Da li ovo vredi?

Sport, tjuning, uporedni testovi.
alfaskorpion
Garaža: AUDI A4 B8
Lokacija: Smederevo
Lokacija: Smederevo
Postovi: 1593
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 7:53 pm

Re: Da li ovo vredi?

Čet Sep 27, 2012 1:12 pm

Baš tako remap kažu oko 8ks (mada sam siguran da sem pomerenog limitera tu povećanja snage nema) , što se usisa tiče sem izbacivanja prigušivača na usisu nema nikakvih i to je mizerna (naravno da nije neka nenormalno skupa investicija za dobitak od 10ks )dorada , spuh takodje nije interesantan (pogotovo na euro2 motoru sa jednim katom) .
busso trsi Sline
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Da li ovo vredi?

Čet Sep 27, 2012 1:51 pm

Na 1.9 JTD usisu sam radio:
a) aftermarket filter (BMC-CDA 85-150)
b) izbacivanje leptira (čija je uloga samo pri gašenju motora),
c) zamena originalnog usisnog otvora većim bez "stepenaste" promene prečnika,
d) zatvaranje EGR,
e) zamena originalne cevi MAFa od Ø70mm većom od Ø80mm - uložak ostaje isti (uz promenu kalibracione mape),
f) stavljanje glatke cevi između MAF i usisa u kompresor,
g) stavljanje prednjeg interkulera,
h) obrtanje izlaza iz kompresora prema ulazu u prednji interkuler i
i) izbacivanje oil catcha van usisa...
O nekim stvarima sam pisao i ovde, a o nekim samo na AO forumu.

Nemam nikakva sopstvena iskustva sa TS/JTS, ali znam da su ljudi (AO forum) ugrađivali alternativne usisne grane (jedan me kontaktirao da mu to računam u ANSYSu...), stavljali čak grane sa throtle bodyjem za svaki cilindar posebno, menjali MAF cev, stavljali BMC-CDA ili samo izbacivali rezonator iz postojećeg filter sistema...

Ako se uradi sve od a)-i) dobiće se više performansi nego stavljanjem "olakšane" remenice, što verovatno važi i u slučaju TS/JTS, gde je spisak opcija kraći i gde je svaka opcija tzv. "suva drenovina"...

Izduv je kod turbo (benzin ili dizel) prilično jasna stvar - što protočnije to bolje (ali dobici nisu nešto posebno), a kod atmo motora je nauka/struka kojom nisam spreman da se bavim (samo backpressure je posebna komplikacija...).
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Santino
potenziato
potenziato
Garaža: 155 scary fast
Lokacija: BG-Zvezdara
Postovi: 968
Pridružio se: Ned Maj 31, 2009 11:47 am

Re: Da li ovo vredi?

Čet Sep 27, 2012 4:55 pm

Respektujem tvoj tjuning jtd-a ali on nije tema ove poslednje price o remenici i dobitcima...

Sama usisna grana pa i izduvna na 16v, nisu lose dizajnirane, sigurno je da uvek moze bolje ali ne toliko da bi bila tema...
Slika
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Da li ovo vredi?

Čet Sep 27, 2012 6:24 pm

JTD nije tema, ali je princip "olakšavanja" rotacionih delova univerzalan, tj. ima efekta čak i kod dizela ;). Tehnički principi nisu rezervisani samo za neku klasu motora.

Ali to nije glavni razlog što sam se javio - na pitanja/dileme nisu dati odgovori/razjašnjenja, iznete su i neke stvari koje ne stoje, a i postavljeno mi je pitanje o usisu TS.

Inače, nisam bez razloga proširio temu - samo sam hteo da naglasim veće mogućnosti tuninga usisa kod dizela u odnosu na TS/JTS...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Da li ovo vredi?

Čet Sep 27, 2012 7:18 pm

slazem se da remap bez ozbiljnijeg goriva nema neku svrhu kod atmo motora
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
losdokosti
Garaža: 166 2.4 jtd-m ; ex164 2.0 v6 turbo super
Lokacija: sabac
Lokacija: sabac - monfalcone
Postovi: 338
Pridružio se: Ned Jul 17, 2011 5:03 pm

Re: Da li ovo vredi?

Ned Sep 30, 2012 12:10 pm

ako va auto ima "gumenu remenicu" moj savet je da je ne dirate osim ako bas imate zelju da menjate vodenu pumpu alternator ili sta vec u zavisnosti od konstrukcije motora i polozaja agregata, pogotovu kod dizel motora zbog povecanih vibracija (ja volim da kazem nepravilnog rada dizel motora) u odnosu na benzinske motore. sve ovo je iz licnog iskustva na mom starom 2.5td wm crkla remenica odradio drugu kod strugara u orginalu za 15 dana mi razbilo vodenu pumpu i lezaje alternatora zatim nalio staru remenicu gumom i vozio bez problema. za ljubav 7-10 konja ma hajte molim vas vecina i ne oseti tu razliku
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: Da li ovo vredi?

Ned Sep 30, 2012 12:16 pm

dusanGT napisao:JTD nije tema, ali je princip "olakšavanja" rotacionih delova univerzalan, tj. ima efekta čak i kod dizela ;). Tehnički principi nisu rezervisani samo za neku klasu motora..
Ne znam zasto bi se bilo sta olaksavao od rotacionih delova kod turbo dizela koji samo cipovanjem ide na 400Nm? :)

Naravno, ukoliko pricamo o nekom ekstremnom modifikovanju, onda ok. Kod asmaticara je pak totalno drugacija koncepcija (ogranicena nedostatkom vazduha) i svaki delic mase moze uticati na krivu snage..
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Da li ovo vredi?

Ned Sep 30, 2012 9:16 pm

kilson napisao: Ne znam zasto bi se bilo sta olaksavao od rotacionih delova kod turbo dizela koji samo cipovanjem ide na 400Nm? :)
Naravno, ukoliko pricamo o nekom ekstremnom modifikovanju, onda ok.
Neko nešto rangira kao ekstremni tuning (koji nije za 24/7), a neko kao skoro normalnu stvar...
Zamena teškog dvodelnog plivajućeg zamajca, lakim jednodelnim je nešto što nikad ne bih radio (a volim da budžim dokle god može), ali mnogi to rade to na svom JTD ili TD... Slična priča je i sa ultralakim felnama, Q2 diferencijalom, stavljanjem kevlarom ojačane lamele ili "trkačkog" seta kvačila, itd...
Sve je pitanje znanja, para, vremena i cilja.
U tom smislu stav mi je - ma nek' tuniraju ljudi, ne marim, a reagujem, čak i kad stvar ne bi ni trebalo da me se tiče, samo ako neko daje netačna ili neprecizna objašnjenja (profesionalna deformacija).
Alfa je stil... ostalo je status...
Los
Garaža: Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer
Lokacija: Sremska Mitrovica
Lokacija: Sremska Mitrovica
Postovi: 221
Pridružio se: Uto Sep 11, 2012 1:00 pm

Re: Da li ovo vredi?

Pon Okt 01, 2012 1:30 am

dusanGT napisao:Na 1.9 JTD usisu sam radio:

b) izbacivanje leptira (čija je uloga samo pri gašenju motora),
da sam na tvom mestu ne bih to radio. jer ukoliko neki slucajem auto ode u iberturu to je jedino sto moze da spreci vecu havariju.... naravno mislim na turbodizelase.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Da li ovo vredi?

Pon Okt 01, 2012 6:20 am

To je već urađeno...
viewtopic.php?f=29&t=47160

i iberturaža se već desila...
viewtopic.php?f=13&t=47269
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
StefanMih
Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
Lokacija: Podgorica
Postovi: 418
Pridružio se: Uto Avg 10, 2010 8:50 pm

Re: Da li ovo vredi?

Pon Okt 01, 2012 6:52 pm

Ja sam takodje makao klapnu, ne znam koliko je bilo do zaprljanosti poshto sam usput ochistio sve okolo kad sam je skidao ali je razlika ogromna. Prije skidanja je nakon shaltanja trebala vjechnost da turbo opet zavrti, sad bukvalno odmah po usaltavanju i stiskanju gasa puni...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Da li ovo vredi?

Pon Okt 01, 2012 7:22 pm

Na kom motoru?
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
StefanMih
Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
Lokacija: Podgorica
Postovi: 418
Pridružio se: Uto Avg 10, 2010 8:50 pm

Re: Da li ovo vredi?

Uto Okt 02, 2012 3:57 pm

1.9 JTD 115hp, straight pipe, usis diy chachnut i nachipovan na "neznamkoliko" ali puni 1.4/1.5 i ide mnogo lijepo...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Da li ovo vredi?

Uto Okt 02, 2012 4:26 pm

Pitao sam jer u garaži vidim neka druga vozila...

Inače, o ovome sam 2009. pisao na AO forumu:

http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... moved.html

pa su ljudi počeli da skidaju leptir, a jedan kolega sa tog foruma 2010. počeo da prodaje zamensku cev za usis:

http://www.js-tuning.nl/intake-fmic-p-133.html
Alfa je stil... ostalo je status...

Povratak na “Squadra Corse”