1.8TS se pregreva ?
- igorkrnic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: 2019 Stelvio Veloce 2.0AT 280ks
2020 Jeep Renegade 1.3AT 150ks
---------Ex---------
2020 Stelvio Quadrifoglio 510ks
2014 Giulietta 2.0D TCT 174ks - Lokacija: Kikinda
- Lokacija: Kikinda
Post
1.8TS se pregreva ?
Ova moja stara alfa se i meni zadnja 2 meseca grejala i do zadnje crne crte pa cak mi se jednom upalila i lampica na gazeli u BG.
Ima nov termostat od pre 3 meseca, sipao sam ono wurthovo za zapusavanje rupa jer mi curio hladnjak kabine i onda sam sipao tecnost za ciscenje kanala i ispustio svu tecnost i stavio samo destilovanu vodu.
Meni se cini da od tada motor po gradu stalno radi na preko 90 stepeni. Kad se iskljuci klima onda kao malo opadne sa 110 na 100.
Jel to do vode, da drugar ubaci samo antifriz il je mozda ona tecnost zapusila termostat pa ne otvara, mada ventilator radi samo izgleda ne moze da ohladi, pa sumnjam na vodu ???
Ima nov termostat od pre 3 meseca, sipao sam ono wurthovo za zapusavanje rupa jer mi curio hladnjak kabine i onda sam sipao tecnost za ciscenje kanala i ispustio svu tecnost i stavio samo destilovanu vodu.
Meni se cini da od tada motor po gradu stalno radi na preko 90 stepeni. Kad se iskljuci klima onda kao malo opadne sa 110 na 100.
Jel to do vode, da drugar ubaci samo antifriz il je mozda ona tecnost zapusila termostat pa ne otvara, mada ventilator radi samo izgleda ne moze da ohladi, pa sumnjam na vodu ???
- igorkrnic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: 2019 Stelvio Veloce 2.0AT 280ks
2020 Jeep Renegade 1.3AT 150ks
---------Ex---------
2020 Stelvio Quadrifoglio 510ks
2014 Giulietta 2.0D TCT 174ks - Lokacija: Kikinda
- Lokacija: Kikinda
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
smisao je da voda vec preko 90 pocinje sa baloncicima a oni su glavni uzrok slabijeg protoka rashladne tecnosti. slabije gura pumpa, teze se odvodi toplina iznutra motora, baloncici su haos.
i kad krenu, pregrevanje krece lavinskom progresijom (a ne linearnom), tako da... batali vodu. dobra je samo za ispiranje sistema.
i kad krenu, pregrevanje krece lavinskom progresijom (a ne linearnom), tako da... batali vodu. dobra je samo za ispiranje sistema.
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Već je zilion puta pisano da voda bolje odvodi toplotu od antifriza, tako da...
Tačka ključanja nema veze sa tim.
Auto mora da se ponaša normalno pa makar sipali surutku unutra. Ako diže temperaturu ima neki kvar.
Ako nema pritiska u sistemu ima kvar, ako nema dovoljan protok ima kvar, ako ne radi termostat kako tereba ima kvar itd...
Antifriz ili paraflu ili mamboflu nije čarobnjak iz Oza...
Tačka ključanja nema veze sa tim.
Auto mora da se ponaša normalno pa makar sipali surutku unutra. Ako diže temperaturu ima neki kvar.
Ako nema pritiska u sistemu ima kvar, ako nema dovoljan protok ima kvar, ako ne radi termostat kako tereba ima kvar itd...
Antifriz ili paraflu ili mamboflu nije čarobnjak iz Oza...
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
i ja mislim da antifriz nema puno veze sa grejanjem nego da je najveci uzrok neki kvar, e sad antifriz znaci u nekim varijantama tipa kad je temperatura tu negde na limitu pa bi onda antifriz pomogao sa tih neki 10ak stepeni vise tacke kljucanja ali to samo u nekim uslovima ali dzabe je i on kad se auto stalno greje mislim da problme treba traziti negde drugde ali i da prvo treba pokusati sa antifrizom mozda se stanje popravi
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Autu treba sniziti temperaturu, antifriz će pomoći da ne dodje do ključanja ali će odmoći oko hladjenja. I ako ne ključa nije dobro za motor da radi na većoj temperaturi. Ako nije velik posao, za početak izvaditi termostat i probati voziti bez njega.
@Deki
Tačka ključanja je jedno a provodljivost toplote je drugo.
Svaki materijal ima svoje osobine po obe tačke.
Bakar, gvoždje i aluminijum provode struju ali različito isto kao što su im različite temperature topljenja.
Za auto je najbitnije da medijum koji služi da ga hladi upija što više toplote i odvede je do hladnjaka koji treba da je ohladi. U oba slučaja bolje je kad se to dogadja sa tečnošću koja ima veći kapacitet toga.
Antifriz se dodaje radi smrzavanja i antikorozvnog dejstva na motor što voda radi pogrešno u oba slučaja. Daklem kompromis
@Deki
Tačka ključanja je jedno a provodljivost toplote je drugo.
Svaki materijal ima svoje osobine po obe tačke.
Bakar, gvoždje i aluminijum provode struju ali različito isto kao što su im različite temperature topljenja.
Za auto je najbitnije da medijum koji služi da ga hladi upija što više toplote i odvede je do hladnjaka koji treba da je ohladi. U oba slučaja bolje je kad se to dogadja sa tečnošću koja ima veći kapacitet toga.
Antifriz se dodaje radi smrzavanja i antikorozvnog dejstva na motor što voda radi pogrešno u oba slučaja. Daklem kompromis
- igorkrnic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: 2019 Stelvio Veloce 2.0AT 280ks
2020 Jeep Renegade 1.3AT 150ks
---------Ex---------
2020 Stelvio Quadrifoglio 510ks
2014 Giulietta 2.0D TCT 174ks - Lokacija: Kikinda
- Lokacija: Kikinda
Post
hmmm a moze li se desiti da je ono sredstvo za zapusavajne rupa malo zapusilo i termostat?
i kako to da je termostat recimo za vectru B 500 din a ja za alfu isto godiste bio platio 5500 din ???
i kako to da je termostat recimo za vectru B 500 din a ja za alfu isto godiste bio platio 5500 din ???
-
gi
- Drug Član
Post
Jel tebi termostat u posebnom kućištu ili nije? Ako jeste, eto ti jedan od razloga za razliku u ceni. BTW, za Mazdu 323f '91 običan termostat bez kućišta košta 3800 din. Proveri pod obavezno pumpu za vodu, na 156 su krilca plastična i vremenom se deformišu. E sad, to ćeš bez skidanja malo teže...
- DushanSD
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW GQ 1.9 JTDm 150hp 2005
- Lokacija: 026
- Lokacija: SD
Post
Kazes termostat si menjao, sto kaze @Dora i surutku da mu sipas unutra ako je sve Ok mora lepo da radi i ne sme da dize temperaturu, antifriz ti samo sluzi protiv korozije, podmazuje lezaj pumpe za vodu da ne bi zaribao (to sam saznao pre nekih god dana) i ima vecu tacku kljucanja od vode. Moze biti da je @gille u pravu, pogledaj pumpu za vodu, moguce da su se peraja malo ispostila da tako kazem, to moze da napravi problem u pm. A kako ti radi ventilator, na koliko stepeni se ukljucuje, mozda zeza neki davac ili senzor (sta vec ona ima)? Nemoj nikako da ubacujes samo antifriz, moze da se desi da ti se otvore nove rupe, uvek se stavlja 1:1 tj litar destilovane, litar antifriza
FANTAZ'JA
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
To sredstvo nije nanotehnologija pa da mu se zada idi zapuši samo one bespotrebne rupe a nemoj one potrebne.
Peraja na pumpi se često okrune ili jednostavno proklizavaju na osovini i ja sam skoro menajo pumpu zbog tog problema i meni kao majstoru je trebalo dva dana da posumnjam u to smeće...
Smeće je jer se neko usudio da stavi plastičan propeler na metalnu osovinu...
A što se tiče termostata, jedno malo aluminujumsko kućište i glupi termostat sa alkoholom da košta 100 evra, to nek nekom drugom prodaju kao svemirsku tehnologiju....
Na Perinoj Alfi je zamenjen i neko vreme je radio kako treba, sad pušta kap na spoju gde jepertlovan i opet varira temperatura a ne sme, znači da je opet crkao. Turim nitnu u kvalitet.
I na ovo sam napisao disertaciju na temu...igorkrnic napisao:hmmm a moze li se desiti da je ono sredstvo za zapusavajne rupa malo zapusilo i termostat?
i kako to da je termostat recimo za vectru B 500 din a ja za alfu isto godiste bio platio 5500 din ???
To sredstvo nije nanotehnologija pa da mu se zada idi zapuši samo one bespotrebne rupe a nemoj one potrebne.
Peraja na pumpi se često okrune ili jednostavno proklizavaju na osovini i ja sam skoro menajo pumpu zbog tog problema i meni kao majstoru je trebalo dva dana da posumnjam u to smeće...
Smeće je jer se neko usudio da stavi plastičan propeler na metalnu osovinu...
A što se tiče termostata, jedno malo aluminujumsko kućište i glupi termostat sa alkoholom da košta 100 evra, to nek nekom drugom prodaju kao svemirsku tehnologiju....
Na Perinoj Alfi je zamenjen i neko vreme je radio kako treba, sad pušta kap na spoju gde jepertlovan i opet varira temperatura a ne sme, znači da je opet crkao. Turim nitnu u kvalitet.
-
Go
- Drug Član
Post
Ono sredsvo za zapusavanje rupa (bese aluminijum sulfid) samo produzava agoniju tj. pomogne samo trenutno. Uverio se vec par puta.
Inace samo voda u sistemu za hladjenje je jako losa stvar, termostati losijeg kvaliteta vrlo lako zaribaju (moguce da bi surutka stvarno bila bolje resenje ). Nema druge nego da se problem resava redom proverom prvo termostata, pa pumpe pa hladnjaka.
Ja sam imao identican problem, menjao sam termostat pa nista, proverio pumpu, cistio hladnjak i spolja i iznutra i nista dok nisam kupio novi hladnjak.
Sto kaze neko uzmi pa proveri creva od hladnjaka kad je motor ugrejan, ako je gornje crevo dosta toplije nego donje to bi bio znak da je protok vode kroz hladnjak slab i da je u njemu problem.
Inace samo voda u sistemu za hladjenje je jako losa stvar, termostati losijeg kvaliteta vrlo lako zaribaju (moguce da bi surutka stvarno bila bolje resenje ). Nema druge nego da se problem resava redom proverom prvo termostata, pa pumpe pa hladnjaka.
Ja sam imao identican problem, menjao sam termostat pa nista, proverio pumpu, cistio hladnjak i spolja i iznutra i nista dok nisam kupio novi hladnjak.
Sto kaze neko uzmi pa proveri creva od hladnjaka kad je motor ugrejan, ako je gornje crevo dosta toplije nego donje to bi bio znak da je protok vode kroz hladnjak slab i da je u njemu problem.
- DushanSD
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW GQ 1.9 JTDm 150hp 2005
- Lokacija: 026
- Lokacija: SD
Post
Taj termostat kad krene da zeza on bas zeza, ne razumem kako procuri na kucistu, mislim kapiram nego nisam nailazio na to ali cim temperatura raste onda je prso. A moze li tj sme li ako je pumpa OK da proba da izvadi termostat i da vozi malo bez njega pa da vidi kako ce se ponasati tada, jedino ne znam kako ce znatno niza radna temperatura uticati na rad motora s obzirom da su Alfe specificne kad je u pitanju radna temperatura tj veca je nego kod drugih automobila? Sad ne znam moze li vadjenje termostata da poremeti rad ventilatora hladnjaka itd itd jer ona ima bese i neke senzore i sta vec?
FANTAZ'JA
- igorkrnic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: 2019 Stelvio Veloce 2.0AT 280ks
2020 Jeep Renegade 1.3AT 150ks
---------Ex---------
2020 Stelvio Quadrifoglio 510ks
2014 Giulietta 2.0D TCT 174ks - Lokacija: Kikinda
- Lokacija: Kikinda
Post
bogami dali ste mi stiva za probati hvala vam
sad je ta alfa na zameni plinskih dizni i kad je preuzmemo krenucemo redom, termostat - pumpa - hladnjak, obecao sam drugaru da cu mu pomoci, ipak je sa opela presao na pravi auto pa se ne razume
nego cek ako su isto topla gornje i donje crevo onda moze biti da je hladnjak ok ?
I da, crko ja ali ja sam zemenu termostata sa rukama platio 5500 din pre par meseci ?????????? u pitanju je alfa 156 2000 1.8 ts ??????????
sad je ta alfa na zameni plinskih dizni i kad je preuzmemo krenucemo redom, termostat - pumpa - hladnjak, obecao sam drugaru da cu mu pomoci, ipak je sa opela presao na pravi auto pa se ne razume
nego cek ako su isto topla gornje i donje crevo onda moze biti da je hladnjak ok ?
I da, crko ja ali ja sam zemenu termostata sa rukama platio 5500 din pre par meseci ?????????? u pitanju je alfa 156 2000 1.8 ts ??????????
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- igorkrnic
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: 2019 Stelvio Veloce 2.0AT 280ks
2020 Jeep Renegade 1.3AT 150ks
---------Ex---------
2020 Stelvio Quadrifoglio 510ks
2014 Giulietta 2.0D TCT 174ks - Lokacija: Kikinda
- Lokacija: Kikinda
Post
omg
Pa drugar koji je od mene uzeo alfu imao vectru B 1.6 16V i termostat oko 1000 din, ala bre ovaj sad kad vidi sta je uzeo , sta god dodirnes 100 eur :S
Pa drugar koji je od mene uzeo alfu imao vectru B 1.6 16V i termostat oko 1000 din, ala bre ovaj sad kad vidi sta je uzeo , sta god dodirnes 100 eur :S