q4100, pojacalo Blaupunkt GTA 5000, subwoofer Dragster DWB 125, napred zvucnici 16 cm Crunch Power Zone 80w RMS, nazad zvucnici 20 cm Pioneer 80w RMS
* Damping i zvucna izolacija kompletnog auta (SilentCoat 2mm i PE Isofoam)
* Automatska klima (DIAVIA, pilot serija DIAVA klime radjena za italijsnko trziste u izuzetno malom broju primeraka <<100)
* Digitalna instrument tabla
* Bord kompjuter
* Podizaci prozora napred i nazad
* Centralna brava
* Alarm sa total closure funkcijom (zatvaranje prozora sa zakljucavanjem auta)
OSLANJANJE I KOCNICE
* FK HighTec set opruga i gasnih amortizera –60/40 mm
* EBC Performance drilled&grooved diskovi, napred i nazad, sa mintex plocicama
* HEL Performance brake line kit, prohromska creva za kocnice sa prohromskim fitinzima, carbon look
* Diskovi i kljesta ofarbana u crvenu boju
IZDUV
* Prohromski izduvni sistem od izduvne grane do kraja, cevi fi 60, protocni srednji i zadnji lonac
TOCKOVI
* Felne Wolfrace Prosprint black/polished, 17x7J, ET 40
* Gume Yokohama Parada gume, 215/40/17


Otprilike to je to, dosta stvari je izmenjeno, mozda sam nesto od toga i zaboravio da stavim na spisak

Slika napravljenih u toku radova imam bezbroj. Ubacicu kasnije par komada, kako bi mogli da se upoznate sa kvalitetom opelovog lima :D

Znam da sam udavio sa slikama i pricom
Uglavnom ovakav auto je trenutno prilicno nepraktican za voznju (extremna potrosnja, extremno tvrd, neudoban..., ali ipak zvuk i povlacenje v6 motora su nesto sto nema cenu), tako da sam trenutno u potrazi alfe 159 koja ce biti auto za svaki dan, dok ce stara ljubimica biti auto za povremeno druzenje :)
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2451
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: Opel vectra A 3.0

Pet Dec 20, 2013 12:10 pm

Nisam preterani ljubitelj opela, ali iskreno, kad bi odbacili neke detalje, svidja mi se auto i mislim da sam ga vidjao po Rakovici. :D
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Korisnikov avatar
djolers4
Garaža: Ex-Alfa 155 2.0 TS 8v
Alfa 147 mjet 16v
Lokacija: Vrcin
Postovi: 1181
Pridružio se: Pon Dec 14, 2009 6:18 pm

Re: Opel vectra A 3.0

Pet Dec 20, 2013 12:12 pm

Bez obzira sto nije Alfa Romeo,svaka cast :yahoo: Pratio sam temu na OPCS-u od pocetka,bravo za trud i volju ;) I naravno da dodjes u vlasnistvo jedne lepe 159-ke :arflag
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Opel vectra A 3.0

Pet Dec 20, 2013 1:13 pm

Sve pohvale za radove!! :love:
Odlicno uradje i po meni sa ukusom. :)
Navozao sam se u raznoraznim Opelima(brat mi je veliki ljubitelj Opela)na pr.Omega A 2.3 td,Omega B 2.0 16v i 2.5-Bmw Engine,da ne nabrajam raznorazne Kadete i sl.Brat je do skoro u vlasnistvu imao Vectru A sa 2.5 V6 motor,uvezena iz Svajcarske sa 160 hkm na satu,autom.mjenjac.Auto je bio kao nov i otisla je u kombinaciju za Vectru b 1.7 td :banghead: .Uglavno,zvuk,ubrzanje perverzno,jedino sto mi se nije dopalo je lezanje :glare: :glare:
Auto je presmijesan,kao da tockovi nisu povezani sa sasijom??Vuce nosom da je to uzas,najgora sasija koju sam vozio u zivotu.
Nemoj da se uvrijedis tebi je auto na 17 215 tockovima i vjerovatno je bolje(bratova je std na 15 195-60),treba joj ukrutiti sasiju samo i pravi bolid.
:drink :drink
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
Semi
Garaža: Alfa Romeo 156 V6
Lokacija: Smederevo
Lokacija: Smederevo
Postovi: 886
Pridružio se: Čet Nov 27, 2008 3:17 pm

Re: Opel vectra A 3.0

Pet Dec 20, 2013 1:37 pm

Svaka cast Zux! :drink
Auto je za svaku pohvalu.

Ne znam da li sam ovaj ili slican ovome vidjao cesto pre jedno 4-5 godina kod Vukovog spomenika, iza vise poslovne skole?

Ja taman hteo da predlozim da kad uzmes 159 posle lepo zamenis i vikend auto nekim 3.0 V6 ali u nekoj starijoj Alfici, ali kad vidim kako si ovo sredjivao, koliko je ulozena svega u automobila kapiram da od toga nema nista.
I neka, podrzavam!

Sve najbolje sa ovom masinom i da sto pre uplovis u Alfa vode :)
Korisnikov avatar
zux
Garaža: Opel Vectra A 3.0 >>> Alfa Romeo 159
Lokacija: Beograd - Miljakovac
Postovi: 18
Pridružio se: Uto Dec 10, 2013 4:29 pm

Re: Opel vectra A 3.0

Pet Dec 20, 2013 3:24 pm

Momci, hvala na lepim komentarima i lepim zeljama vezanim za 159ku
Naletece uskoro neka crvena ili crbna lepotica, pa cu i ja malo uzivati sa zmijom na nosu :arflag
Drago mi je da vam se veca svidja, sto znaci da su trud, ulaganje i dani provedeni pod autom dali razultat
Ja sam na Miljakovcu - Rakovica, tako da se uglavnom auto vidja u tom kraju :)
Iza vise poslovne sam cesto bio pre 4-5 godina, kad sam u toj eminentnoj ustanovi civilno sluzio otadzbini :P
Tada je auto izgledao ovako

Slika

Slika

Slika

A evo i malo Work In Progress slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

i na kraju uleteo je i motor

Slika

Slika

Slika

Slike trenutnog izgleda auta ste vec videli
Inace darko qv je odlicno primetio. Ova generacija vectre u standardnoj izvedbi je projektovana za udobnost, nikako ne za jurcanje po krivinama i sl. U poredjenju sa vectrom B, udobnost je mnogo bolja, ali zato to lezanje...
Kod mene je sve to reseno drugim oprugama, amortizerima, felnama, gumama i zamenom svih gumenih delova na trapu (kugle, krajevi spona, silen blokovi, stabilizatori...) tako da lezi kao da se radi o potpuno drugacijem autu (zato rupe, kolotrazi i dr. uzimaju svoj danak, od udobnosti nije ostalo nista, auto se ponasa kao da umesto amortizera ima 2 zavarene sipke, tj. uporne spone i prilicno je mucno voziti ga po nasim ulicama). Jbg otisao sam u potpunu drugu krajnost, tako da cu na prolece pokusati da izbegnem taj "karting" efekat i bar malo oslanjanje prebacim na civilnu varijantu.
Fabricki v6 u vectri/calibri je fantastican sto se tice zvuka (ne znam sa kojim bih ga motorom mogao uporediti), jednostavno prelepo urla i odaje utisak jos veceg i jaceg motora
Mana je velika tromost, jer je zamajac ogroman (sve zbog prokletih americkih GM normi i rada v6 motora na smesno malom broju obrtaja) i potrebna mu je vecnost da se zaleti, a kad se zaleti onda je to vec druga prica
Druga mana je upravo taj automatski menjac, koji ubija ionako pomalo lenj auto (popularni opelov 2.0 16v motor je u toj situaciji brzi i mnogo zivahniji od 2.5 sestaka), tako da je najbolje odmah se resiti automatika i ubaciti manuelni menjac (fabricka varijanta koja je isla sa tim motorom je F25 koji je ipak previse nezan za taj motor, a i na otvorenom putu se oseti nedostatak 6. brzine)
U varijanti sa olaksanim zamajcem i 6. brzinskim menjacem sa turba ovaj motor se ponasa potpuno drugacije (ubrzanje 0-100, medjuubrzanja, ... sve je drasticno bolje)
Poslednja izmena od zux u Pet Dec 20, 2013 3:51 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Sule
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 16v
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1354
Pridružio se: Pon Nov 19, 2012 8:42 pm

Re: Opel vectra A 3.0

Pet Dec 20, 2013 3:40 pm

Svaka cast, radovi su za svaku pohvalu :gr8:
da
darkocar87
Drug Član
Drug Član

Re: Opel vectra A 3.0

Pet Dec 20, 2013 5:36 pm

Dobrodosao na forum zux!
Ja sam te pratio na opelovom forumu.Divio sam se tvom radu zato sto sam i ja vozio vektru A pre alfe i zeleo da bude kao tvoja.Ali to se nije ostvarilo ,nazalost.Mnogo novca i truda treba da bi se tako star auto doveo u Prefektno stanje.

Jos jednom svaka cast na trudu!
Korisnikov avatar
Brana
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 155 3.0 24v project car
Alfa Romeo 156 1.9 JTD
Alfa Romeo 164 2.0 T.S. 8V
Lokacija: Beograd
Postovi: 651
Pridružio se: Uto Jan 10, 2012 3:18 pm

Re: Opel vectra A 3.0

Pet Dec 20, 2013 9:19 pm

Vidjao sam ti auto cesto u Rakovici ali nisam znao da je ozbiljan motor ispod haube:)Lepo sredjen auto i svaka cast za ulozen trud!
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Opel vectra A 3.0

Pet Dec 20, 2013 11:40 pm

:) :)
Odlicno si rijesio te fabricke nedostatke,sad jedan jtdm i prst u uvo. :drink
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
vojaalfa
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 1.8TS SW
Lokacija: Beograd
Lokacija: Bgd-Zarkovo
Postovi: 2009
Pridružio se: Pon Dec 01, 2008 3:42 pm

Re: Opel vectra A 3.0

Sub Dec 21, 2013 10:55 am

Dobrodošao među istomišljenike. Odlično uklopljena GT-varijanta, za uživanje u vožnji po mnogo boljim putevima od ovih naših. Sad ti samo ostaje da uživaš u svom trudu i radu- pozdrav.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Opel vectra A 3.0

Sub Dec 21, 2013 11:00 am

lepa vektra i ozbiljna masinerija pod haubom, vozio sam omegu sa tim motorom, spolja skroz kulturica jedino enterijer nije po mom ukusu pre svega zbog bele kože ali sve pohvale za trud.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Coo
Garaža: ex 147 '07 JTDm 8v
Yeti TDI 4x4
Lokacija: BGD
Lokacija: Beograd
Postovi: 508
Pridružio se: Čet Apr 25, 2013 7:42 am

Одг: Opel vectra A 3.0

Sub Dec 21, 2013 11:11 am

Cime si radio izolaciju vrata? Lepa makina :-)
If it ain't broke, don't fix it.
Korisnikov avatar
zux
Garaža: Opel Vectra A 3.0 >>> Alfa Romeo 159
Lokacija: Beograd - Miljakovac
Postovi: 18
Pridružio se: Uto Dec 10, 2013 4:29 pm

Re: Opel vectra A 3.0

Sub Dec 21, 2013 11:14 am

Hvala decaci!
Bolje vas nasao :gr8:
Ozbiljan motor je poceo da se vozi tek ove godine, do proleca 2012 bio je obican 2.0 8v
Darkocar secam se vrlo dobro i tebe i tvoje sive vece. Znam da si i ti ulozio dosta truda u njeno sredjivanje i da je bila vise nego lep primerak
Jbg nekako se covek pomiri i sa losim putevima, cenom registracije, potrosnjom... zadovoljstvo u voznji (bar u pojedinim trenucima iste) pomaze da se sve to lakse ponese
Sto se tice enterijera... Ne znam ni ja sam
Kao klinac sam uvek balavio na kola sa krem koznim enterijerom, nekako me je to uvek ostavljalo bez reci
Kad sam radio tu tablu u krem kozu bio sam odusevljen kako je izgledalo, ali onda se pojavilo jos 4-5 "styling" vectri/calibri sa tablama prekrecenim belom bojom i nekako mi je sve to izgubilo draz (kao sto je nekada crni ili carbon krov na nekim kolima bio zanimljiv, sve dok svaki drugi "sredjen" auto nije poceo to da fura, naravno sa folijama sa bubanj potoka :roll: )
Sada mi sve to postaje malo zamorno i previse napadno, tako da cu za sledecu sezonu sigurno ici na promenu table (presvlacenje u neku antracit alkantaru ili nesto slicno)
Tapacirunge vrata i sedista za sada necu menjati jer mislim da su oni OK
Druga tabla bi trebala da enterijer ucini malo kulturnijim

Sa jtdmom ce bukvalno biti varijanta prst u uvo :D , jer hocu da se malo odmorim od raznoraznih budzenja i prepravki (jedino felne 18 i spustanje 20-25 mm i nista ne diram)
Korisnikov avatar
zux
Garaža: Opel Vectra A 3.0 >>> Alfa Romeo 159
Lokacija: Beograd - Miljakovac
Postovi: 18
Pridružio se: Uto Dec 10, 2013 4:29 pm

Re: Opel vectra A 3.0

Sub Dec 21, 2013 11:52 am

Unutrasnjost celog auta je radjena sa vise materijala
* Nekoliko slojeva car system KS-1000 (unutrasnjost celog auta pod, vrata, pozarni zid, krov...) i KS-500 (spoljasnjost, pod, krila, rubovi i sl.) (ukupno otislo oko 20 l)
Ovi materijali su zapravo zastita od udaranja kamencica i sl ostecenja (tj kvalitetnija zamena za Body 930 i 950), ali pored toga imaju prilicno dobra svojstva kad je upitanju umirivanje lima i zvucna izolacija

Slika

* Zatim je na sve to dosao Silent coat alubutyl damping materijal, debljine 2,2 mm (fantastican materijal, mnogo bolji nego stari damping materijali na bazi bitumena, jednostavno lepljenje, nema grejanja prilikom lepljenja, nema neprijatnog mirisa, nema odlepljivanja usled visokih temperatura i sl., ukupno otislo 12 kvadrata)

Slika

Slika

* I za kraj PE isofoam 2 mm, materijal identican onom koji se koristi kao podloga za laminatne podove (samo duplo deblji), odlican zvucni izolator

Kad se sve to stavi, poboljsanje je zaista primetno (drasticno manja buka od tockova, nema zvonjenja pri zatvaranju, nema vibracija lima i dr.)
Slika
Korisnikov avatar
Fittipaldi
Drug Član
Drug Član
Garaža: KIA Pro Ceed
Z101 mediteran '82
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 917
Pridružio se: Pet Nov 23, 2012 7:28 pm

Re: Opel vectra A 3.0

Sub Dec 21, 2013 12:43 pm

Veliko poštovanje za trud i uložena sredstva. :gr8:
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Opel vectra A 3.0

Uto Dec 24, 2013 6:33 pm

a gde si nabavljao ovaj Silent coat alubutyl damping i po kojoj ceni?
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
zux
Garaža: Opel Vectra A 3.0 >>> Alfa Romeo 159
Lokacija: Beograd - Miljakovac
Postovi: 18
Pridružio se: Uto Dec 10, 2013 4:29 pm

Re: Opel vectra A 3.0

Sre Dec 25, 2013 1:13 pm

Damping materijal sam uzeo preko ebaya (da li engleska, ili nemacka vise se ne secam, od tada je proslo 4 godine)
Cena je bila cca 120 EUR za paket od 4 kvadrata (pretpostavljam da sada moze da se nadje jeftinije)
Korisnikov avatar
sErGiO
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 5764
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 3:11 pm

Re: Opel vectra A 3.0

Pet Jan 03, 2014 11:38 pm

Ozbiljno sređen auto, svaka čast.
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Povratak na “Automobili Prijatelja”