Klima-problemi
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Klima-problemi
Prelistao sam skoro pa sve do sad i ne nadjoh temu vezanu za klimu.
Otvaram novu...
Problem kod mene je nastao kad sam zamenio body centralu jer mi se nije zatvaralo i otvaralo brave i prozori...posle toga klima nece da startuje,bio sam danas u servisu i proverom je ustanovljeno da gasa ima i pritisak je oko 6 bara,ali kompresor se ne pali.
Vratio sam staru body centralu i opet nista...sad da li je uopste vezan sa body ili nije i gde da trazim kvar i kod koga.Ovaj servis nije bas da hoce da se upusta u detaljisanje oko elektronike mada bi mozda i htelei ako nadju vremena.
Sad na kontroleru za klimu sve lampice se pale pa osigurace nisam ni gledao ali mislim da nije do njih jer sve prikazuje sto treba.
Otvaram novu...
Problem kod mene je nastao kad sam zamenio body centralu jer mi se nije zatvaralo i otvaralo brave i prozori...posle toga klima nece da startuje,bio sam danas u servisu i proverom je ustanovljeno da gasa ima i pritisak je oko 6 bara,ali kompresor se ne pali.
Vratio sam staru body centralu i opet nista...sad da li je uopste vezan sa body ili nije i gde da trazim kvar i kod koga.Ovaj servis nije bas da hoce da se upusta u detaljisanje oko elektronike mada bi mozda i htelei ako nadju vremena.
Sad na kontroleru za klimu sve lampice se pale pa osigurace nisam ni gledao ali mislim da nije do njih jer sve prikazuje sto treba.
- dejan nis
- Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
- Lokacija: Nis
- Lokacija: Nis
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Klima-problemi
Vidi da li na dijagnostici pokazuje neku gresku.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
- Caca
- Drug Član
- Garaža: GT 2.0 JTS
GTV 2.0 V6 TB
ex GTV 2.0 16v
ex 147 1.9jtd
ex 145 1.6box
ex 33 1.7 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Klima-problemi
Ja sam imala jedan od onih fantomski kvarova (malo radi malo ne radi). Nije reklama časna reč ali Vlada iz "Koleta" se ozbiljnije pozabavio time i rešio mi problem... Pozovi ga i posavetuj se sa njim...
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Klima-problemi
Meni je isto tako bilo kad sam kupio auto, sve radi, ima freona, ali se ne pali kompresor. Na kraju sam nasao semu u manualu i nasao da je jedan od uslova presostat. Nadjem ga i vidim da je konektor raskacen. Samo sam ga skljocnuo i radi i danas bez problema. Moguce da ste nesto raskacili dok ste cackali oko centrale.
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Klima-problemi
Nismo...sve je na svom mestu jedino da mora sad na dijagnostiku i da se upari nova centrala sa kompjuterom.Pojima nemam
- Aleksandar Miljkovic
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo 156 JTD
- Lokacija: Beska
Post
Re: Klima-problemi
Danas sam punio klimu i kada je majstor sve odradio,probali i evo sta se desava..kada pritisak dodje do 20bara tek onda upali ventilator i spusti ga na 13bara kada ga gasi i tako stalno...Da li je to ok ili mora ventilator konstantno da radi? ALFA 156 1.9JTD-81KW... 2002GOD
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Klima-problemi
Nema nisam imao vremena ovih dana bas sam se zaradio na poslu...kasno dolazim.
Ne znam ni gde da idem i kod koga,imam jednog prijatelja koji ima dijagnostiku i bavi se elektronikom,pozvacu ga pa da vidim sta kaze.
Ne znam ni gde da idem i kod koga,imam jednog prijatelja koji ima dijagnostiku i bavi se elektronikom,pozvacu ga pa da vidim sta kaze.
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
za sistem je opasno kad dodje blizu 28 bara, tada bi trebalo da automatski sam iskljuci kompresor i to najcesce znaci da imas zacepljen hladnjak i da mu sledi zamena...
pogledaj ovde na slicnu temu http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=21656
Re: Klima-problemi
ne treba da radi konstantno, u principu koliko ja znam trebalo bi bas tako kako si rekao... ako ti hladi dobro u kabini i ne gasi ti kompresor sam od sebe (pa ga ponovo upali) sve bi trebalo biti ok...Aleksandar Miljkovic napisao:Danas sam punio klimu i kada je majstor sve odradio,probali i evo sta se desava..kada pritisak dodje do 20bara tek onda upali ventilator i spusti ga na 13bara kada ga gasi i tako stalno...Da li je to ok ili mora ventilator konstantno da radi? ALFA 156 1.9JTD-81KW... 2002GOD
za sistem je opasno kad dodje blizu 28 bara, tada bi trebalo da automatski sam iskljuci kompresor i to najcesce znaci da imas zacepljen hladnjak i da mu sledi zamena...
pogledaj ovde na slicnu temu http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... ?TID=21656
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Klima-problemi
Popravljeno je veceras,sve radi kako treba,bilo je do osiguraca.Meni je pre nekog vremena zablokirao upaljac i tad sam ga jedva izvukao i bacio...ispostavilo se da su oba potrosaca na istom osiguracu.Zato klima nije radila...glupost obicna.
- kojaalex
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.0ts
- Lokacija: krusevac
Post
Da ne otvaram novu temu pa cu pisati ovde. vlasnik sam alfe 166 2.0ts i od pre neki dan imam problem sa klimom. Naime klima radi i hladi dobro ali.kao da senzor u kabini lose meri temp i brzo je iskljuci. Da li neko zna gde se nalazi da bi.mogao da proverim
sent from my note 4
sent from my note 4
- Fica
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v
Alfa Romeo 159 SW 2.0 jtdm 136HP - Lokacija: Nis
- Lokacija: Niš
Post
Re: Klima-problemi
Da osvežimo temu malo. Ovako, punio sam klimu pre mesec dana jer se kompresor palio i gasio sam od sebe u intervalima, i to mahom na leru. Klima punjena na onoj mašini, izvakumirana i ubačeno novo ulje i 500g freona. Nakon toga probali u mestu i bilo ok. Ovih dana mi se opet dešava da se kompresor pali i gasi na leru, možda i u toku vožnje ali to ne čujem. Proveravao sam pritiske u radu i imam 2bar na strani niskog pritiska i 16 bar na strani visokog pritiska. Inače se na 16 bar pali ventilator hladnjaka (kondenzatora) i održava taj pritisak. Klima fino hladi ali se osećaju naleti vlažnog vazduha kad kompresor isključi. Majstor koji je proveravao pritiske kaže da je to sve ok (kao da nema manjka/viška freona) i da treba tako, a ja ne bih baš da mi se kompresor pali/gasi na 3000o/min. Da možda ne mrzne isparivač pa zato tako radi, šta preduzeti sledeće, ako neko ima ideju ili sličan problem, hit it.
Ili možda stvarno to tako treba...
Ili možda stvarno to tako treba...
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Klima-problemi
To radi jer kondenzator ne uspe u leru da se ohladi, pa sigurnosni prekidac iskljucuje kompresor. Kada se ohladi ponovo se ukljuci. Meni se to desavalo kad mi je crkao ventilator, a moze i kondenzator da bude problem. Jel ti ventilator radi u drugoj brzini kad ukljucis klimu?
- Fica
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v
Alfa Romeo 159 SW 2.0 jtdm 136HP - Lokacija: Nis
- Lokacija: Niš
Post
Re: Klima-problemi
Mislim da da, cak i kad iskljucim klimu ventilator nastavi da radi. Ono sto me buni je da pri tom ukljucenju/iskljucenju kompresora pritisak na potisu je const 16 bar na koliko ga drzi hladnjak,valjda bi sa porastom temperature raso i pritisak pa bi onda iskljucivao presostat.
- Fica
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v
Alfa Romeo 159 SW 2.0 jtdm 136HP - Lokacija: Nis
- Lokacija: Niš
Post
Re: Klima-problemi
Danas vozen auto na vecoj temperaturi i redje je bilo gasenje kompresora.Drugu brzinu ventilator palio samo pri duzem stajanju u koloni.Interesantno je da cim iskljucim klimu cajgeri srednje konzole se zamagle, napune vlagom. Inace klima bila u full auto rezimu i hladila korektno za danasnju vrelinu napolju.
Moze li zapusena cev za odvod kondenzata da utice na rad kompresora i ujedno magljenje cajgera?
Moze li zapusena cev za odvod kondenzata da utice na rad kompresora i ujedno magljenje cajgera?
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Ne poznajem dijagnostiku Alfe, tako da ne mogu da kažem da li se može ili ne može očitati temperatura isparivača. Ako može, kompresor treba da isključi pri 5*C do 2*C a da uključi od 5*C do 8*C i tako u krug. Time se sprečava gore opisana pojava leda na isparivaču koja ometa rad klime. Ono malo klima-uređaja u automobilima što sam imao prilike da vidim radi otprilike u tim temperaturnim okvirima vezano za temperature isparivača. U nekoliko slučajeva kvar je bio u samoj upravljačkoj jedinici klime i rešen zamenom jedinice. Ja bih, da je moj auto, prvo pokušao da zamenim taj sensor.
Pritisci u sistemu su u redu (cca 16bar visoki, cca 2bar niski), tako da sigurno nije problem u kompresoru i napunjenosti sitema. Normalno je da se kompresor pali i gasi, bez obzira da li je to na leru ili na visokim obrtajima. Tako da nemoj da te to brine, to tako radi. Malo je drugačije kod kompresora sa varijabilnom geometrijom (ređe uključuju/isključuju) a potpuno drugačije kod kompresora sa fiksnom remenicom i elektronskom regulacijom kapaciteta.
I da, stanje drenaže kondenzata vidi se po tome da li ima/nema vlage u kabini ispod centralne konzole, u zonama kod nogu vozača i suvozača. Ili po tome da li curi kondenzat (voda) ispod vozila kada klima neko vreme normalno radi. Kondenzat je uvek prisutan I mora se negde pojaviti. Još jedna brza provera: ako je u sistemu sve normalno prohodno, na crevima u motorskom prostoru koja se mogu videti ne bi trebalo da se formira led.
Malo dugačko ali nadam se da sam pomogao...
Re: Klima-problemi
Fica napisao:Da osvežimo temu malo. Ovako, punio sam klimu pre mesec dana jer se kompresor palio i gasio sam od sebe u intervalima, i to mahom na leru. Klima punjena na onoj mašini, izvakumirana i ubačeno novo ulje i 500g freona. Nakon toga probali u mestu i bilo ok. Ovih dana mi se opet dešava da se kompresor pali i gasi na leru, možda i u toku vožnje ali to ne čujem. Proveravao sam pritiske u radu i imam 2bar na strani niskog pritiska i 16 bar na strani visokog pritiska. Inače se na 16 bar pali ventilator hladnjaka (kondenzatora) i održava taj pritisak. Klima fino hladi ali se osećaju naleti vlažnog vazduha kad kompresor isključi. Majstor koji je proveravao pritiske kaže da je to sve ok (kao da nema manjka/viška freona) i da treba tako, a ja ne bih baš da mi se kompresor pali/gasi na 3000o/min. Da možda ne mrzne isparivač pa zato tako radi, šta preduzeti sledeće, ako neko ima ideju ili sličan problem, hit it.
Ili možda stvarno to tako treba...
Vrlo verovatan uzrok ovakve pojave je kvar ili anomalija senzora temperature isparivača(VTS = vaporizer temperature sensor) u kabini. Pomoću VTS-a upravljačka jedinica klime meri temperaturu isparivača da bi se sprečilo njegovo zamrzavanje. Ako sensor ne meri kako treba - dolazi do pojave leda na isparivaču. Kada kompresor konačno isključi - led počinje da se topi i naglo raste vlažnost vazduha u kabini.Fica napisao:Mislim da da, cak i kad iskljucim klimu ventilator nastavi da radi. Ono sto me buni je da pri tom ukljucenju/iskljucenju kompresora pritisak na potisu je const 16 bar na koliko ga drzi hladnjak,valjda bi sa porastom temperature raso i pritisak pa bi onda iskljucivao presostat.
Ne poznajem dijagnostiku Alfe, tako da ne mogu da kažem da li se može ili ne može očitati temperatura isparivača. Ako može, kompresor treba da isključi pri 5*C do 2*C a da uključi od 5*C do 8*C i tako u krug. Time se sprečava gore opisana pojava leda na isparivaču koja ometa rad klime. Ono malo klima-uređaja u automobilima što sam imao prilike da vidim radi otprilike u tim temperaturnim okvirima vezano za temperature isparivača. U nekoliko slučajeva kvar je bio u samoj upravljačkoj jedinici klime i rešen zamenom jedinice. Ja bih, da je moj auto, prvo pokušao da zamenim taj sensor.
Pritisci u sistemu su u redu (cca 16bar visoki, cca 2bar niski), tako da sigurno nije problem u kompresoru i napunjenosti sitema. Normalno je da se kompresor pali i gasi, bez obzira da li je to na leru ili na visokim obrtajima. Tako da nemoj da te to brine, to tako radi. Malo je drugačije kod kompresora sa varijabilnom geometrijom (ređe uključuju/isključuju) a potpuno drugačije kod kompresora sa fiksnom remenicom i elektronskom regulacijom kapaciteta.
I da, stanje drenaže kondenzata vidi se po tome da li ima/nema vlage u kabini ispod centralne konzole, u zonama kod nogu vozača i suvozača. Ili po tome da li curi kondenzat (voda) ispod vozila kada klima neko vreme normalno radi. Kondenzat je uvek prisutan I mora se negde pojaviti. Još jedna brza provera: ako je u sistemu sve normalno prohodno, na crevima u motorskom prostoru koja se mogu videti ne bi trebalo da se formira led.
Malo dugačko ali nadam se da sam pomogao...
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Klima-problemi
Da ne otvaram novu temu.
Da li neko zna odakle ulazi spoljasnji vazduh u kabinu? Gde se nalazi otvor? Kada treba da stignem na destinaciju ugasim klimu 1min pre toga i pustim samo izduvavanje da osusim ventilaciju unutra, ali u poslednje vreme kada odradim to i sl. put sednem u kola, na ventilaciju bez upaljene klime oseća se kao da mi je umrlo mače ili neki pacov. Da li može nešto spolja da se odradi ili čišćenje tih odvoda.
Da li neko zna odakle ulazi spoljasnji vazduh u kabinu? Gde se nalazi otvor? Kada treba da stignem na destinaciju ugasim klimu 1min pre toga i pustim samo izduvavanje da osusim ventilaciju unutra, ali u poslednje vreme kada odradim to i sl. put sednem u kola, na ventilaciju bez upaljene klime oseća se kao da mi je umrlo mače ili neki pacov. Da li može nešto spolja da se odradi ili čišćenje tih odvoda.
- Fica
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v
Alfa Romeo 159 SW 2.0 jtdm 136HP - Lokacija: Nis
- Lokacija: Niš
Post
Re: Klima-problemi
Hvala Forest na odgovoru, nije dugacko, bas si mi razresio neke nedoumice. Citao sam i po stranim forumima i sva sumnja pada na senzor temperature isparivaca, pa otud i povecana vlaga u kabini. Hvala jos jednom.
E sad koliko je pristupacno proveriti i eventualno zameniti taj senzor, kontam da je ispod table...
E sad koliko je pristupacno proveriti i eventualno zameniti taj senzor, kontam da je ispod table...
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Klima-problemi
Sad sam pogledao e-learn za 147-cu, automatska klima: tu postoje 4 senzora temperature vazduha koji se sa isparivača uduvava u kabinu: 2 gore i 2 dole . Ne piše, ali je pretpostavka da kontroler klime meri temperaturu izduvanog vazduha i na osnovu toga isključuje kompresor ako je temperatura preniska. Piše i da se Examinerom mogu videti stanja i parametri klime. Za 156-cu konkretno nemam nikakvu dokumentaciju...