turbina- remont po 3. put?

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
kovalski
Garaža: ex 156 1.9 JTD 16V giugiaro
remap;
ex 166 2.0 TS
ex 156 SW 2.0 SP3
ex159 SW
ex GTV CUP limitata No_076 2.0 TS
Vectra C CDTI 16V
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 698
Pridružio se: Ned Jan 25, 2009 5:50 pm

turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 8:19 am

Eo vako, ne znam odakle više da krenem...
Turbina na autu mi se raspala tokom januara ove god. Remont je urađen 28. jan. u Bosch servisu Žeravica u Novom Miloševu (nekako mi bilo najbliže, a i nisam hteo da se cimam oko slanja u Užice ili Bg, tako da sam otišao lično). Turbina je remontovana istog dana po ceni 46.000 din. Montirana i radila okej, sve do polovine jula dok sam bio na god. odmoru u CH i CRO, kada je prvo počela da huči pri većim brzinama, a zatim počela i da zviždi po povratku sa mora i na auto putu od Rijeke prem Zg se raspala, a auto sam na jedvite jade dovukao do kuće (a šta sam drugo i mogao sa ženom i dvoje dece).

Turbinu mi skine drug iz Žablja, pošaljem Žeravicu iz uz malo pogađanja prihvati da ispoštuje garantni rok i u roku od dve nedelje mi je vrati remontovanu. Odnesem je do majstora, on je montira i zove me nakon par sati i kaže kako mu se ponovo raspala posle nepunih 500 metara. I kaže zovi Žeravicu, do njega je!

Auto oteram kod momaka u NS (znaju ljudi sa foruma iz NS koji su) skinu je, odnesem kod Žeravice i kaže mi da je turbina ostala bez podmazivanja (dok npr. majstor iz NS tvrdi suprotno), zatim da ako je dugo vožena u takvom stanju, moguće da su se pojavili opiljci u ulju koji su je spržili i nakon tih 500m.
NAPOMENA: (a na to se Žeravica vadi) majstor iz Žablja koji je prvi montirao turbinu nije promenio ulje nego samo dosuo!!! što je uzrokovalo momentalni kvar, iako je, a to i znam i sam, procedura prilikom montiranja zamena kompletnog ulja.
Majstor kaže da to nema veze jer postoji filter za ulje, sito na uljnoj pumpi i da je dosta turbina radio tako i da se nisu dešavali problemi...

Takođe momci iz NS koji su je sad samo skinuli okrivljuju turbo servis! i tvrde da je turbina imala podmazivanje!

Odem do turbo servisa i oni naravno ne žele da je urade, već se pogađaju samnom oko cene, prvo 39.000, pa onda 25.000 da se uradi.
Takođe dok sam bio u servisu u NS, pričam sa likom koji je takođe imao loše iskustvo sa gore pomenutim servisom i da je na kraju uzeo i platio sam.

Zvao sam i društvo za zaštitu potrošača i sudeći po razgovoru sa njima, a i lični utisak je da od tog isterivanja sa servisima mrka kapa...

turbina je juče poslata u turbo servis u Užice, jer kad sam se čuo sa njima rekoše da mogu da utvrde uzrok zbog čega strada turbina (doduše u retkim slučajevima i ne)
Isto tako većina ljudi sa kojima sam se čuo krive turbo servis i loša iskustva sa istim.
http://www.prevara.info/index.php?optio ... iew&id=605
Dakle...šta činiti u ovom slučaju???
Korisnikov avatar
Dragon
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 6395
Pridružio se: Uto Maj 26, 2009 6:43 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 8:51 am

Ako krenes da bunaris po netu, naci ces losa iskustva i sa servisom iz Uzica. Odnosno, remont turbine je rizik u oba servisa, nekom odrade dobro, a neko ima problem.

Kad je trebalo da radim svoju turbinu, pitao sam majstora gde da je posaljem. Rekao mi je:
- Nemoj mene da pitas, sam odluci.

Sreca pa nije trebalo da se remontuje nego je samo ciscena bas u servisu Zeravica i uradili su dobro i korektno.

E sad, oni uvek mogu da nadju neki alibi i razlog zasto se to dogodilo, a da oni nisu krivi.

Prilikom montiranja turbine sva creva treba bas dobro da se ociste da ne bi ostalo nesto sto moze da uzrokuje novu havariju.

Ko ti je radio remap?
Poslednja izmena od Dragon u Pet Avg 16, 2013 8:55 am, izmenjeno 1 put ukupno.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
Korisnikov avatar
kovalski
Garaža: ex 156 1.9 JTD 16V giugiaro
remap;
ex 166 2.0 TS
ex 156 SW 2.0 SP3
ex159 SW
ex GTV CUP limitata No_076 2.0 TS
Vectra C CDTI 16V
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 698
Pridružio se: Ned Jan 25, 2009 5:50 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 8:54 am

evo i ovde loše iskustvo
http://www.vrelegume.rs/forum/viewtopic.php?f=3&t=22194

Sve je očišćeno, creva, interkuler...

Remap radđen u Bačkom Jarku sa mapom od gumetine..
Korisnikov avatar
Bug
Contact:
Garaža: AR 156 q4 1.9mJTD
Lokacija: SUbotica
Lokacija: SUbotica
Postovi: 844
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:41 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 9:53 am

Sad cu dobiti po usima ali moram da kazem, a vec sam u nekoj temi to napisao
Ljudi se jako zale na Zeravicu, dobar je to servis/oprema ali JAKO losi majstori to mi je rekao covek koji zivi tamo i on je dosao u Suboticu da donese auto u servis, nije hteo tamo.
Kada smo pricali rekao mi je da deru sa cenama a kvalitet nikakv.
I ja sam jos pre 2-3god pricao sa njima za ciscenje dizne i uopste mi se nisu svideli, stalno su nesto muljali sa cenom i radom tako da sam odustao.
Korisnikov avatar
zen
Garaža: Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Lokacija: Philly NYC Bgd
Postovi: 682
Pridružio se: Pet Sep 25, 2009 1:58 pm

turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 3:21 pm

Vidiš ja sam imao skoro identično iskustvo, samo obrnuto sa servisima, Užice zasralo, Miloševo popravilo. Očigledno da nema pravila kada su ti turbo servisi u pitanju. Jedino moram da primetim da smo obojica imali mapu od Gumetine :)


Sent from Mothership
There's nothing wrong that $100 won't fix.
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2450
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 5:12 pm

Ja mislim da je najbolje a izgleda i najjeftinije resenje polovna turbina...
Tj. manuti se pomenutih servisa kad su turbine u pitanju!
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Ka
Kaligula
Drug Član
Drug Član

Re: turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 5:59 pm

Koliko novaca je nov turbo?
Korisnikov avatar
Sule
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 16v
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1352
Pridružio se: Pon Nov 19, 2012 8:42 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 6:30 pm

Negde sam procitao skoro da je za Stila nova turbina 800-900 evra.Sobzirom da je covek platio servis nekih 400,mozda je cena tu negde.
Korisnikov avatar
zen
Garaža: Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Lokacija: Philly NYC Bgd
Postovi: 682
Pridružio se: Pet Sep 25, 2009 1:58 pm

turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 6:45 pm

Nije bas tako jeftina. Ja sam pricao sa Bogunovicem i oni mogu da naruce od Fiata/Alfe fabricki remontovane turbine za nekih 600-700 eura. Nova novcijata, je blizu 2 soma. Sve ovo naravno se odnosi na 159 1.9JTDm 16v


Sent from Mothership
There's nothing wrong that $100 won't fix.
Korisnikov avatar
Alex V6
Garaža: V6 inside
Lokacija: Srbija
Postovi: 773
Pridružio se: Ned Sep 11, 2011 11:23 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 6:51 pm

Ako je verovati ePER-u nova za 1.9 16v je 2400 evrica po najnovijem katalogu za Srbiju.
Korisnikov avatar
edin
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
Lokacija: zemun
Lokacija: Zemun;Beograd
Postovi: 7545
Pridružio se: Čet Nov 24, 2011 6:32 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 7:09 pm

Moj buraz je na visoj elekrotehnickoj skoli, i imao je neke predmete vezane za automobile, neki profani su mu tamo pricali, ako zvekne turbo, samo nova, nikakav remont itd...
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 7:17 pm

U principu bi tako jedino trebalo rešavati stvar, ali je problem cena, pogotovu u odnosu na cenu polovnjaka. Problem je i što ta cena neće biti mnogo manja u budućnosti - turbo nikada neće biti jeftin deo, a ne može ni da se pravi "kod brata Turčina ili Kineza ili u Pazovi" (bez uvrede za Turke, Kineze ili ljude iz Pazove - mislim na dleove koji se prave kao kopija ili jeftina zamena za original, a po čemu su pomenute zemlje poznate...)
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
elas
Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
Lokacija: beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2592
Pridružio se: Čet Dec 13, 2012 5:48 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 8:07 pm

Pa sad i mnogo ozbiljnije stvari u zivotu mogu da se remontuju i da rade svoj posao i dalje,jedna turbina koja je jako prosta stvar kod nas predstavlja problem.
Dve lopatice i jedan do dva lezaja sa semerinzima predstavljaju nocnu moru serviserima,ne znam zasto ali mogu da se pozabavim time i da udjem u srz problema i da vidim zasto niko ko nesto odradi ne stoji iza svog posla,nego uvek svaljuju krivicu na drugog ili nesto je drugo prouzrokovalo kvar.
Slika
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 8:39 pm

problem sa remontovanjem turbina je sto cak ni original delovi ne pasuju kako treba...
godine grejanja i hladjenja i habanja uzimaju svoj danak i tvoj deo vishe nije isti kao fabricki...

kao i kod motora... prva specijala, druga itd... stim da je kod turbina koje se vrte na 240.000 + rpm-a to malo osetljivije...

u sustini, sa dovoljno vremena i pravim alatom za prvenstveno testiranje onda obradu i na kraju proveru, to se naravno moze korektno odraditi...

e sad prvi problem je doci do originalnih delova, skupi su, drugo ruke je onda problem naplatiti adekvatno i na kraju potrebne su ozbiljne masine za testiranje, obradu i balansiranje turbina...

nije realno moguce raditi na istoj opremi stare t3-4, varijabilne dizel turbine i moderne bb benzinske turbine... ne ide a previshe smo malo trziste da bi se opravdala kupovina takve opreme pa se nalaze precice i stvari se podrazumevaju i rade po a.p.p. principu...

ako hoces kvalitetan remont salji za inostranstvo... znamo koliko to kosta realno tako da macka u dzaku i kupovina polovne turbine je druga opcija... treca... ne znam... kupi kit za reparaciju za ebaya za 50-70e... ko zna kakav pa se baci u vikend zanimaciju... bar je jeftinije od nasih servisa i verujem da ces pazljivije da uradis od mice i pere iz ko-zna-dakle koje boli ..... za tvoju turbinu i vec smisljaju razlog zasto si je i kako ti sjebo posle remonta a ne oni... vrte prsten i biraju razlog iz liste ponudjenih koja stoji okacena na zid servisa...
Korisnikov avatar
delic
Garaža: 156 SS
Lokacija: BBR
Lokacija: BGD
Postovi: 580
Pridružio se: Sub Mar 27, 2010 10:28 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Pet Avg 16, 2013 11:23 pm

Jamal je u pravu...

Mislim da ovi nasi TURBARI mogu da rade kvalitetno samo turbine sa Fapova i ostalih zemljoradnih masina a za savremene turbo kompresore su landara pisore.

Adekvatnu opremu za balansiranje na obrtajima na kojima rade turbine mislim da nema niko u ovom delu evrope a ne Srbije.A sam turbokompresor je toliko jednostavan i prost mehanicki deo tako da je to toliko porazavajuce da postaje smesno.

Ako ste ikad rasturili turbokompresor (ispravan) kao sto sam ja da bi kao svako radoznalo dete video sta ima unutra bilo bi vam jasno koliko su nesposobni turbo servisi,i kao sto je kolega predlozio e-baj pa sam svoj majstor naravno ukoliko se nije raspala i ostetila lopatice i kuciste.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Sub Avg 17, 2013 5:36 am

Obe moje Alfe (147 i GT) su remapovane (2650mbar, 90mm³/i) i turbine rade nez problema...

Čišćenje i proveru turbine (2008.), a remont (2009.) radio sam u "Remont NS" turbo servisu u Veterniku...

http://turbo-servis.com/index.php

... gde imaju svu potrebnu opremu i gde su vlasnici servisa (otac i sin, inženjeri mašinstva) i jedini majstori. Sve vreme sam bio prisutan i pratio ceo tok ćišćenja i remonta (rasklapanje, čišćenje, kontrola delova, balansiranje, sklapanje, ispitivanje na probnom stolu). O tome sam pisao i na bivšem forumu, ali je tema obrisana zbog navodne reklame. Evo nekih snimaka opreme koju koriste i moje GT1749v pre i posle čišćenja...

Slika Slika Slika

Slika Slika

Još neke napomene...
a) kad su mi se ljudi sa foruma žalili na probleme sa turbinama, upućivao sam ih u "Remont NS", ali mnogi su ipak svoj turbokompresor poslali u ovde pomenute servise,
b) u našim auto-servisima uglavnom su nedovoljno informisani o problemima vezanim za turbokompresore, kao i o pitanjima u vezi sa remapom, a u nekim situacijama pokazuju baš "kreativno" neznanje,
c) nov turbokompresor je skup, a polovan je rizična nabavka (jer je možda u lošijem stanju nego sopstveni), pa se remont nameće kao dobro rešenje i
d) turbokompresor radi u veoma teškim uslovima eksploatacije (i do 800°C, u proseku 150000o/min), pa i mala neispravnost na njemu ili na sklopovima od kojih bitno zavisi njegov rad (snabdevanje uljem, izduv, usis vazduha...), može da napravi velike probleme.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
kovalski
Garaža: ex 156 1.9 JTD 16V giugiaro
remap;
ex 166 2.0 TS
ex 156 SW 2.0 SP3
ex159 SW
ex GTV CUP limitata No_076 2.0 TS
Vectra C CDTI 16V
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 698
Pridružio se: Ned Jan 25, 2009 5:50 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Sub Avg 17, 2013 12:09 pm

Turbina je poslata u Uzice i rekli su da ce (a u vecini slucajeva uspeju utvrditi uzrok stradanja turbine) poslati nalaz.

Dakle, sta ako dobijem nalaz i utvrdi se da je problem u lose uradjenoj turbini kome se zaliti..trzisnoj inspekciji..kome? Zvao sam drustvo za zastitu potrosaca, al od njih kao nevlad. organiz. slaba vajda..
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Sub Avg 17, 2013 12:36 pm

U takvim sporovima je potrebna upornost oštećenog i objektivni pristup veštaka i pravosudnih organa, ako stvari baš dođu dotle. Na žalost, te vrste sporova se ne rešavaju brzo, a postavlja se i pitanje naknade tzv. nematerijalne štete.
Alfa je stil... ostalo je status...
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Sub Avg 17, 2013 1:30 pm

Preporucujem servis "Turbovisk" u Kraljevu kod Marka.
Ako nekom zatreba neka se javi, prosledicu mu broj.
Korisnikov avatar
kovalski
Garaža: ex 156 1.9 JTD 16V giugiaro
remap;
ex 166 2.0 TS
ex 156 SW 2.0 SP3
ex159 SW
ex GTV CUP limitata No_076 2.0 TS
Vectra C CDTI 16V
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 698
Pridružio se: Ned Jan 25, 2009 5:50 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Pon Avg 19, 2013 10:57 am

Užice mi danas kaže da je utvrđeno da je turbina ostala bez ulja!!!
Ne svaljuju krivicu na Žeravicu, al ni na majstora, mada kad sam se cuo sa drugim turbo servisom iz Bg kažu da je sve moguće i da majstor ipak nije ispoštovao proceduru montiranja turbine, zamena ulja, protočnost montora etc.

Nosim se mišlju da je pošaljem i njima u Bg..., al na kraju krajeva šta mi vredi ako i oni utvrde isto?? Da li je majstor koji je montirao kriv i da li da vijam njega??

Onda pitam majstora u ns (kod kojeg je sad auto) šta ako mi i remontovana turbina crkne kod njega, aliiiiiii on tvrdi da ako je on montira da će auto da mi radi......!!!!!!!!!!!!!

I šta ako on u ns uradi i auto radi sa remontovanom turbinom iz Užica ko je onda kriv...

Nqa kraju će se sve svesti da ja auto ipak uradim, a ko će da plati sve to, PA VEROVATNO JAAAAAAAA
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Pon Avg 19, 2013 11:28 am

Pazi uvek je problem kad radis popravku sa vishe servisa, to je uvek za izbegavanje jer ce kao u tvom slucaju svako prebacivati krivicu na svakoga...

Najbolje bi bilo da si otisao u jedan servis, oni ti demontirali turbinu, remontovali i vratili u automobil i predali ga tebi u ispravnom stanju...

Ako je turbina ostala bez ulja, onda je kriv majstor koji je ugradjivao, naglasavam ako, jer to je najcesci kvar i ovi iz uzica se mozda nisu ni mlatili vec ti rekli ono sto je najverovatnije, uvek mozes racunati na ljudsku lenjost kao definiciju odnosa prema poslu ljudi koji nedovoljno obuceni i placeni za posao koji obavljaju...

Ako to mozes da dobijes napismeno sa pecatom i potpisom ovlascenog servisa onda imas neki argument da isterujes svoj slucaj sa majstorom... ne verujem da ce nesto vredeti ali ajde u teoriji mozda...

Ako cenis svoje vreme i inteligenciju izvucices pouku iz ovoga, platiti sta treba da ti auto radi, postedeti sebi dosta zivaca i otici dalje bogatiji za iskustvo sta ne treba raditi...

Ili radis sam pa znas sta si uradio i kako prema svojim kriterijumima i standardima ili radis po sistemu kljuc u ruke pa znas nedvosmisleno ko je kriv i sta je trebalo da uradi... svaka kombinacija izmedju dovodi i do rezultata izmedju... ali ko voli da se kocka... valjda su zato kladionice najprofitabilnije u srbiji.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Pon Avg 19, 2013 11:35 am

Neki put rizik može da se prihvati i isplati, pa da se:
a) ugradi deo "sumnjivog" porekla, koji ne utiče na rad bitnih sklopova,
b) na vozilo sa sklopovima sumnjive ispravnosti ugradi nešto što nije osetljivo na tu poluispravnost,
c) "skrati" standardna procedura ugradnje i testiranja,
d) bitni sklopovi izlože oštrim uslovima eksploatacije, ali retko i samo po potrebi...

Ova tema, ali i još neke, pokazuju neke bitne stvari:
e) sa nekim delovima (turbokompresor, na primer) nema improvizacije,
f) granične uslove eksploatacije bi trebalo izbegavati u dužem vremenskom intervalu...
g) vlasnik (vozač) je najviše zainteresovan da mu vozilo bude ispravno.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
kovalski
Garaža: ex 156 1.9 JTD 16V giugiaro
remap;
ex 166 2.0 TS
ex 156 SW 2.0 SP3
ex159 SW
ex GTV CUP limitata No_076 2.0 TS
Vectra C CDTI 16V
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 698
Pridružio se: Ned Jan 25, 2009 5:50 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Uto Avg 20, 2013 8:21 am

@JaMaL

Slažem se u svemu i sa tobom, profesorom i ostalima..Nije mi namera bila da prođem jeftinije, već samo da se ne mlatim previše...Znam i sam da je od svega ovog mrka kapa i da je bilo najbolje da sam ...
JaMaL napisao:
Najbolje bi bilo da si otisao u jedan servis, oni ti demontirali turbinu, remontovali i vratili u automobil i predali ga tebi u ispravnom stanju...
Još nešto..
Turbo servisi kažu da je ostala bez podmazivanja!!! Majstori tvrde da ga je bilo, čak i majstor koji ju je prvi montirao još u januaru, tvrdi da ovaj sadašnji majstor koji ju je stavio jednostavno nije kriv i da ako je gubila ulje kao što tvrde crkao bi i sam motor...i da bi i on samo dolio ulje jer nema šanse da su ga opiljci spržili, jer postoji sito na uljnoj pumpi, filter ulja...

Nekako mi se nameće da je ipak majstor koji ju je montirao morao da utvrdi da li ima ili nema podmazivanja, a ne turi turbinu na motor i gas...ja sam ti auto dao, pa ga uradi, a ne obraćanje u stilu "teraj to gov... kod nekog drugog, hebo te žeravica"...


Slika
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Uto Avg 20, 2013 8:35 am

Sumnjam da u turboservisima hoće da se bave demontažom/montažom turbokompresora (razlozi su jasni), pa je najbolje da se turbo skida, vraća i pušta u rad u ozbiljnom auto-servisu, u prisustvu mušterije, ako je stvar problematična...

Isto tako, u takvim slučajevima sasvim je umesno da mušterija ima uvid u remont turba, kao i da dobije izveštaj u pisanoj formi o ponašanju turba na ispitnom stolu.

Ovde vidim samo jednu "trilemu":
a) da li je turbo valjano urađen u turbo-servisima (kvalitetni delovi i balans) i testiran na ispitnom stolu,
b) da li je u auto-servisu turbokompresor ispravno montiran i proveren pre vožnje i
c) da li su sklopovi od koji bitno zavisi rad turbokompresora u ispravnom stanju (ulje, pumpa za ulje, izduv, usis vazduha u turbinu...)
Poslednja izmena od dusanGT u Uto Avg 20, 2013 8:50 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
kovalski
Garaža: ex 156 1.9 JTD 16V giugiaro
remap;
ex 166 2.0 TS
ex 156 SW 2.0 SP3
ex159 SW
ex GTV CUP limitata No_076 2.0 TS
Vectra C CDTI 16V
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 698
Pridružio se: Ned Jan 25, 2009 5:50 pm

Re: turbina- remont po 3. put?

Uto Avg 20, 2013 8:50 am

Jasno mi je :) Što se ipak svodi na to da je uradim sam o svom trošku, jer ovo isterivanje ne vodi ničemu!

Povratak na “Diesel Potenza”