Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Mazda and Fiat Sign Agreement for New Alfa Romeo Roadster
Further to the joint announcement of May 23, 2012, Mazda Motor Corporation (Mazda) and Fiat Group Automobiles S.p.A. (Fiat) announced today the signing of the Final Agreement which will see Mazda produce an open-top two-seater sports car for Fiat’s Alfa Romeo brand at its Hiroshima, Japan, plant starting from 2015.
The new Alfa Romeo roadster will be developed for the global market, and will be based on the architecture of the next generation Mazda MX-5. The agreement foresees for both Mazda and Fiat to develop two differentiated, distinctly styled, iconic and brand-specific roadsters featuring rear-wheel drive. The Mazda and Alfa Romeo variants will each be powered by specific proprietary engines unique to each brand.
Through this contractual agreement, Mazda aims to enhance development and production efficiency and revitalize enthusiasm for open-top two-seater sports cars around the world. For Fiat, this collaboration will permit the company to deliver a modern interpretation of the classic Alfa Romeo roadster utilizing the latest technical solutions, helping Alfa Romeo to achieve its stated goals by 2016.
Turin/Hiroshima, January 18, 2013
Further to the joint announcement of May 23, 2012, Mazda Motor Corporation (Mazda) and Fiat Group Automobiles S.p.A. (Fiat) announced today the signing of the Final Agreement which will see Mazda produce an open-top two-seater sports car for Fiat’s Alfa Romeo brand at its Hiroshima, Japan, plant starting from 2015.
The new Alfa Romeo roadster will be developed for the global market, and will be based on the architecture of the next generation Mazda MX-5. The agreement foresees for both Mazda and Fiat to develop two differentiated, distinctly styled, iconic and brand-specific roadsters featuring rear-wheel drive. The Mazda and Alfa Romeo variants will each be powered by specific proprietary engines unique to each brand.
Through this contractual agreement, Mazda aims to enhance development and production efficiency and revitalize enthusiasm for open-top two-seater sports cars around the world. For Fiat, this collaboration will permit the company to deliver a modern interpretation of the classic Alfa Romeo roadster utilizing the latest technical solutions, helping Alfa Romeo to achieve its stated goals by 2016.
Turin/Hiroshima, January 18, 2013
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Za mene je ovo baš odlična vest, ne samo zbog toga što bi roadster sa italijanskim dizajnom i mehanikom i japanskom tehnologijom proizvodnje i kvalitetom proizvoda bio odličan automobil, nego i zato što je to prilika da Fiat snimi Mazdinu kulturu u pogledu isterivanja kvaliteta proizvoda, što je jedna od stvari koja je u Fiatu (i Alfi) najlabavija.
Biće zanimljivo videti i prodajne rezultate te Alfe/Mazde, tj. koji će brend uspeti da bude popularniji.
Po meni je uopšte uzev Mazda mnogo bolji reper za ugled za Alfa Romeo od BMW-a ili Audia, zapravo kada bi Alfa uspela da istera kvalitet proizvoda Mazde, po ceni jedne Mazde imala bi mnogo više uspeha na tržištu nego što uporno juri BMW-ov ili Audijev kvalitet i cenu, što nikako ne postizava.
Biće zanimljivo videti i prodajne rezultate te Alfe/Mazde, tj. koji će brend uspeti da bude popularniji.
Po meni je uopšte uzev Mazda mnogo bolji reper za ugled za Alfa Romeo od BMW-a ili Audia, zapravo kada bi Alfa uspela da istera kvalitet proizvoda Mazde, po ceni jedne Mazde imala bi mnogo više uspeha na tržištu nego što uporno juri BMW-ov ili Audijev kvalitet i cenu, što nikako ne postizava.
- sasa bg
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo Mito 1.4 TBi
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Globalizacija je sveprisutna. Kako sam shvatio, samo je osnovna konstrukcija vozila zajednička, tako da će se razlikovati, koliko je to za utehu.
Alfa je zaustavila Roadster priču 1993. godine, a Mazda je nastavlja uspešno do danas. Biće interesantno, u svakom slučaju.
Alfa je zaustavila Roadster priču 1993. godine, a Mazda je nastavlja uspešno do danas. Biće interesantno, u svakom slučaju.
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Nemam nista protiv ako finalni proizvod bude dobar. Pa bolje Mazda nego Opel.
Meni je Mazda uvek imala simpaticnu pricu. Pa i sad, Mazda 3, 6...mogao bih da se zamislim u njima. Da sam normalan.
Meni je Mazda uvek imala simpaticnu pricu. Pa i sad, Mazda 3, 6...mogao bih da se zamislim u njima. Da sam normalan.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- Veloce
- Saradnik Uprave
- Contact:
- Garaža: ex Alfa Romeo GTV 2.0ts
ex Alfa Romeo GT 2.0jts
ex Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex Alfa Romeo GT 1.9jtdm
ex Alfa Romeo Mito 1.4tb
ex Alfa Romeo Giulietta QV
-Megane 3 RS CUP - Lokacija: Lazarevac
- byMaX
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo Giulia QV 510bhp AT8 2018
Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm3 Sport 2011
Volvo S80 2006
Mini Cooper D 2016 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
nazalost ili ne, mazda sad deli platforme sa Fordom, tako da...
Turismo Internacionale
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Japanci imaju vrlo specifičan način višeslojnog destilovanja informacija i njihove obrade, kada je u pitanju isterivanje kvaliteta proizvoda, u tom procesu učestvuju bukvalno svi vezani za projektovanje proizvoda i organizaciju proizvodnje istog. To ima za rezultat automobile kod kojih su zaista svi sklopovi optimalno uklopljeni da savršeno sarađuju i nemaju puno slabih tačaka. Taj proces takođe traje gotovo sve vreme proizvodnje, tako da se stvari konstantno unapređuju i usavršavaju.
Bilo bi lepo kada bi Fiat uspeo da prodre bar malo u tu filozofiju, to bi im bilo jako korisno, mnogo korisnije od samog deljenja platformi sa Mazdom. Jesu Fordove platforme odlične, ali ni Fiatove ne zaostaju, zaostaje pristup proizvodnji i tradicionalno ošljarenje i površno shvatanje kvaliteta.
Bilo bi lepo kada bi Fiat uspeo da prodre bar malo u tu filozofiju, to bi im bilo jako korisno, mnogo korisnije od samog deljenja platformi sa Mazdom. Jesu Fordove platforme odlične, ali ni Fiatove ne zaostaju, zaostaje pristup proizvodnji i tradicionalno ošljarenje i površno shvatanje kvaliteta.
- necromancer
- Garaža: Alfa romeo 156 2.0
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Ne bih se složio da mazda ima nesto preterano kvalitetnu proizvodnu liniju, u pitanju je jedan prosek koji većina proizvodjaca ima, ništa iznad toga, i itekako su imali propuste na prethodnim generacijama 3, 6. Pogotovo prva 6 (ovaj novi dizajn ne 626) koja je užas limarijski jer je robot masio spojeve kad je nanosio zastitu. Primetio sam na nekim cx7 koroziju kod zadnje grede na autu starom par god, itd...
Zastita i farbanje je slabijeg kvaliteta nego u evropi. Ovo pričam sa moje tačke gledišta jer smo farbali x broj mazdi za ovlašćeni servis.
Po nekom mom mišljenju mazda nikad nije u potpunosti imala taj japanski kvalitet kao toyota ili honda, ali to nikako ne znači da je zato lošija, mazda je super auto i sa ovim novim dizajnom ima pun pogodak.
Zastita i farbanje je slabijeg kvaliteta nego u evropi. Ovo pričam sa moje tačke gledišta jer smo farbali x broj mazdi za ovlašćeni servis.
Po nekom mom mišljenju mazda nikad nije u potpunosti imala taj japanski kvalitet kao toyota ili honda, ali to nikako ne znači da je zato lošija, mazda je super auto i sa ovim novim dizajnom ima pun pogodak.
- byMaX
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo Giulia QV 510bhp AT8 2018
Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm3 Sport 2011
Volvo S80 2006
Mini Cooper D 2016 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Alfa je sva u planovima koji se odlažu i odlažu do besvesti. Ajde da vidimo makar taj 4C ove i Giuliu sledeće godine, lako ćemo za roadstera...
Uostalom, zar 4C nije roadster. Kažu da će 1000 komada biti napravljeno sa krovom, 1000 u "spider" varijanti. Nažalost, samo 2000 godišnje, tako da ćemo je teško videti ove godine u Srbiji. Moraću one planove za polovnu 4C da pomerim tamo na 2016. godinu
Uostalom, zar 4C nije roadster. Kažu da će 1000 komada biti napravljeno sa krovom, 1000 u "spider" varijanti. Nažalost, samo 2000 godišnje, tako da ćemo je teško videti ove godine u Srbiji. Moraću one planove za polovnu 4C da pomerim tamo na 2016. godinu
Turismo Internacionale
- alfaholic
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05. - Lokacija: Pancevo
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Ako uopšte prodaju toliko, pa Giulietta nije prodata u toliko primeraka...
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
ovde će prvo da se pojavi (posle Italije naravno). Biće full oprema samo bez roaminga.byMaX napisao: Nažalost, samo 2000 godišnje, tako da ćemo je teško videti ove godine u Srbiji.
- byMaX
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo Giulia QV 510bhp AT8 2018
Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm3 Sport 2011
Volvo S80 2006
Mini Cooper D 2016 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Meni treba sa roamingom. To i jeste poenta, da se vozim kroz italiju, pa uz azurnu obalu, do Alikantea, npr. I po EU. Nisam od onih koji se sastaju po mračnim ulicama i drag rejsuju ili driftuju. A još manje jedan od onih koji se parkiraju ispred najnadrkanijeg kafića, izvade MacBook Air, iPad 4 i Note 2 na sto i naruče produženi espreso i kiselu
Turismo Internacionale
- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
-
Ka
- Drug Član
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Ali bez diodastarac vujadin napisao:Ne bih se bunio
- Kolera
- Garaža: Nista jos, valjda ce biti Giulietta
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pancevo
Post
Generalno mazda nije bas vrh sto se tice kvaliteta.
Platformu ce zajdeno da razviju nema vise tu mnogo od forda za to su se i udružili. Jedino mozemo da se nadamo da ce mazda sa fijatom da opet pokrene proizvodnju rotacionih motora i onda ti motori da stignu u alfu... ali od toga nema nista
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Mazda nema neki veliki kvalitet, samo pogledaj rx7 i rx8. Ti autombili su fenomenlni u smislu voznih karakteristika, ali kad je rec o odrzavanju i kvalitetu tu je druga prica. Ljudi su vadili rotacione motore i stavljali neke druge zato sto je jako zahtevan motor jer ima mnogo da se radi oko njega.DejanGT napisao:Japanci imaju vrlo specifičan način višeslojnog destilovanja informacija i njihove obrade, kada je u pitanju isterivanje kvaliteta proizvoda, u tom procesu učestvuju bukvalno svi vezani za projektovanje proizvoda i organizaciju proizvodnje istog. To ima za rezultat automobile kod kojih su zaista svi sklopovi optimalno uklopljeni da savršeno sarađuju i nemaju puno slabih tačaka. Taj proces takođe traje gotovo sve vreme proizvodnje, tako da se stvari konstantno unapređuju i usavršavaju.
Bilo bi lepo kada bi Fiat uspeo da prodre bar malo u tu filozofiju, to bi im bilo jako korisno, mnogo korisnije od samog deljenja platformi sa Mazdom. Jesu Fordove platforme odlične, ali ni Fiatove ne zaostaju, zaostaje pristup proizvodnji i tradicionalno ošljarenje i površno shvatanje kvaliteta.
Generalno mazda nije bas vrh sto se tice kvaliteta.
Platformu ce zajdeno da razviju nema vise tu mnogo od forda za to su se i udružili. Jedino mozemo da se nadamo da ce mazda sa fijatom da opet pokrene proizvodnju rotacionih motora i onda ti motori da stignu u alfu... ali od toga nema nista
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Zanimljivo... tvrdiš da su im motori bili loši i da su ih ljudi menjali i stavljali druge, a onda ti ostaje da se nadaš da će fiat preuzeti mazdine motore... ali se bojiš da od toga nema ništa...
Mazda je uvek u vrhu top lista na kojima vlasnici iskazuju zadovoljstvo pouzdanošću svog automobila, a Alfa je uvek na dnu tih istih lista. Na to sam mislio kada sam se pozvao na Mazdin kvalitet.
Danas više niko ne očekuje da mu auto traje 20 godina, pa se automobili namerno više i ne prave da traju 20 godina, potpuno je isti trend i sa kućnim aparatima, zabavnom elektronikom, garderobom, građevinskim materijalima. Život se ubrzao, ljudi hoće da menjaju stvari, niko više ne želi da 20 godina gleda isti auto ispred kuće... Alfin problem je što znak izbledi posle 2 godine, ručke na vratima u enterijeru se ogule posle 3 godine, trap se rastrese na 50.000 km, kvačilo često ne dobaci ni do očekivanih 100.000, neki kaiš može da pukne svaki čas... A s Mazdom vlasnici nemaju pojma ni gde im je servis, nemaju pojma ni da se ulje sipa u motor, prema autu se često odnose potpuno nehajno a on ide, i ide, i ide, i ide... Da to postigne i Alfa Rumeo ja mu nebi ništa zamerio... Nek to nauče od Mazde i biće dovoljno. O motorima ionako sve sami znaju, o dizajnu takođe.
Mazda je uvek u vrhu top lista na kojima vlasnici iskazuju zadovoljstvo pouzdanošću svog automobila, a Alfa je uvek na dnu tih istih lista. Na to sam mislio kada sam se pozvao na Mazdin kvalitet.
Danas više niko ne očekuje da mu auto traje 20 godina, pa se automobili namerno više i ne prave da traju 20 godina, potpuno je isti trend i sa kućnim aparatima, zabavnom elektronikom, garderobom, građevinskim materijalima. Život se ubrzao, ljudi hoće da menjaju stvari, niko više ne želi da 20 godina gleda isti auto ispred kuće... Alfin problem je što znak izbledi posle 2 godine, ručke na vratima u enterijeru se ogule posle 3 godine, trap se rastrese na 50.000 km, kvačilo često ne dobaci ni do očekivanih 100.000, neki kaiš može da pukne svaki čas... A s Mazdom vlasnici nemaju pojma ni gde im je servis, nemaju pojma ni da se ulje sipa u motor, prema autu se često odnose potpuno nehajno a on ide, i ide, i ide, i ide... Da to postigne i Alfa Rumeo ja mu nebi ništa zamerio... Nek to nauče od Mazde i biće dovoljno. O motorima ionako sve sami znaju, o dizajnu takođe.
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Bezveze se spominju Rx Mazde, jer je u pitanju nešto baš specifično. Ako bi neko treba da razume ovu liniju Mazdinih mašina, to bi morao pravi ljubitelj automobila i Alfista pre svega. Ljudi imaju jedan model kome se pouzdanost gleda kroz prste, a kod nas je to bar svaki drugi. Budimo realni.
Da svi kupujemo kola samo da imaju 4 točka i idu, sva kola bi izgledala kao VW i Toyote. Hvala bogu nije tako.
Tapatalk HD
Da svi kupujemo kola samo da imaju 4 točka i idu, sva kola bi izgledala kao VW i Toyote. Hvala bogu nije tako.
Tapatalk HD
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Bitno je da je Miata ultra pouzdan auto i platforma joj je sjajna.
Acqua-Olio-Benzina
- Kolera
- Garaža: Nista jos, valjda ce biti Giulietta
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Nisam ja reko da us im motori bili losi, vecu su zahtevni i nepouzdani jer su to ipak rotacioni motori, koje mazda vise ne proizvodi. A drugo svi se nadamo da ce mazda ponovo pokrenuti proizvodnju tih motora, ako nista drugo makar sa fijatom. Upravi si za kvalitet mazda generalno kvalitetnija od alfe ali ipak nije na nivou honde ili tojote. Usvakom slucaju obe strane mogu mnogo da nauce i da alfa postigne kvalitet mazde.DejanGT napisao:Zanimljivo... tvrdiš da su im motori bili loši i da su ih ljudi menjali i stavljali druge, a onda ti ostaje da se nadaš da će fiat preuzeti mazdine motore... ali se bojiš da od toga nema ništa...
Mazda je uvek u vrhu top lista na kojima vlasnici iskazuju zadovoljstvo pouzdanošću svog automobila, a Alfa je uvek na dnu tih istih lista. Na to sam mislio kada sam se pozvao na Mazdin kvalitet.
Danas više niko ne očekuje da mu auto traje 20 godina, pa se automobili namerno više i ne prave da traju 20 godina, potpuno je isti trend i sa kućnim aparatima, zabavnom elektronikom, garderobom, građevinskim materijalima. Život se ubrzao, ljudi hoće da menjaju stvari, niko više ne želi da 20 godina gleda isti auto ispred kuće... Alfin problem je što znak izbledi posle 2 godine, ručke na vratima u enterijeru se ogule posle 3 godine, trap se rastrese na 50.000 km, kvačilo često ne dobaci ni do očekivanih 100.000, neki kaiš može da pukne svaki čas... A s Mazdom vlasnici nemaju pojma ni gde im je servis, nemaju pojma ni da se ulje sipa u motor, prema autu se često odnose potpuno nehajno a on ide, i ide, i ide, i ide... Da to postigne i Alfa Rumeo ja mu nebi ništa zamerio... Nek to nauče od Mazde i biće dovoljno. O motorima ionako sve sami znaju, o dizajnu takođe.
- Zillgian
- Garaža: '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD - Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Moguce je da se varam, ali je Vankel daleko ispred svog vremena, cak i danas, a kamoli kad se tek pojavio prije 50 godina. Cini mi se da prosto ne postoje dovoljno izdrzljivi (a dovoljno jeftini) materijali koji bi se mogli koristiti za proizvodnju rotacionog motora, koji je sam po sebi, barem po nekom mom skromnom misljenju, strava stvar (znam da se koristi u avio industriji, ili se barem koristio).
Ako neko ima drugacije misljenje, bio bih mu zahvalan da me uputi u materiju, posto priznajem da nisam u potpunosti upucen u istu.
P.S.: Jos ako naprave roadster da nema "papirno" vjesanje kao 156/147, izgura barem jedno 300 000 bez generalke, i da podrzava ugradnju plinchuge, gdje ces bolje
Ako neko ima drugacije misljenje, bio bih mu zahvalan da me uputi u materiju, posto priznajem da nisam u potpunosti upucen u istu.
P.S.: Jos ako naprave roadster da nema "papirno" vjesanje kao 156/147, izgura barem jedno 300 000 bez generalke, i da podrzava ugradnju plinchuge, gdje ces bolje
- alfaholic
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05. - Lokacija: Pancevo
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Čudno je kako Fiat od 1988. godine ima problem sa trapovima, znači evo skoro 25 godina kako ne umeju da naprave vešanje koje se neće rasturiti posle dvadesetak hiljada kilometara, da ne pominjem škripanje novih trapova na 147 i 156, to je astronomska glupost...
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa + Mazda = Istina (Najnovije vesti)
Svi ti problemi sa kvalitetom su samo posledica štednje u proizvodnji. Znajući da njihovi automobili ne uspevaju da dosegnu maloprpdajne cene konkurencije oni su prinuđeni da razliku u ceni i profit naprave jeftinijim komponentama. Kad na to dodaš italijanski radnički nehajni mentalitet dobije se ta samoubilačka kombinacija... kratkoročna korist i dugoročna šteta... Negativna spirala koja može da se završi samo u ambisu... A kad sami požele da tu spiralu preokrenu, kao sa 159 npr. naprave auto koji je kvalitetan ali preskup za njihovu uobičajenu publiku i - opet ćorak.