JTD Tuning - PowerBox vs Remap

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
Dejan
Garaža: 159 1.9 JTDM Rosso, Punto Sporting 1.4 16V Giallo
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 184
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 3:38 pm

JTD Tuning - PowerBox vs Remap

Čet Jan 08, 2009 11:12 pm

Iako postoji tema za Tuning, otvaram ovu konkretno za JTD motore.
Iskren da budem nisam neki veliki ljubitel dizel masina (iako vozim jednu) ali skoro sam imao priliku da vozim GT 1.9 JTDm "chipovanu" tzv powerbox-om koji sa standarding 150KS je podigao snagu na navodnih 175KS, auto ide neverovatno :shock:
Konkretan auto je 2006 godiste kupljen nov i u Austriji mu je ugradjen pomenuti powerbox Novitec POWERRAIL + Novitec filter za vazduh, na sve to garancija proizvodjaca idalje vazi :scratch:

Zanima me da li neko ima iskustva sa konkretnim "powerbox-om" u pitanju je Novitec POWERRAIL ?

Po stranim forumima sa nasao neke informacje o pomenutom box-u ali idalje imam dilemu kako sve to funkcionise.

NOVITEC POWERRAIL 5 based on 1.9 Diesel with 88/110 kW up to 103/129 kW

Slika

E sad, takodje sam imao priliku da provozam 159 1.9 JTDm ali sa "novom mapom" ili kako neki to vole da kazu remapiranim chipom, auto sa standardnih 150KS navodno ima 183KS i ide... :yahoo: kao zmaj, imam osecaj da ide duplo bolje od mog 150KS. Ceo zahvat je takodje radjen u Austriji i takodje tuning kuca daje garanciju na motor i menjac automobila dok je auto u garanciji.
Alfa +
Korisnikov avatar
BlackBeauty
Contact:
Garaža: AR 156 1.9 JTDm 16V Sportwagon by Giugiaro
Lokacija: Split
Postovi: 64
Pridružio se: Sre Dec 10, 2008 8:28 pm

Re: JTD Tuning - PowerBox vs Remap

Pet Jan 09, 2009 8:16 pm

:wave:

Nemam iskustva baš s tim Novitec power boxom već sa Di.Pa Sport 1S Pro crnom kutijicom :cool:
( vidi njihovu stranicu: http://www.dipasport.com/ENG/Index.htm )
Motor u našem SW-u je 1.9 JTDm od 140 KS.

Moje iskustvo nakon skoro 6 mjeseci korištenja ( vatreno krštenje je bilo uoči i na samoj stazi Grobnik ):
Jesam,
osjetio sam i to dobro tih 20 do 30 KS više. Osjetili su i drugi, pogotovo frendovi kojima sam tek nakon Grobnika dozvolio da povire ispod haube :P
Ali je veći gušt bio osjećaj povećanog okretnog momenta,
a najveći osjetiti korigiranu krivulju momenta
zbog koje je čađo čupao asfalt znatno prije (tvorničkih) 2.000 rpm i nije (naglo) posustajao iznad 4.000 rpm.... taman i za mini rejsove od semafora do semafora, a na otvorenoj cesti da ne pričam.
( krajnju tj. max. brzinu nisam isprobavao na auto cesti jer me ista baš i ne zanima tj. nije mi bio cilj dignuti max. brzinu. vozio 210 ili 225 sasvi mi je svejedno... gušti se kriju dole... ali to je ipak druga tema )

A negativni efekt?
Jedan jedini, ali koji može nakon dužeg vremena uzrokovati problem s EGR ventilom, injektorima i lopaticama turbine: puno čađi !!!
I to se doooobro vidi.
(te kutijice u stvari rade na principu varanja centrale tj. obogaćuju smjesu, ali samo dodavanjem goriva bez utjecaja na protok/dotok zraka tj. bez utjecaja na tlak turbine... ovako laički rečeno)
I ponekad se osjeti jer kada je kutijica bila podešena na max. režim 2 puta mi je motor prešao u tzv. safe mod rada. ( naknadna dijagnostika pokaže da je reagirao senzor čađe... ).
Kada smo prebacili na niži režim sve je bilo OK ( ali, naravno, uz manji porast okr. momenta i snage... )

Da se osvrnem i na potrošnju:
nevjerojatno zvuči, ali sam se i ja uvjerio u tih 6 mjeseci, uz relativno normalan način vožnje može se uštedjeti od 0.5 do 1 litre goriva na 100 km.
( veći okr. moment pri manjem broju okretaja, u 5. i 6. brzini i eto uštede... )
Kažem može, ali kad imaš chipirano vozilo noga ti je s vremenom sve nervoznija na pedali gasa pa o uštedi nema govora...

Crnu kutijicu sam prije mjesec dana otkačio iz 2 razloga:
- da ne trošim zimske gume :grin:
- osjetio sam lagano proklizavanje lamele... ( ipak auto ima oko 116.000 km )
- ionako planiram uskoro na duže vrijeme ( do iza ovogodišnjeg Grobnika ) isprobati i chip tuning a la remap.

Tek nakon toga moći ću donijeti konačnu presudu.

Za sada ovo mog iskustva možda nekom pomogne.
I zato pjevam da ne pojede me mrak...
Korisnikov avatar
Dejan
Garaža: 159 1.9 JTDM Rosso, Punto Sporting 1.4 16V Giallo
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 184
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 3:38 pm

Re: JTD Tuning - PowerBox vs Remap

Pet Jan 09, 2009 11:41 pm

BlackBeauty

Hvala na informacijama, kod pomenute GT u mom postu nije bilo dima na auspuhu, predpostavljam da je trik dodatno obezbediti vecu kolicinu vazduha za sagorevanje, sto su momci iz tuning kuce postigli Novitec (ala K&N) filterom.
Alfa +
Korisnikov avatar
Driver_GT
Garaža: Alfa 147
Postovi: 170
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 12:20 pm

Re: JTD Tuning - PowerBox vs Remap

Sub Jan 17, 2009 2:37 pm

Ja sam na mojoj alfi radio remap, i evo sada je vec proslo oko godinu dana..mogu da kazem da sam stvarno prezadovoljan, auto se posle toga preporodio. Inace masina je (definitivno :) ) 1.9JTD 8V sa 115ks, i radio sam cip kod jednog decka u ns-u.. da budem iskren nemam pojma koliko sam dobio ali se stvarno oseti, a najvise po ubrzanju koje kida..krajnja je nesto veca, negde oko 220kmh po satu sa fabrickim 15 gumama, ali opet verujem da je sat tu lagao..Naravno, to sam radio mozda 2, 3 puta, ogromno je opterecenje za motor, ali cisto radi probe..Okacio sam sliku gde je se vidi, ali je lose jer je to u stvari snimak sa drugog telefona koji sam pauzirao i tako slikao :).. Ono sto sam primetio da auto svakako vremenom dimi sve vise, mada sve je to malo..vidi se samo nocu pod svetlom kada neko ide iza mene.. lamela jeste malo otisla, povremeno se desi da treska auto kada krecem, ali sama kada je vruce i kada se bas dugo vozi.. potrosnja je definitivno manja kod normalne voznje..
Sta znam, ja sam stvarno zadovoljan, tako da bi sada to radio na svakom drugom autu, jer se stvarno isplati..relativno mala investicija, a dosta se dobija..

Slika
Korisnikov avatar
Dejan
Garaža: 159 1.9 JTDM Rosso, Punto Sporting 1.4 16V Giallo
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 184
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 3:38 pm

Re: JTD Tuning - PowerBox vs Remap

Uto Jan 20, 2009 8:58 pm

@ Driver_GT

A da li si nesto radio na usisu vazduha, tj. da li si stavljao neki lakse protocan panelni filter ili je sve ostalo standardno?

Malo sam detaljnije citao po stranim forumima, i svuda pise da je potrebno obezbediti dodatnu kolicinu vazduha da bi sagorevanje bilo sto bolje.
Alfa +
Korisnikov avatar
Driver_GT
Garaža: Alfa 147
Postovi: 170
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 12:20 pm

Re: JTD Tuning - PowerBox vs Remap

Čet Jan 22, 2009 12:36 pm

Probao sam sa nekim k&n filterom sto je drugar uzeo ze sebe.. kao ogormna pecurka je, placen 250e, i kada sam ga stavio nisam video neku razliku osim sto se vise dere, tako da sam vratio fabricki, ipak mi se na bace 250e samo na zvuk koji pritom nije bio bas lep, nego bucan.. Tako da je sada, sto se usisa vazduha tice fabricki sve..

Povratak na “Squadra Corse”