Stranica 1 od 9

159 dobre i loše strane

Poslato: Pon Feb 06, 2012 2:38 pm
od Sasha
Kontaktirali su me iz auto bilda. Pišu tekst o 159 kao vrlo popularnom polovnjaku i potrebna su im naša iskustva iz eksploatacije.
Molio bih Alfiste koji voze 159-ku da napišu njihova iskustva kroz eksploataciju, dobre i loše strane, da li ima neki specifičan deo koji se češće kvari i sl. Znači jedan sveobuhvatan osvrt na kvalitet 159-ke.

Tekst će biti objavljen u auto bildu, reći će da im je ARCS pomogao u pisanju i testiranju i objaviće jednu od naših slika. Takodje su nam ponudili saradnju, da izveštavaju sa naših skupova i objavljuju novosti o klubu.

Možete pisati u ovoj temi, a ja ću im proslediti tekst.
:wave:

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Pon Feb 06, 2012 7:15 pm
od Alfanatic
Hajde Nelle, šilji penkalo :grin:

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Pon Feb 06, 2012 9:46 pm
od Sauriann
Ja mogu da napišem da me je dosta prijatelja kao vozača Alfe pitalo šta ne valja sa modelom 159 zbog niske cene koju ima. Eto npr. to treba prvo pojasniti u tom članku da veoma brzo gubljenje na vrednosti, ekonomska situacija kao i dosta podmetačina po placevima odaju utisak o ovom autu da nije dobar i pre same kupovine.
Zaista, pogledajte taj nivo opreme klasu i snagu auta i shvatićete o čemu pričam. Jednostavno nisu na ceni ali su zato i tražene...

Toliko od mene kao potencijalnog budućeg vlasnika jedne 159. :wave:

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Pon Feb 06, 2012 10:51 pm
od darko qv
Ovo je odlicno.Obavezno da se javi koji ce to broj biti Auto Bild-a.Naravno,jos jedan zaljubljenik,a nadam se i buduci vlasnik jedne. :beerchug:

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Uto Feb 07, 2012 11:00 am
od Sasha
Nelleeeeeee, napiši par redova.

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Uto Feb 07, 2012 12:25 pm
od Bogdan156
Mislim da bi Igor dao znacajan doprinos, presao je najozbiljniju kilometrazu sa 159, sa 1.9 i 2.4, sa cipom i bez njega, sa 17" i 18"....

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Uto Feb 07, 2012 2:33 pm
od Kaligula
Evo ovako....bez lažne skromnosti:Milicu sam kupio u aprilu prošle godine sa 89000 na satu,i za predjenih skoro 12000 km stvarno nisam imao nikakvih problema sa njom sem jedne intervencije na poluosovini koju je Deša rešio brzo i efikasno!
Trudim se da je održavam kako treba što znači da ulje menjam na 10000 i uvek zamenim sve filtere koje kupujem u Delti,ulje u menjaču i servo uredjaju sam promenio takodje jer sam čitajući strane forume video da kolege preko bare imaju dosta problema sa servom koji im je crkavao zbog lošeg ulja u sistemu!
Elektronika u autu radi savršeno i svi ti gedžeti koje imam takodje rade,klima radi savršeno leti a evo sad zimi grejanje je takodje odlično tako da mislim da elektronika više nije boljka kod 159 kao kod nekih ranijih modela!
Potrošnja:Leti je prosek 7-7.5 a zadnjih 2 meseca je na 8-8.5 tako da sam potrošnjom zadovoljan i da napomenem da sipam isključivo na MOL pumpama i uvek veču količinu!
Mesta napred ima i više nego dovoljno za vozača i suvozača a jedna od mana po meni je manje mesta pozadi s obzirom na veličinu auta i klasi kojoj pripada....4 osobe nije frka ali 5 je već problem!Gepek je i više nego prostran za moje potrebe!
Auto je stvarno udoban.....ako se vozi na 17 kao što ja vozim zna da bude tvrd dok je na 16 daleko udobniji,imao sam par dužih relacija i nisam se umorio posle duže vožnje
Kompletan trap je odradjen fenomenalno....to znam jer svaki dan prolazim preko turske kaldrme u dužini od 1-2 km i za svo ovo vreme nisam čuo ni osetio ni najmanji zvuk ili lupanje ili bilo kakvo škripanje kao posledicu vožnje po kaldrmi
O potrošnji ulja neću ni pisati jer ga ne troši!!
Po priči sa drugima i čitajući sve i svašta po forumima 8v je zahvalniji za održavanje i eksploataciju i dugotrajniji od 16v dok je 2.4 nepoderiv motor kao i cela gama JTDm
Što se tiče upravljivosti izlišno je govoriti o nekim manama jer 159 je auto koji ima najbolje ležanje i upravljivost u klasi....jede asfalt zajedno sa krivinama :D
Menjač mi se ne dopada jer je nekako...ne mogu baš da objasnim,kao da vozim suzu,nekako mi nije ubedljiv...spor je i ima predugačak hod za moj ukus!
Pričajući sa Dešom saznao sam da on do sada nije imao 159 koja je imala problem sa turbinom ili zamajcem ali jeste imao dosta 159 koje su imale problem sa izduvnom granom i to su sve bile 16v!
Auto je malo bučniji na većim brzinama tako da je izolacija solidna mada je moglo i bolje
Cena malog servisa sa svim filterima je 150 veverica a velikog oko 350-400....litra ulja za servo je 1200 din,za menjač 900 din,za motor oko 1000 din,filter ulja 900,vazduha 4500,klime 3300,goriva 5000 dinara!Tako da je održavanje više nego prihvatljivo
Generalno i više nego dobar auto za kupiti....možda je još uvek rano pričati o nekim većim problemima jer je 159 još uvek relativno mlad auto.....možda sam ja imao sreće pa sam uzeo odličan primerak ali u svakom slučaju 159 zaslužuje da ima mnogo veću cenu nego neki gnoj,pasat ili šta već
Sve ovo što sam ja napisao pada u vodu jer kad se ovde u Srbiji kupi neki odvaljeni primerak 159 a našminkan koji počne posle 2000 km da pravi probleme,sav naš trud i volja ode u p..ku materinu i zato treba biti ekstremno obazriv kod kupovine 159 jer prijatelji moji:159 za 8000 evra a da valja!!!PA GDE TO IMA...to je UTOPIJA
Kad se setim još nečeg ja ću napisati :arflag

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Uto Feb 07, 2012 4:15 pm
od alfaholic
Mene bi interesovalo, a može biti i od koristi u ovoj temi, kakva je 159 u poređenju sa 156 kada su u pitanju cvrčci u unutrašnjosti?
Da li se iz čista mira nešto čuje da zvrči i pucketa čak i na relativno ravnom putu, takođe ima li tih zvukova na malo lošijoj podlozi?
Znam da voziš 17 inch felne zato te i pitam, kako je sa šesnaesticama u poređenju?
Nadam se da je tu napravljen pomak u odnosu na 156, loše je da Passat ili A4 nemaju ove probleme a da je 159 to nasledila od ranije.

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Uto Feb 07, 2012 6:35 pm
od Kaligula
Vozio sam 159 sa 16 inch felnama doduše relativno kratko ali ono što sam primetio jeste da je udobnija i da kako da se izrazim lepše i nežnije upija neravnine,ležeće,manje rupe na putu od recimo moje sa 17...nekako nežnije to prenese vozaču,mekša je!
Generalno 159 je jako udoban i ušuškan auto....vozaču pruža osećaj prave sigurnosti i te razlike u veličini felne ne kvare udobnost toliko dok recimo 18 nisam probao!
Što se tiče cvrčaka i pucketanja veruj mi da ni jednog trenutka nisam čuo takve zvukove u kabini a imam sigurno predjenih 1000 km po kaldrmi,čak ni sad po ovoj zimi gde to više dolazi do izražaja...stvarno ih nema...kvalitet materijala od kojih je napravljena instrument tabla i enterijer je po meni stvarno sjajan,nema toliko plastike ili bar ja to ne osećam da je plastika kad predjem rukom i stvarno je i više nego lako za održavanje
Odgovorno tvrdim da ako je trebala da pokaže neke mane u kvalitetu materijala to bi pokazala na onoj prokletoj kaldrmi,ko je vozio po njoj zna o čemu pričam!Mislim da je najbolja stvar napravljena na 159 ubedljivo trap ali ubedljivo!
Da napomenem da je malo bučnija na ovoj zimi dok se ne ugreje ali valjda je tako kod svih dizela......neko će da pomisli da sam blesav ali baš ima miran i dosta tih rad taj JTDm motor


E da još jedna stvar:Izuzetno lak auto za vožnju bez obzira na masu Titanika :D

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Uto Feb 07, 2012 7:43 pm
od vnov
Nele jel postoji klasičan ključ za otključavanje, jel vidim da na vozačevim vratima ima cilindar a za paljenje se gura ceo "privezak" :scratch:

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Uto Feb 07, 2012 8:17 pm
od Kaligula
Evo ga,u sklopu kartice je!Samo se izvuče
Slika

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Uto Feb 07, 2012 9:47 pm
od vnov
Sad mi je jasno ;) :wave:

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Pet Feb 10, 2012 10:46 am
od Sasha
Nelle, hvala.
Tekst izlazi u sledećem broju autobilda, za dve nedelje. :beerchug: :wave:

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Pet Feb 10, 2012 11:25 am
od nalfa
Nelle nije spomenuo probleme sa servom i varijabilnim usisom, koji realno postoje i relativno je skupa popravka.
Varijabilini usis se pokazao osetljiv i na drugim automobilima, tako da Alfa nije izuzetak. Zapravo, problem nastaje zbog postojanja EGRa.
Verovatno je najbolje otići kod Deše i popričati sa čovekom.

Sve ostalo, potpuno se slazem sa Nelletom.

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Pet Feb 10, 2012 2:58 pm
od nalfa
Da dodam,
vozim zimske na 16 cola, a letnje na 17, i nisam primetio nikakvu razliku u smislu udobnosti.
Verovatno ima veze i sa gumama.

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Sub Feb 11, 2012 1:18 pm
od MADCIRA
Posto je vozim 3 meseca nisam bas kompetentan ali...

-nisko lezanje tj, suspleh-zastitnik motora poprilicno pravi problem na vecoj kolicini snega
-plastika na nekim detaljima dosta krta tako da sam imao par lomljenja
-iskreno auto je vise od mojih ocekivanja sto po udobnosti sto po lezanju na putu
-servo brz i dosta lagano odgovara na zahtev
-elektronika bez greske
-VDC savladava svaki problem proklizavanja cak po neki put suvise zustro


Da alfa romeo159 je auto bas koji sam trazio da kupim.
:arflag

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Sub Feb 11, 2012 1:38 pm
od Kaligula
Napomenuo sam ja problem sa servom ali nisam baš opširno pisao o tome jer sam već to napisao u svojoj temi o 159!Nadam se da će tekst u Bildu biti realan i da neće prikazati 159 u nekom lošem svetlu....neznam kakvi su novinari njihovi :grin:

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Ned Feb 12, 2012 1:41 am
od Gisambg
Evo i ja da se javim po prvi put od kad sam se uclanio na forum.
Za pocetak mogu samo da nahvalim Alfu 159. Preponosan sam vlasnik Alfe 159, 1.9 jtdm (crveno M), 150 ks. Moram da priznam da sam bio malo skeptican na pocetku sa obzirom da je italijan i to pun elektronike, ali za ovih 11 meseci koliko je imam nisam imao vecih problema. Desava mi se da se pali upozorenje za nizak nivo ulja ali su mi u servisu rekli da postoji problem sa nekim senzorom pa se zato i pali (prvi put kad sam video odsekao sam se).
Auto je neverovatan u voznji i krivinama, prosto ih guta bez ikakvih problema. Po meni, jedna od mana je to sto je auto dosta tezak pa mu to dize potrosnju.... ne mogu da shvatim kako nekima isti auto trosi 7-8 litara dizela, jer ja ne mogu da spustim potrosnju ispod 9 i to kada radim prosto gusim auto, tako da mi je prosek 10. Vozim na felnama 16'.
Imao sam par situacija sa jakim kocenjem i cini mi se da nije bilo na zavidnom nivou, tj dosta vremena i malo klizanja.
Ja sam moju uzeo polovnu sa 14.000, tako da mu to dodje kao nova tek razradjena. Cena nije bila bas niska. Ostale Alfe 159 koje mogu da se nadju na sajtovima i placevima sa cenama od 10-12.000 imaju i razlog zasto su tako "jeftine"; kilometraze uvek preko 120.000km pa na vise, tako da...
Mogu sa sigurnoscu da kazem da je 159-ka ubedljivo najlepsi auto u toj klasi, pa i vise. Oni koji je imaju sigurno su primetili kada ih neko iz novih BMW 3 ili Audi A4 gledaju i zagledaju :)
U svakom slucaju, elektronika je djene-djene. Ako ima problema uglavnom su sitni. Osecaj voznje je besprekoran, potrosnja OK. Malo je nizi auto pa sneg ume da bude problem.
U kabini se ponekad cuje krckanje neke plastike, pa ume da iritira.
Sve te sitnice moraju da se oproste jer je ipak u pitanju italijanski auto, pa im to ipak daje neki smek... totalno neotesani problemcici.
I jos jednu stvar da dodam, svaki put kada prilazim mojoj Alfici uvek, ali uvek mi izmami osmeh :mrgreen:

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Ned Feb 12, 2012 12:07 pm
od Kaligula
Vidiš ja nikad nisam čuo nikakva pucketanja i ostale cvrčke a što se tiče potrošnje ja imam otvoren put do posla bez semafora i bez gužve i potrošnja mi je trenutno na 8!Nikakve probleme ni sa elektronikom nisam imao.....valjda je to od slučaja do slučaja :arflag

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Ned Feb 12, 2012 12:22 pm
od Pittatore
I verovatno je do toga sto ti vozis 8v jtd a on 16v jtd.

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Ned Feb 12, 2012 8:54 pm
od G0XY
1.9 Mjet 150 ks je najveci potrosac.Najekonomicniji je 2.0 Mjet 170ks,a u stopu ga prati 1.9 Jtdm 8v 120ks.Ako bih birao 159,izabrao bih da je pogone jedan od ova dva ekonomicnija motora.

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Ned Feb 12, 2012 9:59 pm
od Kaligula
Po fabričkim podacima razlika u potrošnji izmedju 8v i 16v je samo 0,1....u gradskoj,vangradskoj,kombinovanoj vožnji!

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Pon Feb 13, 2012 8:46 am
od sasa bg
Nedavno uzeo 159-ku, 1.9 mjtd 16v, 180ks, čipovana. Već je dosta napisano o ležanju, imam reči hvale o istom, kao i o perfomansama. Elektronika mi ne pravi probleme, neprijatnih zvukova u kabini nema, osim možda malo na -15c.
Moj auto je malo spušten, za 1 cm, potrošnja je u intervalu 7.5-8 l/100km, trenutno nosi felne 16-ice sa zimskim 205/55*16. Meni potrošnja nije presudna, ovo koliko da iznesem iskustvo. Moja vožnja je kombinovana, B. Brdo-centar, B. Brdo-Ledine, lokal 2-3 km...
Povećanje gabarita je evidentno u odnosu na 156, tako da je na granici praktičnosti za grad Beograd, pre svega mislim na parkinge. Kažu mi u servisu AMAG (Vlada i Karlo) da su trapovi daleko izdržljiviji u odnosu na prethodnika (u principu se radi o prerađenom Vectrinom vešanju), kao i da je problematičan lanac na 2.2 benzincima. Eto toliko od mene za sada.

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Pon Feb 13, 2012 3:01 pm
od Kaligula
Sasha koju sliku si im poslao?Nadam se da je neka iz galerije....tamo su sve slike doooobre :arflag :arflag

Re: 159 dobre i loše strane

Poslato: Pon Feb 13, 2012 3:36 pm
od Sasha
Sa poslednjeg skupa na huji.