Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 15, 2015 3:36 pm

Evo novog merenja,malopre sam se gasio na mostu preko Ade...ali sam se bas izvestio,snimio sam sva zgodna mesta za zaustavljanje :D

4 brzina u manuelnom modu,malo duze je bilo merenje...


Slika
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 15, 2015 5:04 pm

ali sad se u ovom logu nije ugasio? :D
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 15, 2015 5:14 pm

Goxy, ovo je odličan snimak - nije važno da bude "pedala do poda"...
Dakle, zbunjuje to "ulegnuće" u dijagramu "fuel quantity" između 4s i 8s, gde CR pritisak raste. Drugi problem je previsoka razlika između "total FQ" i "desired FQ" posle 3000o/min, a da pri tome "FP" solidno prati "desired FP".
Da li to propusti "falični" CR regulator ili je nešto drugo u pitanju.
Ispod je moj dijagram za ove parametre - možda bi trebalo proveriti "Pressure regulator opening MPROP [%]" (koliko manji "otvor" ima na velikim obrtajima). Za razliku od 1.9 JTD 8v ovaj regulator se nalazi pre CR pumpe.

Slika
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 15, 2015 6:33 pm

Ovaj put je isto doslo do gasenja,ali na manjim obrtajima.
Idem da odradim jedan dijagram u normalnoj malo duzoj voznji,mozda bude vise izrazenih momenata gde bi se mogao detektovati losiji rad regulatora pritiska.
Ne vadim vise laptop iz kola :D
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 15, 2015 7:02 pm

Ako se na većim obrtajima CR regulator previše otvori... onda je problem u njemu... ;)
Goxy, ako te ne mrzi da više radiš MESdiag, uradi test kao moj sa slike (čitanje više parametara "guši" brzinu akvizicije).
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 15, 2015 7:18 pm

Dogovoreno Dusane,odradicu bas takav test.
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Okt 16, 2015 8:05 am

zexmaster gt napisao:Nisam hteo da se mesam previse,posto se u to ne razumem mnogo,ali eto logicno razmisljanje moze da dovede do resenja mozda...zar komp ne pali chek ili bilo koju drugu gresku upozorenja za bilo koji kvar?safe mod ili nesto drugo?mislim da komp ne stigne da odreaguje sa greskom,jer se inace ne pali greska za cr pumpu,to tvrdim iz iskustva vise puta,samo se auto ugasi bukvalno ako ne dostigne zadat pritisak,nema goriva...kladim se da bi pumpa i propisala pri razupcavanju
Ovo što ti kažeš je vrlo interesantno ali postoji mogućnost da kod vozila kojima je softverski ugašen DPF,motorni računar (ECU) drugačije obrađuje podatke.Samo gašenje DPF se vrši na takav način,koji onemogućava kasnije ECU da upali neke greške,koje bi se sasvim normalno upalile kod fabričkog setup-a (takva mapa je deaktivirana).
Takođe sam na nekim merenjima primetio,da se na nekim pozicijama javlja razlika između TFP i DFP preko 200bar u korist TFP,a ECU ne baca u safe mode.
Postoji mogućnost da je samom mapom ugašena mogućnost padanja u safe mode i paljenja nekih grešaka i da zbog toga dolazi do sirovog gašenja motora,kada parametri postanu nepodnošljivi.

U svakom slučaju interesantna je situacija i može pomoći da se malo bolje upoznaju reakcije remapovanih motora u ovakvim slučajevima.
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Okt 16, 2015 8:44 am

Zato ti ja i kazem da mozemo samo da gledamo u pasulj... oteraj kola kod tjunera da nastima to i resio si problem. :D
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Okt 16, 2015 9:21 am

G0XY napisao:... Postoji mogućnost da je samom mapom ugašena mogućnost padanja u safe mode i paljenja nekih grešaka...
Ne sme da se radi tako - mapa mora da se ispegla taman toliko da normalni limiti (SVBL i SVFPL, a kod JTDm 2.0 i SVEGTL) ne budu prekoračeni u onih uobičajenih nekoliko sekundi. Sledeća važna stvar - neispravnost nekog sklopa se ne "servisira" nerealno dignutim limitom.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Okt 16, 2015 11:02 am

Dusane,potpuno se slažem sa vama :gr8:

Odradio sam dva merenja sa parametrima TFP/DFP/MPROP(%)

Merenje 1 zalet u 4. brzini do 3900rpm ali sam morao da kočim i propustio momenat prekida...

Slika

Merenje 2 zalet u 4. brzini,gde sam dostigao tačku prekida,što se vidi iz dijagrama

Slika
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Okt 16, 2015 11:07 am

Pritisak CR pumpe (TFP) prati zahtevani pritisak (DFP)...ili ja pogrešno tumačim :scratch:
Mada kada se malo razvuče Y osa,postoje izvesne oscilacije između TFP i DFP do oko 50bar,gde TFP zaostaje za DFP,a regulator stalno to pegla.
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Okt 16, 2015 2:54 pm

Na tim dijagramima nema ništa neobično... A kako stojimo sa boostom? I sa temperaturom izduvne grane ("Particle Filter Temperature" u MES)?
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Okt 16, 2015 3:09 pm

Meni se isto tako učinilo,sve su varijacije u nekoj granici normale,ništa nema drastično.
Moglo bi da se izmeri sledeće,da vidimo i temperature :) :

a) engine speed [rpm]
d) boost pressure [mbar]
e) desired boost pressure [mbar]
f) Particle Filter Temperature (EGT)
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Okt 16, 2015 6:42 pm

Da - to merenje bi pomoglo da znamo više...
Inače, kad sam radio neke testove sa probušenim turbo crevom, javljala se MCSF greška, jer ne može da se postigne dovoljan boost u nekom razumno kratkom vremenskom intervalu. Slično, kad je spadalo turbo crevo, vožnja je nastavljana (bez ikakve greške na BC ili u MES)...
Motor se nikad nije gasio - a u obe naše Alfe je EDC16c39 varijanta ECU. Jedino je moja Euro4, a tvoja Euro5.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Zex
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp
Lokacija: BEOGRAD
Lokacija: UMKA
Postovi: 4076
Pridružio se: Sre Dec 03, 2014 7:50 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Okt 16, 2015 9:38 pm

Mnogo mrsite sa tim podacima...smanjenje ks ne dolazi u obzir i takvo peglanje mape.. Prvo ciper,pa remont pympe
Falcon:

Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Korisnikov avatar
Ognjen_HN
Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
Lokacija: Herceg-Novi
Lokacija: Herceg-Novi
Postovi: 2058
Pridružio se: Pon Maj 21, 2012 1:27 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Okt 17, 2015 12:24 pm

Mozda je laicko pitanje, ali opet da znam ne bi pitao: Osim torque pro programa za android sta mi treba da "pokusam" odraditi dijagnostiku na moju alfu ?
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI! :)
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Okt 17, 2015 1:10 pm

zexmaster gt napisao:Mnogo mrsite sa tim podacima...smanjenje ks ne dolazi u obzir i takvo peglanje mape.. Prvo ciper,pa remont pympe
Te "odokativne" parole - to je za neki drugi forum... a ni tema nije takva... ;)
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 22, 2015 7:41 pm

Zahvalio bih se svima na pomoci i razmeni iskustava,jednom malom korekcijom mape,ovaj problem je resen :drink
Takodje se ovde video i pun znacaj dijagnostike u voznji i koliko ista moze da razjasni neke dileme :gr8:
Posledica svega ovoga je sto vise ne vadim laptop iz kola i sto non stop merim i uporedjujem neke parametre :D
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Okt 22, 2015 8:13 pm

lepo rekoh, Milan tarot sve vidi :D
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
djolers4
Garaža: Ex-Alfa 155 2.0 TS 8v
Alfa 147 mjet 16v
Lokacija: Vrcin
Postovi: 1181
Pridružio se: Pon Dec 14, 2009 6:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 11, 2015 8:21 pm

Imam problem sa povezivanjem elm 327 bt dijagnostike na svoju 147 1.9jtd.Poveze se,pocinje testiranje ali ne moze da uspostavi vezu sa ecu-om,vec samo pali i gasi lampice na tabli.Pokusavam da povezem sa androidom preko bt-a i Torque pro programa ali nece.pokazuje gresku nekog protokola jt850.Treba mi samo da bih pratio odredjene parametre rada motora,nista posebno.Nisam probao preko laptopa,kasno je a i uspeo sam da ubijem tablu,podizace zakljucavanje na kratko,tako da sam morao da raskacim kleme da vratim sve na staro.Jel ima resenje ili da bacim djubre u kantu?
Korisnikov avatar
Djo83
Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 2288
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 4:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 11, 2015 8:27 pm

ne moze BT protokol na euro 3 dizelima na zalost... nece ti raditi... imas po netu objasnjenje za koje beznince/dizele moze, pa samim tim moze i Torque... benzince koliko se secam moze od euro 3 a dizeli od euro 4...
Korisnikov avatar
djolers4
Garaža: Ex-Alfa 155 2.0 TS 8v
Alfa 147 mjet 16v
Lokacija: Vrcin
Postovi: 1181
Pridružio se: Pon Dec 14, 2009 6:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 11, 2015 8:43 pm

Jbg,nisam dovoljno istrazivao.Nista,ide u oglase.
Korisnikov avatar
Ognjen_HN
Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
Lokacija: Herceg-Novi
Lokacija: Herceg-Novi
Postovi: 2058
Pridružio se: Pon Maj 21, 2012 1:27 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 18, 2015 6:21 pm

Jel postoji neka dijagnostika kao sto je elm 327 za nase starije motore/ecu-e kao sto je 8v TS? Na netu ima adapter sa 3 pin connectora na obd2 , koji ide na elm 327.
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI! :)
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 18, 2015 8:41 pm

Alfaobd podrzava cini mi se motronic m i me racunare. :)
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
Ognjen_HN
Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
Lokacija: Herceg-Novi
Lokacija: Herceg-Novi
Postovi: 2058
Pridružio se: Pon Maj 21, 2012 1:27 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 18, 2015 9:03 pm

http://m.ebay.com/itm/FIAT-Special-ELM3 ... nav=SEARCH
To bi trebalo da bude ovo jel tako?
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI! :)

Povratak na “Diesel Potenza”