Dal je turbina roknula???
- brzi_pas
- Garaža: GTV V6TB, 159jtd, 75 V6 24v,75 6V...
- Lokacija: Podgorica CG
- Lokacija: Podgorica
Post
Neznam za pritisak ove, ali je pocela da e .cuje. kad se ugasi auto, tako da mislim da je i njoj kraj blizu
garanciju su dali godinu dana, s' tim sto je auto stojao i riiiijetko se vozio kod predhodnog vlasnika, a turbina je otishla npunih mjesec dana od kad je istekla garancija
garanciju su dali godinu dana, s' tim sto je auto stojao i riiiijetko se vozio kod predhodnog vlasnika, a turbina je otishla npunih mjesec dana od kad je istekla garancija
-
ki
- Drug Član
Post
Trebao bi malo da ostavish auto na leru makar jedan minut. Generalno turbina se uvek chuje posle gashenja, nastavlja da se vrti...
Trebao bi izmeriti pritisak u usisnoj grani i eventualno da se poigrash sa wastegate-om i proverish rad apc-a (pierburg ventil). Ne mora znachiti da je Mitsu losh (pokvaren) vec samo da nije dobro kalibrisan, nashtelovan. Proveri i zazor na osovini chisto radi reda, trebalo bi biti oko 1 mm radijalnog lufta - aksijalnog ni milimetar..
Samo polako...
Trebao bi izmeriti pritisak u usisnoj grani i eventualno da se poigrash sa wastegate-om i proverish rad apc-a (pierburg ventil). Ne mora znachiti da je Mitsu losh (pokvaren) vec samo da nije dobro kalibrisan, nashtelovan. Proveri i zazor na osovini chisto radi reda, trebalo bi biti oko 1 mm radijalnog lufta - aksijalnog ni milimetar..
Samo polako...
- Igor
- Garaža: Alfa 156 1.8TS 2002.god interior restyle
- Lokacija: Beograd
Post
Ovako... kada ti je puklo crevo ako si dao pun gas ona je bila u stanju da se prevrti na mnogo bara pokusavajuci da nabije pritisak... tako da nema veze sto si je ti skoro remontovao ako si joj ...k evu onda si joj ...
proveri na kanalu ili dizalici da nije mozda odvodno crevo za ulje od turbine ka karteru da neije negde prikljesteno ili smanjen protok... ako jeste moze da pravi zagusenje i da po nekada propisa na osovini... a sto se tice zvidanja... moguce da je nesto ostetilo prolelere kada je spalo crevo pa sada ima taj neki zvuk...
proveri na kanalu ili dizalici da nije mozda odvodno crevo za ulje od turbine ka karteru da neije negde prikljesteno ili smanjen protok... ako jeste moze da pravi zagusenje i da po nekada propisa na osovini... a sto se tice zvidanja... moguce da je nesto ostetilo prolelere kada je spalo crevo pa sada ima taj neki zvuk...
- brzi_pas
- Garaža: GTV V6TB, 159jtd, 75 V6 24v,75 6V...
- Lokacija: Podgorica CG
- Lokacija: Podgorica
Post
Hvala na pomoci....
Ajde da probam, ali sad se cuh sa drugom koji mi kaze da ova Mitchu nema podeshavanje???
ne znam sta i kako, ali tako on kaze, ako grijeshi mogli bi mi .objasnit. pa .sam. da probam da iZcackam...
Ajde da probam, ali sad se cuh sa drugom koji mi kaze da ova Mitchu nema podeshavanje???
ne znam sta i kako, ali tako on kaze, ako grijeshi mogli bi mi .objasnit. pa .sam. da probam da iZcackam...
Provjerio, nije nidje prilijeshteno...Igor napisao:proveri na kanalu ili dizalici da nije mozda odvodno crevo za ulje od turbine ka karteru da neije negde prikljesteno ili smanjen protok... ako jeste moze da pravi zagusenje i da po nekada propisa na osovini......
-
Go
- Drug Član
Post
Turbina se podmazuje uljem, tj turbinsko vratilo. Kada se turbina dobro zavrti (oko recimo 100k obrtaja) velike su temperature i kad auto naglo stane u turbu se ulje moze ugljenisati. Mozes misliti koliko je to dobro. Zato se preporucuje da nakon voznje motor radi jos koji minut na leru pa da se onda gasi. E sad, verovatno u tom ulezistenju vremenom dolazi do zazora i ulje prodre na rotor kompresorskog dela i uduvava ulje u motor. Neko ko bolje zna ce objasniti detalje.
jos samo jedna sitnica...zbog jako velikih brzina rotacije, turbina je ulezistena u ulju, hidraulicki....ne postoji lezaj turbine, tako da ulje sluzi kao lezaj...kada se zazori povecaju, ulje dolazi do radnog kola turbine i sagoreva, ili se prosipa....
ovako, turbina, kao na slici ima klizne lezajeve (ako nisi iz struke, ne zamaraj se time), sa odredjenim zazorima...pravo ulezistenje se formira slojem uljnog filma, koji hidraulicki dize turbinu sa kliznog lezaja, nivelise je i ulezistava, posto pritisak ulja na krajevima mora biti isti, drzi je ravnom...
sto se tice kuglicnih lezajeve, daj boze...na tako velikim brojevima obrtaja, jer ce znatno smanjiti radni vek lezaja...i verovatno su jako skupi...
u turbinama uglavnom stradaju oslonci pa ne stoje pravo, te ne daju pritisak...redje izgori, mada je i to moguce, turbinsko kolo (ako ga bas neko .przi. hoce da izgori)
Ovo su neke recenice koje sam prikupio sa drugih foruma... Nisam ja autor...
A inace ima mnogoooo nezadovoljnih korisnika usluga iz Uzica...
jos samo jedna sitnica...zbog jako velikih brzina rotacije, turbina je ulezistena u ulju, hidraulicki....ne postoji lezaj turbine, tako da ulje sluzi kao lezaj...kada se zazori povecaju, ulje dolazi do radnog kola turbine i sagoreva, ili se prosipa....
ovako, turbina, kao na slici ima klizne lezajeve (ako nisi iz struke, ne zamaraj se time), sa odredjenim zazorima...pravo ulezistenje se formira slojem uljnog filma, koji hidraulicki dize turbinu sa kliznog lezaja, nivelise je i ulezistava, posto pritisak ulja na krajevima mora biti isti, drzi je ravnom...
sto se tice kuglicnih lezajeve, daj boze...na tako velikim brojevima obrtaja, jer ce znatno smanjiti radni vek lezaja...i verovatno su jako skupi...
u turbinama uglavnom stradaju oslonci pa ne stoje pravo, te ne daju pritisak...redje izgori, mada je i to moguce, turbinsko kolo (ako ga bas neko .przi. hoce da izgori)
Ovo su neke recenice koje sam prikupio sa drugih foruma... Nisam ja autor...
A inace ima mnogoooo nezadovoljnih korisnika usluga iz Uzica...
-
Go
- Drug Član
Post
Pazi po pitanju zamene turba...
Ja sam na autu vozio Micubishijev turbo TE05 ... i auto je kako neko rechi bio... nish nish i onda buuuummmm...
zamenih motor 2.0 sa 2.3, stavio Garetov T25, i sad... sad sam sporiji od saab-a 2.0... Nije samo problem u turbu ppri promeni, postoji i chip verovatno koji regulishe paljenje, pritisak turba....
Znachi sa promenom turba treba i navodjenje ppromeniti... da bi se dobio korektan respons.
Za uzice...
Pazi, dosta ljudi je zadovoljno sa uzicem, i turbine rade vishe nego OK.
To shto se kod tebe desilo nemoze se pripisati Uzicu i njihovoj kompetentnosti, jer si imao havariju koja nije bila vezana za turbo, a on je samo ispao kolateralna shteta. Prekontrolishi kao shto rekoshe kolege integritet instalacije, da li negde pushta vazduh. Linija TuRbo- Usisna grana.
Ako imash rasteretni ventil, kad pustish gas, on sluzi da rasteretu usisnu granu, IC i kompresorski deo TuRba od pritiska, jer taj vazduh nema vishe gde da ode, jer si zatvorio leptir gasa, pa imash veliki pritisak u sistemu, i od toga OCE da ZVEKNE trubo. ITZA-i se desilo da kad je promenio sva, ali SVA vakum crevca u motoru da je turbo prestao da dimi, a pravio je EKOLOSHKU katastrofu po beogradu. Neko od Crevaca je bilo bushno- porozno i falshiralo vazduh, pa rasteretni ventil nije radio, i na kompresorskom kolu je imao pritisak, koji je zbog nedostatka pritiska na izduvnom delu(TuRbinskom) kolu pishao ulje, pa dimio ko nezdrav.
Meni recimo kad je auto pod punim opterecenjem, ubrzavam, nemam ni grama plavichastog dima, ali kad sam na leru, zna da zadimi ko... UF nemam rechi. Znachi imam problem sa Turbinskim kolom. Josh jedared, prkontrolishi sva vakum crevca, prekontrolishi liniju TuRbo- Usisna grana da nemash rupe... Kad sve to odradish, i ustanovish da je sve OK, onda vidi da se chujesh sa Dejanom iz Uzica(Mladjani Gazda) i da mu najljubaznije kazesh u chemu je problem, ali nemoj da kazesh da je istekla garancija, niti da si imao mali peh sa crevom za vodu. vec samo da ti se sad odjedamput cuje neki zvizduk kojeg nije ranije bilo...
I meni kad na SAAB-u 2.3 dadnem gas, od nekih 2.200 obrtaja pochne da zvizdi turbo onako zablasno, ali to je zato shto se vrti na 100.000 rpm i mora da se chuje...
Samo polako i prekontrolishi prvo instalacije po motoru...
Pa onda Uzice...
I josh jedna stvar...
Kupiti turbo polovan a nemash nikakvu garanciju, za 200 evra... a Remont 250... sa garancijom... UF ... ja to ne bi nikad odraadio...
Mala razlika a posle reparacije imash maltene nov turbo, a polovan moz zvekne veoma brzo.
Pozdav Igor
Ja sam na autu vozio Micubishijev turbo TE05 ... i auto je kako neko rechi bio... nish nish i onda buuuummmm...
zamenih motor 2.0 sa 2.3, stavio Garetov T25, i sad... sad sam sporiji od saab-a 2.0... Nije samo problem u turbu ppri promeni, postoji i chip verovatno koji regulishe paljenje, pritisak turba....
Znachi sa promenom turba treba i navodjenje ppromeniti... da bi se dobio korektan respons.
Za uzice...
Pazi, dosta ljudi je zadovoljno sa uzicem, i turbine rade vishe nego OK.
To shto se kod tebe desilo nemoze se pripisati Uzicu i njihovoj kompetentnosti, jer si imao havariju koja nije bila vezana za turbo, a on je samo ispao kolateralna shteta. Prekontrolishi kao shto rekoshe kolege integritet instalacije, da li negde pushta vazduh. Linija TuRbo- Usisna grana.
Ako imash rasteretni ventil, kad pustish gas, on sluzi da rasteretu usisnu granu, IC i kompresorski deo TuRba od pritiska, jer taj vazduh nema vishe gde da ode, jer si zatvorio leptir gasa, pa imash veliki pritisak u sistemu, i od toga OCE da ZVEKNE trubo. ITZA-i se desilo da kad je promenio sva, ali SVA vakum crevca u motoru da je turbo prestao da dimi, a pravio je EKOLOSHKU katastrofu po beogradu. Neko od Crevaca je bilo bushno- porozno i falshiralo vazduh, pa rasteretni ventil nije radio, i na kompresorskom kolu je imao pritisak, koji je zbog nedostatka pritiska na izduvnom delu(TuRbinskom) kolu pishao ulje, pa dimio ko nezdrav.
Meni recimo kad je auto pod punim opterecenjem, ubrzavam, nemam ni grama plavichastog dima, ali kad sam na leru, zna da zadimi ko... UF nemam rechi. Znachi imam problem sa Turbinskim kolom. Josh jedared, prkontrolishi sva vakum crevca, prekontrolishi liniju TuRbo- Usisna grana da nemash rupe... Kad sve to odradish, i ustanovish da je sve OK, onda vidi da se chujesh sa Dejanom iz Uzica(Mladjani Gazda) i da mu najljubaznije kazesh u chemu je problem, ali nemoj da kazesh da je istekla garancija, niti da si imao mali peh sa crevom za vodu. vec samo da ti se sad odjedamput cuje neki zvizduk kojeg nije ranije bilo...
I meni kad na SAAB-u 2.3 dadnem gas, od nekih 2.200 obrtaja pochne da zvizdi turbo onako zablasno, ali to je zato shto se vrti na 100.000 rpm i mora da se chuje...
Samo polako i prekontrolishi prvo instalacije po motoru...
Pa onda Uzice...
I josh jedna stvar...
Kupiti turbo polovan a nemash nikakvu garanciju, za 200 evra... a Remont 250... sa garancijom... UF ... ja to ne bi nikad odraadio...
Mala razlika a posle reparacije imash maltene nov turbo, a polovan moz zvekne veoma brzo.
Pozdav Igor
-
ki
- Drug Član
Post
brzi pas: Odvezi auto u bilo koji servis koji ima iole iskustva sa turbacima, nek' ti izmere pritisak u usisu - mozhesh i ti ako ugradish boost gauge. Zatim nek pregledaju pomenute stvari; elektroventil, wastegate i pirburg ventil.
Ne razumem se neshto preterano u TB motore, ali po mom mishljenju imash neki mali bazni pritisak - pitanje je koliki ali nemash dovoljno i nemash overboost, tachnije upravljanje nije dobro. To NEMA VEZE sa samom turbinom! Kupovina druge je u ovom trenutku glupost i bacanje para. Naravno, ima josh parametara koji mogu uticati na losh rad turbine ali obzirom da ste menjali samo turbinu, predpostavljam da tu lezhi problem...
Ne razumem se neshto preterano u TB motore, ali po mom mishljenju imash neki mali bazni pritisak - pitanje je koliki ali nemash dovoljno i nemash overboost, tachnije upravljanje nije dobro. To NEMA VEZE sa samom turbinom! Kupovina druge je u ovom trenutku glupost i bacanje para. Naravno, ima josh parametara koji mogu uticati na losh rad turbine ali obzirom da ste menjali samo turbinu, predpostavljam da tu lezhi problem...
- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Znaci, PRVU stvar koju treba da uradis, ako ti ne radi boost metar je da ga popravis ili ugradis drugi. Vakuumski ovde kosta ispod 2000 dindzi, samo treba da ti neko na strugu napravi zamenu za elektricni davac, pa da za njega zakacis crevocevcicu.
Bez tog instrumenta je LUDOST uopste voziti turbo motor - savrseno znam o cemu pricam.
Bez tog instrumenta je LUDOST uopste voziti turbo motor - savrseno znam o cemu pricam.
-
Go
- Drug Član
Post
Izvinjavam se sto se mesam u Alfa sektor
Fiat Stilo 1.9 JTD 16v 140KS, presao 138000km...
Meni se desava kada malo jace ubrzavam pocne turbina da zvizdi. Sve radi normalno, nema ni trunke dima ni na leru ni u voznji... Lepo vuce, ali mi je drugar koji se bavi mehanikom rekao da mu je to malo cudno (nije strasno, ali je malo cudno). Ima li tu mesta za zabrinutost ili nema. Nisam nikada ranije vozio auto sa turbinom, pa ne znam da li treba tako da se cuje ili ne?
Ako sam dobro primetio neki put vuce malo jace, a neki put slabije (nije drasticna razlika), ili sam ja to istripovao, mozda neki put stisnem malo jace gas ili je to normalno? (iskljucena klima)...
Hvala unapred...
Fiat Stilo 1.9 JTD 16v 140KS, presao 138000km...
Meni se desava kada malo jace ubrzavam pocne turbina da zvizdi. Sve radi normalno, nema ni trunke dima ni na leru ni u voznji... Lepo vuce, ali mi je drugar koji se bavi mehanikom rekao da mu je to malo cudno (nije strasno, ali je malo cudno). Ima li tu mesta za zabrinutost ili nema. Nisam nikada ranije vozio auto sa turbinom, pa ne znam da li treba tako da se cuje ili ne?
Ako sam dobro primetio neki put vuce malo jace, a neki put slabije (nije drasticna razlika), ili sam ja to istripovao, mozda neki put stisnem malo jace gas ili je to normalno? (iskljucena klima)...
Hvala unapred...
- brzi_pas
- Garaža: GTV V6TB, 159jtd, 75 V6 24v,75 6V...
- Lokacija: Podgorica CG
- Lokacija: Podgorica
Post
@TAZ- Hvala na odgovorima i savjetima, meni ova turbina vishe ne zvizdi, prozvizdala je, problem sa Uzicama je sledeci, malo prije nego je skroz otishla turbina vidjeli smo da je .masna. i .uljava' i odma sam trazio garanciju od predhodnog vlasnika, naravno tad je vec bila istekla a on mi je rekao da od kad je stavljena na autu ima malo ulja na nju, i da je zvao Uzice i da su mu rekli da .tako treba. i da .turbina treba da se znoji. E sad koliko je on tu iskren neznam, posto ne vjerujem da bi iko ozbiljni mogao ovo da kaze....
@Lazo, uradicu to, najpametnije mi je da odem kod .strucnjaka. e sad samo da ih nadjem....
A dobro si shvatio, imam pritisak ali maaali, a sto se tice kupovine turbine, ovu Mitcu sam platio ali mogu pare da dobijem nazad....
@Nigy- na GTV TB nema boost metar, svakako sam planirao da ga stavim, ali to cu uraditi tek kad mi turbina bude radila da valja..
Znaci po vama posle svih kontrola ako ovako ostane, najpametnije opet Turbina u Uzice i garancija... samo ako ne budu opet trazili 350e....
@Lazo, uradicu to, najpametnije mi je da odem kod .strucnjaka. e sad samo da ih nadjem....
A dobro si shvatio, imam pritisak ali maaali, a sto se tice kupovine turbine, ovu Mitcu sam platio ali mogu pare da dobijem nazad....
@Nigy- na GTV TB nema boost metar, svakako sam planirao da ga stavim, ali to cu uraditi tek kad mi turbina bude radila da valja..
Znaci po vama posle svih kontrola ako ovako ostane, najpametnije opet Turbina u Uzice i garancija... samo ako ne budu opet trazili 350e....