Stranica 1 od 1

Zamena kocione tecnosti

Poslato: Pet Maj 11, 2018 9:41 am
od bnovica
Zdravo svima,

pregledao sam forum i nisam uspeo da nadjem tacnu informaciju. Ukoliko sam prevideo nesto, mogu admini slobodno da zatvore temu.

Kako se menja kociono ulje na 159? Da li je klasican proces drukanja papucice i ozracivanja sistema ili mora da se preko dijagnostike aktivira ABS? Cuo sam ove verzije i ne znam sta je tacno.

Ima li propisan redosled ozracivanja tockova ili moze kako god? U principu ne razumem zasto bi to moralo po nekom redu, ali ajde da pitam.

Re: Zamena kocione tecnosti

Poslato: Pet Maj 11, 2018 10:01 am
od Zillgian
Ja sam to odradio neki dan sa Motul RBF 600, s tim što sam prvo isprao sistem Brembo DOT4 tečnošću.

Ne mogu da se sjetim koliko 0.5l bočica Motula mi je trebalo da napunim čitav sistem, mislim 2 ili nepune 3.

Ništa nismo aktivirali preko dijagnostike, već sjedi i "njakaj" se sa papučicom dok ekipa dosipa ulje i nadzire "sisice".

Re: Zamena kocione tecnosti

Poslato: Pet Maj 11, 2018 10:20 am
od bnovica
Spremio sam 1L ATE Typ 200, valjda ce biti dosta.
Kako mislis prvo isprao isprao sistem? Zar nije princip sipas novu tecnost dok ne krene da izlazi stara i tako menjas?

Re: Zamena kocione tecnosti

Poslato: Pet Maj 11, 2018 11:36 am
od Zillgian
Pa u suštini, tako je.

U sami sistem staje negdje oko 1l, ne znam tačno.
Ipak, preporučuju da se prvo izbaci prethodna tečnost i ispere sistem, i da se tako izbace sve nečistoće i čestice vlage, koje prethdodna, istrošena kočiona tečnost nije apsorbovala. Za ispiranje, po mom iskustvu treba još nekih 0.5l - 1l, sve zavisi od stanja u sistemu, mada mislim da ti i 0.5l može biti dosta.

Ja sam Brembo sam koristio za ispiranje jer je poprilično jeftinija od Motula (taj dan nisam našao nijednu jeftiniju). U suštini, za ispiranje ti radi bilo koja DOT4.

Re: Zamena kocione tecnosti

Poslato: Pet Maj 11, 2018 12:34 pm
od bnovica
Aha, jasno. Dakle, kupiti najjeftiniju Dot 4 da se ispere sistem i o posle sipati kvalitetnu koja ce da ostane u sistemu.

Ne mora se aktivirati ABS pri ozracivanju.

Hvala Ziligan :)

Re: Zamena kocione tecnosti

Poslato: Pet Maj 11, 2018 1:00 pm
od bums85
Neko pravilo kod ozracivanja je da se krene od najdaljeg tocka ka najblizem od glavnom kocionog cilindra

Re: Zamena kocione tecnosti

Poslato: Pet Maj 11, 2018 1:29 pm
od alonso14
Mislim da ispiranje ima smisla ukoliko se nekoliko dana provoza sa novom tecnoscu pre sipanja te finalne :)

Re: Zamena kocione tecnosti

Poslato: Sre Avg 01, 2018 7:32 am
od buntovnik
Ja sam skoro to uradio na giulietti, kod nekog lokalnog majstora mrzelo me da se cimam dalje, isto tehnikom nabijanja pritiska kocnicom. Drugar me ubedjuje da nisam trebao, da kod modernijih automobila sa ABS-om mora preko dijagnostike da se ispusta vazduh iz sistema. Da li sam pogresio?

Re: Zamena kocione tecnosti

Poslato: Sre Avg 01, 2018 7:37 am
od BobanR
Kako se preko dijagnostike ispušta vazduh?
Postoje vakum pumpe za menjanje kočione tečnosti koje zamenjuju "drukanje", ali je, u svakom slučaju, mehanički proces proces u pitanju.

Re: Zamena kocione tecnosti

Poslato: Sre Avg 01, 2018 1:04 pm
od Macola
Ima opcija u mes-u za otvaranje ventila cilindara abs-a i ispuštanje ulja. Ne znam doduše dali je za tu svrhu (promene ulja).

EDIT: Evo sad sam pogledao MES i u pravu je drugar koji tvrdi da se radi preko dijagnostike. Postoji opcija za "flešovanje" ulja u abs.

Re: Zamena kocione tecnosti

Poslato: Sre Avg 01, 2018 2:48 pm
od buntovnik
Pa da, valjda se preko dijagnostike otvaraju/zatvaraju cilindri u abs-u, a onda se mehanicki sa tom pumpom ispusta vazduh. Tako bi trebalo, valjda.

Re: Zamena kocione tecnosti

Poslato: Sre Avg 01, 2018 3:38 pm
od PetarP
Danas bio sopingu i naletim na ovo

Slika

Re: Zamena kocione tecnosti

Poslato: Sre Avg 01, 2018 4:55 pm
od Antonijo
Bitno je da nakon izmjene ulja u kočionom sistemu nema zraka.
Inače kad mjenjam ulje od kočnica na svojoj 166, odmah promjenim ulje od kuplunga jer kuplung i kočnioce su na istom sistemu i koriste isto ulje.