Lancia Delta S4 Group S Rally Car

JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Lancia Delta S4 Group S Rally Car

Uto Jul 28, 2009 10:22 pm

Mislim da ova verzija zasluzuje poseban topic...

Group S... Posle propasti Grupe B i tragicnih pogibija 2 vozaca Lancia je mislila da ce se ti automobili vratiti...? Ludilo...

Inace...

Ultimativna revizija Delte je nastupila 1986 god kao tehnicka studija Fiatovog ECV odeljenja. U Bolonji za vreme Memorijal Bettega vikenda Lancia je na ociglednu zapanjenost celog auto sveta predstavila Deltu S4 Gruop S.

Napravljenu potpuno od Karbonskih Vlakana, od poda, preko tockova do krova i dizajnirana od istog tvorca prethodnih lancinih pobednika Claudia Lombardija izazvala je sok ne samo materijalima upotrebljenih u konstrukciji vec i pogonskim agregatom koji je na prvi pogled izgledao nemogucim...

Naime pored sasije koja se sastojala od monokoka od karbonskih vlakana sa Kevlarom koji su oblikovali sacoliku strukturu dodajuci neverovatnu cvrstinu i lakocu u odnosu na prethodni S4 model. Cak su i felne i kardani bili izradjeni od istog materijala... Ivice tockova su ojacane tajnom smolom... cela 8x16 felna za sljunak je bila teska 6kg. U poredjenu sa prethodnim modelom ceo auto je bio laksi za 20%. ali na kraju ogranicen na 930kg koliko su propisi nalagali.

Motor je posebna stvar. cela glava je bila redizajnirana. 16v u Triflux rasporedu napajali su ova Twin Turbo redni 4-cilindras... da twin turbo... na rednih 4 cil.
Kod normalnog motora usisni ventili su na jednoj strani, izduvni na drugoj... logicno... Kod Triflux glave ventili idu u X raporedu 1 usisni i 1 izduvni sa svake strane. ovo je doprinelo da se motor moze napajati vazduhom iz sredine glave a imati izduvne grane sa obe strane motora, tako je twin turbo setup bio moguc bez mesanja gasova kompresora i komplikovanih ventila za premoscavanje protoka sa prethodnog modela.

Ovakvo resenje glave je omogucilo inzenjerima da prema potrebi konfigurisu motor kao pravi twin turbo sa 2 odvojene turbine i 2 intercoolera ili kao kaskadni sistem sa 1 manjom i jednom vecom turbinom koji bi eliminisale turbo rupu i odrzale pritisak svih 8000 rpm-a...

Snaga je porasla na 600ks i 15mKg torqua vishe...

...

Sta reci... ludilo...od Carbon fibera...


Slika

Slika

Slika


Technical specification

Engine Centrally mounted, longitudinal with 4 cyl inline. 1795CC. Bore x stroke, 88.5mm x 71.5mm Triflux' double reverse flow cylinder head with 4 valves/cylinder and twin overhead camshafts. Compression ratio, 7.5:1. 600bhp @ 8000rpm.. 55mKg@5000rpm. Twin KKK (K26 type) turbochargers with individual intercoolers. Weber/Magnetti Marelli injection/ignition with electronically controlled turbocharging level. Dry sump lubrication with pressure and extraction pumps and air/oil radiators.

Transmission Four-wheel drive. Epicyclic train torque converter with viscous coupling and ZF differentials rear. Carbon fibre/Kevlar drive shafts. Provision for locking the central torque distribution (30/70, front/ rear). Twin-plate clutch with metal-ceramic friction gaskets. Five speed gearbox longitudinally mounted at rear.

Bodywork Load-bearing structure made of carbon fibre honeycomb with steel tube screen front structure. Bodywork mostly made of carbon and Kevlar resins, impregnated with epoxy resins.

Suspension Independent struts, coil springs and anti rolls front and rear. Co-axial Bilstein dampers at front, double acting Bilstein dampers at rear.

Brakes Front: Ventilated discs with twin-calipers and two 300mm diameter Brembo cylinders. Rear: Ventillated discs with single calipers and four 300mm diameter Brembo cylinders. Brakes operated through twin hydraulic pumps in parallel with manual balance adjustment.

Steering TRW rack and pinion with power assistance.

Wheels Composite material, Speedline 9ins x l6ins rims at front with light alloy 11 ins x 16ins at rear. Pirelli tyres 230/660-16 (front) and 290/660-16 (rear)

Dimensions
Wheelbase 2440mm
Track F/R 1500/1520mm
Length 4003mm
Width 1880mm
Height 1500mm
Weight 930kg (Group B)
Fuel capacity 25 litres

jos malo engine porn-a:
poslednja evolucija triflux motora

Slika

Slika
Korisnikov avatar
Blade
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156 TI (Chadjava)
Alfa Romeo 156 V6 SP2 '02
Alfa Romeo 33 Veloce `88
Alfa Romeo 33 Permanent 4
Alfa Romeo 166 3.2
Ex: Alfa Romeo 33 S2 QV `89 part car
Ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SP3 '01
Ex: Alfa Romeo 33 S3 part car
Ex: Alfa Romeo 33 S2 1.7 QV part car
Ex: 33 S1 1.3
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 1841
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 2:14 am

Re: Lancia Delta S4 Group S Rally Car

Čet Jul 30, 2009 3:27 pm

Cudi me da to resenje za ukrstenim usisnim i izduvnim ventilima nije malo vise zazivelo jer deluje kao odlicno resenje za jedan mali i jedan veliki turbo :scratch:
Inace opaka zver :shock:
Jednom alfa uvek alfa !!!
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2

Povratak na “Lancia”