Videh da mnogi muku muče sa čepom na rezervoraru, pa zašto bih se ja razlikovao! Nisam našao sličnu temu koja nudi konkretan savet sem zamene čepa, pa sam se upustio u analizu problema i to bih da podelim sa vama, možda se neko upusti u igru. U mom slučaju je čep mogao lepo da se zatvori ali je isto tako lepo mogao i da se otvori bez ključa. Dok ja izađem iz kola, pumpadžija već skinuo čep... Bravica nije uvlačila određeni zub pa je isti zapinjao umesto da potpuno odvoji gornji deo čepa da bi mogao slobodno da se okreće. Uzrok je bio u iskrivljenom delu bravice koji je meni prilikom pokušaja da ga ispravim naravno pukao.
Posle konsultacija sa nekim majstorima oko varenja odlomljenog dela, ubedili su me da bi ta procedura verovatno istopila/deformisala bravicu i da je bolje ne gubiti vreme. Kupovina polovnog čepa ili bravice mi se baš nije dopala jer se opet koristi izmučen materijal, novi zamenski čepovi sa i bez ključeva mi deluju smešno, a nov original čep nisam ni tražio. Ne znam ni kako bi to išlo što se tiče prilagođavanja brave originalnom ključu, mada iz jedne brave lako mogu da se prebace pločice u drugu.
Elem, reših ja da probam ovo što sam i uradio - rezultat je za sada odličan! Koliko će trajati - čini mi se duže od originala ali to će već vreme pokazati.
Evo malo sličica da dočaram priču:
Bravica je naravno Fiat, verovatno prisutna u gomili automobila. Na levoj strani je samo naslonjen polomljeni deo. U suštini jako loše odrađeno, nema dobar oslonac a trpi prilično veliki pritisak jer stalno stoji nategnutno (dok je čep zaključan).
Došao sam na ideju da probušim rupu duboku koliko telo dozvoljava, oko 4-5mm. Na tom mestu (ispod) stoji mala šina koja je osigurač za pločice unutra pa bi trebalo voditi računa da se ne razbuši skroz. Znači tek da se pojavi rupica.
Za novu osovinu je iskorišćena osovina čelične kružne turpije prečnika 3mm, mada je prečnik odvaljenog dela oko 4mm.
Ovo je sadržaj cele brave, treba voditi računa o rasporedu pločica, da ne odlete federčići ispod pločica i opruga koja drži vratanca. Metalni čep sa bravice je malo zeznut za skidanje ali može da se smakne pomoću manjih jakih šrafcigerčića i kuckanja.
Dupli "zub" koji koči/oslobađa gornji deo poklopca. Odnosno, on stoji u donjem delu koji ulazi u rezervoar ali taj deo ostaje fiksiran dok se gornji deo slobodno okreće kada se zaključa.
Probušena rupa treba da bude što više knap za osovinu koja se ubacuje da ne bi bilo lufta. Za svaki slučaj sam pre ubacivanja malo natutkao i super lepak. Ostavio sam da se dobro osuši i stegne (15-ak sati) da se slučajno ne bi ulepilo i nešto što ne treba.
Tek posle sušenja i kompletnog čišćenja od opiljaka treba složiti stvarčice nazad. Takođe, malo podmazivanja nije na odmet.
Vraćanje poklopca na bravicu uz držanje ovih malih vratanaca sa oprugom mi je u jednom trenutku delovalo nemoguće... Izveo sam to uz pomoć burgije ali može da posluži bilo šta odgovarajuće debljine preko čega može da se navuče poklopac. Burgija je držala nategnuta vratanca dok nisam navukao i lepo učvrstio poklopac.
Ovaj žičani osigurač se vraća pre navlačenja plastičnog dela na samu bravu. Skidanje može da bude pipavo, treba voditi računa da se ne polomi ovaj mali crni jezičak koji sprečava ispadanje osigurača. Mada, čak i da pukne - može da se fiksira na razne načine.
I na kraju, ovako treba da izgleda otključan i zaključan položaj.
Rezultat je da se gornji deo poklopca u zaključanom položaju slobodno vrti na obe strane bez ikakvih problema i zapinjanja. Čak se i ona guma koja drži poklopac više ne uvrće nego stoji dok se poklopac okreće. Kod mene je očigledno bila navučena naopako, ko god da ju je čačkao...
I da napišem redosled rasturanja:
1. sa čepa svući gumeni okvir koji drži čep privezan za kola
2. širi okrugli deo čepa je sa unutrašnje strane fiksiran u 6 tačaka, lako može da se svuče
3. kada se on oslobodi - iščupati uži deo koji ulazi u rezervoar, dolazi se u poziciju sa poslednje slike
4. pažljivo izvući žičani osigurač da se ne polomi crni plastični graničnik
5. ubaciti ključ u bravicu i izvući sve komplet iz širokog gornjeg dela
Kad se oslobodi bravica, može se videti u kakvom je stanju sporni "pipak". Ako je iskrivljen ka centru - ne valja. Dalje vam ostavljam na volju da se igrate...
Alfa 147 čep rezervoara
- Miskoni
- Garaža: 147 1.6TS 120ks Distinctive '03.
Giulietta 1.4/170ks '11. - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Vračar
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa 147 čep rezervoara
Odlično napisano, biće verovatno nekome od koristi.
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa 147 čep rezervoara
Već vidim zanimaciju za ovaj vikend
samo se nadam da ću na kraju da ga sklopim bez viška delova
samo se nadam da ću na kraju da ga sklopim bez viška delova
- Miskoni
- Garaža: 147 1.6TS 120ks Distinctive '03.
Giulietta 1.4/170ks '11. - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Vračar
Post
Re: Alfa 147 čep rezervoara
Malo novih momenata - prvo rešenje je izdržalo pet meseci i opet je krenulo da zeza. Pritisak na osovinu je konstantan i telo brave ka onom pravogaunom otvoru je popustilo. Druga ideja je bila da se popuni i taj otvor da bi pružio dobar oslonac. Probao sam sa ovom dvokomponentnom smolom i izdržala je mesec dana, iako je bukvalno bila tvrda kao kamen. Ponovo se javio mali luft, dovoljan da čep krene da zeza.
Danas sam sve to lepo rasturio, ubacio parče čelika u otvor, zalio sve lepkom više puta, oblikovao da ne smeta kada se okreće i evo kako to izgleda:
Koliko će ovo potrajati - videće se...
Danas sam sve to lepo rasturio, ubacio parče čelika u otvor, zalio sve lepkom više puta, oblikovao da ne smeta kada se okreće i evo kako to izgleda:
Koliko će ovo potrajati - videće se...
- Simone
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo 147 1,9 MJET 140 hp
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Alfa 147 čep rezervoara
Pozdrav svima, nedavno sam postao vlasnik 147 1,9 16v jtd 140Hp, i imao sam isti problem sa čepom rezervoara. Pošto sam iz Novog Sada otišao sam u ulicu Temerinsku kod starog ključara -SIČ, koji je skinuo cilindar. Gore pomenuti pipak je bio iskrivljen i on ga jepolako ispravio. Prilikom ispravljanja je došlo do pojave malog naprsnuća u korenu pipka, ali ključ trenutno funkcioniše i tako smo ga montirali. Cena popravke - častio majstora za piće
Rešenje jeste trenutno ali ako dođe do pucanja cilindra kupujem novi i menjam kod istog majstora, cena cilindra je oko 1000 din, uparivanje sa ključem nebi trebalo da pređe 1000 din.
Nadam se da sam nekima pomogao sa rešenjem koje sam ja primenuo.
Rešenje jeste trenutno ali ako dođe do pucanja cilindra kupujem novi i menjam kod istog majstora, cena cilindra je oko 1000 din, uparivanje sa ključem nebi trebalo da pređe 1000 din.
Nadam se da sam nekima pomogao sa rešenjem koje sam ja primenuo.
- Miskoni
- Garaža: 147 1.6TS 120ks Distinctive '03.
Giulietta 1.4/170ks '11. - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Vračar
- moonlight
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: srbija
Post
Re: Alfa 147 čep rezervoara
pozdrav svima, imam isti problem i naravno polomio taj mali pipak pa se cisto pitam, da li ako kupim novi cep i zamenim one metalne plekcice i barvici koji ustvari oblikuju kljuctj pasuju za moj kljuc da li ce to proraditi da se ne bih cimao sa toliko lepljenja , letovanja i cega jos ?
ps: bice i moja alfa uskoro u virusu samo da je malo sreim sramota me je da je sada ovakvu pokazem
ps: bice i moja alfa uskoro u virusu samo da je malo sreim sramota me je da je sada ovakvu pokazem
- Miskoni
- Garaža: 147 1.6TS 120ks Distinctive '03.
Giulietta 1.4/170ks '11. - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Vračar
Post
Re: Alfa 147 čep rezervoara
Da, možeš da prepakuješ pločice iz tvog cilindra u drugi, pod uslovom da je cilindar isti. Ako kupuješ polovan čep (kao što ćeš verovatno), obavezno proveri u kakvom stanju je cilindar. Možeš na licu mesta da rasklopiš sve, od alata ti treba neki manji ravan šrafcigerčić ili nožić da bi izvukao onaj žičani osigurač (imaš u prvom postu sliku). Ako kupuješ nov čep sa ključem, to nije isti cilindar i nećeš moći ništa da uradiš (neka me neko ispravi ako grešim).
- sinke
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9JTDm 8v
- Lokacija: Zemun-Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Alfa 147 čep rezervoara
Isto se i meni desilo. Kljuc okreće, ali ne zaključava poklopac. Odneo sam poklopac kod ključara, i lepo mi je pokazao da se onaj pipak na kraju iskrivio. Kaže, ako počnem da ispravljam pućiće. Imao je kod sebe drugi cilinar i samo prepakovao plocice sa mog starog kako bi original ključ mogao da radi svoj posao.
Objasnio mi je kako da treba da se rukuje sa tim čepom, posto je taj pipak na cilindru osetljiv. Kad se odključava ne treba sa ključem da se okrene ceo čep vec samo koliko je dovoljno da se mehanizam odbravi pa onda uhvatiti za one ručkice na čepu i sa njima odvrnuti ceo čep. Isto tako je i pri zavrtanju. Prvo se uhvati za ručkice na čepu i zakrene se koliko treba, pa se onda okrene ključ da se zabravi.
Objasnio mi je kako da treba da se rukuje sa tim čepom, posto je taj pipak na cilindru osetljiv. Kad se odključava ne treba sa ključem da se okrene ceo čep vec samo koliko je dovoljno da se mehanizam odbravi pa onda uhvatiti za one ručkice na čepu i sa njima odvrnuti ceo čep. Isto tako je i pri zavrtanju. Prvo se uhvati za ručkice na čepu i zakrene se koliko treba, pa se onda okrene ključ da se zabravi.
Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”