i(u)bertura...
- kvoboss lfs
- Garaža: Alfa Romeo 147jtd 16v
- Lokacija: zrenjanin
- Lokacija: zrenjanin
Post
i(u)bertura...
ukratko - desio mi se kosmar zvan ubertura. u pitanju je 147 jtd 16v. na cetvrtom ciindru nema komresije, kaze majstor oba izduvna ventila kaput, kao i klackalica. turbo isto kaput. pitanje je, dal' popravljati agregat ili kupiti polovnu macu u dzaku, i dal' serviirati turbinu, ili kupiti polovnu macu u dzaku? uz napomenu da mi budzet nije neogranicen
jedino sigurno je da zelim da je popravim
jedino sigurno je da zelim da je popravim
- Slash
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v MJet
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155hp
Lancia Ypsilon 1.4 16v Momo Design
Yamaha FZ8-SA - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: i(u)bertura...
Baci na papir koliko trazi majstor za popravku tvog motora i koliko kosta polovan motor sa turbinom pa sta ispadne jeftinije idi na tu varijantu.
Polovan JTD motor ne mora biti macka u dzaku, tesko se i prodaju jer ih niko ne trazi (slabo se kvare)
Zbog cega je doslo do iberture? Ulje u interkuleru?
Polovan JTD motor ne mora biti macka u dzaku, tesko se i prodaju jer ih niko ne trazi (slabo se kvare)
Zbog cega je doslo do iberture? Ulje u interkuleru?
- kvoboss lfs
- Garaža: Alfa Romeo 147jtd 16v
- Lokacija: zrenjanin
- Lokacija: zrenjanin
Post
Re: i(u)bertura...
ulje u interkuleru, al ne mnogo.. vrtela se nekih 5 sekundi na 6ooo, pa sam uspeo da je ugasim.. sreca da zena nije vozila, to bi bilo uzasno.. inace, ista ta zena (moja), nije imala sluha za moje vapaje, da turbina ima drugaciji zvuk u poslednje vreme i da bi to trebalo pogledati.. a mislim da cu motor popravljati, a turbinu vrv kupiti drugu.. kako god da racunam to je jeftinija opcija. osim ako majstor ne pronadje jos neke gremline..
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: i(u)bertura...
kako si ga ugasio i kako se desilo? u leru ili u voznji na nekim obrtajima?
Assumption is the mother of all fuckups
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: i(u)bertura...
jel moze malo pojasnjenje sta je tacno uradilo ulje iz interkulera i koja je to kolicina koja napravi problem?
- kvoboss lfs
- Garaža: Alfa Romeo 147jtd 16v
- Lokacija: zrenjanin
- Lokacija: zrenjanin
Post
Re: i(u)bertura...
desilo mi se pri penjanju na nadvoznjak, malo jaci gas (oko 3500 0/min) i kad sam skontao da jako dimi i nabija obrtaje, ugasio je na kljuc (bezuspesno), i onda 6-a brzina i kocnica.. a ulje iz ic je uvukao usis, i u cilindru prvom na udaru napravio haos.. a koliko je ulja bilo u ic, i koliko je potrebno za ovakav scenario, to stvarno nzm
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: i(u)bertura...
Ja ne bih bezao od polovnog moetora sa sva turbinom, jos ako nadjes neki domaci sa papirima i eto srece, ponekad se na djuture dobije i popust, recio da te oko 500-600 evropskih izadje sve sa rukama, i racunaj jos i veliki servis.
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: i(u)bertura...
Dobro si prosao, ako si ga ugasio posle 5 sekundi. Stvarno, kako si uspeo? U 5. i kocnica pritisnuta ili? Vecini, koja su imala nesrecu da im se ovo dogodi, su se klipovi bukvalni istopili, motor skoro pa su mogli samo u staro gvozdje...
Mislim da je ovo najveca nocna mora za vlasnika turbodizelasa.
Mislim da je ovo najveca nocna mora za vlasnika turbodizelasa.
Turbina propisa ulje, napuni se interkuler sa njim, onda to ulje zavrsi u usisu (u velikoj kolicini) i ponasa se kao gorivo, motor podivlja i ode dubooooko u crveno, ali najgore od svega je sto tada bukvalno napravi vakuum i vuce i dalje ulje u usis, dok turbina i dalje "pisa" ulje u interkuler. Na ovaj nacin, ako se nekako ne zaustavi motor, se isti bukvalno unisti, jer em sto mu se svo ulje potrosi iz motora, em sto su enormne temperature i ogromni obrtaji, motor se bukvalno zavari...Djo83 napisao:jel moze malo pojasnjenje sta je tacno uradilo ulje iz interkulera i koja je to kolicina koja napravi problem?
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: i(u)bertura...
jesi dosipao ulje ranije izmedju servisa na 10k km? tj da li je bila povecana potrosnja, mislim da je par dcl na 10 hiljada normalno za svaki da potrosi, preko toga ima neki problem...
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: i(u)bertura...
Zar 1.9 16V JTDm nema klapnu gasa koja se zatvori kad se ugasi auto. Prva namena joj je da pri gašenju motora potpuno zatvori usisnu granu?
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: i(u)bertura...
pa ima... ali mora motor da se ugasi jer radi na vakuum a isti pravi pumpa na bregastoj...
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: i(u)bertura...
Ček ček, kakav vakum kad klapna ima elektro aktuator koji je kontroliše. Ustvari bar kod mene na 2.4 JTDm je tako.
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: i(u)bertura...
Dzaba sve to,jedini lek ubaciti u 4tu ,5tu kocnica i da se pusti kvacilo.
Jedino tako moze da se ugusi motor.
Jedino tako moze da se ugusi motor.
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Na JTD-u bar je ovo vakumski aktuator. A i da nije, buduci da se na usisu stvori jak vakum, ne znam ni da li bi i taj elektro-aktuator mogao da ga efikasno zatvori.
Re: i(u)bertura...
popovicvl napisao:Ček ček, kakav vakum kad klapna ima elektro aktuator koji je kontroliše. Ustvari bar kod mene na 2.4 JTDm je tako.
Na JTD-u bar je ovo vakumski aktuator. A i da nije, buduci da se na usisu stvori jak vakum, ne znam ni da li bi i taj elektro-aktuator mogao da ga efikasno zatvori.
- kvoboss lfs
- Garaža: Alfa Romeo 147jtd 16v
- Lokacija: zrenjanin
- Lokacija: zrenjanin
Post
Re: i(u)bertura...
a trosila je oko pola litre od servisa do servisa, mozda 6dcl, al uvek nesto prece za potrositi novce, nego remontovati turbinu...
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: i(u)bertura...
Pa čemu onda klapna gasa na dizelu kad ne može da zatvori usis? To što ona smiri motor pri gašenju je "big dial", kao čuva zamajac...how yes no.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: i(u)bertura...
pa razlika je u tome koliko se strese pri gasenju... ugasice se i bez nje, ali se zdrma... da li cuva zamajac ko to zna
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: i(u)bertura...
Klapna na leru gasi motor, sad da li ima dovoljno snage da okrene klapnu kada motor nabija velike obrtaje tj i turbina sigurno velike pritiske.
Po meni idi bolje na polovan motor i polovnu turbinu.
Koje je ulje sipano ?
Prijatelju je nešto uletelo u kompresor turbine , sve se razletelo i komplet ulje iz kartera završilo u usisu. Srećom nije bilo iberture niti lomova unutar motora. Išao remont turbine, pranje usisa i pregled izduva kao i komplet mali servis.
Po meni idi bolje na polovan motor i polovnu turbinu.
Koje je ulje sipano ?
Prijatelju je nešto uletelo u kompresor turbine , sve se razletelo i komplet ulje iz kartera završilo u usisu. Srećom nije bilo iberture niti lomova unutar motora. Išao remont turbine, pranje usisa i pregled izduva kao i komplet mali servis.
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Inace, i ja bih mozda isao na varijantu nabavke polovnog motora, ko zna sta je tu moglo jos da nastrada ili da se osteti (posto kontam da nisi otvarao motor, samo si kompresiju merio?).
Re: i(u)bertura...
Mislio sam na ovu situaciju u iberturazi, ne za regularno gasenje, kada radi svoj posao (ne trese se motor pri gasenju).popovicvl napisao:Pa čemu onda klapna gasa na dizelu kad ne može da zatvori usis? To što ona smiri motor pri gašenju je "big dial", kao čuva zamajac...how yes no.
Inace, i ja bih mozda isao na varijantu nabavke polovnog motora, ko zna sta je tu moglo jos da nastrada ili da se osteti (posto kontam da nisi otvarao motor, samo si kompresiju merio?).
- qwisko
- Garaža: Alfa Romeo 156 JTD
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: i(u)bertura...
Reno megan, 1.9 dci, 120 KS. Kumu je na auto putu pri brzini od 120 uleteo u iberturu. Trebalo mu je dobrih pola minuta, ako ne i vise, da se skloni u zaustavnu traku, i da u 6. brzini na kocnici ugasi auto. Raspala se turbina i svo ulje je usisao i sagoreo motor. Kupio je polovnu turbinu. Motor je otvaran, ali nista nije stradalo. Kompresija je ostala skoro u fabrcikim granicama, iako je auto presao 200kkm+. Jedino su, da vas ne lazem, nagoreli da li usisni ili izduvni ventili, pa su zamenjeni komplet ventili sa gumicama. A najveca je muka bila iscediti ulje iz izduva. Kompletan izduvni sistem je bio pun polusagorelog ulja i garezi
Pretpostavljam da za tih nekoliko sekundi koliko je tebi bio auto u iberturi nije stradalo nista u motoru, eventualno neki ventil
Pretpostavljam da za tih nekoliko sekundi koliko je tebi bio auto u iberturi nije stradalo nista u motoru, eventualno neki ventil
Sante des femmes viagrasansordonnancefr.com medecine francaise
- kvoboss lfs
- Garaža: Alfa Romeo 147jtd 16v
- Lokacija: zrenjanin
- Lokacija: zrenjanin
Post
Re: i(u)bertura...
upravo dosao od majstora, sutra ide glava na obradu, zamena svih ventila, i to je ceo kvar, na srecu...i naravno turbina da se sredi.. rekao mi neki drugar da probusim rupu na crevu pre ic, da ulje curi napolje i boli me qrac
samo je pitanje sta sa turbinom da radim, gde da nosim, dal da kupujem polovnu?
samo je pitanje sta sa turbinom da radim, gde da nosim, dal da kupujem polovnu?
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: i(u)bertura...
Sto se tice turbine i injektora i reparacije istih kod nas, ja bih uvek isao na dobro-polovno. Odneti na proveru i odabrati. Oduzima malo vise vremena ali kvalitetnije resenje, na kraju krajeva i povoljnije.
Srecno resavanja kvara, i ne busi nikakve rupice, ako se sve lepo spakuje nece bacati ulje pa ni prljati IC, usis itd.
Srecno resavanja kvara, i ne busi nikakve rupice, ako se sve lepo spakuje nece bacati ulje pa ni prljati IC, usis itd.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: i(u)bertura...
Kakve bre crne rupice, pa ta creva i treba da drze pritisak, time im ukidas funkcija...
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- kvoboss lfs
- Garaža: Alfa Romeo 147jtd 16v
- Lokacija: zrenjanin
- Lokacija: zrenjanin