Da li ovo vredi?
- alfaskorpion
- Garaža: AUDI A4 B8
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Da li ovo vredi?
Baš tako remap kažu oko 8ks (mada sam siguran da sem pomerenog limitera tu povećanja snage nema) , što se usisa tiče sem izbacivanja prigušivača na usisu nema nikakvih i to je mizerna (naravno da nije neka nenormalno skupa investicija za dobitak od 10ks )dorada , spuh takodje nije interesantan (pogotovo na euro2 motoru sa jednim katom) .
busso trsi Sline
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Da li ovo vredi?
Na 1.9 JTD usisu sam radio:
a) aftermarket filter (BMC-CDA 85-150)
b) izbacivanje leptira (čija je uloga samo pri gašenju motora),
c) zamena originalnog usisnog otvora većim bez "stepenaste" promene prečnika,
d) zatvaranje EGR,
e) zamena originalne cevi MAFa od Ø70mm većom od Ø80mm - uložak ostaje isti (uz promenu kalibracione mape),
f) stavljanje glatke cevi između MAF i usisa u kompresor,
g) stavljanje prednjeg interkulera,
h) obrtanje izlaza iz kompresora prema ulazu u prednji interkuler i
i) izbacivanje oil catcha van usisa...
O nekim stvarima sam pisao i ovde, a o nekim samo na AO forumu.
Nemam nikakva sopstvena iskustva sa TS/JTS, ali znam da su ljudi (AO forum) ugrađivali alternativne usisne grane (jedan me kontaktirao da mu to računam u ANSYSu...), stavljali čak grane sa throtle bodyjem za svaki cilindar posebno, menjali MAF cev, stavljali BMC-CDA ili samo izbacivali rezonator iz postojećeg filter sistema...
Ako se uradi sve od a)-i) dobiće se više performansi nego stavljanjem "olakšane" remenice, što verovatno važi i u slučaju TS/JTS, gde je spisak opcija kraći i gde je svaka opcija tzv. "suva drenovina"...
Izduv je kod turbo (benzin ili dizel) prilično jasna stvar - što protočnije to bolje (ali dobici nisu nešto posebno), a kod atmo motora je nauka/struka kojom nisam spreman da se bavim (samo backpressure je posebna komplikacija...).
a) aftermarket filter (BMC-CDA 85-150)
b) izbacivanje leptira (čija je uloga samo pri gašenju motora),
c) zamena originalnog usisnog otvora većim bez "stepenaste" promene prečnika,
d) zatvaranje EGR,
e) zamena originalne cevi MAFa od Ø70mm većom od Ø80mm - uložak ostaje isti (uz promenu kalibracione mape),
f) stavljanje glatke cevi između MAF i usisa u kompresor,
g) stavljanje prednjeg interkulera,
h) obrtanje izlaza iz kompresora prema ulazu u prednji interkuler i
i) izbacivanje oil catcha van usisa...
O nekim stvarima sam pisao i ovde, a o nekim samo na AO forumu.
Nemam nikakva sopstvena iskustva sa TS/JTS, ali znam da su ljudi (AO forum) ugrađivali alternativne usisne grane (jedan me kontaktirao da mu to računam u ANSYSu...), stavljali čak grane sa throtle bodyjem za svaki cilindar posebno, menjali MAF cev, stavljali BMC-CDA ili samo izbacivali rezonator iz postojećeg filter sistema...
Ako se uradi sve od a)-i) dobiće se više performansi nego stavljanjem "olakšane" remenice, što verovatno važi i u slučaju TS/JTS, gde je spisak opcija kraći i gde je svaka opcija tzv. "suva drenovina"...
Izduv je kod turbo (benzin ili dizel) prilično jasna stvar - što protočnije to bolje (ali dobici nisu nešto posebno), a kod atmo motora je nauka/struka kojom nisam spreman da se bavim (samo backpressure je posebna komplikacija...).
Alfa je stil... ostalo je status...
- Santino
- potenziato
- Garaža: 155 scary fast
- Lokacija: BG-Zvezdara
Post
Re: Da li ovo vredi?
Respektujem tvoj tjuning jtd-a ali on nije tema ove poslednje price o remenici i dobitcima...
Sama usisna grana pa i izduvna na 16v, nisu lose dizajnirane, sigurno je da uvek moze bolje ali ne toliko da bi bila tema...
Sama usisna grana pa i izduvna na 16v, nisu lose dizajnirane, sigurno je da uvek moze bolje ali ne toliko da bi bila tema...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Da li ovo vredi?
JTD nije tema, ali je princip "olakšavanja" rotacionih delova univerzalan, tj. ima efekta čak i kod dizela . Tehnički principi nisu rezervisani samo za neku klasu motora.
Ali to nije glavni razlog što sam se javio - na pitanja/dileme nisu dati odgovori/razjašnjenja, iznete su i neke stvari koje ne stoje, a i postavljeno mi je pitanje o usisu TS.
Inače, nisam bez razloga proširio temu - samo sam hteo da naglasim veće mogućnosti tuninga usisa kod dizela u odnosu na TS/JTS...
Ali to nije glavni razlog što sam se javio - na pitanja/dileme nisu dati odgovori/razjašnjenja, iznete su i neke stvari koje ne stoje, a i postavljeno mi je pitanje o usisu TS.
Inače, nisam bez razloga proširio temu - samo sam hteo da naglasim veće mogućnosti tuninga usisa kod dizela u odnosu na TS/JTS...
Alfa je stil... ostalo je status...
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Da li ovo vredi?
slazem se da remap bez ozbiljnijeg goriva nema neku svrhu kod atmo motora
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- losdokosti
- Garaža: 166 2.4 jtd-m ; ex164 2.0 v6 turbo super
- Lokacija: sabac
- Lokacija: sabac - monfalcone
Post
Re: Da li ovo vredi?
ako va auto ima "gumenu remenicu" moj savet je da je ne dirate osim ako bas imate zelju da menjate vodenu pumpu alternator ili sta vec u zavisnosti od konstrukcije motora i polozaja agregata, pogotovu kod dizel motora zbog povecanih vibracija (ja volim da kazem nepravilnog rada dizel motora) u odnosu na benzinske motore. sve ovo je iz licnog iskustva na mom starom 2.5td wm crkla remenica odradio drugu kod strugara u orginalu za 15 dana mi razbilo vodenu pumpu i lezaje alternatora zatim nalio staru remenicu gumom i vozio bez problema. za ljubav 7-10 konja ma hajte molim vas vecina i ne oseti tu razliku
-
ki
- Drug Član
Post
Naravno, ukoliko pricamo o nekom ekstremnom modifikovanju, onda ok. Kod asmaticara je pak totalno drugacija koncepcija (ogranicena nedostatkom vazduha) i svaki delic mase moze uticati na krivu snage..
Re: Da li ovo vredi?
Ne znam zasto bi se bilo sta olaksavao od rotacionih delova kod turbo dizela koji samo cipovanjem ide na 400Nm?dusanGT napisao:JTD nije tema, ali je princip "olakšavanja" rotacionih delova univerzalan, tj. ima efekta čak i kod dizela . Tehnički principi nisu rezervisani samo za neku klasu motora..
Naravno, ukoliko pricamo o nekom ekstremnom modifikovanju, onda ok. Kod asmaticara je pak totalno drugacija koncepcija (ogranicena nedostatkom vazduha) i svaki delic mase moze uticati na krivu snage..
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Zamena teškog dvodelnog plivajućeg zamajca, lakim jednodelnim je nešto što nikad ne bih radio (a volim da budžim dokle god može), ali mnogi to rade to na svom JTD ili TD... Slična priča je i sa ultralakim felnama, Q2 diferencijalom, stavljanjem kevlarom ojačane lamele ili "trkačkog" seta kvačila, itd...
Sve je pitanje znanja, para, vremena i cilja.
U tom smislu stav mi je - ma nek' tuniraju ljudi, ne marim, a reagujem, čak i kad stvar ne bi ni trebalo da me se tiče, samo ako neko daje netačna ili neprecizna objašnjenja (profesionalna deformacija).
Re: Da li ovo vredi?
Neko nešto rangira kao ekstremni tuning (koji nije za 24/7), a neko kao skoro normalnu stvar...kilson napisao: Ne znam zasto bi se bilo sta olaksavao od rotacionih delova kod turbo dizela koji samo cipovanjem ide na 400Nm?
Naravno, ukoliko pricamo o nekom ekstremnom modifikovanju, onda ok.
Zamena teškog dvodelnog plivajućeg zamajca, lakim jednodelnim je nešto što nikad ne bih radio (a volim da budžim dokle god može), ali mnogi to rade to na svom JTD ili TD... Slična priča je i sa ultralakim felnama, Q2 diferencijalom, stavljanjem kevlarom ojačane lamele ili "trkačkog" seta kvačila, itd...
Sve je pitanje znanja, para, vremena i cilja.
U tom smislu stav mi je - ma nek' tuniraju ljudi, ne marim, a reagujem, čak i kad stvar ne bi ni trebalo da me se tiče, samo ako neko daje netačna ili neprecizna objašnjenja (profesionalna deformacija).
Alfa je stil... ostalo je status...
- Los
- Garaža: Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer
- Lokacija: Sremska Mitrovica
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Da li ovo vredi?
da sam na tvom mestu ne bih to radio. jer ukoliko neki slucajem auto ode u iberturu to je jedino sto moze da spreci vecu havariju.... naravno mislim na turbodizelase.dusanGT napisao:Na 1.9 JTD usisu sam radio:
b) izbacivanje leptira (čija je uloga samo pri gašenju motora),
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Da li ovo vredi?
To je već urađeno...
viewtopic.php?f=29&t=47160
i iberturaža se već desila...
viewtopic.php?f=13&t=47269
viewtopic.php?f=29&t=47160
i iberturaža se već desila...
viewtopic.php?f=13&t=47269
Alfa je stil... ostalo je status...
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: Da li ovo vredi?
Ja sam takodje makao klapnu, ne znam koliko je bilo do zaprljanosti poshto sam usput ochistio sve okolo kad sam je skidao ali je razlika ogromna. Prije skidanja je nakon shaltanja trebala vjechnost da turbo opet zavrti, sad bukvalno odmah po usaltavanju i stiskanju gasa puni...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: Da li ovo vredi?
1.9 JTD 115hp, straight pipe, usis diy chachnut i nachipovan na "neznamkoliko" ali puni 1.4/1.5 i ide mnogo lijepo...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Da li ovo vredi?
Pitao sam jer u garaži vidim neka druga vozila...
Inače, o ovome sam 2009. pisao na AO forumu:
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... moved.html
pa su ljudi počeli da skidaju leptir, a jedan kolega sa tog foruma 2010. počeo da prodaje zamensku cev za usis:
http://www.js-tuning.nl/intake-fmic-p-133.html
Inače, o ovome sam 2009. pisao na AO forumu:
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... moved.html
pa su ljudi počeli da skidaju leptir, a jedan kolega sa tog foruma 2010. počeo da prodaje zamensku cev za usis:
http://www.js-tuning.nl/intake-fmic-p-133.html
Alfa je stil... ostalo je status...