Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
imas pikove turbine pa otuda i oscilacija selenoida. Vidi da negde ne gubi vakum, da crevce nije busno, ili da selenoid ne glavi. Pritisak se izjednaci tek posle 3000rpm, do tad igra svo vreme. To sto fijuce turbina ne mora da znaci da je dotrajala, pogotovo ako je to samo dok je hladna. Nemas maksimalno ubrizgavanje goriva, jer je ocitavanje mafa manje nego sto je je potrebno za maksimalnih 60mm3 koliko je u mapama.
Sto se dizni tice ne moze nista da se vidi iz grafikona. Za 8v cak nije ni moguce ocitati korekciju dizni na dijagnostici preko mes-a, i slicnih programa, osim examiner i sl. Cak i da je korekcija dizni na dijagnostici van dozvoljenih granica, opet ta korekcija moze biti i do cilindra a ne dizni. Tako da je provera dizni najsigurnija kad se skinu i stave na masinu za ispitivanje.
Sto se dizni tice ne moze nista da se vidi iz grafikona. Za 8v cak nije ni moguce ocitati korekciju dizni na dijagnostici preko mes-a, i slicnih programa, osim examiner i sl. Cak i da je korekcija dizni na dijagnostici van dozvoljenih granica, opet ta korekcija moze biti i do cilindra a ne dizni. Tako da je provera dizni najsigurnija kad se skinu i stave na masinu za ispitivanje.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dimbranislav
- Garaža: Fiat stilo jtd 85kW, 2002 god.
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Pogledao sam vakuum crevo koje ide do turbine i izgleda je da je predhodni vlasnik nesto radio na tom crevu. Crevo je nastavljano na kraju prema turbini. To mi je malo sumnljivo .
Za onaj fals vazdus sto je Dusan spominjao, da nije mozda motor poceo da duva pa otuda taj fals vazdus.
Za onaj fals vazdus sto je Dusan spominjao, da nije mozda motor poceo da duva pa otuda taj fals vazdus.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
ne. ono rebrasto vreco od filter do turbine hoce da pikne na rebrima ili izmedju njih. ne vidi se dok se ne skine i ne pregleda.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dimbranislav
- Garaža: Fiat stilo jtd 85kW, 2002 god.
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
A sta je sa vazduhom iz iberlaufa, u slucaju da je motor poceo da duva tu verovatno ima dosta vazduha koji ulazi iza MAF-a i koji se ne meri?
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
To moze da utice na rad motora ali ne u toj meri koliko se pokazuje na dijagramima. Kreni ti prvo od resavanja pritiska turbine i njenog variranja, takodje i od selenoida turbine. Usput proveri u kakvom je stanju filter vazduha i sam filter, da nema nekih fizickih prepraka i pukotina.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dimbranislav
- Garaža: Fiat stilo jtd 85kW, 2002 god.
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Moze li neko da postavi kako bi trebalo da izgledaju ispravni dijagrami.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Svi dijagrami su logičnog oblika i sa očekivanim vrednostima, jedino "Air Intake Quantity" ima vrednosti toliko ispod očekivanih, da mi je čudno da taj "Stilo", kako ti kažeš, ide dobro...
Ako je u pitanju problem "neočitanog vazduha" a), moguće je da u stvari dovoljno vazduha ulazi u usis, ali se ne ubrizgava dovoljno goriva, jer vazduh nije izmeren MAFom. Činjenica da nema dima ukazuje na tako nešto...
Postoje još dva moguća uzroka problema i jedna kombinacija:
c) MAF je sa prljavim mernim elementom, što se lako vidi kad se MAF skine... i
d) EGR je zaglavljen u položaju "otvoreno" (bez obzira na izmerene vrednosti na dijagramu), a to je najveći izvor "neočitanog vazduha" (u usisu je posle MAF)...
e) kombinacija a)+c)+d)
Ako je u pitanju problem "neočitanog vazduha" a), moguće je da u stvari dovoljno vazduha ulazi u usis, ali se ne ubrizgava dovoljno goriva, jer vazduh nije izmeren MAFom. Činjenica da nema dima ukazuje na tako nešto...
Postoje još dva moguća uzroka problema i jedna kombinacija:
c) MAF je sa prljavim mernim elementom, što se lako vidi kad se MAF skine... i
d) EGR je zaglavljen u položaju "otvoreno" (bez obzira na izmerene vrednosti na dijagramu), a to je najveći izvor "neočitanog vazduha" (u usisu je posle MAF)...
e) kombinacija a)+c)+d)
Alfa je stil... ostalo je status...
- dimbranislav
- Garaža: Fiat stilo jtd 85kW, 2002 god.
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ljudi, ja sa ovim Stilom razvijam i do 200 km/h na autoputu. Zar nije egr u normalno zatvorenom polozaju? Da nije neki remap upitanju? Dule, jel ti grafik solenoida deluje uredu ili ne?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Sve izgleda normalno osim pomenutih malih vrednosti usisanog vazduha i sporog ubrzanja od 1500o/min do 4000o/min (oko 30s).
Ne treba performanse gledati samo kroz neku postignutu maksimalnu brzinu, već i kroz startnost i elastičnost... Dole na slici su dijagrami za remapovanu Alfu GT 1.9 JTDm.
Ne treba performanse gledati samo kroz neku postignutu maksimalnu brzinu, već i kroz startnost i elastičnost... Dole na slici su dijagrami za remapovanu Alfu GT 1.9 JTDm.
Alfa je stil... ostalo je status...
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ne znam kako su dijagrami ocekivani kad se jasno vide pikovi turbine, prvi pik preko 2150bar, koliko je za taj turbo, po mojoj proceni iz dijagrama na 2250bara, pa onda spustanje pritiska na ispod 2bar, pa opet na preko 2150, pa opet pad na 2 bara, i to se sve ispegla na 3500rpm-a, znaci od 2000-3500rpm pritisak igra gore dole, gde na dalje bude pritisak kao i zahtevani.
Dok god ima ovih igranja pritiska tubine, imace i igranja ocitavanja na mafu, pa tako i zahtevani IQ nece biti kako bi trebao. Auto nema remap, jer su sve vrednosti fabricke.
Dok god ima ovih igranja pritiska tubine, imace i igranja ocitavanja na mafu, pa tako i zahtevani IQ nece biti kako bi trebao. Auto nema remap, jer su sve vrednosti fabricke.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Evo tri dijagrama za istu GT 1.9 JTDm 16v, sa istom turbinom i istim overboost ventilom, ali sa različitim podešavanjem u overboost mapi... svi dijagrami su normalni i svaki "setup" ima objašnjenje. Inače je 2350mbar normalni boostpeak za neremapovani 1.9 JTD 8v.
Alfa je stil... ostalo je status...
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Upravo gledano iz tvojih dijagrama vidi se kako se regulise pik turbine i u kom vremenskom roku i na koji nacin. Takodje se vidi i koje su vrednosti selenoida za svo to vreme. Normalan pik turbine ne postoji, postoji samo prihvatljiv i neprihvatljiv.
Da je moj auto u pitanju ja ne bih prihvatio ovo variranje kao normalno. Sa remapom, i NE podesenim n75 mapama, nisam imao ovolikog igranja pritiska kao sto je kod njega izrazeno. I tada mi je bilo izrazeno kao i kod njega da nisam dobijao maksimalnu kolicinu ubrizgavanja, jer je i kriva mafa takodje igrala gore-dole.
Da je moj auto u pitanju ja ne bih prihvatio ovo variranje kao normalno. Sa remapom, i NE podesenim n75 mapama, nisam imao ovolikog igranja pritiska kao sto je kod njega izrazeno. I tada mi je bilo izrazeno kao i kod njega da nisam dobijao maksimalnu kolicinu ubrizgavanja, jer je i kriva mafa takodje igrala gore-dole.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
ista makina kao njegova.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Dakle... na mojim dijagramima (i sa i bez bootpeakova), moja "Air Intake Quantity" za te obrtaje je uobičajena (i oblik i vrednosti), a za razliku od toga... kod dimbranislava, kriva "Air Intake Quantity" ima male vrednosti (manje od 500mg/i). Trebalo bi da su veće čak i u leru (između 500mg/i i 550mg/i)...
Pored toga, sasvim je uobičajeno da kriva "Air Quantity Signal" ima oscilacije, a da kriva "Air Intake Quantity" bude bez oscilacija, jer se ova druga dobija "peglanjem" ove prve u ECU softveru.
Zato oblik krive "Air Quantity Signal" nije merodavan pokazatelj nečega, ali vrednosti jesu. Kod dijagram dimbranislava je maksimalna voltaža MAF relativno velika (oko 4.25V), a protok vazduha kao u leru kod JTD 8v.
Ostaje još i da se proveri "pašteta" vakuum ventil (da li je zaribao i može da se sredi sa WD40 ili mora da se menja)...
Pored toga, sasvim je uobičajeno da kriva "Air Quantity Signal" ima oscilacije, a da kriva "Air Intake Quantity" bude bez oscilacija, jer se ova druga dobija "peglanjem" ove prve u ECU softveru.
Zato oblik krive "Air Quantity Signal" nije merodavan pokazatelj nečega, ali vrednosti jesu. Kod dijagram dimbranislava je maksimalna voltaža MAF relativno velika (oko 4.25V), a protok vazduha kao u leru kod JTD 8v.
Ostaje još i da se proveri "pašteta" vakuum ventil (da li je zaribao i može da se sredi sa WD40 ili mora da se menja)...
Alfa je stil... ostalo je status...
- dimbranislav
- Garaža: Fiat stilo jtd 85kW, 2002 god.
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ako je napon iz MAF sensora u granicama normale, ako sam lepo razumeo, zasto je onda izmereni protok mali? Zar se taj protok ne dobija iz tog napona?
Ovaj grafik je meren u 4-om stepenu prenosa, sa punim rezervarom i sa dve odrasle osobe u njemu. Moj menjač ima 5 brzina.
Ovaj solenoid je i meni sumljiv iz razloga što ima oscilacija i ne pada povoljno nisko.
Auto se isto ponaša i kada otkacim MAF. Takodje ima osećaj da auto ponekad dosta bolje vuče, a pobekad je trom.
Kako radi egr ventil? Ja mislim da je on normalno zatvoren i da ecu šalje pwm signal određene ispune kada želi da otvori ventil.
Šta podrazumevate kad kažete da je motor elastičan?
Ovaj grafik je meren u 4-om stepenu prenosa, sa punim rezervarom i sa dve odrasle osobe u njemu. Moj menjač ima 5 brzina.
Ovaj solenoid je i meni sumljiv iz razloga što ima oscilacija i ne pada povoljno nisko.
Auto se isto ponaša i kada otkacim MAF. Takodje ima osećaj da auto ponekad dosta bolje vuče, a pobekad je trom.
Kako radi egr ventil? Ja mislim da je on normalno zatvoren i da ecu šalje pwm signal određene ispune kada želi da otvori ventil.
Šta podrazumevate kad kažete da je motor elastičan?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Elastičan - lako i dobro ubrzava, pa je pogodan za gradske uslove vožnje.
Suprotno - trom.
Suprotno - trom.
Alfa je stil... ostalo je status...
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ko sto rece dusan kad mu das gas da odmah krene da vuce i da ubrzava non stop,egr zatvara cim mu se da jaci gas ali nemora da znaci da ce da zatvori ako je prljav ili neispravan,mozda u opste i nefunkcionise ako nije skoro ciscen.
Ako budes resio da ga zatvaras javi se,ili ako ti bude trebalo nesto za probu imam sve osim mafa.
Ako budes resio da ga zatvaras javi se,ili ako ti bude trebalo nesto za probu imam sve osim mafa.
- dimbranislav
- Garaža: Fiat stilo jtd 85kW, 2002 god.
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Vakuum ventil vukcionise, pomera se polugica sa dodavanjem i oduzimnjem gasa.
Iz ove diskusije počinjem da sumnjam de možda predhodni vlasnik ugradio neodgovarajući MAF ili je neki loš remap upitanju. Jer ako je izlazni napon ok, onda i izmereni protok mora da je ok ako je protokomer odgovarajući. Pošto je izlani napon u granicama normale, a izmereni protok vazduha mali, a pritom taj protok sracunava ecu na osnovu dobivenog napona sa protokomera onda mi deluje da je nesto menjano na samom ecu . Da li ima logike?
Iz ove diskusije počinjem da sumnjam de možda predhodni vlasnik ugradio neodgovarajući MAF ili je neki loš remap upitanju. Jer ako je izlazni napon ok, onda i izmereni protok mora da je ok ako je protokomer odgovarajući. Pošto je izlani napon u granicama normale, a izmereni protok vazduha mali, a pritom taj protok sracunava ecu na osnovu dobivenog napona sa protokomera onda mi deluje da je nesto menjano na samom ecu . Da li ima logike?
- dimbranislav
- Garaža: Fiat stilo jtd 85kW, 2002 god.
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Da li neko ima iskustva sa onim knjigama što sam pitao?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ako lako možeš da nabaviš te knjige, ne može da škodi, pogotovo ako ćeš da se baviš dijagnostikom profesionalno...
Naprskaj WD40, možda poluga vakuum aktuatora glavi povremeno... Inače, nije loše da proveriš (i eventualno očistiš) i MAP senzor - ako je merni element prljav, može da pravi probleme (daje pogrešan podatak o pritisku u usisu...).
Zbog čega je rađena ova dijagnostika? Ako se neki problem ispoljava samo povremeno, pre će biti da je mehanički (prljavi senzori, zaribali pokretni elementi aktuatora), nego električki.
U međuvremenu sam našao jednu dijagnostiku za koleginu Alfu 1.9 JTD 8v koji je imao problem sa rebrastim crevom od MAF do turbine (neizmereni vazduh)...
Naprskaj WD40, možda poluga vakuum aktuatora glavi povremeno... Inače, nije loše da proveriš (i eventualno očistiš) i MAP senzor - ako je merni element prljav, može da pravi probleme (daje pogrešan podatak o pritisku u usisu...).
Zbog čega je rađena ova dijagnostika? Ako se neki problem ispoljava samo povremeno, pre će biti da je mehanički (prljavi senzori, zaribali pokretni elementi aktuatora), nego električki.
U međuvremenu sam našao jednu dijagnostiku za koleginu Alfu 1.9 JTD 8v koji je imao problem sa rebrastim crevom od MAF do turbine (neizmereni vazduh)...
Poslednja izmena od dusanGT u Ned Dec 21, 2014 11:20 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
- genca
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW
- Lokacija: Kladovo
- Lokacija: Kladovo
Post
Одг: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Evo mojih parametara.Ja neznam da ih citam,pa tako neznam da li su uredu.Aj profesore Dusane desifruj mi ih na srpski jezik.
cuore sportivo
- genca
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW
- Lokacija: Kladovo
- Lokacija: Kladovo
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Genca, napravi dijagrame po uputstvu... tj. koristi MES i Excel
Alfa je stil... ostalo je status...
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Da egr ostaje otvoren imao bi dima, tako da je egr iskljucen kao problem.
Maf ocitavanja su losa, mala, i neodgovarajuceg oblika, nema dileme.
Iz mog grafikona se vidi da je pik turbine odmah po patosiranju gasa, i da se pritisak izravnja sa zeljenim za kratko vreme.
Kod njega je peglanje pritiska veoma sporo i traje do 3500 obrtaja sto je lose, i nije prihvatljivo. Takodje kriva selonoida je loseg oblika, ne pada ispod 40 u njegovim grafikonima, u mapama za taj motor, vrednost je 30-25. Takodje njeno skakanje dole-gore je israzeno i nije prihvatljivo.
Maf ocitavanja su losa, mala, i neodgovarajuceg oblika, nema dileme.
Iz mog grafikona se vidi da je pik turbine odmah po patosiranju gasa, i da se pritisak izravnja sa zeljenim za kratko vreme.
Kod njega je peglanje pritiska veoma sporo i traje do 3500 obrtaja sto je lose, i nije prihvatljivo. Takodje kriva selonoida je loseg oblika, ne pada ispod 40 u njegovim grafikonima, u mapama za taj motor, vrednost je 30-25. Takodje njeno skakanje dole-gore je israzeno i nije prihvatljivo.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910