Servo tečnost
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Servo tečnost
Evo šta treba znati, Alfa je do 2008 u 159tku sipala Tutelu GI/E koja je crvene boje (prljava trula višnja, skoro pa braon), zbog gustine pomenute tecnosti, vozaci 159tke sa oštrijim zimama imali su dosta problema koji su se manifestvovali kroz kvar servo pumpe, letve volana. Riješenje problema je zamjena tečnosti sa Tutelom GI/R zelene boje (preporučuje fabrika), data tečnost kod nas se veoma teško nalazi, u potrazi za riješenjem našao sam par ekvivalenata:
A evo ih karakteristike Tutele GI/R
Od same kupovine 159ke, poučen iskustvima kolega sa foruma, trazio sam zamjenu Servo tečnosti, međutim zbog nedostupnosti iste zamjena nije odrađena. Ruku na srce u Kotoru zima stvarno nije toliko jaka, tako da do prije neki dan nisam imao nikakvih problema sa servo sistemom. Prije par dana (maj mjesec), pri prvom paljenju i jutarnjoj voznji do posla čulo se blago zujanje iz predjela servo pumpe (dati slučaj sam prepisao gremlinima), pri povratku sa posla i narednih dana nije bilo nikakvih problema niti stranih zvukova. Međutim zvuk se vratio, prvo paljenje odlazak na posao. Kod majstora ustanovljeno je da je sve kako treba i da bi trebalo promijeniti tečnost, obrnuo sam dosta brojeva kako u Crnoj Gori tako i u Srbiji, odgovor je bio uvijek isti Nema. Ben Kov generalni zastupnik IVECO-a i ovlašćeni serviser za Fiat, Alfe, Lanciu u Crnoj Gori inace nabavlja ulja, tečnosti direktno iz fabrike Petronasa, uz obrazloženje da su prošli put naručili veliki kontigent ulja-tečnosti, nisu imali potrebe za posebnim manjim porudžbinama pa samim tim skoro je nemoguće bilo nabaviti ništa što nije bilo na stanju. Ovaj mjesec konačno prave novu porudžbu uz obećanje da će se na listi naći i Tutela GI/R .
Naravno da je meni čekanje od par mjeseci nerealno tako da sam naručio 2 litra FEBI BILSTEIN 06161, sa e-bay-a uz veoma povoljne uslove i dostavu. Ukupni trošak je oko trideset e.
E sad treba dobro izučiti koji je najbolji način kompletne zamjene tečnosti, dato iskustvo javljam naknadno. Kroz iskustva sa foruma najrealnije mi je skidanje crijeva koje ponovo vraća tečnost u rezervoar, prvo se tako isprazni tečnost sistema, nakon čega se uspe nova tutela, ponovo upali cijeli sistem uz okretanje volana dok točkovi ne prođu par puta pun hod, ponovo isprazni tečnost sistema i tako par puta dok tečnost u rezervoaru ne bude potpuno zelena. naravno skidanje i čišćenje rezervoara je više nego poželjna. Ipak dobro bi bilo da znamo i iskustva domaćeg foruma.
A evo ih karakteristike Tutele GI/R
Od same kupovine 159ke, poučen iskustvima kolega sa foruma, trazio sam zamjenu Servo tečnosti, međutim zbog nedostupnosti iste zamjena nije odrađena. Ruku na srce u Kotoru zima stvarno nije toliko jaka, tako da do prije neki dan nisam imao nikakvih problema sa servo sistemom. Prije par dana (maj mjesec), pri prvom paljenju i jutarnjoj voznji do posla čulo se blago zujanje iz predjela servo pumpe (dati slučaj sam prepisao gremlinima), pri povratku sa posla i narednih dana nije bilo nikakvih problema niti stranih zvukova. Međutim zvuk se vratio, prvo paljenje odlazak na posao. Kod majstora ustanovljeno je da je sve kako treba i da bi trebalo promijeniti tečnost, obrnuo sam dosta brojeva kako u Crnoj Gori tako i u Srbiji, odgovor je bio uvijek isti Nema. Ben Kov generalni zastupnik IVECO-a i ovlašćeni serviser za Fiat, Alfe, Lanciu u Crnoj Gori inace nabavlja ulja, tečnosti direktno iz fabrike Petronasa, uz obrazloženje da su prošli put naručili veliki kontigent ulja-tečnosti, nisu imali potrebe za posebnim manjim porudžbinama pa samim tim skoro je nemoguće bilo nabaviti ništa što nije bilo na stanju. Ovaj mjesec konačno prave novu porudžbu uz obećanje da će se na listi naći i Tutela GI/R .
Naravno da je meni čekanje od par mjeseci nerealno tako da sam naručio 2 litra FEBI BILSTEIN 06161, sa e-bay-a uz veoma povoljne uslove i dostavu. Ukupni trošak je oko trideset e.
E sad treba dobro izučiti koji je najbolji način kompletne zamjene tečnosti, dato iskustvo javljam naknadno. Kroz iskustva sa foruma najrealnije mi je skidanje crijeva koje ponovo vraća tečnost u rezervoar, prvo se tako isprazni tečnost sistema, nakon čega se uspe nova tutela, ponovo upali cijeli sistem uz okretanje volana dok točkovi ne prođu par puta pun hod, ponovo isprazni tečnost sistema i tako par puta dok tečnost u rezervoaru ne bude potpuno zelena. naravno skidanje i čišćenje rezervoara je više nego poželjna. Ipak dobro bi bilo da znamo i iskustva domaćeg foruma.
- Vlada R
- Garaža: ex Alfa 159 JTDm restyle
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Servo tečnost
Jedino to što si sad napisao ima smisla, da se vadi preko povratnog creva, ukoliko je naravno moguće. Ono što sam pročitao na forumu sa stalnim vađenjem iz boce mi se nikako ne dopada jer uvek ostaje deo GI/E. Meni je majstor preporučio da ne menjam nego kad se i ako se bude radila letva onda staviti GI/R. Inače, koliko znam, u Beogradu je bila dostupna GI/R u MSD Tradeu ali se nisam u skorije vreme raspitivao.
Ono što mene zanima, kako su oni utvrdili da samo treba zameniti tečnost? Ako se čuje pumpa, ili je nizak nivo hidrauličnog ulja ili je pumpa pred otkazom. Ako gubi tečnost može biti pumpa, letva ili neko crevo. Ako se samo čuje a ne gubi onda verovatno pumpa.
Ono što mene zanima, kako su oni utvrdili da samo treba zameniti tečnost? Ako se čuje pumpa, ili je nizak nivo hidrauličnog ulja ili je pumpa pred otkazom. Ako gubi tečnost može biti pumpa, letva ili neko crevo. Ako se samo čuje a ne gubi onda verovatno pumpa.
- sinisa
- Garaža: '11 Audi A7 3.0TDI
'07 Citroen C4 2.0VTS
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Servo tečnost
Posto je moja sa Sicilije, imala je GI/E, i nisam imao nikakvih problema, jedino sto mi je servo pumpa bila malo bucnija. Preventivno sam osvezio servo tecnost sa GI/R, tako da je sada 80:20 odnos zeleno/crveno. Metod je bio jednostavan, medicinski spric, crevo za akvarijume i plasticne flase... Nikakvu razliku nisam video, kasnije sam i pumpu zamenio, takodje preventivno (za moju je procenjeno da su frikcione povrsine poicele da se habaju, nema remonta, nego se ceka da skvikne).
Za bolji metod vidi http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... fluid.html (post #8). GI/R sam nasao u Beocar-u, ne znam da li si njih zvao.
Za bolji metod vidi http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... fluid.html (post #8). GI/R sam nasao u Beocar-u, ne znam da li si njih zvao.
- Stromboli
- Garaža: Giulia 952 QV
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Servo tečnost
Meni je crkla servo pumpa pre par godina. Unutra je bila pomenuta crvena tecnost. Sve se dogodilo odjednom. Dosao kuci, parkirao se, sve ok. Upalio auto posle 10 min, krenuo da okrecem volan i pocninje da se cuje zujanje. Kad se auto malo ohladi nije se culo nista jedno 2 min, onda opet. Nisam hteo tako voziti, vec sam zvao transport i prebacio auto do majstora.
E sad ono sto ti pitas Bojane. Isprazniti sistem, to svakako, ali pre sipanja nove tecnosti treba ga dobro isprati necim, ali sam zaboravio sta je koristio moj majstor. Dakle skroz isprati sistem dok ne krene izlaziti bistra tecnost, Tek onda sipati novo ulje.
E sad ono sto ti pitas Bojane. Isprazniti sistem, to svakako, ali pre sipanja nove tecnosti treba ga dobro isprati necim, ali sam zaboravio sta je koristio moj majstor. Dakle skroz isprati sistem dok ne krene izlaziti bistra tecnost, Tek onda sipati novo ulje.
`...owning an Alfa is a portal...´ - dovoljno receno.
- Kole78
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 jtdm
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Servo tečnost
Koliko sam ja shvatio sistem se ispira sa zelenim uljem i onda se to ulje od ispiranja baci i sipa novo ulje. Mislim da za ceo proces ispiranja i zamene ti je potrebno oko 5 litara....mogu da pogledam u racun
- Vlada R
- Garaža: ex Alfa 159 JTDm restyle
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Servo tečnost
8. post sve objašnjava.sinisa napisao: Za bolji metod vidi http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... fluid.html (post #8).
- Relja
- Uprava ARCS
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 159Ti
Alfa Romeo 147Ti
Alfa Romeo MiTo QV
Alfa Romeo GTV 1750 - Lokacija: Kragujevac
Post
Na povratnom crevu ima maleno sito koje stvara kontra pritisak. Sito spalo i eto problema...
Re: Servo tečnost
Imao sam isti problem, parkirao auto, otisao do prodavnice, posle 15min upalio i zuji. Zvao 5-6 majstora svi kazu servo pumpa. Okrenem Desu, kaze doteraj auto slobodno do BG i sredimo. Ispostavilo se da je problem posuda za ulje.Stromboli napisao:Meni je crkla servo pumpa pre par godina. Unutra je bila pomenuta crvena tecnost. Sve se dogodilo odjednom. Dosao kuci, parkirao se, sve ok. Upalio auto posle 10 min, krenuo da okrecem volan i pocninje da se cuje zujanje. Kad se auto malo ohladi nije se culo nista jedno 2 min, onda opet. Nisam hteo tako voziti, vec sam zvao transport i prebacio auto do majstora.
E sad ono sto ti pitas Bojane. Isprazniti sistem, to svakako, ali pre sipanja nove tecnosti treba ga dobro isprati necim, ali sam zaboravio sta je koristio moj majstor. Dakle skroz isprati sistem dok ne krene izlaziti bistra tecnost, Tek onda sipati novo ulje.
Na povratnom crevu ima maleno sito koje stvara kontra pritisak. Sito spalo i eto problema...
- Stromboli
- Garaža: Giulia 952 QV
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Servo tečnost
Yeap, ja sam znao za to sa posudom, ali majstor je rekao nema sanse, kaze lepo se cuje kako pumpa melje. Poslusao, zamenio ulje, pumpu i to je to. Ja se ne bih usudio da vozim auto do bg sa tim zvukom. Taj zvuk je bolestan.
`...owning an Alfa is a portal...´ - dovoljno receno.
- Relja
- Uprava ARCS
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 159Ti
Alfa Romeo 147Ti
Alfa Romeo MiTo QV
Alfa Romeo GTV 1750 - Lokacija: Kragujevac
- Stromboli
- Garaža: Giulia 952 QV
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V - Lokacija: Novi Sad
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Servo tečnost
E Vlado, sad stigoh da procitam postove ^^. Majstor je konstatovao da sve radi kako treba, i da je vrijeme za promjene tecnosti, jer se "osjeća" (kao da gori) te da je izgubila svoja svojstva, i da se treba zamjeniti sa novom, jer ko zna kad je sipana postojeca. E sad kod nas sam nasao sledecu tecnost Tutelu CS speed, koja je napravljena sa selespeed, evo ih karakteristike:
Ima li neko da se u Hemiju malo više razumije, i da nas posavjetuje da li se moze CS sipati umjesto GI/R ? Po meni nema neke velike razlike.
Takodje našao sam još nešto:
Data tečnost je u izvodbi njemačkih kolega, po njihovm forumima kazu nema bolje, data G 004 00M2 tecnost je ekvivalent Tutele GI/R.
Tako da sam trenutno u dilemi da li da uzmem Tutelu CS ili G 004 00M2, ne vjerujem da cu pogriješiti ni sa jedim od dvoje, ocu sto prije da zamjenim tečnost kako ne bi naskodio cijelom sistemu. FEBI BILSTEIN 06161 je proslijeđen pošti tek u petak tako da isporuku ocekujem za par sedmica. Danas popodne idem da mjenjam tecnost, jednostavno ne mogu da drzim Alfu u iscekivanju ^^.
Ima li neko da se u Hemiju malo više razumije, i da nas posavjetuje da li se moze CS sipati umjesto GI/R ? Po meni nema neke velike razlike.
Takodje našao sam još nešto:
Data tečnost je u izvodbi njemačkih kolega, po njihovm forumima kazu nema bolje, data G 004 00M2 tecnost je ekvivalent Tutele GI/R.
Tako da sam trenutno u dilemi da li da uzmem Tutelu CS ili G 004 00M2, ne vjerujem da cu pogriješiti ni sa jedim od dvoje, ocu sto prije da zamjenim tečnost kako ne bi naskodio cijelom sistemu. FEBI BILSTEIN 06161 je proslijeđen pošti tek u petak tako da isporuku ocekujem za par sedmica. Danas popodne idem da mjenjam tecnost, jednostavno ne mogu da drzim Alfu u iscekivanju ^^.
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Servo tečnost
Kupljeno je dvija litra G 004 00M2, jedan litar je sasvim dovoljno da se ocisti sistem u prvoj fazi. Sad smo dopunili rezervoar i tako ce da se vozi par dana, nakon cega se skida rezevoar, cisti cijeli sistem, rezevoar i sipa nova tecnost. U cijelom procesu nasli smo malu rupu na crijevu zbog cega se i culo zujqnje, sjutra dolazi novo crijevo i zavrsava posao prelaska sa crvenog na zeleno. Javljam utiske.
- Stromboli
- Garaža: Giulia 952 QV
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Servo tečnost
Svaka cast. Cekamo rezultate
`...owning an Alfa is a portal...´ - dovoljno receno.
- Vlada R
- Garaža: ex Alfa 159 JTDm restyle
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Servo tečnost
Rekoh ti ja, teško da je ovo ulje totalno degradirano da bi se čulo. Jesi li izveo po onome sa linka, na povratno crevo?
Možda bolje da si kupio 1l, voziš malo i zameniš kad ti stigne Tutela. Verovatno da nema nekakve bitne razlike među uljima i da su im slične specifikacije ali kad je bal...
Možda bolje da si kupio 1l, voziš malo i zameniš kad ti stigne Tutela. Verovatno da nema nekakve bitne razlike među uljima i da su im slične specifikacije ali kad je bal...
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Servo tečnost
Zavrseno,
proceduru zamjene smo obavili preko povratnog crijeva:
- prvo smo skinuli dio sistema za vazduh, ne znam konkretno kako se zove dati dio zato stavljam sliku:
-zatim smo skinuli rezervoar servo tecnosti, te skinuli povratno crijevo, ispod drzača pomenutog rezervoara stavili bocu od 2l i u istu stavili povratno crijevo,
-za cijeli proces je dovoljno ddvoje, medjutim najbolje je da ipak bude troje ljudi: jedan u autu (pali gasi motor), drugi sipa novu tečnost u rezervoar, a treći drzi bocu i povratno crijevo te gleda kad krene da izlazi zelena (nova) tečnost.
Možda treba napomenuti da se rezervoar kad je upaljeno auto veoma brzo isprazni (par sekundi 5-8).
Crijevo koje je imalo rupicu, je odradila firma koja proizvodi crijeva za hidrauliku koje koriste bageri i slične mašine, tako da se o kvalitetu istoga ne brinem
Sve smo ponovo sklopili, ozracili sistem jos jednom, radi bez greške. Čitao sam da ljudi primjećuju na volanu manji otpor pri prelasku na zelenu sa crvene tečnosti, međutim ja nisam primjetio ama baš nikakvu razliku. U svakom slučaju sada imamo i novu zelenu tečnost čime smo valjda pomogli cijelom sistemu da lakše nastavi sa radom
proceduru zamjene smo obavili preko povratnog crijeva:
- prvo smo skinuli dio sistema za vazduh, ne znam konkretno kako se zove dati dio zato stavljam sliku:
-zatim smo skinuli rezervoar servo tecnosti, te skinuli povratno crijevo, ispod drzača pomenutog rezervoara stavili bocu od 2l i u istu stavili povratno crijevo,
-za cijeli proces je dovoljno ddvoje, medjutim najbolje je da ipak bude troje ljudi: jedan u autu (pali gasi motor), drugi sipa novu tečnost u rezervoar, a treći drzi bocu i povratno crijevo te gleda kad krene da izlazi zelena (nova) tečnost.
Možda treba napomenuti da se rezervoar kad je upaljeno auto veoma brzo isprazni (par sekundi 5-8).
Crijevo koje je imalo rupicu, je odradila firma koja proizvodi crijeva za hidrauliku koje koriste bageri i slične mašine, tako da se o kvalitetu istoga ne brinem
Sve smo ponovo sklopili, ozracili sistem jos jednom, radi bez greške. Čitao sam da ljudi primjećuju na volanu manji otpor pri prelasku na zelenu sa crvene tečnosti, međutim ja nisam primjetio ama baš nikakvu razliku. U svakom slučaju sada imamo i novu zelenu tečnost čime smo valjda pomogli cijelom sistemu da lakše nastavi sa radom
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Servo tečnost
- Vlada R
- Garaža: ex Alfa 159 JTDm restyle
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Servo tečnost
Svaka čast. Na 1.9 je rezervoar malo bočnije i imam utisak da mu ne smetaju ta gumena creva. I u linku su naveli da se jako brzo prazni rezervoar i da treba brzo reagovati. Da li si prilikom istakanja okretao volan levo-desno ili ne?
- b0jan
- Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
- Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Servo tečnost
Mi smo ovako uradili, prvo smo ispraznili sistem bez okretanja volana, onda smo napunili, vozili jedan dan, onda opet isprali, i na kraju sipali i okretali volan. Nadam se da je pomoglo ^^
- Vlada R
- Garaža: ex Alfa 159 JTDm restyle
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Servo tečnost
Po ovoj proceduri ima smisla uraditi zamenu ulja tako da to i sam planiram da odradim kod majstora. Ali videću da prvo zamenim, pa u mestu ću da vrtim pa onda još jedna zamena i mislim da će biti dovoljno.
- stegula
- Garaža: Giulietta QV 1750TBi 235ks
Ex Alfa Romeo MiTo 1.4TBi 155ks Rosso Distinctive
Ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v 150ks Distinctive - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd - Senjak/NBG
Post
Re: Servo tečnost
Beo-car u Gandijevoj na NBG ima tutele GI/R bar jedno 10 litara na polici. Danas uzivo provereno.
- Slanina
- Garaža: Alfa romeo 159
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Servo tečnost
Pozdrav,
Kod mene u alfi 159 je isto crvena tecnost za servo, zanima me kod koga mogu da odem u bg da mi to pravilno zameni, neko ko je proveren a i da nije preterano skup, ako ima takvih
Kod mene u alfi 159 je isto crvena tecnost za servo, zanima me kod koga mogu da odem u bg da mi to pravilno zameni, neko ko je proveren a i da nije preterano skup, ako ima takvih
- Veloce
- Saradnik Uprave
- Contact:
- Garaža: ex Alfa Romeo GTV 2.0ts
ex Alfa Romeo GT 2.0jts
ex Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex Alfa Romeo GT 1.9jtdm
ex Alfa Romeo Mito 1.4tb
ex Alfa Romeo Giulietta QV
-Megane 3 RS CUP - Lokacija: Lazarevac
- Slanina
- Garaža: Alfa romeo 159
- Lokacija: Beograd
- Veloce
- Saradnik Uprave
- Contact:
- Garaža: ex Alfa Romeo GTV 2.0ts
ex Alfa Romeo GT 2.0jts
ex Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex Alfa Romeo GT 1.9jtdm
ex Alfa Romeo Mito 1.4tb
ex Alfa Romeo Giulietta QV
-Megane 3 RS CUP - Lokacija: Lazarevac
Povratak na “Alfa Romeo 159 | Brera/Spider | 8C Comeptizione/Spider”