Radna temperatura JTD-a?

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
tristatri
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
Postovi: 260
Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 7:46 pm

Re: Radna temperatura JTD-a?

Sre Nov 15, 2017 10:38 pm

.
Verovatno je neki problem sa konektorom na protokomeru. Malo pre veceras mi je ponovo upalio check engine lampicu. Sada je greska P1238 i data je na poslednjoj slici dole.

Ono sto me buni je hronologija dogadjaja i neke vrednosti.

Kao sto sam vec pominjao prvo sam zagrevao auto na leru tj u mirovanju. To je prvo paljenje motora posle intervencije sa termostatom kada sam očito nešto poremetio. Ali nista od greški nije odmah tada izbacivao. Kako nisam mogao tako da ga zagrejem, prikacim mu racunar da mu MES-om pratim temperaturu sto mi je tada i bilo bitno, i izadjem na otvoreni put. Tu sam ga vozio uglavnom cetvrtom na visim obrtajima. Tu negde posle 2-3-4 minuta izbaci mi check engine lampicu. Ja ga zaustavim i posto mi je nakacen na racunar odmah pogledam greske. To su sledece:

Slika

i

Slika


Prve dve u popisu (za grejace i kvacilo) zanemarite. To su od ranije koje ja nisam hteo da brisem.

Ono sto mi nije jasno je da ako se greske redjaju hronoloski onda se prvo javila P1237. Ali je nije objavio paljenjem lampice check engine. To se vidi po temperaturi motora. Kada je upalio lampicu motor je bio na 90° a ova prethodna tj P1237 je kod temperature motora 32°. A to je verovatno bilo kada sam ga zagrevao na leru.

Zasto gresku P1237 nije prijavio odmah nego reagovao tek kod P1235 ? Koliko vidim i P1237 ima LIGHT ON napomenu.

Idemo dalje. Odmah tu, sve je to par minuta, pobrisem ja sve greske. Posle brisanja ne prijavljuje nista. (Iskreno ne mogu da se setim da li sam gasio auto ili je radio na leru dok sam gledao greske i potom ih brisao). Krenem nazad i opet u cetvrtoj dodajem gas i odmah brzo opet upali check engine lampicu. Tad je dao ponovo P1235 ali samo nju.

Slika

Iza toga vozim krajnje lagano. Naveče pravim relaciju od 50 km otvorenog puta. Tada nista ne testiram i provociram. Auto ne prijavljuje nista iako sam išao u nekim momentima i do 100 km/h mada bez naglih dodavanja gasa za dostizanje te brzine. U stvari kada se vozi bez tih naglih dodavanja gasa i ispod npr. 2500 rpm sve izgleda sasvim normalno.

Ujutro probam sa testiranjima. Problem je najveci npr. kada idem trećom 1500 obrtaja i tada potopim gas. Nema nekog jasnog gusenja ali da bi dostigao 2000-2500-3000 treba vecnost. Tog dana uradim jos jednu takvu probu i sve slicno. Na otvoreni put nisam isao da bih probao vise obrtaje u cetvrtu i dalje. Danas napravim jos par ovakvih testova samo jos malo grublje. Sve je slicno kao i prethodno, samo je mozda Alfa malčice živahnija. Nista od gresaka ne prijavljuje. Veceras odoh nesto da zavrsim. Vozim je nekih desetak minuta taman se zagreje i na jednom od semafora pri kretanju mi upali check engine lampicu.

Slika

Dakle danas pri testiranjima nista a sada maltene kod lera upali lampicu. OK, nije mi ni to cudno tada je izgubio kontakt ili šta već. Ono što mi je čudno to je temperatura motora u trenutku greške. Uveren sam da, iako je napolju tek nekih 7°C, iako sam vozio tek desetak minuta ili nesto malo manje, temperatura bi morala biti viša nego prijavljenih 24,8°!?

E to mi je čudno! Problem, šta god da je kontakt, senzor pa i turbina, rešiću pre ili kasnije, sam (tj. sa Vama) ili uz pomoć srvisa, ali bitno mi je i da razumem dešavanja. Ovo gore mi je čudno. Jedino mi je objašnjenje da ono prvo što nije prijavio grešku je zato što se tada nije ponovila 'dovoljni broj puta' ili 'dovoljno dugo'. A ovo drugo opet slično: prijavio je tek kada se ponovila npr. peti put, ali kod prijave je ipak dao one vrednosti što su bile kod prve pojave. U prevodu ECU auta je video gresku negde u pocetku te desetominutne voznje (kada je motor imao tek nekih 24,8°C), ali nije palio check engine jer se možda problem odmah i izgubio. A kasnije kad je prijavio, ipak dao one prve parametre.

.
Korisnikov avatar
tristatri
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
Postovi: 260
Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 7:46 pm

Re: Radna temperatura JTD-a?

Sre Nov 15, 2017 10:52 pm

.

Naravno čudno mi je i to: zašto kada ja pobrišem greške pa i raskačim akumulator na nekoliko sati, ponovo prikačim akumulator, upalim auto - grešaka nema u prijavi ali auto ne ide kako treba. Iliti, ako auto ne ide kako treba što ne prijavi greške tada kada ne ide kako treba nego tek negde posle, sutra ... 'ebem li joj sestru ja njenu.

.
Korisnikov avatar
tristatri
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
Postovi: 260
Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 7:46 pm

Re: Radna temperatura JTD-a?

Sre Nov 15, 2017 11:59 pm

.

Kod poslednje prijave greske ipak ide ovaj dole screenshoot, a ne kako sam gore dao.
Temperatura motora je ipak bila 55°C. To donekle menja moju pricu prethodno.
Zapravo kod poslednje check engine prijave, ali ne i kod prve.

Slika
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4584
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Radna temperatura JTD-a?

Čet Nov 16, 2017 12:17 am

Probaj da vozis sa otkacenim protokomerom vidi jel ce tada prijavljivati problem sa turbinom. Drugo odradi kompletnu dijagnostiku u voznji kad vec imas MES, vidi sta kaze i to bi trebalo da te usmeri ka problemu viewtopic.php?f=71&t=56982
Slika
Korisnikov avatar
tristatri
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
Postovi: 260
Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 7:46 pm

Re: Radna temperatura JTD-a?

Pet Nov 17, 2017 8:39 am

.

EPILOG 1: Bio je problem crevo vakuma ka turbini - ispucalo na spoju ili tako nekako. Bio sam u jednom od većih ovlašćenih servisa ovde jer imam tamo nekoga. Pa da pogledaju. Sada ide čini mi se nešto bolje nego i pre, jer je verovatno ranije vakumiralo nepotpuno.

Rešavanje problema je išlo ovako: 5 min - priča samnom , 10 min - ne baš uspešan pokušaj da alfu oćita na nekoj od njihovih dijagnostika, 3 min - traganje za problemom, 2 min - rešavanje problema i ostalih 10 min da mi zameni dva gejaca i da stavi drugi termodavač na novom termostatu. I naravno, posle svega, još 15 min da se mladi majstor malo iživljava na Alfi - kao da proba da li je sada sve u redu. Posle je rekao da je sada sve uredu ali kako preko 220 ne može.

EPILOG 2: Sinoć, posle ovoga gore, turbina se iz kabine čuje da zuji kada uključuje, i to jače nego pre kada se jedva nešto čulo. Dalje, kada izgasim auto i izađem vani, ono drugo zujanje se čuje od nje, mislim kada ispusta vazduh, koje sada traje mnogo duže. 10-15 sec. Da li je sve to OK? Otpratiću u narednim danima.


.
Poslednja izmena od tristatri u Pet Nov 17, 2017 9:12 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Radna temperatura JTD-a?

Pet Nov 17, 2017 9:09 am

Turbina se vrti od samog startovanja motora, tako da je uvek "ukljucena". I ne moze da zuji... Jedino sto moze da zuji posle gasenja auta je vakum ventil na hladnjaku.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
tristatri
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
Postovi: 260
Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 7:46 pm

Re: Radna temperatura JTD-a?

Pet Nov 17, 2017 9:30 am

.

Ok, ok, vrti se od pocetka. Kako god ja pomenuti zvuk cujem na nekih 2000-2500 pa gore, kada joj je 'geometrija zvučnija'. A sinoć je taj zvuk bio jači nego pre ove poslednje intervencije. A taj zvuk napred posle gašenja, koliko je normalno da se čuje i koliko dugo?

.
voosaa
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 167
Pridružio se: Uto Jul 26, 2016 10:32 am

Re: Radna temperatura JTD-a?

Pet Nov 17, 2017 10:59 am

Posle gasenja ce pre biti da cujes zatvaranje klapni od ventilacije, i to je normalno. I one rade na vakum, pa je moguce da je zbog tog puklog crevceta za turbinu i na njima bio slabiji vakum(ili ga i nije bilo), pa nisu ni radile.
Da taj zvuk od 2000-2500 rpm nije zvizdanje?
Korisnikov avatar
tristatri
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 SW 1.9 16V
Lokacija: Nis
Postovi: 260
Pridružio se: Sre Jun 28, 2017 7:46 pm

Re: Radna temperatura JTD-a?

Pet Nov 17, 2017 12:34 pm

Da taj zvuk od 2000-2500 rpm nije zvizdanje? > Jeste.

A onaj drugi nisu klapne od ventilacije. Njih cujem iz kabine i poznato mi je tj. prepoznajem taj zvuk. A onaj koji sam pominjao se cuje vani napred ispred branika dole.
voosaa
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 167
Pridružio se: Uto Jul 26, 2016 10:32 am

Re: Radna temperatura JTD-a?

Pet Nov 17, 2017 5:49 pm

Zvizdanje je moguce uzrokovano ili probijenim crevom interkulera(mada tada pretezno sisti) ili je turbina naceta (sto ne znaci da je odmah za remont, ovde su pisali ljudi da voze po 70-80 hiljada sa zvizducom turbinom). E sad, nisam siguran, ali mozda se zvizdanje moze javiti i ako VNT sistem turbine ne radi kako treba, ali neka se iskusniji jave...
Taj zvuk odnapred da ne dolazi od vakum ventila? (inace, pitao si gde zavrsava to vakum crevo sa pastetice, zavrsava na vakum ventilu, koji ce nalazi na poledjini hladnjaka, na vrhu)
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Radna temperatura JTD-a?

Pet Nov 17, 2017 6:31 pm

Barem snimi taj zvuk pa da ti kazemo od cega je. Ovako ko u pasulj da gledamo. :D
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
Fica
Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v
Alfa Romeo 159 SW 2.0 jtdm 136HP
Lokacija: Nis
Lokacija: Niš
Postovi: 102
Pridružio se: Uto Okt 21, 2014 7:59 am

Re: Radna temperatura JTD-a?

Pet Nov 17, 2017 10:06 pm

Moze li neko da okaci sliku cajgera na radnoj temp kad je motor zagrejan. Nakon velikog servisa pocela je da mi temperatura po cajgeru ide na 90 sto ranije nije bio slucaj, obicno je na polovini izmedju srednje crte i 90 stepeni.Takodje primecujem da kad naglo ubrzavam temp u trenutku se priblizi 90 stepeni i onda opadne na malopre definisani polozaj. Evo i slike zagrejanog motora
Slika
Pre velikog servisa nije bilo tih primetnih oscilacija, termostat nije diran. Jedino mi na pamet pada vazduh u sistemu zbog dolivanja tecnosti usled zamene vodene pumpe...
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4584
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Radna temperatura JTD-a?

Sub Nov 18, 2017 1:29 am

Jel si petljao nesto oko izduvne cevi? Hoce turbina da zvizdi ako nije dobro legla, ili je propao dihtung na njoj. Takodje posto je doslo hladno vreme desava se da se turbina cuje dok se ne zagreje dovoljno. Meni se cini da je turbina bila naceta, a kad je taj lik provozao verovatno je malo ostrije vozio pa je prozvizdala. U svakom slucaju za pocetak treba prekontrolisati sva creva, mozda su nesto skidali pa ostetili ili lose vratili
Slika
voosaa
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 167
Pridružio se: Uto Jul 26, 2016 10:32 am

Re: Radna temperatura JTD-a?

Pon Nov 20, 2017 4:28 pm

@Fica
Da ti majstor nije zamenio termodavac sa termostata, posto je primetio da nije ispravno pokazivanje temperature?
Korisnikov avatar
Fica
Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v
Alfa Romeo 159 SW 2.0 jtdm 136HP
Lokacija: Nis
Lokacija: Niš
Postovi: 102
Pridružio se: Uto Okt 21, 2014 7:59 am

Re: Radna temperatura JTD-a?

Pon Nov 20, 2017 5:41 pm

Nije, bio sam prisutan za vreme servisa.Jedino smo posle dodali tecnosti 50:50 paraflu:destilovana, oko litar, i sad je izmedju min i max.Mozda pumpa ima drugacije radno kolo pa manje tecnosti provrti. Kazem opet najprimetnije je kad opteretim auto pri naglom ubrzanju brze dodje blizu 90 i odmax spusti na onu temp sa slike.
voosaa
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 167
Pridružio se: Uto Jul 26, 2016 10:32 am

Re: Radna temperatura JTD-a?

Pon Nov 20, 2017 7:39 pm

Meni je to normalno ponasanje, tj. tako se ponasa oduvek, a i to sam isto primetio na par drugih 156-ica JTD. Ako ides uz veci uspon, temp se popne na 90 posle nekog vremena, nakon toga padne na podeok ispod, ili sasvim malo iznad tog podeoka. I lako je uocljiva varijacija skale,tj. ume da se malo spusti ispod te "standardne" vrednosti, ili malo da ode iznad, nije kao kod ostalih automobila gde skala bude zakucana, sto je isto normalno, koliko sam citao po stranim forumima, jer kod ostalih automobila cajger pokazuje usrednjenu vrednost temp, a kod alfe je trenutna vrednost.

Povratak na “Diesel Potenza”