Turbina Ne Pali

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Turbina Ne Pali

Čet Maj 16, 2013 12:05 am

:podrzava
Slika
misel
Garaža: Alfa romeo 147 1.9 JTD :)
Lokacija: Serbia
Postovi: 22
Pridružio se: Ned Mar 03, 2013 3:26 am

Re: Turbina Ne Pali

Čet Maj 16, 2013 2:49 am

Ja imam slican problem samo sto kod mene preko 2000 obrtaja ne vuce kao pre, odjednom u voznji nije hteo viseo da vuce u bilo kojoj brzini kao pre...kao da ne radi turbina jer nema ono "pribijanja" u sediste kada date gas(u pitanju je alfa 147 jtd 8v). E sada neko mi kaze da je EGR neko kaze MAF neko da je turbina, neko da je neko crevo isbuseno :/
Da li neko zna kako ja mogu da proverim da li turbina radi i da li je ispravna ili nesto sto moze da pomogne, i da li mozda neko ima slicna iskustva gde i sta da gledam?
Hvala unapred svima...
Korisnikov avatar
Dragon
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 6395
Pridružio se: Uto Maj 26, 2009 6:43 pm

Re: Turbina Ne Pali

Čet Maj 16, 2013 10:27 am

Pa ti mozes da proveris eventualno MAF (protokomer) tako sto ces otkaciti kablic s njega. Pa ako auto ide bolje, onda je on. Creva mozes vizuelno da proveris, neka neko daje gas na leru, a ti pogledaj da li eventualno negde sisiti.

EGR treba da se skida i da se vidi stepen zaprljanosti. Turbina treba da isporucuje zeljeni pritisak i to moze da se vidi na dijagnostici. Postoje jos neke stvari kao sto je MAP senzor, overboost ventil i "pasteta" pored turbine...tj, akutator. Imaas jednu polugicu koja, kada dodajes ili oduzimas gas, mora da se pomera gore-dole.

Ali, opet je najbolje da ti to pogleda majstor.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
misel
Garaža: Alfa romeo 147 1.9 JTD :)
Lokacija: Serbia
Postovi: 22
Pridružio se: Ned Mar 03, 2013 3:26 am

Re: Turbina Ne Pali

Čet Maj 16, 2013 6:12 pm

Da li neko moze da mi pokaze kako da skinem MAF(protokomer) posto je bas nepristupacno mesto? I jos da napomenem da sam primetio da auspuh uopste ne ispusta crni dim, nego kao da je benzinac :) skoro nista...i primetio sam da ona vakum pumpa(aktuator) ili kako god odmah pored MAF-a ne pomera onu polugu kako dajem gas...evo jedan youtube video da vidite kako se pomera ta poluga dok to kod mene nema(da nije mozda to problem)?



Meni se ta poluga uopste ne mrda...kada budem snimio i ja postavicu ovde ali to je isto kao sto vidite na snimku...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Turbina Ne Pali

Čet Maj 16, 2013 6:19 pm

Možda je spalo tanko crevo koje sa donje strane ulazi u vakuum ventil ("paštetu"), a dolazi iz overboost ventila (nalazi se na kućištu filtera za vazduh) ili se to tanko crevo oštetilo, pa nema vakuuma. Moguće je i da je overboost ventil dotrajao, ali je to manje verovatno...
Alfa je stil... ostalo je status...
misel
Garaža: Alfa romeo 147 1.9 JTD :)
Lokacija: Serbia
Postovi: 22
Pridružio se: Ned Mar 03, 2013 3:26 am

Re: Turbina Ne Pali

Čet Maj 16, 2013 7:31 pm

Proveravam veceras pa javljam...snimicu i neki deo toga pa mozda i to pomogne da uvidite neke greske sto ja ne vidim..... ;)
gi
gile
Drug Član
Drug Član

Re: Turbina Ne Pali

Čet Maj 16, 2013 9:28 pm

Jel ti mnogo tvrda kočnica kad pališ auto posle dužeg vremena (recimo ujutru)?
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Turbina Ne Pali

Pet Maj 17, 2013 8:51 am

Imam i ja slican problem.. Izgleda da se to kod nas cesto desava.
Kupio sam auto prije mjesec dana i tad je isao ok skroz. Malo poslije sam shvatio da pozadi dimi kao stara tandzara i vozio sam auto na servis da mi ociste EGR (nisam imao cime da ga skinem) a ja sam gornje crijevo umotao otmicarkom i jos stegao malo selnama preko (ne puno, samo toliko da se pukotina ne siri).
Isao sam do CG i nazad i do KG je isla kao blesava a onda sam je izveo na auto put i drzao cijelim putem na 3000 i kad sam dosao u bg sam primjetio da tacno na 2000 u nekim situacijama prestane da vuce, ali na polovicnom gasu. Kad je stisnem - ona ide, ali na pola gasa se osjeti da tu oko 2000 zakaze i isto kada idem uz brdo kada presaltam vecu, ako ta veca upadne na 2000 obrtaja onda tu slabo vuce.

Kad sam kupovao auto bio sam na servisu (Roda servis na ledinama) i na dijagnostici mi je rekao Zoki da turbina radi odlicno i nema onaj zavijajuci zvuk.
Kada sam isao za cg lagano sam ga vozio do Uzica,a onda sam ga uz Zlatibor slozio i tu je malo dimio i koliko sam skontao prestao, mada, mozda se i varam. Od tad do kraja puta je isao kao blesav. Pritom, ulja ne trosi nista, goriva - u prosjeku 5.1. Pritom, stvarno ga nisam stedio u putu odozdo. Malo mi se selna pomjerila pa je sa strane duvao na crijevu jer je puklo odmah tu kod ulaza na motor (gdje i vecina crijeva puca kako sam shvatio) pa sam to sad malo bolje namjestio. Primjetio sam da opet dimi malo na auspuh kad mu slozim gas.

Ono sto mogu da vidim isto je da je mastan intercooler sa gornje strane oko selne.

Kao prvo, sta treba da gledam kada skinem dzek sa protokomjera (ako skontam dje je dzek :))? Da li MAF senzor ide u paketu sa protokomjerom? (u smislu da ako se auto isto ponasa da mogu da iskljucim i MAF i protokomjer)
Drugo: dje je taj overboost ventil i kako da znam da je do njega problem?
Trece: cime da ocistim intercooler?
Assumption is the mother of all fuckups
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Turbina Ne Pali

Pet Maj 17, 2013 9:07 am

Jbg, sad sam vidio da sam se zeznuo. MAF je pored EGR-a. A sta je MAP koji mantrak sad? glava me boli od svih tih silnih cuda... :)
Assumption is the mother of all fuckups
Korisnikov avatar
Dragon
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 6395
Pridružio se: Uto Maj 26, 2009 6:43 pm

Re: Turbina Ne Pali

Pet Maj 17, 2013 9:16 am

MAP je pored EGR, a MAF je protokomer - kod kucista za filter vazduha.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Turbina Ne Pali

Pet Maj 17, 2013 2:45 pm

MAF
Slika

MAP
Slika
Slika
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Turbina Ne Pali

Pet Maj 17, 2013 3:40 pm

Ok,hvala, zbuni se covjek :) Cemu sluzi MAP?
I sta mislite o ovim stvarima o kojima sam pisao, sta moze biti problem? Kontam da je neko crijevo vakuma, ili je nesto zapuseno, samo sta...
A ovo me posebno interesuje za intercooler, kako se on cisti.
Assumption is the mother of all fuckups
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Turbina Ne Pali

Pet Maj 17, 2013 5:29 pm

map meri pritisak u usisnoj grani, a za ovo ostalo najbolje odvezi do servisa ili kod nekog ko se razume da pogleda.
overboost ventil ti se nalazi iznad hladnjaka i izgleda ovako
Slika
lako se skida i mislim da je isti za sve jtd motore, ako sumnjas na njega mozes da pozajmis od nekoga pa da probas kako ce raditi.
Slika
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Turbina Ne Pali

Pet Maj 17, 2013 7:32 pm

Jasno jasno, hvala! Svakako ce on na servis jer imam vrlo malo alata kod sebe, ali trudim se da saznam sto vise kako bih znao i sa majstorom kako i sta.., a i volim da znam. volim auto da odrzavam a ne da ga popravljam, a ne mozes ga odrzavati ako ne znas :)
Assumption is the mother of all fuckups
Korisnikov avatar
milanns
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTD 115ks
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 55
Pridružio se: Uto Mar 26, 2013 2:31 pm

Re: Turbina Ne Pali

Pon Maj 20, 2013 3:06 pm

Ah oko svega ovoga je velika igranka! Imao sam taj problem evo imam ga sada opet! Najgore je to sto sam u mom slucaju zamenio map, nov overboost ventil, protokomer ispravan,ociscen, egr zatvoren! Cak sam i pre dva dana dobio turbinu nazad reklamirao sam je jer se jako cula, tako da je i turbina ponovo centrirana! Ostalo je samo to i mislio sam da turbina prepunjava, ali eto i dalje me nesto zeza! Sva creva sam pregledao i sve je u savrsenom redu! Poludeo sam viseee, ne spavam nocima...hahaha :D

Upravo sam je oterao kod majstora, pa cemo vidimo sta on kaze posto ja nisam uspeo pronaci u cemu je caka?? :(
Strpljenje je majka prirode !
Korisnikov avatar
milanns
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTD 115ks
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 55
Pridružio se: Uto Mar 26, 2013 2:31 pm

Re: Turbina Ne Pali

Pon Maj 20, 2013 3:27 pm

A inace, merio sam trazenu i zadatu vrednost pritiska! Kada mi se pojavi greska, trazena vrednost je 2100mV, a meni je 2500mV! Boost control je u tom trenutku 30%, dok je na leru 75%?? Da li u voznji ventil treba da se otvori vise od 75% ili je rezim rada obrnut, pa treba da se smanjuje??

(vratio sam se od majstora, ostavio auto posto mu se radno vreme zavrsilo, tako da agonija ostaje do sutra-nadam se!)
Strpljenje je majka prirode !
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Turbina Ne Pali

Pon Maj 20, 2013 3:46 pm

Verovatno [mbar], a ne [mV]... Boost control solenoid i treba da je 75% u leru (maksimalna vrednost), a na većim obrtajima da se smanji i do 20%.

Fabrički definisan pritisak za 1.9 JTD 8v je 2130mbar, a u pikovima to ide i do 2300-2350mbar. Ako je zaista izmereno 2500mbar, verovatno je problem prekratka šipka vakuum aktuatora koji rotira krilca turbine (dužina se podešava šrafom), jer je sve ostalo drugo zamenjeno, provereno i očišćeno...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
milanns
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTD 115ks
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 55
Pridružio se: Uto Mar 26, 2013 2:31 pm

Re: Turbina Ne Pali

Pon Maj 20, 2013 5:39 pm

U pravu si Dusane, merna jedinica je mbar, a ne mV kao sto sam ja napisao.
Nisam bio siguran za "boost control solenoid" na kom principu radi, ali evo sada znam zahvaljujuci vasoj informaciji! Znaci i to je ispravno, samo preostaje da se nasteluje sipka vakuum aktuatora...

(sada se secam da ste mi to i spomenuli kada ste bili kod mene i vizuelno primetili da je hod sipke "kratak") !!!

Moracu da proverim da li ima u nekoj temi koliki bi hod sipke trebao biti po default-u, ili ...da li Dusane mozda znate koliko je odstojanje od..."od pastete do matice za stelovanje"
Strpljenje je majka prirode !
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Turbina Ne Pali

Pon Maj 20, 2013 6:17 pm

Najbolje da Saša iz "NS Turbo" servisa nađe neku ispravnu "paštetu", pa da izmeri i "našteluje" tvoju - milimetri su bitni...
Ne nekoj mojoj staroj i udarenoj "pašteti" je 80mm od lima za kačenje "paštete" do rupe na šipki...
Slika
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Turbina Ne Pali

Uto Maj 21, 2013 9:25 am

Ja sam juce bio na servisu i kazu mi majstori da se tripujem i da moze da se desi da se osjeti malo turbo rupe, ali ja sam poprilicno siguran da se ne tripujem. Kazu da su malo ocistili MAP i da su kacili na dijagnostiku al ida su svi parametri dobri i da ne izbacuje nikakvu gresku. Ono sto sam skontao jeste da se desi da auto kine na 2000 rpm gdje mi se i desava taj trip. Kao da ispusti pritisak pa ga ponovo nabija... Sta moze da bude u pitanju i kako ja mogu da provjerim da li je sve u redu?
Assumption is the mother of all fuckups
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Turbina Ne Pali

Uto Maj 21, 2013 9:51 am

Svako ima pravo da za svoj novac popravlja nešto što možda drugima i ne izgleda kao kvar i problem... Znači i tripovanje je potpuno legitimno.

Opisano seckanje u vožnji moglo bi da bude i posledica početne faze otkazivanja MAF.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
milanns
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTD 115ks
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 55
Pridružio se: Uto Mar 26, 2013 2:31 pm

Re: Turbina Ne Pali

Uto Maj 21, 2013 9:55 am

Hvala Dusane !!
Strpljenje je majka prirode !
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Turbina Ne Pali

Uto Maj 21, 2013 10:12 am

Naravno, zato se i raspitujem da bih uradio preventivno sta moze da se uradi. Mogu li ja da uradim sta MAF-u da ne crkne?
Assumption is the mother of all fuckups
Korisnikov avatar
milanns
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTD 115ks
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 55
Pridružio se: Uto Mar 26, 2013 2:31 pm

Re: Turbina Ne Pali

Uto Maj 21, 2013 10:58 am

Ne mozes nista vise uraditi sem da ga ocistis! Ali posto su ti to majstori vec uradili, preostaje ti samo da pozajmis od nekoga Maf i da probas da se provozas sa njime. Tada ces uvideti da li je to stucanje posledica otkazivanja Mafa...
Strpljenje je majka prirode !
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Turbina Ne Pali

Uto Maj 21, 2013 11:04 am

On mi je rekao da je cistio MAP, nije mi spominjao MAF... Cime je to najbolje da se cisti? Onim Carb Cleaner-om ili tako nesto? moram ja to da skinem da vidim u kakvom je stanju... ne volim majstore koji popravljaju samo kad nesto crkne... :banghead:
Assumption is the mother of all fuckups

Povratak na “Diesel Potenza”