Cao ljudi, imam jedno pitanje, tj. treba mi savet oko toga sta i kako sa leptirima na usisnoj grani. Bio sam ubedjen da ih moj motor 1.9 JTD CF3 ne poseduje, medjutim kada sam cistio usisnu granu itekako ih ima.
Kod mene je sledeca kombinacija:
- Plasticni deo usisne grane je ono sto se vidi kada se skine poklopac motora
- Onda ide metalni deo sa metalnim leptirima
Ovako to izgleda nakon ciscenja:
Sad sve izgleda lepo, ali sam se bas razocarao, jer sam mislio da sam odabrao verziju bez DPF-a i leptira.
Ono sto mi treba kao savet jeste koji je najbolji nacin da uklonim EGR i Swirl Flaps i gde biste to radili.
Znam da imaju sledece opcije u teoriji:
1. Ostave se leptiri u otvorenom polozaju, raskaci motor koji ih kontrolise i ostavi prikljucen. Nema prijavljivanja greske, ali meni to deluje kao previse primitivno resenje.
2. Leptiri se fizicki uklone, zapuse se rupe od osovine, motor ili ostane prikljucen ili se softverski iskljuci (samo ne znam gde bih to radio). Takodje vidim da na netu prodaju posebne cepove za rupe koje ostanu u grani. Iskustva?
3. Zameni se cela usisna grana od nekog starijeg modela koji pasuje i ostavi se opet motor koji onda nema doduse mesto za montazu, pa se fiksira nekako ili opet - iskljuci se softverskim putem iz racunice.
Unapred hvala na savetima, sve je dobrodoslo, posto bih zeleo sto pre da se ratosiljam osecaja nelagodnosti svaki put kada upalim auto, jer vidim da steta kada metalni leptir uleti u cilindar moze da napravi ozbiljnu stetu, a imao sam vec slicnih iskustava sa kolima u zivotu i sada sam paranoican vise nego sto bi mozda trebalo.
Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
- bojsa
- Garaža: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Distinctive
- Lokacija: Beograd
Post
Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
To call an Alfa Romeo owner a fool is to deny love itself...
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
Egr moras softverski da iskljucis, takodje ko to radi moze softverski i klapne da ti sredi. Ako su u dobrom stanju i nemaju lufta ja ih ne bih dirao jer ce ti auto biti tromiji na niskim obrtajima.
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
GT 2007 je sve samo ne CF3 nego je CF4. Moj je 2006 i isto ima krilca u grani, ja sam kompletono povatio i tim čepovia zapušio rupe, motor komplet izbačen. Nisam siguran ali mislim da nije rađena nikakva korekcija na kompu i ne prijavljuje mi grešku vezanu za klapne ...
Ako bi menjao granu odna se ubaci grana od 147 euro 3. Krilca ako ostanu će pući kad tad nema veze da li rade ili ne rade jednostavno zamor materijala posle 10 godina upotrebe.
Cena ti varira od 50-100€ sa skidanjem ali ako je tvoja već skinuta onda ti je najjeftinije da kupiš samo čepove i zatvoriš rupe.
Ako bi menjao granu odna se ubaci grana od 147 euro 3. Krilca ako ostanu će pući kad tad nema veze da li rade ili ne rade jednostavno zamor materijala posle 10 godina upotrebe.
Cena ti varira od 50-100€ sa skidanjem ali ako je tvoja već skinuta onda ti je najjeftinije da kupiš samo čepove i zatvoriš rupe.
- bojsa
- Garaža: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Distinctive
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
Hvala ljudi na odgovorima i to vrlo brzim
Elem, znaci moze samo da se raskaci sve bez ikakvog smaranja sa reprogramiranjem ECU-a sigurno?
Takodje, gde da uzmem sve sto mi treba za zatvaranje grane i EGR-a?
Vidim da ima na ebayu setova za zatvaranje, da li je to dovoljno kvalitetno? Gledao sam neke setove od oko 35$ za granu i 20$ za EGR.
Vidim da ima dva tipa onih plocica za zatvaranje EGR-a - sa rupicama i bez rupica. Koji mi treba?
Na kraju, da li ima neko ko to radi sve po principu da samo ostavim automobil ili je bolje da pribavim sam delove?
Jos jednom, unapred hvala, zaista mi puno znaci da ovo odradim kako valja da se ne smaram sa random problemima.
Elem, znaci moze samo da se raskaci sve bez ikakvog smaranja sa reprogramiranjem ECU-a sigurno?
Takodje, gde da uzmem sve sto mi treba za zatvaranje grane i EGR-a?
Vidim da ima na ebayu setova za zatvaranje, da li je to dovoljno kvalitetno? Gledao sam neke setove od oko 35$ za granu i 20$ za EGR.
Vidim da ima dva tipa onih plocica za zatvaranje EGR-a - sa rupicama i bez rupica. Koji mi treba?
Na kraju, da li ima neko ko to radi sve po principu da samo ostavim automobil ili je bolje da pribavim sam delove?
Jos jednom, unapred hvala, zaista mi puno znaci da ovo odradim kako valja da se ne smaram sa random problemima.
To call an Alfa Romeo owner a fool is to deny love itself...
- Alfa servis Brana
- Sponzor
- Garaža: Alfa Romeo 159,147,Gt,Brera,156Q4,Fiat tipo,B4 cabrio
- Lokacija: Vranic Bgd
- Lokacija: Beograd Vranic
Post
Re: Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
Ako neces da gasis softverski, motor mora da ostane aktivan jer ce naravno paliti gresku.
- Sava
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170ks
- Lokacija: Beograd
Post
Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
Set za zavarivanje ide valjda samo na starije grane sa plasticnim klapnicama. Na novijim se raspunktuju klapne sa osovinica i osovine ostanu u funkciji sa motoricem i nece se paliti nikakva greska.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Ja sam kod mene to rešio tako što sam nabavio usisnu granu bez krilaca. Grana je potpuno identična,motorić sam ostavio da radi sa raskačenom polugom. Ovo mi je bilo najjednostavnije rešenje bez nekog budženja i zatvaranja rupa. Opcija skidanja klapni i istavljanja osovinica mi se nije svidjala je su osovinice u ležištima imale već dosta lufta.
Sent from maj el dži ge-2 manji
Sent from maj el dži ge-2 manji
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
Ne diraj je ako je dobra, možda ju je neko već zamenio. Ja sam se oduševio automobilom kad mi je zamenjena grana, a lomio sam se da li da zapušavam ili ne.
- bojsa
- Garaža: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Distinctive
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
Sad sam malo zbunjen, da uklanjam leptire ili ne?
Ja bih to uradio ako moze tako da nema vise ni osovine ni bilo cega, nego da bude kao kod regularne grane i koliko mogu leptiri da uticu na performanse?
Koliko shvatam one regulisu nekih 30% protoka vazduha, jer vec postoji kruzni deo koji je potpuno otvoren i koji zauzima veci povrsinski deo grane. Pritom, logicnije mi je da su one tu iz nekih ekoloskih razloga i eventualno nekog linearnijeg rada, pre nego zbog bilo kakvih perforamnsi.
Ja bih to uradio ako moze tako da nema vise ni osovine ni bilo cega, nego da bude kao kod regularne grane i koliko mogu leptiri da uticu na performanse?
Koliko shvatam one regulisu nekih 30% protoka vazduha, jer vec postoji kruzni deo koji je potpuno otvoren i koji zauzima veci povrsinski deo grane. Pritom, logicnije mi je da su one tu iz nekih ekoloskih razloga i eventualno nekog linearnijeg rada, pre nego zbog bilo kakvih perforamnsi.
To call an Alfa Romeo owner a fool is to deny love itself...
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
Leptiri poboljšavaju odziv na niskim obrtajima i fenomenalna su stvar. Praktično stvaraju vrtlog i ubrzavaju usis vazduha. Ukoliko nema lufta i ne postoji ulje od uljnih para na osovinama sa spoljne strane usisne grane, samo je očisti i vrati na mesto. Ukoliko je ipak grana za zamenu, zameni je novom sa leptirima, ukoliko si u mogućnosti. Ukoliko ti je to preveliki trošak, onda je ova rasprava akademska.
Ukoliko de-swirluješ granu, motorić mora ostati gde jeste, pošto se jednostavno ne može ugasiti u mapi.
Ukoliko de-swirluješ granu, motorić mora ostati gde jeste, pošto se jednostavno ne može ugasiti u mapi.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- Alfa servis Brana
- Sponzor
- Garaža: Alfa Romeo 159,147,Gt,Brera,156Q4,Fiat tipo,B4 cabrio
- Lokacija: Vranic Bgd
- Lokacija: Beograd Vranic
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
Najjeftinije je sigurno da stavi granu euro 3,i odradi remap za 70e..stvar prosta,vise Nm i snage u linearnosti...po zelji korisnika koliko hoce snage odprilike
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- bojsa
- Garaža: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Distinctive
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
Hvala svima na odgovorima, mislim da je vadjenje leptira najpouzdanije i dugorocno resenje, a ja ne planiram da se rastajem sa GT-om ni u najavi iako je vec skoro 5 godina kod mene.
Sama nova grana nije toliko skupa, nasao sam je za oko 180e, ali dok god postoji sansa da se leptir odlomi i uleti u usis, to nije dobar sistem koliko god mozda uticao na odziv pri niskim obrtajima.
Sama nova grana nije toliko skupa, nasao sam je za oko 180e, ali dok god postoji sansa da se leptir odlomi i uleti u usis, to nije dobar sistem koliko god mozda uticao na odziv pri niskim obrtajima.
To call an Alfa Romeo owner a fool is to deny love itself...
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
Gde si nasao za 180e novu granu? Ako stavis novu miran si bar 200000km sto se tice krilca
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
Sa zatvorenim EGR ko zna koliko si miran, verovatno neće nikad crći.
- bojsa
- Garaža: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Distinctive
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa Romeo GT 2007. - Swirl flaps na usisnoj grani
Hm, to vec menja stvari Nidzo, ako je tako kao sto kazes? Znaci, po tvom misljenju krilca stradaju iskljucivo zbog prljavstine koju stvara EGR?
Ja sam bio utiska da je to vise zbog nekih promena temperature gde se metal jednostavno "okali" i na kraju postane krt pa pukne....
Ja sam bio utiska da je to vise zbog nekih promena temperature gde se metal jednostavno "okali" i na kraju postane krt pa pukne....
To call an Alfa Romeo owner a fool is to deny love itself...