Dal je turbina roknula???

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Sub Apr 26, 2008 9:45 pm

:(

Da li rade na istom pritisku? Mozda je ova druga podesena da se wastegate otvara na manjem boostu... :roll:
Korisnikov avatar
brzi_pas
Garaža: GTV V6TB, 159jtd, 75 V6 24v,75 6V...
Lokacija: Podgorica CG
Lokacija: Podgorica
Postovi: 697
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:14 pm

Čet Maj 29, 2008 2:18 pm

Eto, nishta nisam napravio sa ovom turbinom :?

Znaci, sta da radim, dal' ima neko ovu turbinu na prodaju ili opet da se shalje na remont , i ako budem odlucio dje, predlozite nekog, poshto je od remonta u Uzicama preshla 3000km, tako da mi neshto ne odgovara svake 3000km skidat turbinu...


Slika


Slika





Slika

Slika


I???
Slika
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Čet Maj 29, 2008 2:34 pm

Jbg... :(
Koliku su ti garanciju dali u Uzicu? Njih bije glas da su najbolji (a definitivno nema skupljih). :?
Da li obe pune isti nadpritisak? Mozda da probas oko toga da se igras... :roll:
Korisnikov avatar
brzi_pas
Garaža: GTV V6TB, 159jtd, 75 V6 24v,75 6V...
Lokacija: Podgorica CG
Lokacija: Podgorica
Postovi: 697
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:14 pm

Čet Maj 29, 2008 2:38 pm

Neznam za pritisak ove, ali je pocela da e .cuje. kad se ugasi auto, tako da mislim da je i njoj kraj blizu :?

garanciju su dali godinu dana, s' tim sto je auto stojao i riiiijetko se vozio kod predhodnog vlasnika, a turbina je otishla npunih mjesec dana od kad je istekla garancija :mad:
Slika
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Čet Maj 29, 2008 3:03 pm

Trebao bi malo da ostavish auto na leru makar jedan minut. Generalno turbina se uvek chuje posle gashenja, nastavlja da se vrti...

Trebao bi izmeriti pritisak u usisnoj grani i eventualno da se poigrash sa wastegate-om i proverish rad apc-a (pierburg ventil). Ne mora znachiti da je Mitsu losh (pokvaren) vec samo da nije dobro kalibrisan, nashtelovan. Proveri i zazor na osovini chisto radi reda, trebalo bi biti oko 1 mm radijalnog lufta - aksijalnog ni milimetar..


Samo polako... :)

Slika
Korisnikov avatar
Igor
Garaža: Alfa 156 1.8TS 2002.god interior restyle
Lokacija: Beograd
Postovi: 75
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 2:31 am

Čet Maj 29, 2008 3:23 pm

Ovako... kada ti je puklo crevo ako si dao pun gas ona je bila u stanju da se prevrti na mnogo bara pokusavajuci da nabije pritisak... tako da nema veze sto si je ti skoro remontovao ako si joj ...k evu onda si joj ...

proveri na kanalu ili dizalici da nije mozda odvodno crevo za ulje od turbine ka karteru da neije negde prikljesteno ili smanjen protok... ako jeste moze da pravi zagusenje i da po nekada propisa na osovini... a sto se tice zvidanja... moguce da je nesto ostetilo prolelere kada je spalo crevo pa sada ima taj neki zvuk...
Korisnikov avatar
brzi_pas
Garaža: GTV V6TB, 159jtd, 75 V6 24v,75 6V...
Lokacija: Podgorica CG
Lokacija: Podgorica
Postovi: 697
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:14 pm

Čet Maj 29, 2008 7:58 pm

Hvala na pomoci....

Ajde da probam, ali sad se cuh sa drugom koji mi kaze da ova Mitchu nema podeshavanje???
ne znam sta i kako, ali tako on kaze, ako grijeshi mogli bi mi .objasnit. pa .sam. da probam da iZcackam...

Igor napisao:proveri na kanalu ili dizalici da nije mozda odvodno crevo za ulje od turbine ka karteru da neije negde prikljesteno ili smanjen protok... ako jeste moze da pravi zagusenje i da po nekada propisa na osovini......
Provjerio, nije nidje prilijeshteno...
Slika
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Maj 29, 2008 8:39 pm

Turbina se podmazuje uljem, tj turbinsko vratilo. Kada se turbina dobro zavrti (oko recimo 100k obrtaja) velike su temperature i kad auto naglo stane u turbu se ulje moze ugljenisati. Mozes misliti koliko je to dobro. Zato se preporucuje da nakon voznje motor radi jos koji minut na leru pa da se onda gasi. E sad, verovatno u tom ulezistenju vremenom dolazi do zazora i ulje prodre na rotor kompresorskog dela i uduvava ulje u motor. Neko ko bolje zna ce objasniti detalje.

jos samo jedna sitnica...zbog jako velikih brzina rotacije, turbina je ulezistena u ulju, hidraulicki....ne postoji lezaj turbine, tako da ulje sluzi kao lezaj...kada se zazori povecaju, ulje dolazi do radnog kola turbine i sagoreva, ili se prosipa....

ovako, turbina, kao na slici ima klizne lezajeve (ako nisi iz struke, ne zamaraj se time), sa odredjenim zazorima...pravo ulezistenje se formira slojem uljnog filma, koji hidraulicki dize turbinu sa kliznog lezaja, nivelise je i ulezistava, posto pritisak ulja na krajevima mora biti isti, drzi je ravnom...
sto se tice kuglicnih lezajeve, daj boze...na tako velikim brojevima obrtaja, jer ce znatno smanjiti radni vek lezaja...i verovatno su jako skupi...

u turbinama uglavnom stradaju oslonci pa ne stoje pravo, te ne daju pritisak...redje izgori, mada je i to moguce, turbinsko kolo (ako ga bas neko .przi. hoce da izgori)

Ovo su neke recenice koje sam prikupio sa drugih foruma... Nisam ja autor...

A inace ima mnogoooo nezadovoljnih korisnika usluga iz Uzica...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Maj 29, 2008 11:17 pm

kupi tb 03 ima ih na nekim saabovima, a prodaje jedan lik na hr lancia forumu za 200 evra, kupi i voooz
Korisnikov avatar
brzi_pas
Garaža: GTV V6TB, 159jtd, 75 V6 24v,75 6V...
Lokacija: Podgorica CG
Lokacija: Podgorica
Postovi: 697
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:14 pm

Pet Maj 30, 2008 3:13 am

Ona moze da se .nabudzi. bez problema???
Slika
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Maj 30, 2008 6:46 am

Pazi po pitanju zamene turba...

Ja sam na autu vozio Micubishijev turbo TE05 ... i auto je kako neko rechi bio... nish nish i onda buuuummmm...

zamenih motor 2.0 sa 2.3, stavio Garetov T25, i sad... sad sam sporiji od saab-a 2.0... Nije samo problem u turbu ppri promeni, postoji i chip verovatno koji regulishe paljenje, pritisak turba....

Znachi sa promenom turba treba i navodjenje ppromeniti... da bi se dobio korektan respons.


Za uzice...

Pazi, dosta ljudi je zadovoljno sa uzicem, i turbine rade vishe nego OK.
To shto se kod tebe desilo nemoze se pripisati Uzicu i njihovoj kompetentnosti, jer si imao havariju koja nije bila vezana za turbo, a on je samo ispao kolateralna shteta. Prekontrolishi kao shto rekoshe kolege integritet instalacije, da li negde pushta vazduh. Linija TuRbo- Usisna grana.
Ako imash rasteretni ventil, kad pustish gas, on sluzi da rasteretu usisnu granu, IC i kompresorski deo TuRba od pritiska, jer taj vazduh nema vishe gde da ode, jer si zatvorio leptir gasa, pa imash veliki pritisak u sistemu, i od toga OCE da ZVEKNE trubo. ITZA-i se desilo da kad je promenio sva, ali SVA vakum crevca u motoru da je turbo prestao da dimi, a pravio je EKOLOSHKU katastrofu po beogradu. Neko od Crevaca je bilo bushno- porozno i falshiralo vazduh, pa rasteretni ventil nije radio, i na kompresorskom kolu je imao pritisak, koji je zbog nedostatka pritiska na izduvnom delu(TuRbinskom) kolu pishao ulje, pa dimio ko nezdrav.
Meni recimo kad je auto pod punim opterecenjem, ubrzavam, nemam ni grama plavichastog dima, ali kad sam na leru, zna da zadimi ko... UF nemam rechi. Znachi imam problem sa Turbinskim kolom. Josh jedared, prkontrolishi sva vakum crevca, prekontrolishi liniju TuRbo- Usisna grana da nemash rupe... Kad sve to odradish, i ustanovish da je sve OK, onda vidi da se chujesh sa Dejanom iz Uzica(Mladjani Gazda) i da mu najljubaznije kazesh u chemu je problem, ali nemoj da kazesh da je istekla garancija, niti da si imao mali peh sa crevom za vodu. vec samo da ti se sad odjedamput cuje neki zvizduk kojeg nije ranije bilo...

I meni kad na SAAB-u 2.3 dadnem gas, od nekih 2.200 obrtaja pochne da zvizdi turbo onako zablasno, ali to je zato shto se vrti na 100.000 rpm i mora da se chuje...
Samo polako i prekontrolishi prvo instalacije po motoru...
Pa onda Uzice...
I josh jedna stvar...


Kupiti turbo polovan a nemash nikakvu garanciju, za 200 evra... a Remont 250... sa garancijom... UF ... ja to ne bi nikad odraadio...
Mala razlika a posle reparacije imash maltene nov turbo, a polovan moz zvekne veoma brzo.
;)

Pozdav Igor
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Pet Maj 30, 2008 11:06 am

brzi pas: Odvezi auto u bilo koji servis koji ima iole iskustva sa turbacima, nek' ti izmere pritisak u usisu - mozhesh i ti ako ugradish boost gauge. Zatim nek pregledaju pomenute stvari; elektroventil, wastegate i pirburg ventil.

Ne razumem se neshto preterano u TB motore, ali po mom mishljenju imash neki mali bazni pritisak - pitanje je koliki ali nemash dovoljno i nemash overboost, tachnije upravljanje nije dobro. To NEMA VEZE sa samom turbinom! Kupovina druge je u ovom trenutku glupost i bacanje para. Naravno, ima josh parametara koji mogu uticati na losh rad turbine ali obzirom da ste menjali samo turbinu, predpostavljam da tu lezhi problem...
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Pet Maj 30, 2008 11:30 am

Znaci, PRVU stvar koju treba da uradis, ako ti ne radi boost metar je da ga popravis ili ugradis drugi. Vakuumski ovde kosta ispod 2000 dindzi, samo treba da ti neko na strugu napravi zamenu za elektricni davac, pa da za njega zakacis crevocevcicu.
Bez tog instrumenta je LUDOST uopste voziti turbo motor - savrseno znam o cemu pricam. :roll:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Maj 30, 2008 1:47 pm

Izvinjavam se sto se mesam u Alfa sektor :lool: :lool: :lool:

Fiat Stilo 1.9 JTD 16v 140KS, presao 138000km...

Meni se desava kada malo jace ubrzavam pocne turbina da zvizdi. Sve radi normalno, nema ni trunke dima ni na leru ni u voznji... Lepo vuce, ali mi je drugar koji se bavi mehanikom rekao da mu je to malo cudno (nije strasno, ali je malo cudno). Ima li tu mesta za zabrinutost ili nema. Nisam nikada ranije vozio auto sa turbinom, pa ne znam da li treba tako da se cuje ili ne?
Ako sam dobro primetio neki put vuce malo jace, a neki put slabije (nije drasticna razlika), ili sam ja to istripovao, mozda neki put stisnem malo jace gas ili je to normalno? (iskljucena klima)...

Hvala unapred...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Maj 30, 2008 1:51 pm

Zashto uopshte kidash DJIZELA???
chemu to...
Moze da zvizdi zbog 100tinu stvari a moze da bude i normalno kako se uzme...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Maj 30, 2008 2:00 pm

Ovo je bilo brzo.
Ne stiskam gas preterano. Nikada do kraja, a retko kada preko pola...
Cuje se od nekih 1800rmp do 2600rmp. Meni ne smeta i mislim da je normalno kada krene da ubrzava, mora da se cuje...
To znam da ne treba da se cepa. Dizel je to ipak... :cool
Korisnikov avatar
brzi_pas
Garaža: GTV V6TB, 159jtd, 75 V6 24v,75 6V...
Lokacija: Podgorica CG
Lokacija: Podgorica
Postovi: 697
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:14 pm

Pet Maj 30, 2008 2:44 pm

@TAZ- Hvala na odgovorima i savjetima, meni ova turbina vishe ne zvizdi, prozvizdala je, problem sa Uzicama je sledeci, malo prije nego je skroz otishla turbina vidjeli smo da je .masna. i .uljava' i odma sam trazio garanciju od predhodnog vlasnika, naravno tad je vec bila istekla a on mi je rekao da od kad je stavljena na autu ima malo ulja na nju, i da je zvao Uzice i da su mu rekli da .tako treba. i da .turbina treba da se znoji. :roll: E sad koliko je on tu iskren neznam, posto ne vjerujem da bi iko ozbiljni mogao ovo da kaze....


@Lazo, uradicu to, najpametnije mi je da odem kod .strucnjaka. e sad samo da ih nadjem....
A dobro si shvatio, imam pritisak ali maaali, a sto se tice kupovine turbine, ovu Mitcu sam platio ali mogu pare da dobijem nazad....


@Nigy- na GTV TB nema boost metar, svakako sam planirao da ga stavim, ali to cu uraditi tek kad mi turbina bude radila da valja.. :twisted:

Znaci po vama posle svih kontrola ako ovako ostane, najpametnije opet Turbina u Uzice i garancija... samo ako ne budu opet trazili 350e....
Slika

Povratak na “Area Servizio”