Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
Post
Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Posto su stare teme zamrle, pa da bude malo vidljivo, sada pred zimske dane... A i nakon letnjih dana ko je lomio glavu.
Pogotovu sa 156icama
If your temperature gauge sits on "90" when in traffic or idling, then plummets when you drive at any speed then your thermostat has failed. Modern thermostats fail open, so the coolant will be circulating through the radiator at all times, rather than just when it gets to a certain temperature. Incidentally, the "90" on the gauge isn't really degrees centigrade. It's just a number people are happy seeing a temperature needle at. The engine tends to run at its best at between 94C and 104C and usually sits on 98C, but many people believe that water boils at 100C and that worries them. In this application it won't boil until around 125C.
http://www.alfashed.co.uk
Samo gas
edit: takodje, kome je skala na 75C nakon zamene termostata a u guzvi ide i 90-100C, nema razloga za brigu, kao sto je vec pisano na alfa156.net.
Temperatura varira a licno znam bar 5 ljudi koji su nakon zamene termostata i dalje bili na 75-80C
Sve ispod toga - termostat kaput
Pogotovu sa 156icama
If your temperature gauge sits on "90" when in traffic or idling, then plummets when you drive at any speed then your thermostat has failed. Modern thermostats fail open, so the coolant will be circulating through the radiator at all times, rather than just when it gets to a certain temperature. Incidentally, the "90" on the gauge isn't really degrees centigrade. It's just a number people are happy seeing a temperature needle at. The engine tends to run at its best at between 94C and 104C and usually sits on 98C, but many people believe that water boils at 100C and that worries them. In this application it won't boil until around 125C.
http://www.alfashed.co.uk
Samo gas
edit: takodje, kome je skala na 75C nakon zamene termostata a u guzvi ide i 90-100C, nema razloga za brigu, kao sto je vec pisano na alfa156.net.
Temperatura varira a licno znam bar 5 ljudi koji su nakon zamene termostata i dalje bili na 75-80C
Sve ispod toga - termostat kaput
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
ovo gore na engleskom nije bas najtacnije, tj deo koji kaze "The engine tends to run at its best at between 94C and 104C and usually sits on 98C"... motor odrzava radnu temp u rasponu od 85 do 90 stepeni, na 97/98 se pali prva brzina i odma spusti temp, druga se pali na oko 102-105 ne secam se tacno...
inace nisu svi zamenski termostati ispravni iako su novi (prva ugradnja u Alfe je Behr i najsigurnije je taj kupiti), iz iskustva znam da je nov termostat (al ne secam se marke) kod caleta na bivsem JTD-u otvarao odma (a treba da otvori na 70 i nesto stepeni zaboravio sam tacno, do tada treba da bude zatvoren da bi se motor sto pre ugrejao) i voznji je drzao temp u prosjeku na oko 80 stepeni dakle malo ispod potrebnog... to nije strasno ali nije ni kako treba da bude...
Alfini cajgeri su uglavnom netacni, pogotovo na 156 i ko zeli da testira temp i paljenje ventilatora treba to da radi preko dijagnostike...
inace nisu svi zamenski termostati ispravni iako su novi (prva ugradnja u Alfe je Behr i najsigurnije je taj kupiti), iz iskustva znam da je nov termostat (al ne secam se marke) kod caleta na bivsem JTD-u otvarao odma (a treba da otvori na 70 i nesto stepeni zaboravio sam tacno, do tada treba da bude zatvoren da bi se motor sto pre ugrejao) i voznji je drzao temp u prosjeku na oko 80 stepeni dakle malo ispod potrebnog... to nije strasno ali nije ni kako treba da bude...
Alfini cajgeri su uglavnom netacni, pogotovo na 156 i ko zeli da testira temp i paljenje ventilatora treba to da radi preko dijagnostike...
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Tako sam i ja kupio novi temostat,a stari bio ispravan.I sad drzi 75 na otvorenom.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Ja kupio behr , 55e, temperatura ne prelazi na otvorenom 75 stepeni(po saticu na tabli). Stavljao od renoa 4 i ista stvar. E sad, po saticu na tabli ventilator se pali na 80 stepeni, sto je ne moguce sa fabrickim termodavacem koji pali ventilator na 93-4 stepena..... Sto znaci da laze sat za dobrih 10ak stepeni....i definitivno je da varira temperatura od 80 do 90 stepeni, tj nije zakucana kao kod vw
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!
- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Upravo to.
Pisao sam sa telefona, pa sam se na kraju zakljucao
Satici u mnogo 156ica lazu za 10C, pa onih 75C bude 85C, ali kada dodje i ako dodje do 90C skoro pa ista na cajgeru temperatura.
Ventialtori se pale (prva brzina) od 93 do 97C, kako su raspolozeni.
Kod mene konkretno - 75C zajucano, po guzvi i vrucini dodje na 90C, kada ode preko u leru, na 96/7C pali ventilatore.
Previse su ga zamrsili
edit: provereno dijagnostikom*
Pisao sam sa telefona, pa sam se na kraju zakljucao
Satici u mnogo 156ica lazu za 10C, pa onih 75C bude 85C, ali kada dodje i ako dodje do 90C skoro pa ista na cajgeru temperatura.
Ventialtori se pale (prva brzina) od 93 do 97C, kako su raspolozeni.
Kod mene konkretno - 75C zajucano, po guzvi i vrucini dodje na 90C, kada ode preko u leru, na 96/7C pali ventilatore.
Previse su ga zamrsili
edit: provereno dijagnostikom*
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Moja od kako je kupljena na otvorenom drži oko 75 C, a na dužim nizbrdicama zimi padne i ispod. U najvećim gužvama nije prešla 90 C, odnosno dođe do 90 C i ne mrda preko. Ja mislio da menjam, ali sad se nešto premišljam. Topao vazduh na ventilaciji počinje da daje veoma brzo.
- Crni
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-Jet
- Lokacija: Petrovac na Mlavi
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Ako drzi na 70 na otvorenom putu, auto put itd, najverovatnije je ok.
Ako ti pada ispod 70 na otvorenom i seta gore dole, onda je najverovatnije riknuo termostat.
Kod mene je stavljen novi prosle godine i drzi zakucan, dok u gradu se malo sporije greje, zatvoren je egr.
Ako ti pada ispod 70 na otvorenom i seta gore dole, onda je najverovatnije riknuo termostat.
Kod mene je stavljen novi prosle godine i drzi zakucan, dok u gradu se malo sporije greje, zatvoren je egr.
Picking suspension is like getting married - you take the time to look at the options, read the reviews, and try as many as you can. Then you pick one, invest loads of cash in it and then find it has hidden secrets or undesirable characteristics.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Proveri na dijagnostici, cajger je vrlo verovatno neispravan (kao i kod vecine) i tih 70 ti je pre 85 nego stvarno 70...
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
U mojoj temi ima klip od sinoc, posle duzeg otvorenog puta pokazuje mi 70 stepeni na saticu na tabli .......a behr termostat kupljen nov u decembru 2014 god.....znaci star 9 mjeseci....
Moze li se kako iskontrolisati termostat , otvara li kad treba?
Mozda otvara ranije ? I u toku voznje da je prakticno uvjek otvoren?
Moze li se kako iskontrolisati termostat , otvara li kad treba?
Mozda otvara ranije ? I u toku voznje da je prakticno uvjek otvoren?
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!
- Zillgian
- Garaža: '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD - Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Kod mene je termostat držao na cca. 80°C, pa sam montirao novi QH termostat i opet ista situacija. IR detektorom je ustanovljeno da je cajger kudikamo tačan (nakon servisa i nastojanja da se temp. podigne, na kraju je temperatura izmjerena "na leru" iznosila nekih 83°C).
Nakon toga sam rekao FUCK IT i nastavio da vozim sa takvim stanjem, pošto nisam više mogao da se peglam sa pomenutim dijelovima.
Elem, u gužvi ponekad, kad je baš vruće, podigne temperaturu i na preko 90°C, ali nikada ne obara ispod 80°C, ma koliko brzo da idem. Kontam da može da prođe.
Nakon toga sam rekao FUCK IT i nastavio da vozim sa takvim stanjem, pošto nisam više mogao da se peglam sa pomenutim dijelovima.
Elem, u gužvi ponekad, kad je baš vruće, podigne temperaturu i na preko 90°C, ali nikada ne obara ispod 80°C, ma koliko brzo da idem. Kontam da može da prođe.
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Cek ovo je 110-115 stepeni temp? V6 ima vecu radnu temp nego ostala auta.....ali ovoliko nije normalno.....laze sat
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!
- moljac
- Garaža: BMW F10 535xd
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Nema vecu,radi na 87-92c.Na 93c se pali prva brzina,a na 100c druga brzina ventilatora.Uglavnom,idealno je oko 90c.
- goranspartak
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd 116ks
Mitsubishi Mirage 1.5 12 v 95 ks - Lokacija: Beograd
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Kod mene ddrzi konstantno oko 88-89 ( kazaljka na broju 9 na 156-ci) i tako i kad vozim normalno i kad cepam na auto putu , e sad letos u bas ogromnim guzvama isla do 105-107 otprilike do druge brzine ventilatora i onda padne na 90 a kad krenem dalje sa voznjom na standard kazaljka na 9 .
a pa ne moze ovo ovo je dzunta sa sitnim navojem
- Crni
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-Jet
- Lokacija: Petrovac na Mlavi
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Prvi put cujem da je ovo slucaj na dizelu, proveri ti taj termostat.
Picking suspension is like getting married - you take the time to look at the options, read the reviews, and try as many as you can. Then you pick one, invest loads of cash in it and then find it has hidden secrets or undesirable characteristics.
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Ni ja se ne bi igrao sa temperaturom vecom od 97-8. Tu mora da se pali druga brzina ventilatora i da ga spusti do 92-3. Provjeri termo davac, kasno pali tu drugu brzinu.
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Meni se na ovom mestu skale pali prva brzina. Kad sam na otvorenom putu, skala stoji na 90. Termoprekidac je nov, testirao sam ga i u vodi, prvu brzinu pali na 92 stepena. Testirao sam paljenje ventilatora prespajanjem dve zice, pali na obe brzine. Jedino nisam menjao davac temperature jer nigde nema da se kupi.
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Kako sam očistio hladnjake od nakupljenog otpada i insekata, sledeće leto se to nije dešavalo.
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Imao sam ja takvu situaciju par leta unazad, isto su bile neke nenormalne vrućine i po gužvi u Bg je išlo na 100-105, upali se ventilator i sve ok.Crni napisao:Prvi put cujem da je ovo slucaj na dizelu, proveri ti taj termostat.
Kako sam očistio hladnjake od nakupljenog otpada i insekata, sledeće leto se to nije dešavalo.
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Evo na koliko temp meni pali ventilator.....sto je definitivan dokaz da davac za tablu nije tacan....
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Evo na koliko temp meni pali ventilator.....sto je definitivan dokaz da davac za tablu nije tacan....
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!
- goranspartak
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd 116ks
Mitsubishi Mirage 1.5 12 v 95 ks - Lokacija: Beograd
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Ma meni stalno stoji na broju 9 ali eto imao sam dva puta situaciju koju sam opisao da ode do 105 a znam da mi ne radi prva brzina ( kad upalim klimu treba da radi prva brzina meni ne , kontakt kod osigurača zeza video sam ) nekad upali prvu nekad ne e sad mislim da drugu pali kad treba ali pošto ne upali prvu svaki put treba mu više da spusti temperaturu. A sami ste svi rekli da ako drži ispod 88 -89 ne valja termostat otvoren ili rano otvara a kod mene uvek drži 88 -89 .moljac napisao:Nema vecu,radi na 87-92c.Na 93c se pali prva brzina,a na 100c druga brzina ventilatora.Uglavnom,idealno je oko 90c.
a pa ne moze ovo ovo je dzunta sa sitnim navojem
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- goranspartak
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd 116ks
Mitsubishi Mirage 1.5 12 v 95 ks - Lokacija: Beograd
Post
Ko bre pijan, ne mi jasno sta je pisac hteo da kaze.
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
MiloshBg napisao:
Ko bre pijan, ne mi jasno sta je pisac hteo da kaze.
a pa ne moze ovo ovo je dzunta sa sitnim navojem
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Uglavnom, na 156icama cajger laze u opsegu od 70 do 90C...
Od 90 pa nadalje, poprilicno je tacan. Meni prvu brzinu pali na 94C po dijagnostici a i po tabli. Drugu brzinu nije upalio nikada tokom voznje.
Dovoljan je i primer kod vozila koji su stalno zakucani na 90C ali u graskoj guzvi leti ode malo preko pa upali ventilatore... Znaci ne drzi zakucano i nema srednji9h vrednmosti, vec prikazuje ono sto jeste (odstupanje je vec od auta do auta specificno).
Na Bravu JTD je uvek bila na pola, nezavisno od doba godine i to je to...
I kada upali ventilatore posle 90C pa temperatura padne na nekih 80C, to je samo stvar koju Alfa radi drugacije, meri trenutnu temperaturu motora i prikazuje je na cajgeru.
Jedini problem je sto laze cesto, a i razni termostati koji su kod nas u prodaji su bazdareni kao lopatom. Neki otvaraju na 83, 87, 94 kao kod mene, sto nije neispravnost, vec cunda kalibracija samog termostata... Uglavnom od 75 do 110 u najvecim guzvama je OK, na 100 ventilatori pale i ohlade za 10ak sekundi vodu i ponovo se vracaju na 90C ili manje.
Jednostavno ga treba zanemariti (ali kako ) i voziti bez mnogo mozganja, tako su je napravili i to je to... Ako ne penje iznad 70C nikad i pada ispod, onda je termostat. Termodavaci retko otkazuju.
Od 90 pa nadalje, poprilicno je tacan. Meni prvu brzinu pali na 94C po dijagnostici a i po tabli. Drugu brzinu nije upalio nikada tokom voznje.
Dovoljan je i primer kod vozila koji su stalno zakucani na 90C ali u graskoj guzvi leti ode malo preko pa upali ventilatore... Znaci ne drzi zakucano i nema srednji9h vrednmosti, vec prikazuje ono sto jeste (odstupanje je vec od auta do auta specificno).
Na Bravu JTD je uvek bila na pola, nezavisno od doba godine i to je to...
I kada upali ventilatore posle 90C pa temperatura padne na nekih 80C, to je samo stvar koju Alfa radi drugacije, meri trenutnu temperaturu motora i prikazuje je na cajgeru.
Jedini problem je sto laze cesto, a i razni termostati koji su kod nas u prodaji su bazdareni kao lopatom. Neki otvaraju na 83, 87, 94 kao kod mene, sto nije neispravnost, vec cunda kalibracija samog termostata... Uglavnom od 75 do 110 u najvecim guzvama je OK, na 100 ventilatori pale i ohlade za 10ak sekundi vodu i ponovo se vracaju na 90C ili manje.
Jednostavno ga treba zanemariti (ali kako ) i voziti bez mnogo mozganja, tako su je napravili i to je to... Ako ne penje iznad 70C nikad i pada ispod, onda je termostat. Termodavaci retko otkazuju.
- goranspartak
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd 116ks
Mitsubishi Mirage 1.5 12 v 95 ks - Lokacija: Beograd
Post
Re: Za nase jtd, jts, ts i ostale - temperatura motora
Pa to sam i reko i skontao sam a eto i ja sam cuo da na alfama za razliku od nekih drugih ona pokazuje trenutnu temperaturu motora a ne srednju vrednost ili slicno i zato cajger cesto seta kad su velike guzve po gradu
a pa ne moze ovo ovo je dzunta sa sitnim navojem