Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Evo novog merenja,malopre sam se gasio na mostu preko Ade...ali sam se bas izvestio,snimio sam sva zgodna mesta za zaustavljanje
4 brzina u manuelnom modu,malo duze je bilo merenje...
4 brzina u manuelnom modu,malo duze je bilo merenje...
A Man's Got to Know His Limitations...
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
ali sad se u ovom logu nije ugasio?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Goxy, ovo je odličan snimak - nije važno da bude "pedala do poda"...
Dakle, zbunjuje to "ulegnuće" u dijagramu "fuel quantity" između 4s i 8s, gde CR pritisak raste. Drugi problem je previsoka razlika između "total FQ" i "desired FQ" posle 3000o/min, a da pri tome "FP" solidno prati "desired FP".
Da li to propusti "falični" CR regulator ili je nešto drugo u pitanju.
Ispod je moj dijagram za ove parametre - možda bi trebalo proveriti "Pressure regulator opening MPROP [%]" (koliko manji "otvor" ima na velikim obrtajima). Za razliku od 1.9 JTD 8v ovaj regulator se nalazi pre CR pumpe.
Dakle, zbunjuje to "ulegnuće" u dijagramu "fuel quantity" između 4s i 8s, gde CR pritisak raste. Drugi problem je previsoka razlika između "total FQ" i "desired FQ" posle 3000o/min, a da pri tome "FP" solidno prati "desired FP".
Da li to propusti "falični" CR regulator ili je nešto drugo u pitanju.
Ispod je moj dijagram za ove parametre - možda bi trebalo proveriti "Pressure regulator opening MPROP [%]" (koliko manji "otvor" ima na velikim obrtajima). Za razliku od 1.9 JTD 8v ovaj regulator se nalazi pre CR pumpe.
Alfa je stil... ostalo je status...
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ovaj put je isto doslo do gasenja,ali na manjim obrtajima.
Idem da odradim jedan dijagram u normalnoj malo duzoj voznji,mozda bude vise izrazenih momenata gde bi se mogao detektovati losiji rad regulatora pritiska.
Ne vadim vise laptop iz kola
Idem da odradim jedan dijagram u normalnoj malo duzoj voznji,mozda bude vise izrazenih momenata gde bi se mogao detektovati losiji rad regulatora pritiska.
Ne vadim vise laptop iz kola
A Man's Got to Know His Limitations...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ako se na većim obrtajima CR regulator previše otvori... onda je problem u njemu...
Goxy, ako te ne mrzi da više radiš MESdiag, uradi test kao moj sa slike (čitanje više parametara "guši" brzinu akvizicije).
Goxy, ako te ne mrzi da više radiš MESdiag, uradi test kao moj sa slike (čitanje više parametara "guši" brzinu akvizicije).
Alfa je stil... ostalo je status...
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Dogovoreno Dusane,odradicu bas takav test.
A Man's Got to Know His Limitations...
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Takođe sam na nekim merenjima primetio,da se na nekim pozicijama javlja razlika između TFP i DFP preko 200bar u korist TFP,a ECU ne baca u safe mode.
Postoji mogućnost da je samom mapom ugašena mogućnost padanja u safe mode i paljenja nekih grešaka i da zbog toga dolazi do sirovog gašenja motora,kada parametri postanu nepodnošljivi.
U svakom slučaju interesantna je situacija i može pomoći da se malo bolje upoznaju reakcije remapovanih motora u ovakvim slučajevima.
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ovo što ti kažeš je vrlo interesantno ali postoji mogućnost da kod vozila kojima je softverski ugašen DPF,motorni računar (ECU) drugačije obrađuje podatke.Samo gašenje DPF se vrši na takav način,koji onemogućava kasnije ECU da upali neke greške,koje bi se sasvim normalno upalile kod fabričkog setup-a (takva mapa je deaktivirana).zexmaster gt napisao:Nisam hteo da se mesam previse,posto se u to ne razumem mnogo,ali eto logicno razmisljanje moze da dovede do resenja mozda...zar komp ne pali chek ili bilo koju drugu gresku upozorenja za bilo koji kvar?safe mod ili nesto drugo?mislim da komp ne stigne da odreaguje sa greskom,jer se inace ne pali greska za cr pumpu,to tvrdim iz iskustva vise puta,samo se auto ugasi bukvalno ako ne dostigne zadat pritisak,nema goriva...kladim se da bi pumpa i propisala pri razupcavanju
Takođe sam na nekim merenjima primetio,da se na nekim pozicijama javlja razlika između TFP i DFP preko 200bar u korist TFP,a ECU ne baca u safe mode.
Postoji mogućnost da je samom mapom ugašena mogućnost padanja u safe mode i paljenja nekih grešaka i da zbog toga dolazi do sirovog gašenja motora,kada parametri postanu nepodnošljivi.
U svakom slučaju interesantna je situacija i može pomoći da se malo bolje upoznaju reakcije remapovanih motora u ovakvim slučajevima.
A Man's Got to Know His Limitations...
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Zato ti ja i kazem da mozemo samo da gledamo u pasulj... oteraj kola kod tjunera da nastima to i resio si problem.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Ne sme da se radi tako - mapa mora da se ispegla taman toliko da normalni limiti (SVBL i SVFPL, a kod JTDm 2.0 i SVEGTL) ne budu prekoračeni u onih uobičajenih nekoliko sekundi. Sledeća važna stvar - neispravnost nekog sklopa se ne "servisira" nerealno dignutim limitom.G0XY napisao:... Postoji mogućnost da je samom mapom ugašena mogućnost padanja u safe mode i paljenja nekih grešaka...
Alfa je stil... ostalo je status...
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Dusane,potpuno se slažem sa vama
Odradio sam dva merenja sa parametrima TFP/DFP/MPROP(%)
Merenje 1 zalet u 4. brzini do 3900rpm ali sam morao da kočim i propustio momenat prekida...
Merenje 2 zalet u 4. brzini,gde sam dostigao tačku prekida,što se vidi iz dijagrama
Odradio sam dva merenja sa parametrima TFP/DFP/MPROP(%)
Merenje 1 zalet u 4. brzini do 3900rpm ali sam morao da kočim i propustio momenat prekida...
Merenje 2 zalet u 4. brzini,gde sam dostigao tačku prekida,što se vidi iz dijagrama
A Man's Got to Know His Limitations...
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Pritisak CR pumpe (TFP) prati zahtevani pritisak (DFP)...ili ja pogrešno tumačim
Mada kada se malo razvuče Y osa,postoje izvesne oscilacije između TFP i DFP do oko 50bar,gde TFP zaostaje za DFP,a regulator stalno to pegla.
Mada kada se malo razvuče Y osa,postoje izvesne oscilacije između TFP i DFP do oko 50bar,gde TFP zaostaje za DFP,a regulator stalno to pegla.
A Man's Got to Know His Limitations...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Na tim dijagramima nema ništa neobično... A kako stojimo sa boostom? I sa temperaturom izduvne grane ("Particle Filter Temperature" u MES)?
Alfa je stil... ostalo je status...
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Meni se isto tako učinilo,sve su varijacije u nekoj granici normale,ništa nema drastično.
Moglo bi da se izmeri sledeće,da vidimo i temperature :
a) engine speed [rpm]
d) boost pressure [mbar]
e) desired boost pressure [mbar]
f) Particle Filter Temperature (EGT)
Moglo bi da se izmeri sledeće,da vidimo i temperature :
a) engine speed [rpm]
d) boost pressure [mbar]
e) desired boost pressure [mbar]
f) Particle Filter Temperature (EGT)
A Man's Got to Know His Limitations...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Da - to merenje bi pomoglo da znamo više...
Inače, kad sam radio neke testove sa probušenim turbo crevom, javljala se MCSF greška, jer ne može da se postigne dovoljan boost u nekom razumno kratkom vremenskom intervalu. Slično, kad je spadalo turbo crevo, vožnja je nastavljana (bez ikakve greške na BC ili u MES)...
Motor se nikad nije gasio - a u obe naše Alfe je EDC16c39 varijanta ECU. Jedino je moja Euro4, a tvoja Euro5.
Inače, kad sam radio neke testove sa probušenim turbo crevom, javljala se MCSF greška, jer ne može da se postigne dovoljan boost u nekom razumno kratkom vremenskom intervalu. Slično, kad je spadalo turbo crevo, vožnja je nastavljana (bez ikakve greške na BC ili u MES)...
Motor se nikad nije gasio - a u obe naše Alfe je EDC16c39 varijanta ECU. Jedino je moja Euro4, a tvoja Euro5.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Mnogo mrsite sa tim podacima...smanjenje ks ne dolazi u obzir i takvo peglanje mape.. Prvo ciper,pa remont pympe
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Mozda je laicko pitanje, ali opet da znam ne bi pitao: Osim torque pro programa za android sta mi treba da "pokusam" odraditi dijagnostiku na moju alfu ?
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Te "odokativne" parole - to je za neki drugi forum... a ni tema nije takva...zexmaster gt napisao:Mnogo mrsite sa tim podacima...smanjenje ks ne dolazi u obzir i takvo peglanje mape.. Prvo ciper,pa remont pympe
Alfa je stil... ostalo je status...
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Zahvalio bih se svima na pomoci i razmeni iskustava,jednom malom korekcijom mape,ovaj problem je resen
Takodje se ovde video i pun znacaj dijagnostike u voznji i koliko ista moze da razjasni neke dileme
Posledica svega ovoga je sto vise ne vadim laptop iz kola i sto non stop merim i uporedjujem neke parametre
Takodje se ovde video i pun znacaj dijagnostike u voznji i koliko ista moze da razjasni neke dileme
Posledica svega ovoga je sto vise ne vadim laptop iz kola i sto non stop merim i uporedjujem neke parametre
A Man's Got to Know His Limitations...
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
lepo rekoh, Milan tarot sve vidi
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- djolers4
- Garaža: Ex-Alfa 155 2.0 TS 8v
Alfa 147 mjet 16v - Lokacija: Vrcin
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Imam problem sa povezivanjem elm 327 bt dijagnostike na svoju 147 1.9jtd.Poveze se,pocinje testiranje ali ne moze da uspostavi vezu sa ecu-om,vec samo pali i gasi lampice na tabli.Pokusavam da povezem sa androidom preko bt-a i Torque pro programa ali nece.pokazuje gresku nekog protokola jt850.Treba mi samo da bih pratio odredjene parametre rada motora,nista posebno.Nisam probao preko laptopa,kasno je a i uspeo sam da ubijem tablu,podizace zakljucavanje na kratko,tako da sam morao da raskacim kleme da vratim sve na staro.Jel ima resenje ili da bacim djubre u kantu?
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
ne moze BT protokol na euro 3 dizelima na zalost... nece ti raditi... imas po netu objasnjenje za koje beznince/dizele moze, pa samim tim moze i Torque... benzince koliko se secam moze od euro 3 a dizeli od euro 4...
- djolers4
- Garaža: Ex-Alfa 155 2.0 TS 8v
Alfa 147 mjet 16v - Lokacija: Vrcin
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Jel postoji neka dijagnostika kao sto je elm 327 za nase starije motore/ecu-e kao sto je 8v TS? Na netu ima adapter sa 3 pin connectora na obd2 , koji ide na elm 327.
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Alfaobd podrzava cini mi se motronic m i me racunare.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
http://m.ebay.com/itm/FIAT-Special-ELM3 ... nav=SEARCH
To bi trebalo da bude ovo jel tako?
To bi trebalo da bude ovo jel tako?
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!