Sve o svemu
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Sve o svemu
Kao roditelj budućeg vozača i neko ko ima 29 godina intenzivnog vozačkog iskustva pitam nadležne: po čemu je bezbednija na primer Alfa147 sa 77kw u odnosu na isto vozilo sa 88kw? Ili, po kojim kriterijumima je bezbedniji Yugo55 od bilo kog drugog stranog automobila proizvedenog posle 2001. godine? Jugo ima airbag-ove, ABS, ASR, modernu karoseriju, odlična sedišta itd? Dakle, kao roditelj budućeg vozača i neko ko je prve godine svog vozačkog iskustva "odradio" u Jugiću svim silama ću se truditi da moje dete kao početnik ne vozi vozilo te klase i tehničkog nivoa. Po cenu i da prvih godinu dana ne sedne za volan.
Inače, prvi put se ovaj predlog ograničenja snage motora za vozače sa probnom dozvolom pojavio posle one tragedije na Adi Huji kada je onaj mladić sa BMW-om upao u Dunav i kad su se ona deca udavila. To jeste tragedija ali nije razlog da se na osnovu jednog drastičnog slučaja kažnjavaju svi drugi. Dajte budali bilo koji automobil - svaki ima dovoljno snage da izazove tragediju. I svaki "jak" automobil može da se kreće u saobraćaju na bezbedan način. Samo zavisi od vozača, zar ne?
Za "0" alkohola se 100% slažem.
Za zabranu 23h-06h se i slažem i ne slažem. Slažem zbog bezobzirnih idiota koji noću "divljaju" i prolaze na crveno. Pritom smatram da je to manjina i da ne divljaju samo mladi vozači. Na kraju krajeva šta je tu novo? Iste pojave su se dešavale i pre 29 godina. Ne slažem se sa ovom vremenskom zabranom zbog normalnih mladih vozača ( i cenim da su većina normalni na osnovu mnogih koje poznajem) iz razloga što se osnovne veštine vožnje lakše stiču u uslovima niskog nego visokog intenziteta saobraćaja. A niski intenzitet saobraćaja, pogotovo u urbanim sredinama je upravo - noću. Ja i moji vršnjaci smo baš noću vežbali da vozimo, kad na putevima i ulicama "nije bilo žive duše" .
Mene sve ovo podseća na situaciju tipa: rupa zjapi na putu, ali mi smo postavili znak rupa na putu umesto da saniramo rupu. Pa kad razbijete trap - mi nismo odgovorni, jer stavili smo znak.
Inače, prvi put se ovaj predlog ograničenja snage motora za vozače sa probnom dozvolom pojavio posle one tragedije na Adi Huji kada je onaj mladić sa BMW-om upao u Dunav i kad su se ona deca udavila. To jeste tragedija ali nije razlog da se na osnovu jednog drastičnog slučaja kažnjavaju svi drugi. Dajte budali bilo koji automobil - svaki ima dovoljno snage da izazove tragediju. I svaki "jak" automobil može da se kreće u saobraćaju na bezbedan način. Samo zavisi od vozača, zar ne?
Za "0" alkohola se 100% slažem.
Za zabranu 23h-06h se i slažem i ne slažem. Slažem zbog bezobzirnih idiota koji noću "divljaju" i prolaze na crveno. Pritom smatram da je to manjina i da ne divljaju samo mladi vozači. Na kraju krajeva šta je tu novo? Iste pojave su se dešavale i pre 29 godina. Ne slažem se sa ovom vremenskom zabranom zbog normalnih mladih vozača ( i cenim da su većina normalni na osnovu mnogih koje poznajem) iz razloga što se osnovne veštine vožnje lakše stiču u uslovima niskog nego visokog intenziteta saobraćaja. A niski intenzitet saobraćaja, pogotovo u urbanim sredinama je upravo - noću. Ja i moji vršnjaci smo baš noću vežbali da vozimo, kad na putevima i ulicama "nije bilo žive duše" .
Mene sve ovo podseća na situaciju tipa: rupa zjapi na putu, ali mi smo postavili znak rupa na putu umesto da saniramo rupu. Pa kad razbijete trap - mi nismo odgovorni, jer stavili smo znak.
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Sve o svemu
Moja deca ce voziti juga A auto da voze ce dobiti kad caleta pobede na stazi Do tada mogu da verglaju pedale na bajsu
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Sve o svemu
Forest Gump pa ne mora tvoje dete da vozi juga, ima modernijih i bezbednijih automobila ispod propisane snage, jugo je ionako sve veca retkost na ulicama za koju godinu necemo ni da ga vidjamo vise
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Sve o svemu
A sta fali nama koji smo ucili da vozimo na jugu? Ne bih se slozio sa ForestGump-om, mislim da bas na autima kao sto je jugo, se stice vestina, jer tu nema ni ABS, ni ostalih elektronskih pomagala koje jesu korisne, ali zatupljuju osecaj vozaca. Jugo cak nema ni servo volan, a ko nauci na njemu da menja brzine, svaki sledeci auto mu je uzivancija.
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Sve o svemu
Nije tako lose menjac kad je ispravan Za 3000din moze da bude ko na modernom autujerotije napisao:A sta fali nama koji smo ucili da vozimo na jugu? Ne bih se slozio sa ForestGump-om, mislim da bas na autima kao sto je jugo, se stice vestina, jer tu nema ni ABS, ni ostalih elektronskih pomagala koje jesu korisne, ali zatupljuju osecaj vozaca. Jugo cak nema ni servo volan, a ko nauci na njemu da menja brzine, svaki sledeci auto mu je uzivancija.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Sve o svemu
Pa nije fazon kad je ispravan. Ja jos nisam video juga sa ispravnim menjacem, a polagao sam na jugu starom 9 meseci.
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Sve o svemu
Dacu ti ja da probas moj Ja sam vozio par kom, taj na kojem sam polagao je isto bio super, a par komada sam i opravio
Da nije fazon ako hoces da sa nabacujes drugarici, a ne znas kako da uradis pristup Pa onda ubacujes u rikverc i slucajno naletis na njenu nogu
Da nije fazon ako hoces da sa nabacujes drugarici, a ne znas kako da uradis pristup Pa onda ubacujes u rikverc i slucajno naletis na njenu nogu
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- COYG
- Drug Član
- Garaža: 156 8V
- Lokacija: No Problemo
Post
Re: Sve o svemu
Vozim na poslu Reno Kangu, 50 kw. E, to je vozilo po meri. Do 80 nekako, preko 80 nikako.
''Brzina nikada nikog nije ubila, ali iznenadno stanje mirovanja jeste!''
Džeremi Klarkson
Džeremi Klarkson
- Nicola Romeo
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 150ks '06
--------------------------------
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 115ks '02
--------------------------------
Ex Alfa Romeo 156 SW 2.0TS 16v 155ks '00.
-------------------------------- - Lokacija: Zvezdara
- Lokacija: Beograd
Post
Što ja nekad popijem, nekima teško je preplivati!!!
Re: Sve o svemu
Cenim da je sve stvar kucnog vaspitanja i od osobe do osobe. Ako sam totalna budala i sa frezom mogu da napravim totalno sranje kao i sa autom od 300ks. Najbolje da niko ne vozi zbog suludih zakona, da niko ne registruje zbog preskupih i glupih atesta, pa da vidimo kako ce da pune budzet. To za 80kw vazi za prve dve godine od dobijanja dozvole, sto znaci da moze da bleji to vreme i da vozi najnormalnije kao iskusan vozac?!?! Gde je tu poenta?!?! Ne umeju ni da prepisu zakon kako treba!
Što ja nekad popijem, nekima teško je preplivati!!!
- Rik
- Saradnik Uprave
- Garaža: AR 156 1.9 JTD 2005
Renault Clio 1.2 1999 - Lokacija: Beograd
Post
Sve je stvar karaktera i psihe, uz dobar uticaj vozackog iskustva i sposobnosti. Kroz klub sam upoznao dosta mladih vozaca koji voze Alfe, a moze se reci da i sam spadam u tu grupu. Kontam da nema nesto preterano potrebe za ogranicenjem snage automobila za pocetnike, dovoljno je uticati na njih da voze u nekim granicama propisa, koliko toliko. Dosta vrsnjaka je stradalo ili imalo teske saobracajke u slabijim automobilima, tako da sa te strane to nije neki parametar sigurnosti.
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Sve o svemu
Kad bi skole dovoljno naucile decu zakone fizike i kad placanje polaganja ne bi znacilo automatski da moras da polozis, ne bi trebalo nista ogranicavati... Takodje poligoni za polaganje su dovoljno veliki i bezbedni da se urade i neki ozbiljniji testovi reakcije i iznenadnog izbegavanja prepreke na kolovozu i sa dostupnim materijalom.
Mog instruktora je vecina izbegavala jer je po njihovim recima bio bezobrazan... Covek je samo bez dlake jezike govorio ljudima da nisu sposobni za polaganje kad nisu imali veze sa voznjom i da bolje odustanu ili da idu kod drugog instruktora. Tako je u vecini stvari u zivotu, ljudi su poceli da zive u nekoj bajci, radije bi culi ocigledno laz, nego najocigledniju istinu. Tako je i sa donosenjem zakona, samo neko nece da prizna istinu da je problem u sprovodjenju, a ne u donosenju.
Mog instruktora je vecina izbegavala jer je po njihovim recima bio bezobrazan... Covek je samo bez dlake jezike govorio ljudima da nisu sposobni za polaganje kad nisu imali veze sa voznjom i da bolje odustanu ili da idu kod drugog instruktora. Tako je u vecini stvari u zivotu, ljudi su poceli da zive u nekoj bajci, radije bi culi ocigledno laz, nego najocigledniju istinu. Tako je i sa donosenjem zakona, samo neko nece da prizna istinu da je problem u sprovodjenju, a ne u donosenju.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Sve o svemu
Ja sam mladost proveo u Yugu i to onom prve generacije sa "kamionskim" menjačem sa četiri brzine gde je u rikverc mogao da ubaci samo onaj ko ima vrlo izražene mišiće ruke ili poveliku masu
Ali bih se u potpunosti složio sa kolegom ForestGump. Yugo više nije idealan za današnje vreme i puteve pre svega zbog bezbednosnog aspekta, a luda glava smisliće način da napravi glupost na biciklu ili mopedu nevezano sa brojem kw.
Totalan promašaj od zakona, posebno iz razloga što će se i ovaj izvesno primenjivati selektivno.
Ali bih se u potpunosti složio sa kolegom ForestGump. Yugo više nije idealan za današnje vreme i puteve pre svega zbog bezbednosnog aspekta, a luda glava smisliće način da napravi glupost na biciklu ili mopedu nevezano sa brojem kw.
Totalan promašaj od zakona, posebno iz razloga što će se i ovaj izvesno primenjivati selektivno.
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- COYG
- Drug Član
- Garaža: 156 8V
- Lokacija: No Problemo
Post
Re: Sve o svemu
Izvesno je da Alfe postaju za nadrkane mužjake što i pitovi. Oštre, agresivne, pa u kanal.
U mom kraju ima bar 10 omladinaca koji kad me vide ispred njih, hoće da poginu samo da bi bili ispred. To nije normalno.
Doduše, svi voze VW.
U mom kraju ima bar 10 omladinaca koji kad me vide ispred njih, hoće da poginu samo da bi bili ispred. To nije normalno.
Doduše, svi voze VW.
''Brzina nikada nikog nije ubila, ali iznenadno stanje mirovanja jeste!''
Džeremi Klarkson
Džeremi Klarkson
- Caca
- Drug Član
- Garaža: GT 2.0 JTS
GTV 2.0 V6 TB
ex GTV 2.0 16v
ex 147 1.9jtd
ex 145 1.6box
ex 33 1.7 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Sve o svemu
Greška je što svi misle da su sposobni da budu vozači. A posle umisle da su vrhunski i da bi lako zasenili i Fanđa.
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
Post
Re: Sve o svemu
Majko Božija, na TcS forumu pokolj članova. Admin silni odlučio da svede broj aktivnih forumaša na ne više od 5.
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Sve o svemu
Cuo sam.
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
Post
Re: Sve o svemu
Ekipa koja to vodi ne shvata poentu foruma i udruženja. Mada, to ne kapira ni 90 % Srbije. Jednostavno, radi se o privatnom forumu gde pojedinci vedre i oblače. Sloboda govora = 0.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Sve o svemu
koji je to forum?
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Sve o svemu
Ne znam koji je to forum ali znam da neće biti jedini koji je zbog sujete ostao na 4-5 članova.
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Upravo ovo gore citirano što je napisao Rik je suština, s tim što bih bio slobodan da preformulišem gore podvučeno " da je obavezno uticati na mlade vozače da voze striktno po propisima " .
Znamo svi koji smo bili ( i vi koji ste još uvek) mladi da u mladom čoveku uvek postoji poriv da se ide brže i da se istražuju krajnje granice svojih mogućnosti. Vaspitanje i edukacija o potencijalnim opasnostima su faktori koji treba da odvrate mlade ( i sve druge) vozače da svoje krajnje granice ne istražuju u saobraćaju. Ja vaspitanje odavno već radim sa svojim detetom, instruktor radi na edukaciji. Cilj je da stvorimo jednog bezbednog vozača koji će čuvati sebe od drugih i druge od sebe. Tako su nekada radili moj otac i moj instruktor i hvala im beskrajno obojici na tome. Nije nas ograničavala država koliko jak automobil ćemo da vozimo već kako ćemo da se ponašamo u saobraćaju sa tim što vozimo.
Re:
Poenta mog prethodnog posta, u kom je malo pežorativno i u negativnom kontekstu pomenut model "Yugo" , je bila da li treba novim vozačima ograničiti snagu motora? Poređenje između Yuga i savremenih vozila je bila ilustracija šta od bezbednosnih definicija imaju savremena vozila. Zato sam napisao da moje dete neće voziti ni Yugo ni bilo koji drugi automobil tog tehničkog nivoa. Izvinjavam se ako je neko to shvatio kao omalovažavanje ili podrugivanje, nije mi to bila namera.Rik napisao:Sve je stvar karaktera i psihe, uz dobar uticaj vozackog iskustva i sposobnosti. Kroz klub sam upoznao dosta mladih vozaca koji voze Alfe, a moze se reci da i sam spadam u tu grupu. Kontam da nema nesto preterano potrebe za ogranicenjem snage automobila za pocetnike, dovoljno je uticati na njih da voze u nekim granicama propisa, koliko toliko. Dosta vrsnjaka je stradalo ili imalo teske saobracajke u slabijim automobilima, tako da sa te strane to nije neki parametar sigurnosti.
Upravo ovo gore citirano što je napisao Rik je suština, s tim što bih bio slobodan da preformulišem gore podvučeno " da je obavezno uticati na mlade vozače da voze striktno po propisima " .
Znamo svi koji smo bili ( i vi koji ste još uvek) mladi da u mladom čoveku uvek postoji poriv da se ide brže i da se istražuju krajnje granice svojih mogućnosti. Vaspitanje i edukacija o potencijalnim opasnostima su faktori koji treba da odvrate mlade ( i sve druge) vozače da svoje krajnje granice ne istražuju u saobraćaju. Ja vaspitanje odavno već radim sa svojim detetom, instruktor radi na edukaciji. Cilj je da stvorimo jednog bezbednog vozača koji će čuvati sebe od drugih i druge od sebe. Tako su nekada radili moj otac i moj instruktor i hvala im beskrajno obojici na tome. Nije nas ograničavala država koliko jak automobil ćemo da vozimo već kako ćemo da se ponašamo u saobraćaju sa tim što vozimo.
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
Post
Re: Sve o svemu
Kao neko ko se bavi poslovima bezbednosti moram odmah da reagujem na komentar iznad
Cilj društva teoretski govoreći je da stvori normalnog, savesnog i obrazovanog pripadnika koji će svojim radom doprineti istom. Oni koji učestvuju u tome su pre svega porodica, učitelji, nastavnici, treneri i oni to rade na direktan način, a indirektno su to osobe na koje se mald čovek može ugledati. Kada zakaže porodica i obrazovni sistem mi više nemamo normalnog, savesnog, obrazovanog, moralnog čoveka niti čoveka sa razvijenom empatijom. Imamo osobu koja ima usvojene drugačije standarda ponašanja, rasuđivanja... E sad taj čovek treba da ode na časove vožnje i posle nekog vremena sa vozačkom dozvolom da učestvuje u javnom saobraćaju. Upravljanje vozilom nije samo mehanički proces i tehničko znanje i umeće, već reflektuje i sve ono prethodno navedeno. Hronično frustriran i nezadovoljan čovek ne može biti i bezbedan vozač, a posebno ukoliko ima iskrivljenu sliku i percepciju.
Komentator je pre svega pošao od sebe, osobe koje je savesna, moralna, ima razvijenu empatiju... jednom rečju normalan čovek. i onda je napravio prvu grešku. Nisu svi takvi. Standardi se menjanju godinama, a posebno su u opštoj populaciji popustili poslednjih 25 godina. Problem za zakon je kako odvojiti normalne od nenormalnih. Pa nikako. Zato se i donosi restriktivna politika koja na nedemokratski način pogađa više one koji se pridržavaju propisa, nego one koji se ne pridržavaju. Dakle, pogodiće one male, pokorne. Da li će tatini sinovi voziti Q7 3.0 TDI ili će kupiti Dastera 1.5 DCI? Za njih zakoni i ovako ne važe.
Boriti se protiv vetrenjača i nije poenta života. Promeniti ništa u ovom slučaju ne možemo, jer u narodu nema volje za nekim drugim, sistemskim, krupnijim promenama.
Cilj društva teoretski govoreći je da stvori normalnog, savesnog i obrazovanog pripadnika koji će svojim radom doprineti istom. Oni koji učestvuju u tome su pre svega porodica, učitelji, nastavnici, treneri i oni to rade na direktan način, a indirektno su to osobe na koje se mald čovek može ugledati. Kada zakaže porodica i obrazovni sistem mi više nemamo normalnog, savesnog, obrazovanog, moralnog čoveka niti čoveka sa razvijenom empatijom. Imamo osobu koja ima usvojene drugačije standarda ponašanja, rasuđivanja... E sad taj čovek treba da ode na časove vožnje i posle nekog vremena sa vozačkom dozvolom da učestvuje u javnom saobraćaju. Upravljanje vozilom nije samo mehanički proces i tehničko znanje i umeće, već reflektuje i sve ono prethodno navedeno. Hronično frustriran i nezadovoljan čovek ne može biti i bezbedan vozač, a posebno ukoliko ima iskrivljenu sliku i percepciju.
Komentator je pre svega pošao od sebe, osobe koje je savesna, moralna, ima razvijenu empatiju... jednom rečju normalan čovek. i onda je napravio prvu grešku. Nisu svi takvi. Standardi se menjanju godinama, a posebno su u opštoj populaciji popustili poslednjih 25 godina. Problem za zakon je kako odvojiti normalne od nenormalnih. Pa nikako. Zato se i donosi restriktivna politika koja na nedemokratski način pogađa više one koji se pridržavaju propisa, nego one koji se ne pridržavaju. Dakle, pogodiće one male, pokorne. Da li će tatini sinovi voziti Q7 3.0 TDI ili će kupiti Dastera 1.5 DCI? Za njih zakoni i ovako ne važe.
Boriti se protiv vetrenjača i nije poenta života. Promeniti ništa u ovom slučaju ne možemo, jer u narodu nema volje za nekim drugim, sistemskim, krupnijim promenama.
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
Post
Re: Sve o svemu
TRAGEDIJA KOD KOSJERIĆA Mladić popravljao automobil koji mu je pao na glavu i na mestu ga ubio http://www.blic.rs/j5f5ncr