Poliuretanski blokovi škripe

Generacija najlepših Alfinih automobila iz novije istorije
Korisnikov avatar
b0jan
Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
Lokacija: Kotor
Lokacija: Kotor
Postovi: 1624
Pridružio se: Pet Avg 09, 2013 8:47 pm

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Pon Dec 07, 2015 10:26 am

Konacno odradjene i gornje Viljuške.

Evo kako sam ja to odradio: kupio dvije nove gornje viljuške, STRONGFLEX poliuteranske blokove, bakarnu mast, mazalice.

Iz gornjih viljuški su izbijeni fabrički blokovi, po sredini sa gornje strane gdje je najlakše prići (za buduće podmazivanje), na čauri za blokove probušena rupa i navoj za mazalicu, sve dobro podmazano, instalirane mazalice M6.

Slika

Iskustvo je sledece, nakon odrađenih poliuteranskih silena na donjim viljuškama i balans štangli (ugrađen POWERFLEX), živio sam sa povremenim "škripuckanjem". Za pomenuto "škripuckanje" tek sad znam da su najodgovorniji blokovi u gornjim viljuškama, jer kako smo na donjem djelu trapa povećali "rigidnost", tvrdoću trapa gornji dio s obzirom da je mekši više je "radio" i usled toga proizvodio "škripuckanje". Napominjem da su stavljene potpune nove gornje viljuške i da su i kao novi fabricki blokovi "škripuckali".

Nakon isntalacije poliuterana i u gornjim viljuškama, situacija je potpuno dugačija ! Na volanu i u vožnji ! Znači sad je trap toliko utegnut da se je volan u rukama vozača kao skalper u rukama hirurga ^^. Nakon istalacije trapa, meštar od mehanike sjeo je u ALfu na test vožnju, nakon par minuta pitao me " Da li si zadovoljan" odgovorio sam mu SREĆAN SAM !

Iz iskustva tvrdim da je Alfi 159 neophodan poliuteran, jedanput i vjerovatno zauvjek odradite trap onako kako to Afla zaslužuje. Savjetujem da se svugdje, odnosno na gornjim i donjim viljuškama ugrade mazalice (ja sam ugradio mazalice najmanjeg obima, kako ne bih narušio strukturnu stabilnost dijela), kao i da se koristi bakarna mast (jer je otpornija na vlagu, vodu, visoku temperaturu). Za gornje blokove savjetujem da se ugradi STRONGFLEX jer mislim da je u prednosti u odnosu na kokurenciju iz razloga što se sastoji iz dva bloka (u odnosu na jedan) koja se montiraju na krajevima čaure, i kad se montariaju između istih ostaje milimetar-dva. U tih par kvadratnih milimetara ostaje rezervoar za mast tako da je cijeli sistem uvijek podmazan, i samim tim smanjuje se mogućnost "škripuckanja". E sad POWERFLEX ima mogućnost štelovanja ugla gornje viljuške, (dato podešavanje je veoma teško podesiti, kazu kolege iz Engleske) ideja pomenutog podešavanja je išla u smejru da se omogući dodatno podešavanje trapa i samim tim smanji pojava neravnomjernog trošenja prednjih guma, lično sumnjam da će dato podešavanje učiniti primjetnu razliku ...

Eto tako, znači odrađen je sav poliuteran, nema "škripuckanja", s tim da je auto koje je i fabrički veoma zategnuto sada znatno zategnutije, udobnije, znači drugačije, bolje drugačije, teško je opisati, riječi i slova su jedno, ali taj osjećaj i osmjeh koji nastaje nakon par km pređenih sa tako sređenim trapom su druga priča.

:arflag
Korisnikov avatar
b0jan
Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
Lokacija: Kotor
Lokacija: Kotor
Postovi: 1624
Pridružio se: Pet Avg 09, 2013 8:47 pm

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Uto Dec 08, 2015 8:23 am

Boban, mi je skrenuo pažnju da je i POWERFLEX napravio dvodjelne blokove bez mogućnosti štelovanja, samo toliko da upotpunimo informaciju. Takođe POWERFLEX je napravio i blokove za zadnji trap, lično čekam Bobanova iskustva, s obzirom da ih je on već kupio i čeka montažu. Sinoc sam vozio lokalnim putem za entuzijaste, i u par lakat krivina bjezao je zadnji dio, ali toliko lijepo i kontrolisano da mi se itekako sviđa (zadnje gume su ispod 1mm). Trap je mnogo tvrđi, daje nevjerovatan osjećaj kontrole i sigurnosti, nema više onog trabakalja, ljuljanja već je sve linearno i bukvalno zalijepljeno za asfalt. Gume su stvarno sigurne ali i dalje nistu dovoljno tvrde.

:arflag
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Uto Dec 08, 2015 4:16 pm

Bravo majstore,tema ti je kao i uvek,za prirucnik za svakog Alfistu :drink
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
b0jan
Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
Lokacija: Kotor
Lokacija: Kotor
Postovi: 1624
Pridružio se: Pet Avg 09, 2013 8:47 pm

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Uto Dec 08, 2015 9:19 pm

Goxi, samo mogu misiti kakva je tvoja srebrna guja ili ce biti poslje Poliuterana i Eibacha. Mada jedva cekam da istestiramo sve opcije, 159tka sa poliuteranom se toliko dobro vozi da je osjecaj takav kao da su opruge zamjenjene sa sportskim.

:yahoo:
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Uto Dec 08, 2015 10:06 pm

Posle tvojih iskustava,nema vise sta da se dvoumim :drink
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
Aca_159_pn
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0jtdm
Lokacija: Paracin
Lokacija: Paracin-Beograd
Postovi: 49
Pridružio se: Ned Dec 06, 2015 2:46 am

Poliuretanski blokovi škripe

Sre Dec 09, 2015 4:54 am

Koliko je izaslo to sve okvirno? Posto meni skripuckaju kad kad, ali auto je bas stegnut, e sad, alfica i ja se jos uvek upoznajemo, tek sam 2000km prosao, mislim da je sve dobro sto se trapova tice, probacu taj sprej mozda pomogne oko skripuckanja...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
b0jan
Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
Lokacija: Kotor
Lokacija: Kotor
Postovi: 1624
Pridružio se: Pet Avg 09, 2013 8:47 pm

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Sre Dec 09, 2015 8:15 am

Kad pocne da skripucka, to ti je to dok to ne sredis kako treba uvijek ces imati tih glavobolja, nekad manje nekad vise, u zavisnosti od vremena, temperature. Ukoliko te put povede ka primoriju javi se da vidis sta je Utegnut trap ^^.

A odgovor na to koliko kosta, imas vise varijanti, mislim da je STRONGFLEX povoljniji, meni se odlicno pokazao imam ga samo u gornjim viljuškama, procitaj malo temu, negdje sam navodio gdje sve mozes kupiti poliuteranske blokove.

Poliuteran gornje viljuške (Strongflex) = 8 x 13 = 104e
Poliuteran donje viljuške (Strongflex) = 2 x 40e = 80e
Poliuteran balans stangla (Powerflex) = oko 70e

Tako da prednji trap ispada oko 254e u ovoj varijanti. Powerflex prednji trap ispada oko 440e, imaš još jednog proizvođača pročitaj temu naveo sam to negdje, sa njim nemam iskustva. Naravno u sve uračunaj i ruke majstora. Poz

:wave:
Korisnikov avatar
Aca_159_pn
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0jtdm
Lokacija: Paracin
Lokacija: Paracin-Beograd
Postovi: 49
Pridružio se: Ned Dec 06, 2015 2:46 am

Poliuretanski blokovi škripe

Čet Dec 10, 2015 1:46 am

:) javicu se ako dolazim sledece godine, kod mene nema nista da klopne, kao da sam auto iz salona uzeo nov, pojacacu muziku neko vreme dok ne dodju viljuske na red da se srede...:D reci mi samo na koliko se km okvirno remontuju, ili menjaju viljuske ako znas to? Nisu problem 500€ ali ako posle 10000km krenu da se cuju onda je mnogo, nadam se da me razumes... Pozz


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
machella
Garaža: 156 3.0 V6
159 SW 2.4 Q-Tronic
Lokacija: Požarevac
Postovi: 757
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 3:38 pm

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Čet Dec 10, 2015 2:43 am

Zanimljiv klip o skriputanju :quadrifoglio
[youtube]_z6OEohnPKw[/youtube]
Korisnikov avatar
b0jan
Garaža: Alfa Romeo 159 TBi Ti Q2
Lokacija: Kotor
Lokacija: Kotor
Postovi: 1624
Pridružio se: Pet Avg 09, 2013 8:47 pm

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Čet Dec 10, 2015 10:50 am

Guma se namjenski zamjenjuje poliuteranom upravo iz razloga trajnosti, poliuteran zbog svog sastava ne gubi ili zanemarno gubi svojstva materijala, a takođe poliuteranski blokovi imaju doživotnu garanciju. Pogledaću klip, u svakom slučaju savjetujem svima koji planiraju radove da obavezno planiraju mazalice. (ja sada nemam problema sa škripanjem)

:arflag
Korisnikov avatar
Zillgian
Garaža: '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD
Lokacija: Bijeljina
Lokacija: Bijeljina
Postovi: 1437
Pridružio se: Pet Maj 01, 2009 12:07 am

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Sre Feb 24, 2016 9:07 am

Imam par pitanja vezano za PU, pa rekoh najbolje da ih ovdje postavim:

Zaista me nervira to što već nakon mjesec dana montiranja bilo novih, bilo remontovanih ramena ponovo dolazi do lupkanja, pa sam odlučio da trap "armiram" jednom za svagda ili barem za narednih X godina. Ako ništa drugo, onda da narednom vlasniku "olakšam muke" :)

"Pikirao" sam da naručim Strongflex crveni komplet za prednji trap, jer sa zadnjim stvarno nemam nikakvih problema. http://www.strongflex.eu/en/alfa-romeo- ... 18887.html
Automobil mi je ionako užasno tvrd na oslanjanju, pa mi je ova, uslovno rečeno, najmekša varijanta, nekako najprihvatljivija.

Sad mi preostaje samo da izmjerim prečnik (gumica) balans štangle i da poručim na adresu prijatelja u inostranstvu, jer iz iskustva znam da će me lokalni carinici i dahije "pući po ušima" ako vide da je vrijednost pošiljke 135 evra. Mogao bih da Poljacima kažem da naznače da je vrijednost paketa ispod 25 evra, kako bih eventualno eskivirao pomenuto plaćanje, ali nisam siguran da će ta priča proći, a i ako prođe, kontam da je dobro imati pokriće u vidu stvarne fakture, u slučaju bilo kakve reklamacije.

Ono što me najviše interesuje su mazalice. Naime, vidim da ih je B0jan već ugradio. Međutim, ono što me buni je to da, ukoliko sam dobro razumio, gumice, odnosno (spoljašnje) PU čaure koje se montiraju na samim ramenima oslanjanja ostaju fiksne, dok se piksne, odnosno unutrašnji cilindri okreću, pa bi valjda TU trebalo da se javlja škripa i da dolazi do podmazivanja.

Gledajući ovaj klip gdje se porede superpro i powerflex PU blokovi za MINI, dolazim do takvog zaključka:

Zato moram da priznam da mi, kao nekome ko se sigurno manje razumije u materiju od starih forumskih ajkula , montiranje mazalica na dio koji se (koliko mi se čini) ne kreće, djeluje nelogično. Pretpostavljam da sam u krivu, samo ne znam gdje. Da li se i spoljni PU blok buši ili se to rješava nekako drugačije?

Vrlo je moguće da griješim, te bih molio nekoga ko se bolje razumije u materiju da me ispravi i malo podrobnije objasni problematiku i rješenje problema škriputanja PU blokova, pošto hoću da kada to zaista i bude završeno, to stvarno bude urađeno kako dolikuje. :)
Korisnikov avatar
Zillgian
Garaža: '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD
Lokacija: Bijeljina
Lokacija: Bijeljina
Postovi: 1437
Pridružio se: Pet Maj 01, 2009 12:07 am

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Čet Feb 25, 2016 8:51 pm

...vidim da se niko još ne javlja, pa da pokušam malo da oživim temu i da usput pitam šta mislite o ovom lubrikantu:

http://www.amazon.com/Energy-Suspension ... op?ie=UTF8

U pitanju je neka užasno ljepljiva-klizava supstanca koja se koristi umjesto grafitne ili koje već masti pri postavljanju PU blokova.
Korisnikov avatar
BobanR
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 3703
Pridružio se: Čet Jul 31, 2014 8:34 pm

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Čet Feb 25, 2016 8:59 pm

Evo ja da se javim...Iz mog iskustva, nema potrebe za mazalicama, dovoljno je da ne štediš na bakarnoj masti. Posle više od godinu dana korišćenja PowerFlex-a, škripuće samo na jednom mestu, gde je stavljeno manje bakarne.
Sam izbor ne bih komentarisao, pošto nisam imao iskustva sa StrongFlex-om.
Na tvom mestu, ne bih stavljao mazalice, bar ne u startu. Ako bude škripalo, možeš naknadno.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Korisnikov avatar
Zillgian
Garaža: '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD
Lokacija: Bijeljina
Lokacija: Bijeljina
Postovi: 1437
Pridružio se: Pet Maj 01, 2009 12:07 am

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Čet Feb 25, 2016 9:14 pm

Puno hvala na savjetima.

Strongflex mi se, pored toga što je cca dvostruko jeftiniji od Powerflexa, više dopao od potonjeg zbog samog dizajna, pogotovo zbog kanalića unutar samih blokova koji obezbjeđuju da se mast duže zadrži tu gdje jeste.

Ako je Strongflex zaista kopija Superpro blokova, onda bi to trebalo da znači da bi na krajevima takođe trebalo da budu konusni, čime se smanjuje gazeća površina, odnosno trenje, što u teoriji znači manje problema.
Korisnikov avatar
Shanirani
Contact:
Garaža: 156 2.0 TS
Lokacija: Blace
Postovi: 5423
Pridružio se: Uto Jun 18, 2013 8:47 am

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Pet Feb 26, 2016 8:48 am

Gde narucujete strongflex?
Korisnikov avatar
Zillgian
Garaža: '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD
Lokacija: Bijeljina
Lokacija: Bijeljina
Postovi: 1437
Pridružio se: Pet Maj 01, 2009 12:07 am

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Pet Feb 26, 2016 8:54 am

Piše ti u postu iznad: http://www.strongflex.eu/en/alfa-romeo- ... 18887.html
Korisnikov avatar
Rik
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: AR 156 1.9 JTD 2005
Renault Clio 1.2 1999
Lokacija: Beograd
Postovi: 1471
Pridružio se: Pet Jun 13, 2014 7:53 pm

Pet Feb 26, 2016 9:20 am

Ove crvene PU gume su najmekse kojih ima u ponudi?

Sent from my A0001
Korisnikov avatar
machella
Garaža: 156 3.0 V6
159 SW 2.4 Q-Tronic
Lokacija: Požarevac
Postovi: 757
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 3:38 pm

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Pet Feb 26, 2016 12:04 pm

Crvene za ulicu, zute za traku ;)
Korisnikov avatar
Zillgian
Garaža: '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD
Lokacija: Bijeljina
Lokacija: Bijeljina
Postovi: 1437
Pridružio se: Pet Maj 01, 2009 12:07 am

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Pet Feb 26, 2016 12:19 pm

Tačno tako.

Kod Strongflexa, crvene (street) su deklarisane na oko 80ShA, žute (performance) idu na oko 90Sha, dok su crne (racing) 90+ Sha.

Slična je gradacija i kod Powerflexa, samo se boje razlikuju: žute su 70Sha, Ljubičaste 80ShA, a crne 95ShA.

Iako bi se čisto prema tehničkim karakteristikama dali zaključiti da je najmekša varijanta kod Powerflexa tvrđa od uporedive kod Strongflexa, čitajući iskustva drugih korisnika bih rekao da su čaure, odnosno blokovi jako slični po tvrdoći. Pitam se da li se mogu dodatno smekšati potapanjem u vrelu vodu?
Korisnikov avatar
machella
Garaža: 156 3.0 V6
159 SW 2.4 Q-Tronic
Lokacija: Požarevac
Postovi: 757
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 3:38 pm

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Pet Feb 26, 2016 12:26 pm

Mozda na kratko, cvrstoca zavisi od samog kalupnog materijala...

Evo malo klipova koje sam postovao kod sebe u temi, ruski testovi strongflexa

OEM
[youtube]0F4kesKQASY[/youtube]

Race
[youtube]fgK1ksOkCdk[/youtube]

Street
[youtube]ewZf_LaoZr8[/youtube]

Iz "ruke"
[youtube]sZOUuz0agGY[/youtube]
Korisnikov avatar
Shanirani
Contact:
Garaža: 156 2.0 TS
Lokacija: Blace
Postovi: 5423
Pridružio se: Uto Jun 18, 2013 8:47 am

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Pet Feb 26, 2016 12:51 pm

Znaci skripanje i lupanje na neravninama je u sustini sraf koji ide kroz silen blok i udara o zidove viljuske?
Korisnikov avatar
machella
Garaža: 156 3.0 V6
159 SW 2.4 Q-Tronic
Lokacija: Požarevac
Postovi: 757
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 3:38 pm

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Pet Feb 26, 2016 1:53 pm

Lupanje da, skiputanje od gume koja trejenjem klizi po metalu.
Korisnikov avatar
Shanirani
Contact:
Garaža: 156 2.0 TS
Lokacija: Blace
Postovi: 5423
Pridružio se: Uto Jun 18, 2013 8:47 am

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Pet Feb 26, 2016 2:42 pm

Pa to, a koja je fora sa kuglama?
Na koliko one stradaju? I jel ima neka trajna zamena za njih kao PF
Korisnikov avatar
Zillgian
Garaža: '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD
Lokacija: Bijeljina
Lokacija: Bijeljina
Postovi: 1437
Pridružio se: Pet Maj 01, 2009 12:07 am

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Sre Mar 09, 2016 12:45 pm

Rekoh da podijelim svoja iskustva sa PU gumicama.

Nedavno sam od Strongflexa poručio kompletan set PU gumica za prednji trap svoje 156. Nekoliko dana nakon porudžbine mi je stigla pošiljka od 4 gornja i 6 donjih silen blokova, kao i 2 gumice balans štangle. Cijena je bila oko 135 evra, bez poštarine.

Pri montaži PU blokova sam odlučio i da remontujem kugle, gdje je to već bilo potrebno, jer mi je namjera bila da automobil dovedem do 100% fabričkog izgleda, koliko god je to moguće, kao i da istovremeno "armiram" trap.

Gornji silen blokovi su montirani relativno brzo. Bez mazalica, istina, ali uz obilno korištenje bakarne masti (kao i svi drugi, doduše).

Sa donjim silen blokovima je već bilo problema, jer donje viljuške nisu fabričke, već remontovane, pa se prečnik piksni nije podudarao (19 naspram 21mm). Tu je već bilo dosta posla za mašinsku obradu. Na kraju je i to uspješno "upasovano", uz dosta muke i oko 10 sati rada sveukupno.

Nakon toga je došao red na PU gumice balans štangle. Iste su "sjele" kako treba, ali je spoljni obim PU gumica premali za "šelnu" koja ih drži na mjestu, te su "šetale", što se može vidjeti na priloženim video klipovima. Tačnije, 2 kraća video klipa, jedan sa PU i jedan sa oriđiđi gumicama, da ne bude da je do šelni koje ih drže. Jasno se vidi zazor, što bi dovelo do osjetnog lupkanja u trapu.

PU -
guma -

Uglavnom, kada je sve završeno, mogu da kažem da je auto direktniji i kudikamo udobniji. Kažem udobniji, jer inače imam užasno tvrde amortizere (opruge sam mijenjao, bez efekta). Malo nekada znaju da proškripe, ali se auto malo "nagazi", namota se par puta tamo-amo pri kočenju i to obično riješi problem.

Sada se ganjam sa Poljacima da mi vrate novac za gumice za balans štanglu, a detaljniju reportažu svog automobila ću postaviti u odgovarajućoj temi. Baš je dugo nisam ažurirao :)
Korisnikov avatar
machella
Garaža: 156 3.0 V6
159 SW 2.4 Q-Tronic
Lokacija: Požarevac
Postovi: 757
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 3:38 pm

Re: Poliuretanski blokovi škripe

Sre Mar 09, 2016 2:26 pm

Hmmm ja sam montirao strongflex isti kao i ti, gume b/s nemaju uopste ovoliko lufta jer su drzaci kod mene totalno drugaciji. Trebao si smanjiti obim ili nabaviti druge drzace

Povratak na “Alfa Romeo 159 | Brera/Spider | 8C Comeptizione/Spider”