Stranica 15 od 26

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sre Jan 03, 2018 8:14 pm
od G0XY
Donja zastita motora je pun pogodak :gr8:

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sre Jan 03, 2018 8:28 pm
od YUgisa
U amortizeri i opruge rasturaju od hodova :D Amortizer moze da se sabije 30mm ali opruga u praksi dozvoli da se sabije samo 15mm :D Na izvlacenje vec ima vrtoglavih 30mm :D

Sto se tice donje zastite, nece se tu zavrsiti, nastavice se skroz do zadnjeg branika :gr8:

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Čet Jan 04, 2018 2:49 pm
od PetarP
Uh! Čuvaj se statičkih opterećenja. Setup je verovatno predobar za stazu ali ne bi trebalo ispitivati kako će se ponašati pri upadu u rupu :D

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Čet Jan 04, 2018 4:20 pm
od alonso14
Preporucujem neke sanke odozdo kao vid oslonca pri nailasku na nepredvidjene izbocnine :D

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Čet Jan 04, 2018 6:31 pm
od YUgisa
Pa ova kombinacija opruga se vozi vec 7 godina, amortizeri 6 godina, a pre sam imao nesto meksi gibanj, ali sad vec 2 godine je ovaj. Istina poslednje 4 godine se zbog finansija i stalnog cackanja ne vozi bas puno, ali bice vise krajem ove godine kad se urade neke neodlozne stvari. Ali nije tako los za svakodnevnu voznju, mislim da je za nivo performansi prilicno razuman i nije ni blizu vecine drugih jugica jer ja nisam isao u pravcu punjenih amortizera, kamionskih gibnjeva, niskoprofilnih 13ki guma itd ;) Usustini sve je razmno dok nije preko 30mm, to se prelazi sporije ili se u slalomu obilazi :D

Pa ima on sanke :D
Slika

Mada retko kad ja zakacim nesto od dole, da stuze nekad kad idem ne asfalitranim ulicama i po bankinama, mada retko, najvise sam strugao pre po snegu dok nije bilo potrebno imati zimske, jednom prilikom je strugao neprekidno od Backe Palanke do Backe Topole :D Ali ovako nesto nepredvidjeno se najvise desava kad secem krivinu pa upadnem u jarak pored kolovoza ili na stazi preko bankine :D

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Uto Jan 23, 2018 5:52 pm
od YUgisa
Posto moje igranje oko geometrije i sirenja trapa ima nekih manjih negativnih posledica po visinu auta, da bih to korigovao, napravio sam distancere pod solju:
Slika

Pre i posle:
Slika Slika


Posto sam se 5 godina mucio sa alternatorima, odlucio sam da mi je zaista dosad jer je vec postalo komicno i kupio sam nov od 65A, puni 14.65v. Istorija:

-Pre 5 godina prestane da puni Magneton 65A, svi simptomi su bili kao da je crkao regler
-Zamenjen regler, problem nije resen jer se ispostavilo da je kolektor potrosen
-Kupljen Iskra 65A alternator, u "super" stanju, ispitivanje na stolu kad ono nesto skripuce, zalutali sraf u njemu.
-Pri rastavljanja utvrdjeno da je kolektor isto potrosen skroz i da regler nije original
-Kupljen originalni regler i zamenjen kolektor i lezajevi
-Razlemi se kolektor i pokida namotaj na rotoru
-Premotan rotor, nece da puni propisano
-Kupljen nov rotor, montiran
-Magneton alternator drzan duze vreme u rezervi, na kraju kompletno repariran i za male pare prodat
-Nedugo nakon toga ispostavi se da je nov rotor u Iskri bio duzi 2-3mm duzi od starog, iako knap staje u kuciste alternatora, najverovatnije se na stazi rotor zagrejao do te mere da se izduzi i pukne kuciste alternatora
-Kupljen drugi Iskra 65A alternator u takodje "super" stanju, testiran. Kad ono isto tako potrosen kolektor, potrosene cetkice, stator u prekidu
-Od dve Iskre sklopljena jedna, posto je prva bila ST, druga NT razlikovale su se dimenzije lezajeve pa su lezajevi ponovo zamenjeni.
-Rotor druge Iskre odnet na zamenu kolektora, kako bi se izbeglo opet da se odlemi zica. Dodje do nesporazuma i novi kolektor ispadne po ceni skoro ko dva nova rotora.
-Razlemi se stator, ponovo zalemljen
-Nedavno ponovo prestane da puni, iz nekog razloga rotor kaci o stator i nema punjenja
-Kupljen novi Mahle, odnosno Letrika tj nekadasnja Iskra.
-Montiran nov alternator kad se odvoji stopica glavnog voda do alternatora, zamenjene stopice na obe zice, zalemljene i izolovane.

Slika Slika Slika


Montirao sam fabricki zadnji branik da vidim kakva je situacija, stara kombinacija 10.6kg, nova trenutno (ukljucujuci i maglenku) 6.3kg, ispravljena sina i zamenjeni svi srafovi sa prohromskim:
Slika Slika Slika

Slika Slika Slika


Takodje testiran sper, ima manje progresivno dejstvo, blokada je od 95 do 120Nm. Nemam nikakvu korisnu sliku za to, verovatno bih trebao slikati neke dve strafte na putu :D

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Pet Jan 26, 2018 9:30 pm
od YUgisa
Morao sam da se pohvalim idejom koju sam godinama hteo da uradim, kombinacija maglenke i treceg stop svetla:
[youtube]rf_fnBloaPQ[/youtube]

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Čet Mar 08, 2018 3:54 pm
od YUgisa
Nastavljeni radovi, nije puno uradjeno zbog mog zdravstvenog stanja, ali moramo ubrzati radove narednih nedelja.

Prvo, struja je pocela ozbiljno da se svadja sa mnom, posto sam izbacio fabricki spojler sa stop svetlom, odlucio sam jai sti vec pokazuje postavljen snimak, da montiram trece stop svetlo u kombinaciji zajedno sa maglenkom. Naravno to nije moglo da prodje lagano, jer ja uvek imam srecu da sve odjednom ne radi, prvo zadnja maglenka nije imala dobar kontakt kod sijalice, pa onda u grlu, pa u fabrickom konektoru u gepeku i na kraju ni prekidac u kabini nije imao dobar kontakt xD Ali napravljeno da radi, postavljen konektor da moze da se ugasi trece stop svetlo ako bude problema na tehnickom, maglenka montirana privremeno ispod branika:
Slika Slika
Slika Slika

Onda nekim cudom ne radi CB za gepek, nije mi jasno kako od brdo zica koje su sve zajedno izolovane, mogu da se precvikaju i masa i plus za CB xD Izbacena ta masa, iskoriscena fabricka masa od treceg stop svetla i provucena nova zica za plus, takodje stavljen vodonepropusni konektor za motorcic CB:
Slika Slika

Ociscen OCC i vracen 51mm leptir malo za probu:
Slika Slika Slika

Napravljeni nosaci za instalaciju u braniku, zavareno pojacanje branika oko karoserije plus montirani dodatni srafovi na spoju branika i karoserije, tako da vise nema zavlacenja prstiju izmedju karoserije i branika i da se branik talasa:
Slika Slika
Slika Slika

Zamenjene calnicne platne sa alu na sini branika gde se montira obloga branika, izbusene rupe na braniku da moze koliko toliko da se oslobodi zarobljen vazduh iza branika i namontiran branik na auto, pa sad moze da se krene u vizuelne prepravke:
Slika Slika Slika

I nabavljeno par sitnica za novu "ideju":
Slika

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sub Apr 07, 2018 8:40 pm
od YUgisa
Pre:
Slika

Posle:
Slika Slika

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sub Apr 07, 2018 9:11 pm
od BobanR
Rešio si grejanje, definitivno. :D
Sad bez šale, da ne blokira ovo odvod vrućeg vazduha?

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sub Apr 07, 2018 9:22 pm
od YUgisa
Zato rupe nisu simetricne, vise ima oko izduva, dok drugde ima par kom jer je profilisan lim oko njih kako ne bi vibrirao. Takodje ce iznad buduceg difuzora biti otvor u braniku pa se nadam da ce sve to da se izduva. Videcemo kakva ce biti situacija, u utorak putujem pa cemo odmah videti kako funkcionise ideja.

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sub Apr 07, 2018 9:30 pm
od BobanR
Ovaj šablon za odvod može da se izvede na presi

Slika

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sub Apr 07, 2018 9:38 pm
od YUgisa
Videcu kako ce funkcionisati, ako treba doraditi, to je najmanji problem ;)

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sre Apr 25, 2018 7:43 pm
od YUgisa

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sub Maj 05, 2018 2:51 am
od kovle
YUgisa napisao:Teaser
Slikahttps://flic.kr/p/26wUs6R
Mozes li da mi ostavis tvoj mail? Ako bi mogao da me posavetujes oko opruga i amortizera, citao sam na jednoj temi sta si pisao. Registrovao sam se samo zbog toga, izvini zbog upada ovako na tvoju temu :)

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sub Maj 05, 2018 9:21 pm
od YUgisa

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Ned Maj 13, 2018 2:34 pm
od YUgisa
Prethodna dva meseca su propracena raznim sitnim kvarovima, pa nije mnogo uradjeno na autu.

Prvo je pocelo sa curenjem univerzalnog regulatora, propao manometar, pa sam naknadno ustanovio i da curi na spoju kucista, tako da je demontiran zajedno sa vecim leptirom:
Slikahttps://flic.kr/p/261PLhU

Onda je puklo crevo na airliftu:
Slikahttps://flic.kr/p/25JSLWa Slikahttps://flic.kr/p/261Q9AS

Od nasih dobrih puteva se onda odvalilo parce metala koje blokira maticu glavcine pa se popustila u voznji, takodje je od vibracija pukao nosac hladjenja za kocnice i pri tome odvalio selnu manzetne homokinetickog i popustio se poklopac iberlaufa pa sam ujedno zamenio i fabricku alu podlosku koja se vec skroz istisla sa bakarnom:
Slikahttps://flic.kr/p/261QGDu Slikahttps://flic.kr/p/273qJZh

Slikahttps://flic.kr/p/JYxKds Slikahttps://flic.kr/p/JnnHaj

Za prvi maj mi pukne sajla kvacila, tako da je bilo zanimljivo voziti bez sajle, nije lose sto vezbam heel&toe tehniku :D Stavljena neka Talijaska sporCka, posto je crvena:
Slikahttps://flic.kr/p/26XP1hB

A kad smo kod crvenih sporCkih stvari, kupljene Puma rukavice:
Slikahttps://flic.kr/p/24mGLFf

Takodje mi crkla i lemlica pa nisam mogao da varim branik, napredak nije nesto velik, kao sto sam vec slao sliku, prepradjena je donja ivica branika gde ce doci difuzor i bocni delovi su produzeni da prati liniju prednjeg branika, plus je popunjen kanal na gornjem delu branika gde je fabricki siv deo, posto ce branik biti ceo u jednoj boji:
Slikahttps://flic.kr/p/25rtK6o Slikahttps://flic.kr/p/26wUrL2 Slikahttps://flic.kr/p/26v8hrC

I za kraj, ekscentricni srafovi mi ne daju dovoljni opseg podesavanja nagiba za buduci plan prosirivanja trapa na max sirinu plus posto cesto cackam oko trapa, stelovanje ekscentricnih srafova je nepotrebna komplikacija, pa resio sam da napravim caure sa ekscentrom, jedino trebam fabricke rupe na amortizerima mogu da razbusim sa M10 na M14. Caure imaju ekscentar od 1.5 i 1.8mm, sto je moguce nastelovati sa srafovima, ali kad budem povecavao fabricke rupe, njih cu isto ekscentricno da razbusim na amortizeru pa ce to dati dodatno smanjenje nagiba tocka:
Slikahttps://flic.kr/p/26RBgWd

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Ned Maj 13, 2018 7:14 pm
od PetarP
Bravo YUgisa, kvarovi nas sve prate i ne daju nam da se bavimo onim cime zelimo :D . Drzi se i samo napred :)

Jednom prilikom sam presao pozamasnu km sa propalim cilindrom kvacila. Bilo je malo guranja auta na naplatnim rampama. Ugl ako se pazljivo izjednaci brzina radilice i spojnicke u menjacu ,brznine se saltaju bez stete :)

P.S. nisu nasi putevi toliko losi koliko je tebi auto zakovan u pod :D

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Ned Maj 13, 2018 7:36 pm
od YUgisa
Pa ne bih bas rekao da je problem u mom autu...
[video][/video]

Najtezi deo je bio kretanje iz mesta :D

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Pon Maj 14, 2018 9:50 am
od Macola
Meni kad je crklo kvačilo došo majstor i odvezao auto tako. Kad sam došao po auto smejao se kaže kad je video moju zabezeknutu facu u retrovizoru.

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Pon Maj 14, 2018 1:40 pm
od YUgisa
Meni je bila najbolja fora sto kad mi se to desilo stao sam pored puta da vidim sta je problem jer je tako pukla sajla da sam mislio da sam nesto raspizdio. I kad sam pokusao da krenem nikako da uspem dok nisam skontao da u toj zurbi nisam spustio rucnu xD

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Pon Maj 14, 2018 1:56 pm
od PetarP
Da, sajla kad okine bas se cuje kao da je 5x ozbiljniji kvar :)

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Pon Maj 14, 2018 3:28 pm
od YUgisa
Ovo je raspizdilo dole u ovaj ravan pod sto sam napravio pa je to zazvonilo pa sam ja mislio da sam dole raspizdio xD I onda kad sam skontao pri stajanju da je kvacilo zaglavilo, reko nije valjda da sam uspeo zvono da rasturim od menjaca xD Jer nisam kontao da je sajla posto sam bas koji dan pre toga gledao u kakvom je stanju jer sam menjao na tudjem autu za godinu dana vec tri, na svu srecu iskopao sam ovu italijansku, valjda ce biti bolja od domacih, mada je i ova moja domaca i sluzila me nekoliko godina.

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sre Maj 30, 2018 9:48 pm
od YUgisa
Na braniku se dosta radilo iako se ne vidi mnogo, zavareni svi spojevi sa obe strane, dodata neka strateska pojacanja, uradjeno kacenje za difuzor, dodate mrezice na otvorima:
Slikahttps://flic.kr/p/24JNpsj Slikahttps://flic.kr/p/HQuYDg Slikahttps://flic.kr/p/24JNoEY

Slikahttps://flic.kr/p/26beenX Slikahttps://flic.kr/p/Kq3gey Slikahttps://flic.kr/p/26beeeF

Slikahttps://flic.kr/p/J33LUK Slikahttps://flic.kr/p/KydeGN Slikahttps://flic.kr/p/24WidTu

Napravljene nove matice za glavcine, alu poklopci za glavcinu (trenutno samo za zadnje tockove) koji ce omoguciti laksu montazu tockova i lako dodavanje distancera bez potrebe za centriranje felne, nove zadnje plocice Ferodo, umesto FSL, sad je FDB model, posto su se prethodne pregrevale, takodje napravljeni od plastike okvir za maglenke i deo za mrezicu sto je iznad vec prikazano:
Slikahttps://flic.kr/p/26Ac7sy

Isprobani originalni pragovi koje ce trebati prepraviti da prate linije novih branika, usteda sa trenutnom situacijom je 3kg na dva praga:
Slikahttps://flic.kr/p/27G6WZD Slikahttps://flic.kr/p/J33Mok

Izradjena caura za povecanje pritiska u rashladnom sistemu. Sa nekih 0.75-0.8 bara podignuto na 1-1.05 bara sto bi trebalo da podigne tacku kljucanja vode za oko 8 do 10 stepeni (ako je verovati internetu):
Slikahttps://flic.kr/p/26hefoN

Re: Yugo 1.1 EFI

Poslato: Sub Jun 02, 2018 6:07 pm
od YUgisa